Eko škola

Dječji vrtić Biokovsko zvonce, Makarska

Molizanskih Hrvata 2
21300 Makarska

Telefon: 021 691 014
Fax: 021 690 967
E-mail: zvonce@hi.t-com.hr
Web: dv-biokovskozvonce.hr

Ravnatelj/ica: Anela Židić, mag.praesc.educ.
Školski koordinatori: Ana Šapit, mag.paed.
Godina stjecanja statusa: 2015
Trenutni status: Brončani status
Projekti :

  • Skupi,složi, savjesno odloži

    U suradnji sa roditeljima sakupljamo, razvrstavamo, recikliramo i na taj način smanjujemo sam otpad. Sakupljanjem i otkupom pet ambalaže (Lidl), prikupljena sredstva se ulažu u uređenje dvorišta. Sudjelujemo i u humanitarnoj akciji Crvenog križa i Udrugom Lijek za čep, čep za lijek (sakupljanje čepova), a surađujemo i sa Fresco-m (sakupljamo baterije). Uključeni smo i u UNICEF-ov projekt \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Škole za Afriku\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\".

  • Eko-škola

    U suradnji sa \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Makarskim komunalcem\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' i njihovom djelatnicom , ing.bio. Milom Lukić, još od 2015.godine djeluje naša eko-škola. U nju su uključena sva predškolska djeca ( 6-godišnjaci) vrtića \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Ciciban\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'. Kroz istraživačko učenje dobivaju spoznaje o prirodnom okruženju , održivim izvorima energije, biljkama i životinjama našeg podneblja, morskim stanovnicima i onečišćenju mora....Radionice eko-škole u godini 2021/22. bavit\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' će se \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Životinjama našeg podneblja\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

  • Eko-vrt

    Eko proizvodi: maslinovo ulje, soljene masline, lavanda, začinska sol sa ružmarinom, čaj od lipe. Uzgajanje, održavanje u vrtu dječjeg vrtića Ciciban te plasiranje na prodajnim izložbama. U pripremi su i cvijeće, povrtnice te drugo začinsko i mediteransko bilje, voćke koje uzgajamo u vrtu .

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Otpad
Cilj:

Sakupljati, zbrinjavati i smanjiti papirnati otpad, plastični otpad, opasni otpad, bio otpad na nivou cijelog vrtića.


Zadatak:
  • sakuplanje, zbrinjavanje otpada na nivou cijelog vrtića te iz kućanstava korisnika
  • suradnja sa humanitarnom udrugom "Lijek za čep, čep za lijek" (plastični čepovi) te "Fresko" (baterije), UNICEF "Škole za Afriku"
  • poticati iskorištavanje papirnatog i plastičnog otpada (recikliranje)
  • Aktivnosti:
    • izrada druištvenih igara i kreativnih uradaka od otpada
    • sakupljat ćemo  pl. čepove, pet ambalažu, papir, baterije, različitu plastičnu i papirnatu ambalažu za recikliranje (kreativno izražavanje)
    • također smo postavili eko-vlakiće, dodatne spremnike za baterije, čepove , pet ambalažu (povrat vršimo u "Lidla"), papir, bio otpad

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.

  • sakupljačke aktivnosti i recikliranje otpada
  • aktivnosti eko patrole - 2 x tjedno, razvrstavanje otpada is sobnih spremnika u velike spremnike, vođenje eko dnevnika

Nositelji:

Djeca iz skupine C1 i C2, odgajatelji, roditelji, Udruga "Lijek za čep, čep za lijek", "Lidl", "Makarski komunalac", pomoćno osoblje, "Fresko".

Naziv teme: Bioraznolikost
Cilj:

Proširivanje dječjih spoznaja o prirodnom okruženju i doprinos njegovom očuvanju.


Zadatak:
  • poticati i osmišljavati rad u okolišu
  • upoznati i štititi bilošku raznolikost eko-sustava
  • poticati vještine očuvanja okoliša u djeci bliskim situacijama
  • uređenje dvorišta, radionica na otvorenom
  • Aktivnosti:
    • održavanje eko vrta; cvijetnjaka, maslinika, mediteranskog vrta, Biokovskog vrta ( sijanje, sadnja, zalijevanje, okopavanje, branje plodova, uzgoj povrtnica u gredicama
    • promatranje, istraživanje kukaca u našem vrtu, kompostu - upoznavanje autohtonih životinjskih vrsta
    • poticati djecu na upoznavanje životinja u bližem okruženju
    • oslikavanje stazica za kvalitetnu i sadržajniju dječju igru, oslikavanje zidova Eko Škola, tema "Životinje našeg podneblja" - Eko-škola, ove godine istražujemo „Životinje našeg podneblja“:
      • X- „Kornjača“
      • XI-  „Srdela“
      • XII-  „Divokoza“
      • I-„Vrabac“
      • II- „Magarac“
      • III- „Jež“
      • IV- „Puž“
      • V- „Zmija- Šara poljarica“

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Uređenje dvorišta - tijekom pedagoške godine 2021./2022. kroz radionice na otvorenom

  • Eko škola-  istraživačko učenje "Životinje našeg podneblja" - tijekom godine, svaki mjesec jedna radionica, skupine C1 i C2

Nositelji:

Skupine c1 i c2, odgajatelji, Park prirode Biokovo, domari, pomoćno osoblje, "Makarski komunalac" (ing.bio. Mila Lukić).

Naziv teme: Zdrav život
Cilj:

Proširivanje dječjih spoznaja o važnosti zdrave prehrane i kretanju kao preduvjetu za očuvanje zdravlja.


Zadatak:
  • uoznati djecu sa razlikama između ekološki zdrave hrane i genetski modificirane
  • približiti blagovanje kruha i narodne običaje
  • upoznati djecu sa autohtonim vrstama voća i vremenom kada dozrijevaju
  • poticati interes za širenje spoznaja o ljudskom tijelu
  • osvijestiti važnost svakodnevnog vježbanja i održavanje osobne higijene
  • Aktivnosti:
    • "Dani kruha", suradnja sa zdravstvenom voditeljicom - sastavljanje jelovnika, higijenske navike (pranje ruku i zubića - stomatolog u gostima)
    • proslava rođendana uz torte od voća i orašastih plodova
    • kušanje voća i povrća koje smo sami uzgojili
    • tjelesno vježbanje-šetnje u prirodu
    • "Jesenska svečanost" - kušanje plodova jeseni
    • Izrada "Male kuharice" (C2)

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

Djeca, odgajatelji, roditelji, zdravstvena voditeljica.

Naziv teme: Voda
Cilj:

Omogućiti iskustveni doživlja djece i samostalno istraživačko učenje u cilju razvoja ekoloških kompetencija kod djece.


Zadatak:
  • upoznati djecu sa važnosti vode u životu živih bića
  • istražiti namjenu vode u svakodnevnom životu
  • upoznati djecu sa načinima štednje vode
  • približiti djeci pojam onečišćenja vode  i upoznati ih sa odgovornim ponašanjem prema vodi u prirodi
  • stjecati znanja o racionalnom korištenju vode
  • svakodnevne higijenske aktivnosti, važnost higijene u doba Covida-19
  • eko-patrola-provjera štednje vode, natpisi iznad slavina "Zatvori me"


 

·       


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022., eko patrola-2x tjedno (starije skupine C1 i C2), Vođenje eko-dnevnika.


Nositelji:

Djeca, odgajatelji, pomoćno osoblje.

Naziv teme: Energija
Cilj:

Uočavanje važnosti energije za svakodnevni život, razvijanje svijesti o racionalnom korištenju el. energ. te o mogućnostima iskorištavanja el. energ.


 


Zadatak:
  • upoznati djecu sa izvorima energije
  • upoznati djecu sa vrstama energije
  • poticanje na racionalno trošenje
  • upoznati djecu sa načinima štednje energije
  • Aktivnosti:
    • istraživačko učenje "Energija nas pokreće"
    • zaduženja eko-patrole, poštivanje natpisa o štednji energije
    • gašenje rasvjete u prostorijama u kojima ne boravimo
    • pravovremeno gašenje klima uređaja
    • upoznavanje sa Sunčevim satom i korištenje njime

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Eko-patrola - tijekom pedagoške godine 2021./2022. (2 x tjedno), starije skupine C1 i C2.


Nositelji:

Djeca, odgajatelji, roditelji, eko patrola, djelatnici.

Naziv teme: Mini meteorologija
Cilj:

Proširivanje dječjih spoznaja o vremenskoj prognozi, meteorologiji.


Zadatak:
  • stjecanje prvih spoznaja o mjernim instrumentima
  • poticanje djece na uočavanje važnosti vremenske prognoze za planiranje  svakodnevnih aktivnosti
  • poticanje djece na uočavanje kauzalnih veza između prirode i vremena
  • stjecanje prvih spoznaja o kiši,  vjetru, suncu, snijegu...
  • Aktivnosti:
    • 2 x tjedno mjerenje temperature zraka, teperature tla na površini i u dubini, očitavanje kišomjera i anemometra, vođenje dnevnika, vođenje fenološkog kalendara

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.

  • 2 x tjedno, eko patrola vodi "METEO dnevnik", skupine C1 i C2

Nositelji:

Djeca, odgajatelji.

Eko kodeks

Eko kodeks:

"ZAUSTAVITE SMEĆE,SPASIMO CVIJET

ČUVAJMO ZEMLJU,NAŠ JEDINI SVIJET"

 


 


Eko himna:

NAŠA ZEMLJA POMOĆ TREBA,

BOLEST STRAŠNA NJU SAD VREBA,

OD SMEĆA SE SILNOG GUŠI

TUGA JE U NJENOJ DUŠI.

SKUPITE SE SADA SVI

MAALENI I ODRASLI,

NA PRIRODU MISLIMO

BOLI JOJ NE ZADAJMO.

refren:

ŠUMA,VODA,NEBO PLAVO

TREBA OSTAT¨ ČISTO,ZDRAVO

RAZMISLITE SVI O TOM

I VAŠ I NAŠ TO JE DOM.

ZEMLJU NAŠU VOLIMO,

NA PRIRODU PAZIMO

PRIPREMIMO KANTE,VREĆE

SAKUPIMO SILNO SMEĆE.

ONDA GA RAZVRSTAJMO,

NEŠTO NOVO STVORIMO,

NA PRIRODU MISLIMO

ZEMLJU NAŠU ČUVAJMO.

refren:

ŠUMA,VODA,NEBO PLAVO

TREBA OSTAT" ČISTO,ZDRAVO.

RAZMISLITE SVI O TOM

I VAŠ I NAŠ TO JE DOM