Eko škola

Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec

Vladimira Nazora 34
40000 Čakovec

Telefon: +385 40 314 900
Fax: + 385 40 314 911
E-mail: gimnazija-cakovec@ck.t-com.hr
Web: www.gimnazija-cakovec.hr

Ravnatelj/ica: Sandra Breka Ovčar
Školski koordinatori: Tanja Šalamon
Godina stjecanja statusa: 2002
Trenutni status: Dijamantni status
Projekti :

  • Kretanjem po zdravlje

    Cilj projekta je stjecanje navike odlaska u prirodu, primjene tjelesne aktivnosti za unapređivanje vlastitog zdravlja i upoznavanje raznolikih krajolika naše države.\n

  • Recikliranje otpada

    Cilj je ukazati učenicima na važnost recikliranja otpada i upoznati ih s konkretnim primjerima ponovne upotrebe otpada kroz radionice izrade božićnih ukrasa i dekoracije školskog interijera od prikupljenog otpada.

  • Zdravstvena ekologija

    Cilj je poboljšanje higijenskih navika učenika utvrđivanjem kritičnih mjesta i postojećih navika učenika i predlaganjem novih mogućnosti.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Ravnateljica: Sandra Breka-Ovčar
  • Nastavnici: Mateja Grabar, Lara Kralj, Krešimir Trojko, Martina Švenda 
  • Vanjski članovi: Antun Majetić, Antica Bregović
  • Predstavnik tehničkog osoblja: Nikola Golub 
  • Predstavnici učenika: Katarina Đukes, Lucija Vlahek 

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Bioraznolikost
Cilj:
  • Cilj je upoznati bioraznolikost i značajke odabranog ekosustava. 

Zadatak:

Istražiti odabrani ekosustav. 

  • Identificirati ekosustav (stanište i životnu zajednicu) i opisati ga
  • Izraditi mapu prostora ekosustava koji se istražuje
  • Odrediti neke abiotičke uvjete staništa, prikupiti uzorke tla i donijeti ih u školu za daljnje ispitivanje 
  • Identificirati neke od organizama na njemu - izraditi crteže, fotografije ili sakupiti uzorke 
  • Izabrati najmanje 2 uzorka od kvadratnog metra na kojemu teba odrediti brojnost vrsta kako bi procjenio/la stanje na čitavom staništu 
  • Odrediti brojnost i način života identificiranih vrsta 
  • Pokušati identificirati neke prehrambene odnose na izabranom ekosustavu

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Školska godina 2019./2020.

  • Mapa praćenja ekosustava koju će učenici nekoliko puta godišnje donijeti na satove biologije. 

Nositelji:
  • Nastavnici biologije i učenici drugih razreda.
Naziv teme: Zbrinjavanje otpada
Cilj:
  • Cilj je kod učenika osvijestiti važnost pravilnog gospodarenja otpadom. S obzirom da je učenicima trećih i četvrtih razreda razvrstavanje i recikliranje otpada svakodnevna navika, želimo da primjerom iskustva prenesu i na mlađe učenike i njihove roditelje. 

Zadatak:
  • Pravilno zbrinjavanje otpada (papir, plastika, tetrapak, baterije, ostalo) 
  • Akcija prikupljanja starih tonera i boja za printere 
  • Izrada različitih predmeta od iskoristivog otpada 

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Školska godina 2019./2020.

  • Tehničko osoblje škole svakodnevno prati razvrstava li se i zbrinjava otpad pravilno 
  • Proizvodi izrađeni od otpada iskoristit će se za dekoraciju školskog interijera te za prodaju na Sajmu dobrote 

 


Nositelji:
  • Svi učenici i djelatnici škole. 
Naziv teme: Zdravstvena ekologija
Cilj:
  • Cilj je poboljšanje higijenskih navika učenika utvrđivanjem kritičnih mjesta i postojećih navika učenika i predlaganjem novih mogućnosti. 

Zadatak:
  • Utvrditi kritična mjesta - uzgoj bakterija s različitih predmeta i površina na hranjivim podlogama
  • Utvrditi postojeće navike učenika 
  • Predložiti nove mogućnosti za unapređivanje 

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Školska godina 2019./2020.

  • Upitnik na početku i na kraju projekta 
  • Stavovi i mišljenja ispitanika o važnosti/potrebi poboljšanja higijenskih navika 
  • Razgovori s učenicima uključenima u projekt 
  • Korištenje rezultata za poboljšanje higijenskih navika 

 


Nositelji:
  • Nastavnici biologije i učenici drugih razreda koji će vršnjačkom edukacijom prenijeti iskustva drugim učenicima škole. 
Naziv teme: Zdravi život
Cilj:
  • Cilj je usvojiti naviku primjene pravilno uravnotežene prehrane i tjelesne aktivnosti za unapređivanje vlastitog zdravlja. 

Zadatak:

Izrada osobnih dnevnih i tjednih jelovnika i rasporeda tjelesne aktivnosti prema individualnim karakteristikama i potrebama pojedinca. 

  • Mjerenje visine i težine
  • Izračunavanje BMI
  • Mjerenje potkožnog masnog tkiva
  • Izračunavanje bazalnog metabolizma 
  • Mjerenje energetske potrošnje prilikom aerobnih aktivnosti 
  • Izračunavanje energetske i nutritivne vrijednosti namirnica i obroka 
  • Određivanje dnevne energetske i nutritivne potrebe organizma i broja obroka 

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Školska godina 2019./2020.

  • Učenički karton - antropometrija, kontrolirani unos i potrošnja kalorija 
  • Broj učenika koji se uključio u projekt i pokazao aktivnost 
  • Upitnik na početku i kraju projekta 
  • Stavovi/mišljenja ispitanika o važnosti/potrebi pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti 
  • Razgovori s učenicima uključenima u projekt 
  • Korištenje rezultata za poboljšanje prehrambenih navika i unapređivanje tjelesne aktivnosti u školi 

Nositelji:
  • Nastavnici tjelesne i zdravstvene kulture te biologije, učenici drugih, trećih i četvrtih razreda.