Mali lovci na biljke u Dječjem vrtiću Sisak Stari, Sisak

16. lipnja 2017.

Aktivnosti edukativnog projekta Ekoškola i Toyote 'Veliki lov na biljke'

Izrada karte staništa

Vrhunac aktivnosti na projektu bilo je crtanje karte staništa u kojem smo promatrali biljke, ptice i kukce prema zadanim kriterijima. Djeca su marljivo i predano, s mnogo truda , smijeha i veselja ucrtavala što se sve nalazi u njihovom vrtićkom dvorištu. Jedna grupa djece je kartu crtala drvenim bojama, a druga grupa je od kolaž papira izrezivala i lijepila simbole na karti dvorišta. U nekim situacijama i prilikama, pri šetnji i boravku na zraku projekt se nadovezao na neku novu temu, te su djeca sa zanimanjem pratila i druge životinjske i biljne vrste.

   

 

Mali Darwinovi pronalazači

Od biljaka djeca su proučavala bazgu i maslačak. Od insekata pčelu i mrava. A od ptica veliku sjenicu i sivu vranu. Kroz igre za stolom, memory i puzzle, razvijali su sposobnost pamćenja i zapažanja, zatim okulomotornu koordinaciju, spretnost ruku , prstiju...). Također su promatrali, istraživali i imenovali. Djeci je ponuđeno više likovnih aktivnosti različitih tehnika i sredstava. Kroz likovne aktivnosti izradili su plakate na kojima su bile prikazane osnovne informacije i zanimljivosti o bazgi, maslačku, pčeli, mravu, velikoj sjenici i sivoj vrani.  Slušali su različite zvukove iz prirode na cd-u, pjesmice i instrumentalnu glazbu kroz koju su izražavala svoje viđenje proučavane teme. U suradnji s roditeljima prikupljene su slike, knjige, te informacije o biljnom i životinjskom svijetu. Jedan roditelj u skupini bavi se pčelarstvom, pa je djeci približio rad i život pčela. Djeca su vidjela gdje pčele žive, kako izgleda košnica, na koji način pčela pravi med i kako se med skuplja.

   

 

Mali Darwinovi promatrači

Druga aktivnost se temeljila na upoznavanju tratinčice i crvene djeteline, gliste i bubamare, kosa i vrapca. Kroz razgovor o tratinčici i crvenoj djetelini djeca su saznala gdje rastu te biljke, kako izgledaju i kakve su to biljke. U centru istraživanja, s povećalima su proučavali glistu i bubamaru. U centru građenja od pedagoški neoblikovanog materijala sagradili su gnijezda i kućice za ptice. O svakom istraživanom pojmu djecu su napravila plakate na kojima su nacrtala i napisala koje su karakteristike bubamare, gliste, kosa, vrapca, crvene djeteline i tratinčice. U centru slikovnica proučavala su dječju enciklopediju, te u njoj pronalazili zanimljive informacije. Tijekom igre i boravka na zraku proučavala su povećalom životinje i biljke, istraživali šta se nalazi u njihovom vrtićkom dvorištu od navedenih biljaka i životinja, te su sve to bilježili na plakatima.