Eko škola

Dječji vrtić Leptir, Sesvete

I. G. Kovačića 20
10360 Sesvete

Telefon: 01/2002321
Fax: 01/5566518
E-mail: vrtic.leptir@zagreb.hr
Web: www.dv-leptir.hr

Ravnatelj/ica: Branka Brlečić
Školski koordinatori: Božica Pintarć-pedagog, Ivanka Jukić Lušić-psiholog, Morena Labaš-odgojitelj, Marijana Frančević-odgojitelj, Željka Zec-odgojitelj
Godina stjecanja statusa: 2011
Trenutni status: Srebrni status
Projekti :

  • Eko-paket

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Branka Brlečić – ravnateljica
  • Kordinatori eko škole/vrtića:
    • Božica Pintarić – pedagog
    • Ivanka Jukić Lušić – psiholog
    • Natalija Žmegač - zdravstveni voditelj
    • Morena Labaš – odgojitelj
    • Marijana Frančević – odgojitelj
    • Željka Zec - odgojitelj
  • Biserka Tomurad – spremačica
  • Ružica Kašnar – spremačica
  • Željko Bartolović– domar
  • Stipe Jukić – predstavnik lokalne uprave
  • Branka Babić – predstavnica roditelja
  • Stanko Čuljak („FOTON“) – predstavnik lokalnog gospodarstva

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: KULTURNA, TRADICIJSKA BAŠTINA SESVETSKOG I PRIGORSKOG KRAJA
Cilj:
  • Izdvojeni cilj i  zadaće :

 Integriranje  sadržaja tradicijske  nematerijalne i materijalne kulturne baštine Sesveta i Prigorja, Hrvatske u odgojno obrazovni proces uvažavajući interes i razvojnu dobrobit za dijete. Proširivati interes za upoznavanje i drugih kultura, običaja .

  • Stalni opći cilj i zadaće

U  odgojno obrazovnom procesu i   cjelokupnom radu vrtića  ostvarivati podržavajući i odgovoran odnos prema sebi, drugim osobama, materijalnom okruženju, prirodi u čemu izdvajamo:

  1. prihvaćanje i  poštovanje svake osobe
  2. očuvanje  i jačanje  tjelesnog, psihičkog i duhovnog zdravlja
  3. odvajanje i zbrinjavanje otpada, te ponovna upotreba odložnog materijala
  4. poznavanje izvora energije i  racionalno korištenja energije
  5. odgovorno korištenje vode
  6. briga o biljnom i životinjskom svijetu

Izdvojeni cilj i zadaće - konkretizacija - Područja stalnog djelovanja

  • ZDRAVLJE

Cilj: Maksimalizirati vrijeme odvijanja odgojno obrazovnog procesa na otvorenim prostorima, u skladu s kurikularnom vrijednošću Vrtića : učiti u - iz ,sa prirodom i na taj način doprinijeti i jačanju zdravlja- utemeljiti vrijednost kretanja i boravaka u prirodi i pri2.   

  • OTPAD

Cilj: u odgojno obrazovnom procesu i cjelokupnom djelokrugu rada  vrtića kontinuirano razvrstavati i odlagati  otpad   u odvojena odlagališta prema vrsti,  odnosno koristiti u novoj funkciji.  S racionalnošću upotrebljavati  sav  materijala kako bi se količine otpada smanjivale.

mjenu strategija funkcionalnog učenja.

  • VODA

Cilj: Odnositi se prema pitkoj/ vodi kao osobitoj blagodati, te odmjereno korištenje vode u svakodnevnim situacijama za osobnu higijenu i  provedbi higijenskih mjera u svim radnim procesima u vrtiću.

  • ENERGIJA

 Maksimalno korištenje dnevne svjetlosti i odmjereno korištenje  električne  i toplinske energije.

  • BRIGA O BILJNOM I ŽIVOTINJSKOM SVIJETU

Cilj: Aktivno doprinositi održanju  i obogaćivanju zelenih površina, te razvijati odgovornost prema životinjskom svijetu u neposrednom okruženju, naročito kućnim ljubimcima.


Zadatak:

TRADICIJSKA KULTURA SESVETA I PRIGORJA

  • Cupkalice, tašunjaljke, malešnica, brojalica . . .
  • Pjevanje narodnih uspavanki
  • Tradicijske, folklorne igre,  plesovi djece
  • Govorni izričaj poetskog i proznog sadržaja prigorsko-kajkavskom narječjem
  • Tradicijska prigorska glazba, pjesme i plesovi
  • Tradicijska prigorska arhitektura – fotografije i AV snimke, posjet
    • Izrada replika
    • Slikanje i crtanje objekata, ukrasa
  • Tradicijska odjeća i nakit u Prigorju
  • Tradicionalna hrana Prigorja
  • Scenski prikaz običaja
  • Posjet muzeju Prigorja
  • Projekti djece vezano uz tradicijske fenomene Prigorja, Sesveta, Hrvatske
  • Glazbeno – scenski programi s tradicijskim sadržajima
  • Posjet  arheološkom nalazištu Kuzelin.
    • Dan otvorenih vrata lokaliteta
  • Uključivanje u međunarodni projekt „Say hello to the world“
  • Uključivanje u program Erasmus +  u suradnji s OŠ „S.Sopnica“ – nositeljem Programa
  • Stalne zadaće

ZDRAVLJE

  • Svakodnevni boravak na otvorenom prostoru  (prijepodne i poslije podne ) provoditi u što dužem trajanju i  u različitim vremenskim uvjetima
    • tjelesne i istraživalačke i praktične aktivnosti
  • Svakodnevno tjelesno vježbanje
  • Obilježavanje HOD,  ETM
    • sportske i tradicijske igre, vožnja biciklom
  • Odgojno zdravstveni programi

OTPAD

  • Stalno usvajanje  i prakticiranje navika selektiranja i zbrinjavanja otpada
    • Dopuna  spremnika po objektima
  • dvajanje biološkog otpada iz kuhinje i odgojnih skupina
    • kompostiranje
  • Održavanje separatora masnoće- mastolovac
  • Redovito  pražnjenje priručnih  spremnika 
  • Suradnja s„ZH“, „Termocleanom“  i drugim organizacijom koje sabiru pojedine vrste otpada
  • Prikupljanje funkcionalnog otpadnog materijala te izrada didaktičkih sredstava
  • Recikliranje papira
  • Elektronički otpad zbrinjavati odvozom na reciklažna dvorišta
  • Uključivanje u akciju Eko paket-  prikupljanje tetrapak ambalaže
  • Akcija „Plastičnim čepovima do skupih lijekova“

VODA

  • Razgovori, aktivnosti, projekti  o vodi; zašto nam treba, gdje se nalazi, kada je dobra za piće, što možemo učiniti da je uvijek imamo dovoljno i da je dobra za piće….“
    • eksperimenti, dokumentarni filmovi,
  • Prezentirati način pranja ruku uz odmjerenu količinu vode
  • Kontrola slavina – odstraniti nepotrebno kapanje vode
  • Pratiti  potrošnju vode  i podatke objaviti na mjesečnim sastancima timova
  • Nabava sredstva za čišćenje, pranje  i održavanje higijene nabavljati i upotrebljavati prema HASAP planu
  • Praćenje i vrednovanje u odgojno obrazovnom procesu

ENERGIJA

  • Osigurati optimalne uvjete za prisutnost dnevne svjetlosti u unutarnjim prostorima(sjenila spuštena samo za dnevnog odmora i  jakog ljetnog sunca)
  • Za rasvjetu koristiti štedna rasvjetna tijela
  • Gasiti svjetla izlaskom iz prostorija
  • Gasiti radio uređaje, televizore, računala kad nisu u uporabi
  • Pratiti da temperatura u sobama ne bude viša od 22 stupnjeva C, primjena noćnog i dnevnog režim temperature
  • Racionalno korištenje klima uređaje; ranojutarnje provjetravanje
  • Pratiti potrošnju energije i podatke objaviti na mjesečnim sastancima timova

Aktivnosti / projekti vezano za Energiju;

  • temeljne spoznaje o izvorima energije od našeg djelovanja, prirode,  do izvora energije u otpadnim materijalima
  • Radionice za djecu:
    • Energija, meteorološke pojave
    • Obilježavanje  Zagrebačkog energetskog tjedna

BRIGA O BILJNOM I ŽIVOTINJSKOM SVIJETU

  • Kontinuirano održavanje travnatih, cvjetnih i povrtnih kultura
    • sjetva i  sadnja prema sjetvenom kaledaru u
    • uzgoj sadnica iz tradicionalnog sjemenog materijala
    • malčiranje tla u povrtnjaku centralnog objekta
    • upotreba eko sredstava za zaštitu(biljni pripravci)
  • Radionice za djecu: „Dijete i pas“,“Plavi pas“  (ciklus od1 do 3 radionice)
  • Briga o pticama
    • zimi hranilice
    • ljeti pojilice

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

 DOKUMENTIRANJE

  • tekstualni, foto, video zapis i radovi djece u odgojnim grupama - knjiga pedagoške dokumentacije(zelenom bojom), mape,
    • odgojitelji, roditelji, djeca odgojnih grupa
  • Zabilješke Eko patrole- Mapa,;
  • Mapa Eko škole/vrtića „Leptir“
    • odgojiteljice Željka Zec / eko-koordinatorica/,ravnateljica, psihologinja
    • pano eko škole/vrtića- odgojiteljica Marijana Frančević,/ eko-koordinatorica/
    • web stranica-  Udruga Lijepa naša  - Željka Zec
  • Foto dokumentacija svih događanja- odgojitelji, pedagog, psiholog
  • Zapisnici sastanaka Eko odbora

VREDNOVANJE

  • Makrovalorizacije odgojnih skupina
  • Podaci iz praćenja Eko patrole
  • Procjene Timova odgajatelja(razina objekta i dijela objekta/
    • mjesečno/dvomjesečno/tromjesečno
    • globalno; na kraju p.g. 
  • Procjene roditelja /anketa za roditelje
  • Procjene Eko odbora
  • Udruga Lijepa naša – godišnji uvid
  • Godišnje izviješće o provedbi Plana eko djelovanja (pedagog i drugi eko koordinatori)

Nositelji:
  • Odgojitelji svih odgojnih skupina djece. Djeca – primjereno razvojnim mogućnostima
  • Ekokoordinatori
  • Stručni suradnici
  • Svi zaposleni
  • Zainteresirani roditelji