Ekoškole
Potaknuti učenike na redovitu sportsku aktivnost,boravak u prirodi,brigu o okolišu, higijenu, zdravu prehranu i razvijati suradnički oblik igre i timski duh.
Organizirati tjelovježbu na otvorenom,razne poligone,štafetne i elementarne igre Potaknuti učenike na iskorištavanje prirodnih prepreka za izvođenje tjelovježbe (vježbanje u raznolikom okruženju – iskoristi prostor i predmete oko sebe) Izrada poligona na otvorenom
Nastavnica tjelesne kulture Marinka Sabo i učenici od 5. do 8. razreda.
Rujan 2024 i svibanj 2025 godine
Potaknuti učenike na recikliranje, štednju energije i očuvanje šuma i okoliša.
Organiziranje odvoza starog papira Prikupljanje starog papira (bilježnica, knjiga, časopisa i sl.) Odlaganje starog papira u predviđeni spremnik Isprazniti kartonske kutije škole (u kojima se nalazi stari papir) u plavi spremnik Potaknuti učenike na razvrstavanje otpada U tjednu akcije skupljanja papira: svaki učenik bi trebao donijeti od kuće bar 1 kg starog papira
Nastavnica Ivana Soldo Klanac i učenici od 5.– 8.razreda, učitelji i ostali djelatnici škole
Listopad 2024.
Upoznati učenike s tradicijom nastanka kruha, približiti im blagovanje i narodne običaje, sudjelovati u prodajnoj izložbi kruha i kolača.
Pripremiti prigodan obrazovno zabavni program Organizirati posvetu kruha Organizirati prodajnu izložbu kruha i kolača
Učiteljica: Katica Validžić , razrednici, učenici .
Listopad 2024. Prigodnom priredbom i prodajnom izložbom.
Upoznati božićne običaje u našem selu te kreativno izraziti vlastite osjećaje.
Upoznati tradicijske običaje u našem mjestu Sudjelovati u obilježavanju blagdana u školi i selu – Božićni sajam, izložba likovnih i literarnih radova… Kreativno se izražavati koristeći se prirodnim materijalima Promicati zajedništvo, tradicijske i ljudske vrijednosti
Učiteljica Katica Validžić i učenici 2.b.
PROJEKT ĆE SE ODVIJATI TIJEKOM MJESECA PROSINCA 2024. Učenici će pratiti način pripremanja za Božić u školi, upoznati običaje vezane vezane za Božić u kojima su sudjelovala djeca- čišćenje cipela za Sv. Nikolu. „Položaj“, kićenje jelke, igre u slami…. Dio običaja uprizorit ćemo u razredu kroz nastavne predmete. Proučavanje ćemo prezentirati putem likovnih i literarnih radova u sklopu izložbe „Mom kolodvoru za blagdane 2024.“
Izraditi prezentacije o pojedinim vrstama šuma i njihovom gospodarskom iskorištavanju u pojedinim prirodno-geografskim regijama Hrvatske.
Odrediti značajke biljnog i životinjskog svijeta u šumama Hrvatske, stupnjeve zaštićenosti, ali i ugroženosti te mogućnosti očuvanja, značaj za okolno stanovništvo, ulogu kroz povijest, ali i mogućnost održivog turističkog razvoja.
Učitelj geografije Stjepan Nekić i učenici šestih razreda.
Prosinac 2024., nastavni sat geografije šestih razreda; izrada prezentacija.
Projekt Šafran (The Crocus Project) namijenjen je učenicima u dobi od jedanaest do osamnaest godina. Projekt je cjelogodišnja aktivnost u koju se svake godine uključuju škole iz cijeloga svijeta. Projekt Šafran (The Crocus Project) na opipljiv način upoznaje mlade ljude s temom Holokausta i podiže svijest o opasnostima diskriminacije, predrasuda i nesnošljivosti. Uključivanje djece u sadnju lukovica i promatranje cvijeća kako raste potiče kontinuirano učenje o važnosti tolerancije i poštovanja.
Radionica o toleranciji i nenasilnom rješavanju sukoba Priprema zemlje i važnost pripreme zemlje za sadnju lukovica šafrana Briga za lukovice i bilježenje rasta samoga cvijeta Briga za okoliš
Nastavnica povijesti Zrinka Racić i učenici 8. razreda
Listopad 2024.- veljača 2025. Radionice u učionici Sadnja i priprema terena u školskom dvorištu
Razvijati i poticati kreativnost kod djece. Razvijati i poticati ekološku svijest. Poticati poduzetništvo te očuvanje okoliša za održivi razvoj.
Učenik se kreativno izražava i izrađuje uporabne predmete Učenik upoznaje osnove vrtlarenja i uzgoja voća i povrća Učenik prezentira proizvod i osmišljava ambalažu i plasira proizvod na tržište Učenik osmišljava eko poruke i oslikava platnene vrećice Učenik osmišljava i izrađuje plakat ili edukativni letak za poticanje korištenja platnenih vrećica
Učiteljice Zora Leko-Mlivić, Goluža Ivana; Učenici
Radionice izrade platnenih vrećica, više puta tijekom nastavne godine 2024./2025.
Želi se povećati svijest učenika i zajednice o važnosti očuvanja lokalnih ekosustava i divljih životinja te potaknuti njihovo aktivno sudjelovanje u očuvanju bioraznolikosti.
1. Bit će organizirane edukativne radionice kako bi se učenici upoznali s važnim vrstama i njihovim ulogama u ekosustavima. 2. Planira se organizirati akcija čišćenja okoliša na školskom području ili u lokalnom parku kako bi se poboljšala kvaliteta okoline. 3. Potiče se učenike na aktivno sudjelovanje u aktivnostima poput promatranja ptica, sadnje autohtonih biljaka i izleta u prirodu kako bi razvijali vezu s prirodom. 4. Organizirat će se prezentacije ili izložbe o rezultatima projekta kako bi se podijelile informacije s ostalim učenicima i zajednicom.
Nastavnica kemije i biologije Ivana Soldo Klanac, učenici od 5. do 8. razreda.
1. Evidencija sudjelovanja: Treba voditi evidenciju o broju učenika koji su sudjelovali u različitim aktivnostima projekta, kao što su edukativne radionice, akcije čišćenja ili izleti u prirodu. 2. Izvješća i prezentacije: Izvješća ili prezentacije o aktivnostima i postignućima tijekom projekta trebala bi biti pripremljena kako bi se pružio bolji uvid u angažman sudionika. 3. Fotografije i videozapisi: Fotografije ili videozapisi tijekom aktivnosti trebaju biti dokumentirani kako bi se događaji i rezultati zabilježili i podijelili s ostatkom škole i zajednice. 4. Ankete i upitnici: Trebali bi se provoditi upitnici među učenicima kako bi se dobile povratne informacije o njihovim iskustvima i saznanjima vezanim uz projekt. Pitanja bi se mogla odnositi na promjene u njihovim stavovima prema prirodi i bioraznolikosti. Vrijeme realizacije je mjesec rujan 2024.
Želi se smanjiti količinu otpada generiranog u školi i potaknuti recikliranje kako bi se smanjio negativan utjecaj na okoliš.
1. Spremnici za razdvajanje otpada bit će postavljeni u školi s jasnim uputama o vrstama otpada koje se mogu reciklirati. 2. Edukativne radionice o važnosti razdvajanja otpada i procesima recikliranja planiraju se organizirati. 3. Učenici će biti potaknuti da izrađuju predmete od recikliranih materijala, a izložba njihovih radova bit će organizirana. 4. Količina otpada prije i nakon provedbe projekta pratit će se kako bi se uspješnost smanjenja otpada u školi mjerila. 5. Suradnja s lokalnim komunalnim vlastima i organizacijama za recikliranje planira se kako bi se osiguralo ispravno odlaganje i recikliranje otpada.
Nastavnica kemije i biologije Ivana Soldo Klanac, učenici od 5. do 8. razreda.
1. Vaganje otpada: Redovito bi trebalo vagati i bilježiti količinu otpada generiranog u školi prije i nakon provedbe projekta kako bi se usporedila stvarna količina otpada. 2. Praćenje napunjenosti spremnika: Napunjenost spremnika za reciklirani otpad trebala bi se pratiti kako bi se utvrdilo je li pravilno razdvajanje otpada. Ako se primijeti neredovito razdvajanje otpada, edukativne radionice mogla bi se organizirati kako bi se postupak poboljšao. 3. Ocjenjivanje učeničkih projekata: Ocjenjivanje ili vrednovanje učeničkih projekata od recikliranih materijala trebalo bi se organizirati kako bi se procijenila kvaliteta njihovih radova. 4. Surađivanje s komunalnim vlastima: Komunikacija s lokalnim komunalnim vlastima kako bi se dobili podaci o količini recikliranog otpada i uspješnosti recikliranja u tom području trebala bi se ostvariti. Projekt će biti proveden kroz cijelu školsku godinu
Ovdje se cilja na povećanje svijesti o važnosti održive prehrane i promicanje zdravih prehrambenih navika među učenicima i zajednicom.
1. Organizirat će se edukativne radionice o vertikalnom vrtlarstvu kako bi se učenicima pružilo znanje o uzgoju vlastite hrane. 2. Posjete lokalnim farmama koje prakticiraju održivi uzgoj hrane planiraju se kako bi se učenicima pružilo praktično iskustvo i bolje razumijevanje održivog uzgoja hrane. 3. Promocija zdravih prehrambenih navika među učenicima bit će poticaj za usvajanje zdravih prehrambenih navika.
Nastavnica kemije i biologije Ivana Soldo Klanac, učenici 7. i 8. razreda.
1. Sudjelovanje učenika na radionicama i farmama bit će evidentirano. 2. Promjene u prehrambenim navikama učenika bit će praćene putem anonimnih anketa. 3. Primjeri uspješnog vrtlarstva u školi bit će dokumentirani i dijeljeni. Projekt će biti provođen tijekom mjeseca listopada 2024.
Ovdje se cilja na poboljšanje kvalitete školskog okoliša i poticanje učenika na razumijevanje i brigu o zelenoj infrastrukturi.
1. U školi će se provesti evaluacija stanja školskog okoliša kako bi se identificirali potencijalni problemi i poboljšanja. 2. Učenici će sudjelovati u aktivnostima sadnje drveća, cvjetnjaka i uređenju školskog vrta. 3. Organizirat će se radionice o ekologiji i zelenoj infrastrukturi kako bi se educirali učenici o važnosti zelenih površina i očuvanja prirodnog okoliša.
Nastavnica kemije i biologije Ivana Soldo Klanac, učenici osmih razreda.
1. Evidencija sudjelovanja učenika i osoblja na radionicama i predavanjima o ekološkom otisku. 2. Praćenje promjena u svakodnevnim navikama i potrošačkim obrascima putem anonimnih anketa prije i nakon projekta. 3. Bilježenje rezultata kampanja za smanjenje potrošnje energije, vode, prijevoza i otpada kako bi se procijenila uspješnost smanjenja osobnog ekološkog otiska. Projekt će se provoditi tijekom mjeseca veljače 2025.
Cilj ovog projekta je podići svijest o važnosti šuma za očuvanje okoliša te potaknuti aktivnosti usmjerene na očuvanje i obnovu šumskih ekosustava.
1. Organizirat će se edukativne radionice i prezentacije o ulozi šuma u ekološkoj ravnoteži te o izazovima s kojima se suočavaju šumski ekosustavi. 2. Učenici će sudjelovati u akcijama pošumljavanja i sadnje autohtonih drveća u parkovima i lokalnim šumama. 3. Organizirat će se terenski posjeti obližnjim šumama i parkovima kako bi se učenicima pružila prilika za neposredno upoznavanje s šumskim ekosustavima i biljnim i životinjskim vrstama.
Nastavnica kemije i biologije Ivana Soldo Klanac, učenici šestih razreda.
1. Evidencija sudjelovanja učenika na edukativnim radionicama, prezentacijama i terenskim posjetima. 2. Praćenje broja posađenih stabala i njihov rast tijekom vremena. 3. Izvješća o stanju lokalnih šumskih područja prije i nakon provedbe projekta kako bi se procijenio utjecaj aktivnosti na očuvanje i obnovu šuma. Projekt će biti provođen od mjeseca veljače 2025. do kraja nastavne godine