Eko škola

Osnovna škola grofa Janka Draškovića, Klenovnik

Klenovnik 21
42244 Klenovnik

Telefon: 042/763415
Fax: 042/763415
E-mail: ured@os-grofa-jdraskovica-klenovnik.skole.hr
Web: http://os-grofa-jdraskovica-klenovnik.skole.hr

Ravnatelj/ica: Mijo Barišić
Školski koordinatori: Ankica Gotić, Kristina Sadibašić, Ivan Loparić, Anita Husnjak, Snježana Kruhoberec
Godina stjecanja statusa: 2010
Trenutni status: Zlatni status
Projekti :

  • Globe projekt

    Program GLOBE predviđa redovita i kontinuirana učenička mjerenja i opažanja u neposrednom okolišu škole. Mjerenja i opažanja obavljaju se na području atmosfere, vode, tla i pokrova, a rezultati istraživanja se međusobno upotpunjuju i povezuju, čime se ostvaruje program cjelovitog praćenja stanja okoliša. Prikupljeni se rezultati unose u zajedničku bazu podataka na GLOBE serveru, koja je otvorena i putem Interneta dostupna svim posjetiteljima na adresi : www.globe.gov.

  • Suradnja s geotehničkim fakultetom iz Varaždina

    Već 3 godine uspješno surađujemo s geotehničkim fakultetom, njihovim profesorima i studentima. Naša suradnja se odvija kroz pomoć fakulteta u realizaciji eko tema kao što su zagađenje okoliša (vode, tla i sl.) te utjecaja tog zagađenja na klimatske promjene gdje profesori i studenti fakulteta zajedno s voditeljicom projekta doc.dr.sc. Jelenom Loborec održavaju predavanja, prezentacije i radionice na navedene teme za učenike naše škole. Osim toga svake godine naši učenici predvođeni eko koordinatoricom Anitom Husnjak su gosti na danima otvorenih vrata fakulteta gdje učenici također imaju prilike upoznati se s aktivnostima fakulteta na polju ekologije.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • MIJO BARIŠIĆ - ravnatelj škole
  • ANKICA GOTIĆ – pedagoginja škole i školski koordinator
  • KRISTINA SADIBAŠIĆ – školski koordinator
  • IVAN LOPARIĆ - školski koordinator
  • SNJEŽANA KRUHOBEREC – školski koordinator
  • ANITA HUSNJAK – školski koordinator
  • SAŠA KRALJ – predstavnik adm. tehničkog osoblja
  • NIKOLA LUKAVSKI – predstavnik  učenika
  • VALENTINO MAČEK – predstavnik učenika
  • DANIJELA ROGINA – predstavnica roditelja
  • VLATKA SVINJAREVIĆ – predstavnica Školskog odbora
  • MLADEN BLAŠKO – načelnik općine
  • MARTIN BUNIĆ – direktor Jedinstvo – Kartonaža d.o.o Ivanec
  • ŽELJKO PINTARIĆ - vlasnik trgovačkog obrta „Lexi“Klenovnik
  • ROBERT BREŠKI – tehnički direktor Lamele d.o.o. iz Brodarevca

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Utjecaj onečišćenja vode i tla na klimatske promjene
Cilj:
  • Obilježavanje Eko-dana u suradnji s djelatnicima i studentima s Geotehničkog fakulteta iz Varaždina.
  •  Klimatske promjene vrlo su aktualna tema današnjice, mnogo se priča o tome, djeca se svakodnevno susreću s određenim pojmovima, možda ne u najboljem kontekstu i uz nedovoljno objašnjenja. Činjenica je da postoje podijeljena mišljenja o klimatskim promjenama, kako među znanstvenicima, političarima, tako i u široj javnosti, pa su ove godine, prigodno baš na Svjetski dana meteorologije, stručnjaci s Geotehničkog fakulteta učenicima viših razreda osnovne škole prigodnim predavanjima i zabavnim aktivnostima planirali približi tu tematiku.

Zadatak:
  • Za učenike petih i šestih razreda planirano je predavanje na temu „Kako čovjek mijenja klimu“ gdje se konkretnim primjerima iz svakodnevnog života nastoji u djeci probuditi uzročno – posljedična veza između naših postupaka i reakcije prirode. Učenici sedmih i osmih razreda slušali bi predavanje pod nazivom „Utječe li čovjek na klimu ili klima na čovjeka“, gdje bi bile predstavljene klimatske promjene na globalnoj razini, što je do njih dovelo, kako svatko od nas doprinosi tome te kako posljedice povratno utječu na ljude.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • 23.3.2020. 
  • Na kraju bi sva djeca zajedno sudjelovanjem u zabavnom kvizu pokazala koliko su naučili. Na taj, djeci prilagođen način, pokušalo bi im se pojasniti i približiti problematiku onečišćenja okoliša, posebno vode i tla, kao i nekih drugih negativnih utjecaja kojim čovjek nepovratno mijenja prirodu i samim time trpi posljedice. Djecu se nastoji osvijestiti da se klimatske promjene ne događaju nekome drugome već globalno, a svi smo na istoj planeti.

Nositelji:
  • Djelatnici i studenti s Geotehničkog fakulteta iz Varaždina.
  • Učenici, učitelji, eko-koordinatori škole.

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Dan planeta Zemlje, 22.4.2020.
Ostvareni ciljevi:
  • Učenici od 1. do 8. razreda zajedno s učiteljima u nastavi na daljinu uspješno su realizirali ciljeve za Dan planeta Zemlje. U nastavku prikazujemo dio realiziranih zadataka.

Realizirani zadaci:
  • S učenicima od 5. do 8. razreda obilježen je Međunarodni dan planeta Zemlje. U danima koji su prethodili, ali i na sam datum, učenici su na nastavi na daljinu za taj jedan sat hrvatskoga jezika dobili kratke upute te su aktivno sudjelovali u promišljanju o svojem utjecaju na klimatske promjene.
  • U 5. razredu učenici su u tom tjednu radili nastavnu jedinicu iz područja Književnosti i stvaralaštva Ekolog, Zvonimir Balog te su prateći i rješavajući aktivnosti bili uključeni u promišljanje o ekološkim temama.
  • U svim višim razredima su učenici u virtualnim učionicama hrvatskog jezika na Dan planeta Zemlje dobili dvije poveznice za gledanje kratkih filmića te nekoliko pitanja za razgovor o problemima klimatskih promjena s članovima svojih obitelji.
  • Pitanja: To je dan kada bi se svatko od nas trebao zamisliti i zapitati: Što ja mogu učiniti za spas Zemlje? Kako mogu pridonijeti tome da naš planet – taj naš jedini dom koji imamo – spasimo od onečišćenja i uništenja te ga očuvamo za sebe, svoju djecu i one koji dolaze poslije nas?
  • Poveznice na video zapise koje su pogledali te su nakon toga razmislili i popričali u svojoj obitelji što oni zajedno mogu učiniti za spas Zemlje.
  • U 7. i 8. razredu sam uz navedene zadatke zadala i escape room za Dan planete Zemlje koji se nalazi na sljedećoj poveznici
  • Budući da sam razrednica 7. razreda, taj je razred je u kanalu Sat razrednika dobio i dodatni zadatak - proučiti članak preuzet sa stranica Školskog portala
  • Iz tog članka sam posebno izdvojila poveznicu na jedan kviz izračuna ekološkog otiska vezanog za hranu koju konzumiramo
  • Učenici su morali ispod objave napisati koji rezultat su dobili. Desetak učenika se uključilo u izračun FOOD CALCULATORS te su objavili svoje rezultate, za što sam ih nagradila plusom u svoje rubrike praćenja aktivnosti učenika. Izvješće pripremila: Marija Konjević, učiteljica hrvatskog jezika
  • Učenici od 1. do 4. razreda prema izvješću učiteljica razredne nastave također su vrlo aktivno sudjelovali u obilježavanju Dana planeta Zemlja. Izrađivali su plakate, pisali su ekološke poruke, sadili su biljke te su izrađivali predmete od recikliranog materijala. Svoje su radove fotografirali te poslali učiteljicama. 
  • Uređenje Eko vrta
    • Iako je vrijeme pandemije te učenici i učitelji rade u virtualnom okruženju od doma, život u školi se odvija ali nekim drugim ritmom. Naime ove godine obilježavamo zlatni jubilej tj. 10 godina članstva u međunarodnoj organizaciji Eko škola i planirali smo tijekom ožujka i travnja niz aktivnosti na unutarnjem i vanjskom uređenju škole.
    • Tako je u školi Klenovnik ovih dana vrlo živo i realiziraju se ekološke aktivnosti koje su inače planirane zajedno s učenicima i učiteljima ali zbog novonastalih okolnosti njih ostvarujemo s tehničkim osobljem i pokojom učiteljicom koja stanuje u neposrednoj blizini škole.
    • Vrijedne spremačice i domari su zajedno s par učiteljica radili na pripremi zemlje u školskom vrtu za sadnju začinskog bilja i cvijetnjaka za sadnju cvijeća. Škola se uređuje iznutra ali najviše posla ima na vanjskom uređenju jer je okoliš veliki. Tako domari pripremaju obnovu klupa u školskom dvorištu i parku, uređuju fontanu i nastrešnicu dok spremačice vrijedno sade proljetno cvijeće u cvijetnjaku oko fontane i žardinjere ispred škole. pripremio: Mijo Barišić, ravnatelj škole

Vrijeme realizacije:
  • Od 15. do 22. travnja 2020.

Nositelji:
  • Učenici, učitelji, eko-koordinatori, članovi Eko-odbora i tehničko osoblje.

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Naša Ekoškola mala za čistoću ljubav prava.

Da okoliš ne bude ljut zajedno očistimo put.

U zemlji života, ljubav i dobrota neće vladati više poslije kisele kiše.

Učenici OŠ Klenovnik


Eko himna:

Eko škola to smo mi

ekološki osvješteni.

Eko staus imamo,

time se ponosimo.

 

Cvijeće uvijek sadimo,

smeće pa sortiramo.

Stari papir prikupljamo,

prirodu mi čuvamo.

Pripjev:

Eko, Eko naš je moto

zeleno mi mislimo,

zelena je boja naša

time se ponosimo.

Tekst i glazba: Marija Mežnarić, učiteljica glazbene kulture