Eko škola

Dječji vrtić Leptir, Sesvete

I. G. Kovačića 20
10360 Sesvete

Telefon: 01/2002321
Fax: 01/5566518
E-mail: vrtic.leptir@zagreb.hr
Web: www.dv-leptir.hr

Ravnatelj/ica: Vedrana Horvat
Školski koordinatori: Božica Pintarć-pedagog, Ivanka Jukić Lušić-psiholog, Marijana Frančević-odgojitelj, Željka Zec-odgojitelj
Godina stjecanja statusa: 2011
Trenutni status: Zlatni status
Projekti :

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Vedrana Horvat, ravnateljica
  • Božica Pintarić, pedagog/eko koordinator
  • Ivanka Jukić Lušić, psiholog/eko koordinator
  • Željka Zec, odgojitelj/eko koordinator
  • Marijana Frančević, odgojitelj/eko koordinator
  • Andreja Starčević, zdravstvena voditeljica
  • Željko Bartolović, domar
  • Biserka Tomurad, spremačica
  • Ružica Kašnar, spremačica
  • Stanko Čuljak, „Foton“, predstavnik lokalnog gospodarstva
  • Ida Perković, „IDA DIDACTA“, predstavnik gospodarstva
  • Stipe Jurić, predstavnik lokalne zajednice
  • Branka Babić, predstavnik roditelja

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Rast, razvoj i učenje „u iz, s prirodom„ -integrirano: briga i razumijevanje procesa zdravog rasta i razvoja; osobnog i života prirode
Cilj:

Neposredno učenje o fenomenima prirode, prirodne baštine; praćenje i doživljavanje, razumijevanje razvojnih procesa u živom svijetu, istovremeno doprinoseći osobnom sveukupnom zdravlju boravkom i aktivnostima na otvorenom.


Zadatak:
  • nadogradnja pozitivnih iskustava protekle pedagoške  godine vezano za uzgoj cvjetnica i povrtnica (terase cvjetnjaci, povrtnjaci)
  • usvajanje spoznajnih i vrijednosnih aspekt o rastu i  uvjetima  rasta i razvoja kao univerzalnom fenomenu živih bića; UČITI OD BILJAKA – Što znači biti živ; od disanja, vode, hranjiva, svjetla, topline … 
  • povezanost osobne održivosti i održivosti prirodnog okruženja
  • doživljavanje i osvješćivanje izvora i snage (energije) prirodnog okruženja za naše tjelesno i emocionalno zdravlje
  • briga o životinjskom svijetu u neposrednoj okolini; razumijevanje i iskustvo uloge čovjeka
  • provedba tjelesnih aktivnosti, vježbi disanja  i opuštanja na otvorenom
  • konzumiranje uzgojenih plodova i time poticanje konzumacije povrća, voća
  • osvještavanje elemenata ideje poduzetnosti vezano za samodostatnu proizvodnju hrane
  • STALNE ZADAĆE:
  • OTPAD
    • Stalno usvajanje  i prakticiranje navika selektiranja i zbrinjavanja otpada
    • Dopuna  spremnika po objektima
    • Odvajanje biološkog otpada iz kuhinje i odgojnih skupina
    • Kompostiranje
    • Održavanje separatora masnoće- mastolovac
    • Redovito  pražnjenje priručnih  spremnika 
    • Suradnja sa „Z H“, „Termocleanom“  i drugim organizacijom koje sabiru pojedine vrste otpada
    • Prikupljanje funkcionalnog otpadnog materijala te izrada didaktičkih sredstava
    • Recikliranje papira
    • Elektronički otpad zbrinjavati odvozom na reciklažna dvorišta
    • Uključivanje u akciju Eko paket-  prikupljanje tetrapak ambalaže
    • Naći rješenje adekvatnog zbrinjavanja ostataka hrane, kao dio cjelovitog rješenja na nivou svi predškolskih ustanova Grada Zagreba
  • VODA
    • Razvoj  projekata, tematskih aktivnosti   o vodi; zašto nam treba, gdje se nalazi, kada je dobra za piće, što možemo učiniti da je uvijek imamo dovoljno i da je dobra za piće….“
    • Eksperimenti, dokumentarni filmovi
    • Prezentirati način pranja ruku uz odmjerenu količinu vode
    • Kontrola slavina – odstraniti nepotrebno kapanje vode
    • Pratiti  potrošnju vode  i podatke objaviti na mjesečnim sastancima timova
    • Nabava sredstva za čišćenje, pranje  i održavanje higijene nabavljati i upotrebljavati prema HASAP planu
    • Praćenje i vrednovanje u odgojno obrazovnom procesu
  • ENERGIJA
    • Osigurati optimalne uvjete za prisutnost dnevne svjetlosti u unutarnjim prostorima(sjenila spuštena samo za dnevnog odmora i  jakog ljetnog sunca)
    • Za rasvjetu koristiti štedna rasvjetna tijela
    • Gasiti svjetla izlaskom iz prostorija
    • Gasiti radio uređaje, televizore, računala kad nisu u uporabi
    • Pratiti da temperatura u sobama ne bude viša od 22 stupnjeva C, primjena noćnog i dnevnog  režim temperature/
    • Racionalno korištenje klima uređaje ; ranojutarnje provjetravanje, ..
    • Pratiti potrošnju energije i podatke objaviti na mjesečnim sastancima timova
    • Aktivnosti / projekti vezano za Energiju;
    • Temeljne spoznaje o izvorima energije od našeg djelovanja, prirode,  do izvora energije u otpadnim materijalima
  • Radionice za djecu:
    • Energija, meteorološke pojave
    • Uspostavljanje kutića istraživanja u novom dijelu centralnog objekta/ istraživanje svjetla, električne energije…)
    • Obilježavanje  Zagrebačkog  energetskog tjedna
    • NJEGOVANJE SVEUKUPNE  MATERIJALNE I NEMATERIJALNE BAŠTINE I PRIRODNE BAŠTINE SESVETSKOGA KRAJA, HRVATSKE I  SUSRETANJE DRUGIH KULTURA I NJIHOVE BAŠTINE
    • Usmjeravanje na uočavanje baštinskih objekata u građevinama, predmetima  u lokalnoj i široj zajednici, oduševljavanje za njihovo očuvanje
    • Kontinuirana prisutnost elemenata nematerijalne baštine u odgojno obrazovnom procesu u različitim oblicima izražavanja (glazba, pokret, igra, običaji…)
    • Usmjeravanje na uočavanje tradicijskih biljnih vrsta u okruženju i njihovo njegovanje (povrtnice, cvijeće..)
    • Upoznavanje elemenata kulture i prirodnih obilježja drugih zemalja

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2001./2022.

  • tekstualni, foto, video zapis i radovi djece

Nositelji:
  • Odgojitelji svih odgojnih skupina djece
  • Djeca – primjereno razvojnim mogućnostima
  • Ekokoordinatori
  • Stručni suradnici
  • Svi zaposleni
  • Zainteresirani roditelji