Aktivnosti Velikog lova na biljke u DV Ivanić Grad

29. prosinca 2017.

Dječji vrtić Ivanić Grad

 

Objekt Poljana - skupina Vjeverice

Skupina Vjeverice je mješovita odgojna skupina (3-7 godina) u kojoj se uz redovan program provodi i program odgoja o održivom razvoju. Djeca, a osobito ona starija senzibilizirana su za svoje okruženje i probleme okoliša. Nije ih bilo teško pridobiti za projekt Veliki lov na biljke. Osobito im se svidio striček Darwin i svi su rado preuzeli ulogu Darwinovinovih lovaca na biljke. Bili smo uvjereni kako dobro poznajemo svoje okruženje, no istražujući ga za potrebe izrade karte staništa, shvatili smo da zapravo o njemu znamo tek ponešto i da o biljkama u njemu  trebamo puno naučiti. Karta staništa činila nam se lakim poslom, no, kada su počeli ucrtavati i kartirati biljke, došli su do spoznaje o raznolikosti biljaka, vrsta, količini biljaka na našem dvorištu. Učinilo im se da ima mnogo biljaka. Istražujući biljke došli su do podataka kako na našem planetu postoji oko 300 000 biljnih vrsta, te da je broj na našem dvorištu tek djelić biljnih vrsta koje postoje!

Svaki izlazak na dvorište pretvorio se u traženje neke nove biljne vrste, pa makar u različitosti trava na našem travnjaku. Istraživali su i tražili informacije o staništima drugih dijelova planeta, istraživali su različitost biljnih i životinjskih vrsta. Tako su spontano počeli kategorizirati: biljke i životinje Hrvatske, biljke i životinje dalekih krajeva. Najprije krećemo od onog poznatog ka nepoznatom, istraživački centar opremili smo enciklopedijama prirode, časopisima, slikovnicama, posudicama za eksperimente, povećalima, dalekozorima...

Aktivnosti koje smo dosad provodili slijedeći dječji interes i tražili odgovore na pitanja:

  • Što je to istraživač?
  • Što je to stanište?
  • Što je to biljka?
  • Što su to biljne vrste? Koje biljke poznaješ?.
  • Kako biljke rastu? Kako na svijet dolaze nove biljke?
  • Čemu služe biljke?
  • Biljke i godišnja doba: biljna godina, biljke u jesen, što radi drvo zimi, kako izgledaju druge biljke u našem okruženju zimi, spavaju li zimski san?
  • Kuhinja u četiri godišnja doba: biljke na našem stolu u jesen.
  • Njegovo veličanstvo drvo: različitost stabala, lišća, plodova.
  • Životinje i ptice u našem okruženju: koje ptice prepoznaješ, koje smo viđali u našoj blizini a sad ih ne vidimo, zašto? Zašto su ptice važne?
  • Briga za ptice zimi.

Nastavljamo s aktivnostima, s istraživanjem ptica našeg staništa i bližeg okruženja. Želimo obogatiti naše stanište novim biljnim vrstama, uključili su se i naši roditelji. O našem interesu za biljke pripovijedali smo i u emisiji na Obiteljskom radiju Ivanić-Grad, zahvaljujući toj emisiji, javio nam se sponzor koji će nam donirati još sadnica za naše dvorište, tako ćemo imati više biljnih vrsta. Sada je zima.... čini se da sve miruje.... ali nije tako, istražujući pronašli smo cvijeće koje cvjeta i usred zime - tratinčice i jedan maslačak!

Sakupili smo sjemenke mandarina i poželjeli smo ih posaditi. Neke biljke izrastu iz sjemenki pa nas zanima hoće li nama izrasti prave mandarine?

Ljiljana Kresojević i Danira Cuvaj, odgojiteljice

 

 

Objekt Livada - skupina Lavići

Postati Darwinovim promatračem učinilo nam se baš zabavnim i vrlo poticajnim, tako da smo se odmah nakon prijave za sudjelovanje primili posla. Nakon što smo se upoznali s pojmom promatrač i biološka raznolikost, zaključili smo da smo svi različiti kao i biljke i životinje, te da svako živo biće ima neku posebnost.

U centru majstora u našoj sobi neka su djeca izradila kućicu za ptice. Drugi su u centru kuhinje pripremali hranu za pričice- čistili su orahe i punili hranilice. Zajedno smo izrađivali plakat na kojemu smo prikazali osnovne dijelove cvijeta. Također smo proučavali enciklopedije i slikovnice o cvijeću, te slikali i crtali crvenu djetelinu i tratinčicu. Izradili smo herbarij sa cvijećem koje smo pronašli u dvorištu našeg vrtića.

Na Sv. Luciju posijali smo pšenicu, te promatrali proces klijanja i rasta pšenice iz dana u dan te vodili računa da pšenica ima dovoljno svjetlosti, topline i vlage. Pritom smo zaključili da biljke rastu brže od djece. Neki su predložili da bi možda mogli spavati na zemlji, a da ih mama zalijeva svaki dan i tako postati veći.

Milka Šibenik Radan i Valentina Budak, odgojiteljice