Eko škola

Srednja škola Hrvatski kralj Zvonimir, Krk

Vinogradska 3
51500 Krk

Telefon: 051/221-420
Fax: 051/867-320
E-mail: srednja-skola-krk@ri.t-com.hr
Web: http://ss-hrvatskikraljzvonimir-krk.skole.hr

Ravnatelj/ica: Đurđica Cvitkušić
Školski koordinatori: Mirjana Komadina Mergl, Ana Pasarić
Godina stjecanja statusa: 2014
Trenutni status: 2. obnova
Projekti :

  • Kampanja 'Za manje otpada' - Litter Less Campaign
  • GET INVOLVED - BE A SOCIAL ENTREPRENEUR/UKLJUČI SE – POSTANI SOCIJALNI PODUZETNIK

    Učenici ekonomskog programa, obvezni su za vrijeme svog školovanja slušati predmet Vježbenička tvrtka. Nastavni predmet zamjenjuje stručnu praksu u sklopu kojeg učenici otvaraju vlastito trgovačko društvo, biraju djelatnost, registriraju ga putem Središnjeg ureda vježbeničkih tvrtki i putem istog posluju s ostalim vježbeničkim tvrtkama u Republici Hrvatskoj, a vlastitom inicijativom surađuju i s vježbeničkim tvrtkama iz inozemstva. Pod mentorstvom razrednice profesorice Dijane Stolfe, iskustvo i znanje stečeno iz predmeta struke Vježbenička tvrtka, učenici su podijelili s vršnjacima iz škola Europske unije. U partnerstvu sa školom Bundeshandelsakademie 1 Klagenfurt iz Klagenfurta u Austriji pokrenut je eTwinning projekt pod nazivom Get involved - be a social entrepreneur. Učenici ekonomskih razreda, podijeljeni u dvije grupe, za djelatnost svojih vježbeničkih tvrtki odabrali su djelatnosti orijentirane prema održivom razvoju, samozapošljavanju te zapošljavanju teško zapošljivih skupina. Vježbenička tvrtka Sykon za svoju djelatnost je odabrala prodaju proizvoda od smokava koje rastu na otoku, a koje lokalni OPG-ovi prerađuju u marmelade, džemove, kolače ili suše po tradicionalnim recepturama, a vježbenička tvrtka Nature de Veglia, prodaju suvenira od filcane vune. Naime, vuna od ošišanih ovaca predstavlja ekološki problem, budući da ne trune, ne gori, a ne postoji niti organizirani otkup. U sklopu projekta, organizirana je terenska nastava i posjet udruzi Ruta na otoku Cresu. Učenicima je predstavljen rad udruge i njeno prerastanje iz hobija u uspješan poduzetnički pothvat, koji odbačenu vunu pretvara u unikatan i tražen lokalni suvenir. U sklopu terenske nastave na Cresu, učenici su sudjelovali u radionici izrade suvenira od filcane vune, a izrađene suvenire ponijeli sa sobom, uz dodatno kupljenu filcanu vunu od koje su izradili suvenire koje su predstavili na sajmu u Klagenfurtu. Učenici su osmislili projekt i kalendar aktivnosti. Prvi korak je bio predstavljanje timova. Učenici su izradili tri videouratka kojima su predstavili Hrvatsku, grad Krk i svakog učenika sudionika projekta. Nakon toga, usporedili su obrazovne sustave Austrije i Hrvatske kroz prezentacije i videouratke, izradili logo projekta te među malim poduzetnicima Hrvatske i Austrije proveli anketu vezanu uz poslovanje, zapošljavanje, administrativne barijere i probleme s kojima se susreću, a istovremeno prikupili podatke Zavoda za zapošljavanje te lokalnog Odjela za gospodarstvo. Na temelju ankete, sudionici eTwinning projekta izradili su izvješća,a sve materijale objavili na internetskim stranicama projekta i međusobno komunicirali putem Twinspace platfrome. Predstavljanje vježbeničkih tvrtki i poslovanje putem interneta, obzirom na vrlo uspješnu suradnju, nastavili smo radnim posjetom školi u Klagenfurtu od 8. do 11. studenoga 2016. godine. Posjet uključuje sajam vježbeničkih tvrtki, uređenje štandova, prezentacije vježbeničkih tvrtki, razgovor o projektu i eventualnoj budućoj suradnji te posjet malim poduzećima u Klagenfurtu i okolici. Nakon povratka, planirana je izrada rječnika ekonomskih pojmova vezanih uz socijalno poduzetništvo i održivi razvoj, promocija istog i evaluacija rezultata projekta.

  • RIBANJE I RIBARSKO PRIGOVARANJE / MEDITERANSKI VRT I ODRŽIVI TURIZAM

    Promišljajući o životu na otoku i otočanima, prve slike, misli i osjećaji jesu vezani uz more. More kao izvor života, nemirno i neposlušno more, more ljubavi i slobode, more koje nas hrani i mami ....jer .. „Ti si otok sam i dalek, okružen morem.“ Upravo je more i sve blagodati života na moru i s morem tema cjelogodišnjeg projekta šk. godine 2016./2017. Naraštaji naših predaka mnogo su ribe izlovili, puno mriža pokrpali, puno žulji dobili, puno noći probdijeli i zalog nama dali. Potaknuti tradicijom življenja na otoku cjelogodišnjim školskim projektom Ribanje i ribarsko prigovaranje željeli smo, kroz timsku organizaciju i korelaciju nastavnih sadržaja, približiti mladima more, ribu, proizvodnju ribe i prehrambenu važnost plave ribe. U projekt smo „simbolično“ zaplovili utrkom pedalina na plaži Ježevac u Krku. Učenici ugostiteljskog usmjerenja posjetili su postrojenje za preradu ribe RIO-TRADE u Skrpčićima. Gospodin Mirko Rošić proveo ih je kroz postrojenje i detaljno ih upoznao sa procesom prerade ribe. U sklopu projekta organizirali smo Plavi dan na Veloj placi u Krku, gdje smo osmaše i sve mještane počastili ribljim pijatićem zdravlja i autohtonim krčkim slasticama. Duh malog otočkog mjesta i ribarskih štorija približili smo predstavom Ribarske svađe Carla Goldonija. Kreativan izraz upotpunili smo eko radionicama na kojima su učenici izrađivali uratke od recikliranog materijala na temu mora i sudjelovali na natječaju Ponikve eko otok Krk. Ljubitelji fotografije imali su priliku ljepotu mora i života na moru ovjekovječiti objektivom , a najbolje su učeničke fotografije nagrađene. Fotografije smo predstavili na izložbi Ribanje i ribarsko prigovaranje u galeriji Decumanus, 18. svibnja 2017. godine. Postav je obuhvatio fotografije učenika nastale tijekom sudjelovanja na poznatoj bašćanskoj Lignjadi te instalacije, plakate i uratke od recikliranih materijala. Izložbu su , pred punim auditorijem galerije, zajednički otvorile ravnateljica srednje škole Đurđica Cvitkušić u društvu voditeljica projekta i profesorica Karmen Dunato Pavičić, Zdenke Stegnjajić ,Meri Tomašić i Marijane Tomašić. Dašak mora glazbom su nam donijele članice srednjoškolskog zbora dok smo mirise i okuse mora mogli kušati u zalogajima koje su priredili učenici ugostiteljskog programa.“ Učenici su kroz kreativan rad materijalizirali svoje viđenje i sintezu mora, prirode i čovjeka. Putovali su našim slikovitim otokom fotografijom, stihom, glazbom, ilustracijom, glumom, okusom i mirisom“, naglasila je ravnateljica Đurđica Cvitkušić. Interpretacijom kulturne tradicijske baštine željeli smo podići svijest o važnosti zaštite mora i morskoga svijeta koji je za naš otok važno prirodno, kulturno i turističko dobro. MEDITERANSKI VRT I ODRŽIVI TURIZAM Dolaskom proljeća učenici 2. HTT razreda pod vodstvom mentorice profesorice Meri Tomašić i razrednice profesorice Zdenke Stegnjajić posadili su mediteransko bilje u školski vrt . Mediteranski školski vrt prva je stepenica projekta Mediteranski vrt i održivi turizam . Vođeni krilaticom: “Otok je vrt omeđen morem“, nastao je mediteranski školski vrt. U vrtu, kao i u netaknutom prirodnom krajoliku sklad oblika i boja raznježuje naša osjetila. Ako je otok vrt, a vrt predvorje ljepote življenja, onda je otok Krk mirisno predvorje života i skladnog suživota prirode i čovjeka. Mediteranski školski vrt je oaza samoniklog domaćeg otočnog bilja, uokvirena kamenim suhozidima-gromačama. Nakon uređenja vlastitog mediteranskog vrta uslijedilo je putovanje u Merano, u jedan od najljepših botaničkih vrtova u Europi. Botanički vrt „Trauttsmannsdorf“ čine četiri tematske cjeline od kojih je jedna i mediteranski vrt. U sklopu botaničkog vrta nalazi se muzej turizma „Turiseum“. Ondje su učenici kroz stručno predavanje saznali o razvoju turizma u Meranu i brendiranju znamenitih osoba, poput carice Sissi, u svrhu turističke promocije. Osim Merana, učenici su posjetili Veronu, u kojoj su u dvorištu Julijine kuće, ispod njezina balkona čitali stihove Romea i Julije. Nakon toga, put su nastavili prema južnom Tirolu i razgledali najatraktivnije turističke destinacije tog prostora: Bolzano, Trento, Merano i Padovu. Treći dio projekta nastavit će se sljedeću školsku godinu, kada će učenici posjetiti kolijevku hrvatskog turizma Opatiju. Upoznati se s razvojem turizma u Opatiji, vrtovima, muzejom turizma, kročiti stazama carice Sissi te usporediti sve to s već viđenim u Meranu.

  • OTVORENI KIŠOBRAN

    Mjesec borbe protiv ovisnosti u Srednjoj školi Hrvatski kralj Zvonimir u znaku je školskog preventivnog projekta Otvoreni kišobran, odnosno prevencije alkoholizma. Postavljanjem kišobran instalacije u glavnoj ulici grada Krka željeli smo podići svijest o štetnosti prekomjerne konzumacije alkohola među mladima, ali i pozvati sve zainteresirane na debatu. U utorak, 6. prosinca 2016. u maloj dvorani naše škole održana je debata: Ima li zabave bez alkohola? Debatanti su bili učenici 3.G razreda: Natalija Linardić, Stella Jurešić, Marija Brusić, Dominik Nouvellier, Marin Petrović, Filip Nešić, Karlo Sintić i Leonarda Lisjak, a moderatorice učenice 4.G razreda: Mara Parentić, Ena Kaurić i Ema Žnidarić. Projekt Otvoreni kišobran osim preventivnog ima i humanitarni karakter, naime izloženi kišobrani, s unikatnim crtežima i pozitivnim porukama naših učenika, prodavali su se na Božićnom sajmu 16. prosinca na Veloj placi u gradu Krku. Sakupljena sredstva donirali smo za potrebe naših otočana.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:

• ravnateljica Đurđica Cvitkušić, prof

• voditeljice programa-školski koordinatori: Mirjana Komadina Mergl, prof., Ana Pasarić, prof.

• predstavnici stručnog tima: Jadranka Franolić, prof,  Gordija Marijan, prof., Karmen Dunato Pavičić, prof.,Daria Papa, prof,  Stela Prendivoj, prof.

• predstavnici tehničkog i administrativnog osoblja:  Robert Radivoj, Aleksandra Braut

• predstavnici lokalne zajednice: Grad Krk

• javnih i drugih poduzeća: PONIKVE EKO OTOK KRK D.O.O.; Udruga "Eko Kvarner"

•članovi Vijeća učenika:

  • 1.  Matija Badurina, 1.G
  • 2.  Matko Zahija, 2.G
  • 3.  Ana Lipovac, 3.G
  • 4.  Toni Šipuljak, 4.Ga
  • 5.  Maria Kraljić, 4.Gb
  • 6.  Ivan Šabalja, 1.HTT
  • 7.  Patrik Bajčić, 2.HTT
  • 8.  Karlo Labadžuk, 3.HTT
  • 9.  Tea Hruškar, 4.HTT
  • 10. Božana Krajnović, 1.E
  • 11. Noa Miš Mešić, 2.E
  • 12. Ivan Posel, 3.E
  • 13.  Antonio Milohnić, 4.E
  • 14. Petra Dekanić, 1.U
  • 15.  Mateo Ristić, 2.U
  • 16. Sebastian Lleshdedaj, 3.U
  • 17. Anđelo Dadić, 1.S
  • 18. Nikola Piršić, 2.S
  • 19. Mateo Žužić, 3.S

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: ELEKTRIČNA ENERGIJA
Cilj:
  • Upoznati način proizvodnje el. energije,
  • Osvijestiti učenike djelatnike škole i mještane  da smanjenjem potrošnje štedimo novac, ali i druge energente
  • Odgojno-obrazovni ishodi koji se ostvaruju izvedbom zadatka Istraživački zadatak: Mogu li svojim postupcima pridonijeti smanjenju potrošnje električne struje? :
  • Učenik razlikuje najvažnije izvore i oblike energije i raspravlja o njihovu utjecaju na život na Zemlji.
  • Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.
  • Učenik objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva.

Zadatak:
  • Predavanja/ filmske projekcije ekološkog aktivista Vjerana Piršića iz udruge Eko Kvarner ( listopad 2019).  za učenike 2.HTT i 3.HTT razreda na temu o načinu proizvodnje električne energije i potrebi racionalnog korištenja energenata - Odgovorni i održivi turizam te  Utjecaj klimatskih promjena na turizam (domena održivosti i klimatskih promjena), u studenom 2019. godine.
  • Sudjelovanje na prezentaciji, u organizaciji komunalnog društva Ponikve eko otok Krk d.o.o., sustava javnog iznajmljivanja električnih bicikala i mape s lokacijama punionica i stanica za električne bicikle na otoku Krku http://www.ekootokkrk.hr/bike-sharing  tze upoznavanje s web aplikacijom Go2Bike na adresi https://app.go2bike.hr/  (svibanj 2020.)
  • Praćenje potrošnje električne energije u školi
  • Postavljanje novih upozoravajućih natpisa iznad el. prekidača
  • Istraživački zadatak (međupredmetna tema): Mogu li svojim postupcima pridonijeti smanjenju potrošnje električne struje?
  • Ciljevi istraživačkog zadatka: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije , raspravljati o utjecaju energije na život na Zemlji , navesti koji bi postupci doprinijeli manjoj potrošnji energije u kućanstvu, analizirati potrošnju električne energije kroz godinu , razvijati suradničke vještine, samostalnost i odgovornost

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • Tijekom školske godine 2019/2020.

Nositelji:
  • Učenici 2. i 3. razreda hotelijersko - turističkog programa, razrednici,  učenici 1. razreda gimnazije u sklopu nastave fizike - tema : Energija, nastavnik fizike, eko patrola, stručna služba: tajnica škole, kućni majstor, komunalno društvo Ponikve Eko otok Krk d.o.o., Udruga Eko Kvarnet
Naziv teme: VODA
Cilj:
  • Osvijestiti učenike o važnosti vode za zdravlje čovjeka te racionalnoj potrošnji pitke vode. 
  • Razvijati kod učenika svijest o važnosti pitke vode, istaknuti važnost zaštite i gospodarenja vodom, upoznati učenike s utjecajem manjka vode na zdravlje ljudi, osvjestiti lokalnu zajednicu o pravilnom odnosu prema vodi te razvijati ekološku svijest kao i pravilan odnos prema čuvanju i zaštiti vode
  • Projekt Odraz - dugoročni cilj  školskog projekta je uvođenje znanstvenog pristupa i metoda rada te međušpredmetnih tema u nastavu predmeta Kemije i Biologije. Učenici otkrivaju suradnički način učenja, vještine važne u široj društvenoj zajednici. Projektna nastava omogućuje učenicima razvijanje građanskih vještina i stavova dokazujući važnost obrazovanja za okoliš.

Zadatak:
  • Polazeći od spoznaje da je voda izvor života, radom nastavnika i učenika, prema primjeru dobre nastavne prakse nastao je školski projekt o vodi  - ODRAZ. Teme školskog projekta: voda u prirodi, važnost vode za život ljudi, fizikalna i kemijska svojstva vode, zaštita vode u prirodi, nastavljaju se istraživati tijekom školske godine 2019./2020.  s ciljem osvješčivanja učenika o važnosti vode za zdravlje čovjeka te potrebi  racionalne potrošnje pitke vode. Različiti oblici metodičke obrade tema i  individualni pristup nastavi s ciljem osposobljavanja za samostalan rad i život prema osobnim sposobnostima učenika, sukladno obrazovnoj inkluziji, omogućuju učenicima da izvode pokuse prema etapnim uputama.
  • Što ja kao učenik mogu učiniti?
    • Odrediti udio vode u pojedinim namirnicama.
    • Uočiti važnost očuvanja pitke vode za život svih živih bića na Zemlji.
    • Izraditi edukativne materijale koji sadrže poruke o očuvanju vode.
    • Prenositi znanja drugim učenicima u Školi
  • Kontrola slavina i instalacija u školi ( eko patrola )
  • Postavljanje upozoravajućih natpisa iznad slavina o potrebi racionalnog korištenja vode
  • Mjerenja i analize potrošnje i uštede vode
  • Ispitivanje kakvoće pitke vode (kiselost, lužnatost)
  • Obilježavanje Dana voda, 22. ožujka 2020. na temu "Voda i klimatske promjene"s ciljem podizanja svijesti i skretanja globalne pozornosti na značaj i važnost vode te promicanja održivog korištenja vodnih resursa.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • Tijekom školske godine 2019./2020.

Nositelji:
  • Eko odbor, eko patrole, ekološka družina, nastavnici kemije i biologije, učenici i razrednici ( 19 razrednih odjela), stručna služba: tajnica škole, kućni majstor
Naziv teme: SKUPLJANJE, ZBRINJAVANJE, SMANJIVANJE OTPADA I UŠTEDA ENERGENATA
Cilj:
  • stvaranje navike razvrstavanja otpada,
  • upoznavanje opasnog otpada,
  • naučiti da otpad nije smeće,
  • uočiti da se recikliranjem smanjuje količina otpada i štedi,
  • proizvodnja komposta
  • stvaranje navika štedljivog ponašanja i smanjivanja otpada,
  • promicanje reciklaže (recikliranja), tj. ponovnog korištenja otpadnog ili kakvog drugog materijala te poticanje na kreativno i inovativno izražavanje (stvaranje), u skladu sa zajedničkim strateškim ciljevima svih jedinica lokalne samouprave otoka Krka da se do 2022. godine dostigne reciklaža najmanje 75 posto prikupljenog otpada te spriječi njegovo trajno pohranjivanje na odlagalištu
  • učenje o odgovornom korištenju resursa i održivim kulturama putem vlastitih kreativno-istraživačkih akcija i projekata
  • učenje o konceptu održivog razvoja te očuvanja prirode i okoliša, čemu se pridodaje i briga o baštini, u namjeri promicanja vrijednosti autentičnog kulturnog, povijesnog i prirodnog nasljeđa.     
  • pružanje potpore svim programima usmjerenim ka poticanju reciklaže, tj. ponovne upotrebe materijala (i predmeta), kako bi se, naposljetku, izgradila  veza između održivosti i umjetnosti.tj. ponovne upotrebe materijala (i predmeta),
  • ukazivanje na potrebu zbrinjavanja otpada, djelovanje na svijest učenika, ali i na svijest mještana.

Zadatak:
  • Nastavak rada eko patrola - kontrola čistoće školskih prostorija i  okoliša
  • Akcije skupljanja, selektiranja i zbrinjavanja otpada ( plastične,  papirne ambalaže i baterija)
  • Nastavak sudjelovanja u humanitarnoj akciji Plastičnim čepovima do skupih lijekova, Udruge oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatske za nabavu skupih lijekova za liječenje malignih bolesti, a koji nisu na listi HZZO
  • Upoznavanje učenika 1. razreda i roditelja na vijeću roditelja i vijeću učenika te roditeljskim sastancima s eko-programom i planom djelovanja  škole (voda, el. energija)
  • Organiziranje kreativne radionice s ciljem promicanja etike reciklaže i razmjene iskustava i informacija, kako bi utjecali na svijest javnosti, tj. motivirali pozitivne promjene
  • Izvannastavna aktivnost: Izbor najboljih fotografija na temu ekologije - Čuvajmo naš Zlatni otok!, u suradnji s Ponikve Eko otok Krk d.o.o. kao dio  promidžbenih aktivnosti  kojima je svrha ekološka edukacija i promicanje održivog načina života. 
  • Sudjelovanje u akcijama čišćenja okoliša i gradskih plaža - Zelena čistka, Plava čistka, u sklopu ekološko-turističkiog projekta krčkih „Ponikava“ Plava vreća“ (Blue Bag).
  • Sudjelovanje u natječaju komunalnog društva Ponikve eko otok Krk d.o.o.  Reciklažom do umjetnosti. 

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • Tijekom školske godine 2019./2020.

Nositelji:
  • Eko odbor, eko patrole, svi učenici ( 19 razrdnih odjela, razrednici, ekološka grupa, likovna grupa, stručno-pedagoška služba, lokalna zajednica, Ponikve eko otok Krk d.o.o., Turistička zajednica Grada Krka, lokalna zajednica, 

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: IZVJEŠĆE O RADU EKO PATROLA
Ostvareni ciljevi:

1. sastanak Eko-odbora, rujan 2019.

•  usvajanje izvješća  o provedbi  programa

•  usvajanje Plana djelovanja i Programa djelovanja za školsku godinu 2019./2020..

2. sastanak Eko-odbora, veljača  2020.

Dogovori za proljetne aktivnosti

3. sastanak Eko–odbora, svibanj 2020.

•  izvješće o radu Eko–škole tijekom školske godine

AKTIVNOSTI EKO PATROLE

aktiviranje eko-patrole i donošenje plana djelovanja u  suradnji s eko  koordinatorima

•  praćenje i ocjenjivanje urednosti i  uređenosti prostorija i okoliša škole

• realizacija akcija sakupljanja plastične ambalaže (prebrojavanje skupljene ambalaže po razredima, razvrstavanje, odnošenje do sabirnog mjesta)

• prikupljanje, razvrstavanje i iskorištavanje otpada nastalog  tijekom nastavnog procesa

• svakodnevna čišćenja okoliša škole i razvrstavanie otpada

• mjerenje i sakupljanje podataka vezanih uz uštedu energenata

PRIKUPLJANJE I RAZVRSTAVANJE OTPADA

Razvrstavanje i prikupljanje otpada aktivnost je koju već tradicionalno realiziramo u suradnji sa Komunalnim društvom Ponikve Krk.

 Organiziramo redovito prikupljanje starog papira nastalog u nastavnom procesu u kutijama Papir koje se nalaze po svim učionicama i prostorijama.

 Sakupljanje i odnošenje na otkup plastične ambalaže u razrednim odjelima način je sakupljanja sredstava za eko-akcije.

 Svakodnevno pratimo vijesti o gospodarenju otpadom i redovito izvješćujemo putem eko panoa.

Nastavničko vijeće škole, 2013. godine donijelo je odluku o uključenju škole u međunarodni program Eko-škola. U šk. godini 2019./20., kao i ranijih godina, obnavljamo status Eko-škole. U rujnu 2019. osnovan je Eko-odbor u koji su, osim učenika, učitelja i djelatnika škole uključeni i predstavnici grada Krka i komunalnog društva Ponikve Eko otok Krk.

Procjenom stanja okoliša škola se odlučila za teme OTPAD, VODA  i ENERGIJA uz  školske projekte s temom očuvanja okoliša i dodatne aktivnosti na oplemenjivanju sredine u kojoj žive i rade učenici. Ekološki sadržaji ugrađeni su u sve predmete redovite nastave međupredmetnim temama, predmete izborne nastave i izvannastavne aktivnosti.

 U svim učionicama postavljene su eko-kutije za odlaganje papira i plastike, a eko-patrole kontroliraju potrošnju svih oblika energenata i ocjenjuju stanje okoliša. Učenici u sklopu ekoloških radionica s profesorima i tehničkim osobljem škole obogaćuju okoliš novim sadnicama i cvijećem. Tijekom 2019. godine je organizirana eko-radionica na kojoj su učenici izrađivali ukrasne predmete od recikliranih materijala i uporabljenog papira. Rezultati svih aktivnosti bili su popraćeni literarnim radovima, plakatima i panoima te je o njima izvješćivana javnost putem mrežnih stranica škole, internetskog portala Grada krka te tiskovine Novog lista. Projektni dan vezan je uz Svjetski dan zaštite okoliša, 5. lipnja. Na taj dan 2020. godine održat će se radionice: čišćenje školskog okoliša, sadnja cvijeća, izrađivanje eko-plakata i eko-poruka i sl.

IZRADA RAZLIČITIH PREDMETA UPORABOM OTPADA

Vidljiva je uporaba otpada u nastavi, posebno u likovnim radionicama i izradi plakata, čestitki i pozivnica. Većina nastalih radova izlagana je tijekom školske godine u prostorima škole.

PRAĆENJE I OCJENJIVANJE UREDNOSTI I UREĐENOSTI PROSTORIJA I OKOLIŠA ŠKOLE

Provodi EKO - PATROLA  i Aleksandra Braut, tajnica škole, Robert Prendivoj, školski majstor, jednom mjesečno s ciljem otklanjanja manjkavosti i  poboljšanja uređenosti.

 Učionice te zajednički školski prostori (školski hol, hodnici), se redovito uređuju zelenim biljkama, vodi se briga o školskom akvariju.

Unutar razrednog odjela učenici u sklopu redarskih dužnosti i razrednih zaduženja vode računa o urednosti i čistoći učionice.

PREZENTACIJE

ZIDNE NOVINE, EKO-DNEVNIK, MREŽNE I FACEBOOK STRANICE ŠKOLE - redovito mjesečno obavještavanje i izvještavanje učenika, djelatnika škole i roditelja o planiranim ekološkim aktivnostima, njihovoj realizaciji i obilježavanju eko-datuma. Izrađuju ih članovi Eko–odbora škole, eko patrole za prezentaciju i voditelji školskih projekata svaki mjesec.

Pisali smo i izvješćivali o značajnim datumima i time istaknuli važnost određenih događaja

Osnovni projekt kojim se bavimo je selekcioniranje otpada. Uz taj osnovni program važna nam je edukacija o ekologiji i povezivanje škole s lokalnom zajednicom. Posebna je specifičnost stalni rad na različitim istraživačkim projektima s nadarenim učenicima. Dobra strana projekta Eko-škola je i međupredmetna obrada ekoloških sadržaja kroz sve nastavne predmete. Program Eko-škole se provodi i kroz sve nastavne aktivnosti, a posebno kroz grupe slobodnih aktivnosti.


Realizirani zadaci:

1. sastanak Eko-odbora, rujan 2019.

•  usvajanje izvješća  o provedbi  programa

•  usvajanje Plana djelovanja i Programa djelovanja za školsku godinu 2019./2020..

2. sastanak Eko-odbora, veljača  2020.

Dogovori za proljetne aktivnosti

3. sastanak Eko–odbora, svibanj 2020. ( nije realiziran zbog pandemije koronavirusom)

•  izvješće o radu Eko–škole tijekom školske godine

AKTIVNOSTI EKO PATROLE

aktiviranje eko-patrole i donošenje plana djelovanja u  suradnji s eko  koordinatorima

•  praćenje i ocjenjivanje urednosti i  uređenosti prostorija i okoliša škole

• realizacija akcija sakupljanja plastične ambalaže (prebrojavanje skupljene ambalaže po razredima, razvrstavanje, odnošenje do sabirnog mjesta)

• prikupljanje, razvrstavanje i iskorištavanje otpada nastalog  tijekom nastavnog procesa

• svakodnevna čišćenja okoliša škole i razvrstavanie otpada

• mjerenje i sakupljanje podataka vezanih uz uštedu energenata

PRIKUPLJANJE I RAZVRSTAVANJE OTPADA

Razvrstavanje i prikupljanje otpada aktivnost je koju već tradicionalno realiziramo u suradnji sa Komunalnim društvom Ponikve Krk.

 Organiziramo redovito prikupljanje starog papira nastalog u nastavnom procesu u kutijama Papir koje se nalaze po svim učionicama i prostorijama.

 Sakupljanje i odnošenje na otkup plastične ambalaže u razrednim odjelima način je sakupljanja sredstava za eko-akcije.

 Svakodnevno pratimo vijesti o gospodarenju otpadom i redovito izvješćujemo putem eko panoa.

Nastavničko vijeće škole, 2013. godine donijelo je odluku o uključenju škole u međunarodni program Eko-škola. U šk. godini 2019./20., kao i ranijih godina, obnavljamo status Eko-škole. U rujnu 2019. osnovan je Eko-odbor u koji su, osim učenika, učitelja i djelatnika škole uključeni i predstavnici grada Krka i komunalnog društva Ponikve Eko otok Krk.

Procjenom stanja okoliša škola se odlučila za teme OTPAD, VODA  i ENERGIJA uz  školske projekte s temom očuvanja okoliša i dodatne aktivnosti na oplemenjivanju sredine u kojoj žive i rade učenici. Ekološki sadržaji ugrađeni su u sve predmete redovite nastave međupredmetnim temama, predmete izborne nastave i izvannastavne aktivnosti.

 U svim učionicama postavljene su eko-kutije za odlaganje papira i plastike, a eko-patrole kontroliraju potrošnju svih oblika energenata i ocjenjuju stanje okoliša. Učenici u sklopu ekoloških radionica s profesorima i tehničkim osobljem škole obogaćuju okoliš novim sadnicama i cvijećem. Tijekom 2019. godine je organizirana eko-radionica na kojoj su učenici izrađivali ukrasne predmete od recikliranih materijala i uporabljenog papira. Rezultati svih aktivnosti bili su popraćeni literarnim radovima, plakatima i panoima te je o njima izvješćivana javnost putem mrežnih stranica škole, internetskog portala Grada krka te tiskovine Novog lista. Projektni dan vezan je uz Svjetski dan zaštite okoliša, 5. lipnja. Na taj dan 2020. godine održat će se radionice: čišćenje školskog okoliša, sadnja cvijeća, izrađivanje eko-plakata i eko-poruka i sl.

IZRADA RAZLIČITIH PREDMETA UPORABOM OTPADA

Vidljiva je uporaba otpada u nastavi, posebno u likovnim radionicama i izradi plakata, čestitki i pozivnica. Većina nastalih radova izlagana je tijekom školske godine u prostorima škole.

PRAĆENJE I OCJENJIVANJE UREDNOSTI I UREĐENOSTI PROSTORIJA I OKOLIŠA ŠKOLE

Provodi EKO - PATROLA  i Aleksandra Braut, tajnica škole, Robert Prendivoj, školski majstor, jednom mjesečno s ciljem otklanjanja manjkavosti i  poboljšanja uređenosti.

 Učionice te zajednički školski prostori (školski hol, hodnici), se redovito uređuju zelenim biljkama, vodi se briga o školskom akvariju.

Unutar razrednog odjela učenici u sklopu redarskih dužnosti i razrednih zaduženja vode računa o urednosti i čistoći učionice.

PREZENTACIJE

ZIDNE NOVINE, EKO-DNEVNIK, MREŽNE I FACEBOOK STRANICE ŠKOLE - redovito mjesečno obavještavanje i izvještavanje učenika, djelatnika škole i roditelja o planiranim ekološkim aktivnostima, njihovoj realizaciji i obilježavanju eko-datuma. Izrađuju ih članovi Eko–odbora škole, eko patrole za prezentaciju i voditelji školskih projekata svaki mjesec.

Pisali smo i izvješćivali o značajnim datumima i time istaknuli važnost određenih događaja

Osnovni projekt kojim se bavimo je selekcioniranje otpada. Uz taj osnovni program važna nam je edukacija o ekologiji i povezivanje škole s lokalnom zajednicom. Posebna je specifičnost stalni rad na različitim istraživačkim projektima s nadarenim učenicima. Dobra strana projekta Eko-škola je i međupredmetna obrada ekoloških sadržaja kroz sve nastavne predmete. Program Eko-škole se provodi i kroz sve nastavne aktivnosti, a posebno kroz grupe slobodnih aktivnosti.


Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine 2019. /2020.


Nositelji:
  • Mirjana Komadina Mergl, ekokoordinator
  • Ana Pasarić, pedagoginja
  • Aleksandra Braut, tajnica
  • Robert Radivoj, kućni majstor
  • Predstavnici Vijeća učenika: Ajdina Burzić, učenica 2.E, Andrea Orlić, učenica 4.HT, Toni Šipuljak, učenik 4.G, Mateo Žužić, učenik 3. S, 

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Eko -škola za eko otok Krk

I ja čuvam svoj otok Krk

Recimo DA „zelenoj“ energiji

 


Eko himna: