Eko škola

Osnovna škola Kostrena

Žuknica 1
51221 Kostrena

Telefon: 051/ 289-768
Fax: 051/ 289-769
E-mail: ured@os-kostrena.skole.hr
Web: www.os-kostrena.skole.hr

Ravnatelj/ica: Adriana Glavan
Školski koordinatori: Ana Grbčić, Minja Mrvoš
Godina stjecanja statusa: 2008
Trenutni status: Dijamantni status
Projekti :

  • Kampanja 'Za manje otpada' - Litter Less Campaign
  • Energetska učinkovitost

    Na inicijativu Primorsko - goranske županije i Općine Kostrena škola je uključena u projekt energetske obnove zgrade za koji će se sredstva iskoristiti iz fondova Europske unije. U tijeku je izrada projektne dokumentacije.

  • Suradnja s Eko regijom Kostrena

    Kontinuirano provodimo suradnju s Udrugom Eko regija Kostrena u različitim aktivnostima, od zdravstveno - rekreacijskih, zaštite okoliša sadnjom autohtonih biljaka, edukacijskim programima o pčelarstvu, vrtlarstvu, zaštiti šuma, korištenju ekoloških vrećica i tako dalje.

  • Ljekoviti korov

    Potaknuti interes za istraživanjem i proučavanjem prirode u cilju pronalaženja i otkrivanja različitih izvora hrane, u ovom slučaju samoniklog bilja. Istražiti mogućnost prehrane korištenjem namirnica koje su nam na dohvat ruke, u vlastitom vrtu ili okolišu te usvojiti znanja i sposobnosti u pripremi istih. Ukazati na potrebu održivog razvoja, razvijati samostalnost i odgovornost u donošenju svakodnevnih odluka. Poticati učeničku maštu i kreativnost. Naglasiti važnost očuvanja bioraznolikosti i njegovanja tradicije.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:

  • ČLANOVI KOLEKTIVA: Adriana Glavan, ravnateljica, Nataša Kovačević, pedagoginja, Zdravko Tomić, domar, Minja Mrvoš, učiteljica razredne nastave, Ivana Prelc Rukavina, učiteljica Likovne kulture, Ana Grbčić, koordinator eko škole
  • UČENICI: Ana Dančulović, Rita Čeh, Lucija Sertić, Mai Rožmanić, Nicole Žagar, Jana Matešić, Barbara Perušić
  • VANJSKI ČLANOVI: Davor Willheim, Vlasta Oreb


Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Od vrta do stola kroz održivi razvoj
Cilj:

  • U današnjem užurbanom i izazovnom razdoblju kod čovjeka se sve više javlja potreba za jačanjem odnosa i vraćanju prirodi. Jedan od načina podizanja kvalitete života, ali i povezivanja čovjeka s prirodom je vrt. U prošlosti su ljudi živjeli od plodova svojeg mukotrpnog rada, znali su što stavljaju na stol i koliko truda je uloženo u jedan obrok. Živjeli su održivo i imali minimalan štetan utjecaj na prirodu.
  • Realizacijom projekta školskog vrta cilj nam je bolje upoznavanje i razumijevanje održivog razvoja kroz konkretan rad, ali i kritičko razmišljanje i promišljanje o svakodnevnim odlukama. Želimo povećati motivaciju za aktivnim djelovanjem u svrhu poboljšanja kvalitete života kroz aktivno uključivanje i savladavanje potrebnih znanja i vještina.
  • Uređenjem i radom u školskom povrtnjaku razvijamo kod učenika ekološku svijest, potrebu za očuvanjem okoliša, razvijamo kreativnost i inovativnost te pravilan odnosa prema prirodi i živim bićima. Usvajanjem znanja o principima pravilnog održavanja ekološkog vrta i očuvanja zavičajnih (autohtonih) vrsta, upoznavanjem s različitim tehnikama potrebnim za radu vrtu pripremamo ih za život i otvaramo mogućnost da sami jednog dana budu kreatori društva u kojem je rast i razvoj u skladu s prirodni načelima i uz minimalan negativan utjecaj.

Zadatak:

  • Krajem protekle i početkom ove školske godine, započeli smo s realizacijom plana o osnivanju školskog povrtnjaka. Do sada smo realizirali početne korake – očistili smo i ogradili željeno područje, nabavili smo materijal i izradili vrtne gredice te smo nabavili zemlju (supstrat) za gredice.
  • U daljnjem razdoblju namjeravamo proširiti aktivnosti, a odnose se na konkretno uređenje i sijanje, brigu za biljke, izradu brošure autohtonih povrtnih biljaka koje su sadili naši stari, suradnja „školskog vrta“ i „školske kuhinje“ kroz uzgoj i konzumaciju vlastitog povrća, branje i čuvanje sjemenja te opremanje i izrada vlastite banke sjemenja.
  • Razrada aktivnosti:
    • Listopad – veljača: namjeravamo do kraja vizualno urediti vrt i pripremiti ga za sadnju. To uključuje: bojanje i zaštitu vrtnih gredica, nabavu kompostera I dodatnog vrtnog alata, izrada “hotela” za kukce. Nabava sjemenja autohtonih i po mogućnosti starih sorti povrća -  od baka, djedova, rođaka koji se bave vrtlarstvom.
    • Veljača, ožujak: sijanje sjemena u zatvorenom i priprema vrta za sadnju
    • Ožujak/travanj: sadnja na otvorenom, malčiranje te izrada brošure autohtonih povrtnih biljaka sa slikama, glavnim karakteristikama i zahtjevima pojedine vrste
    • Svibanj/lipanj: suradnja „školskog vrta“ i „školske kuhinje“ kroz uzgoj i konzumaciju vlastitog povrća; izrada vlastite banke autohtonog sjemenja
    • Lipanj/naredno razdoblje: sakupljanje sjemenja biljaka i opremanje banke sjemenja, branje plodova, redovito održavanje i briga za vrt, čuvanje, razmjena i distribucija sjemenja

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2021./2022.,

  • vođenje dnevnika aktivnosti, objavljivanje postignutog na web stranicama škole

Nositelji:

Zainteresirani učenici od 1.- 4. razreda, učiteljice razredne nastave, učiteljica prirode/biologije, ravnateljica škole Adriana Glavan, domar škole Zdravko Tomić, školska kuharica Mileva Torbica.

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Održivi razvoj - školski vrt
Ostvareni ciljevi:
  • bolje upoznavanje i razumijevanje održivog razvoja kroz konkretan rad, ali i kritičko razmišljanje i promišljanje o svakodnevnim odlukama
  • povećana motivacija za aktivnim djelovanjem u svrhu poboljšanja kvalitete života kroz aktivno uključivanje i savladavanje potrebnih znanja i vještina
  • uređenjem i radom u školskom povrtnjaku razvijamo kod učenika ekološku svijest, potrebu za očuvanjem okoliša, razvijamo kreativnost i inovativnost te pravilan odnosa prema prirodi i živim bićima
  • usvajanje znanja o principima pravilnog održavanja ekološkog vrta i očuvanja zavičajnih (autohtonih) vrsta,
  • upoznavanje s različitim tehnikama potrebnim za radu vrtu

Realizirani zadaci:
  • bojanje i zaštita vrtnih gredica, nabava kompostera I dodatnog vrtnog alata, izrada “hotela” za kukce
  • nabava sjemenja autohtonih i po mogućnosti starih sorti povrća
  • sijanje sjemena u zatvorenom i priprema vrta za sadnju
  • sadnja na otvorenom, malčiranje

Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine 2021./2022.


Nositelji:

Učiteljica prirode/biologije, domar, ravnateljica, kuharica, učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost "Ekovrtlari".

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Majka priroda bacila je sjeme na točno određeno mjesto i iz tog sjemena niknuo je novi život – nova biljka. No, onda je došao čovjek, odlučio djelovati i sve posložiti onako kako njemu odgovara. I eto nas danas u svijetu u kojem se borimo da spasimo i očuvamo ono što nam je ostalo.


Eko himna:

KOSTRENSKI MORNARI

 

Moj otac naviga,

Po sen svitu pasiva,

A kad doma ariva,

Vavek meni poveda:

 

JEDNA JEDINA JE KOSTRENA

KADE DUŠU SVOJU JA ĆUTIN

I SRCE TUČE ZA SAKU GROTU

GLEDAJUĆ NJOJ MORE I LIPOTU.

 

Kostrena naša semin je znana

Kod mesto mornara i kapitana.

Sveti Mikula seh njih brižno prati

Da se saki domu srićno vrati.

Biserka Miškulin