Eko škola

Dječji vrtić Maslačak, Pula

Vernalska 12
52100 Pula

Telefon: 052535615
Fax: 052535042
E-mail: maslacak@difusione.hr
Web:

Ravnatelj/ica: Morena Ravnić
Školski koordinatori: Morena Ravnić
Godina stjecanja statusa: 2014
Trenutni status: 2. obnova
Projekti :

  • Eko-paket
  • Veliki lov na biljke - The Great Plant Hunt

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Ravnateljica: Morena Ravnić
  • Odgojitelji: Romina Đekić, Martina Isanović, Nika Ravnić, Dragana Knežević, Tea Ćus
  • Tehničko osoblje: Gordana Koraca 
  • Roditelji: Danijel Matanović, Robert Verbanac 
  • Djeca: Daša Ledić, David Pereša, Lucija Peršić i Ela Grdić 
  • Kumovi: Natura Histrica - Silvia Buttignoni (ravnateljica), Mladen Peršić ing.agr 
  • Aquarium Pula - Matea Stankić univ.bacc.mariscient (edukator)
  • Herculanea Pula -Marina Marčeta Ivančić 

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: PROMET
Cilj:
  • Stjecanje osnovnih znanja o prometu na djeci  dostupan način kao i osposobljavanje za lakše snalaženje u svojoj okolini.

Zadatak:
  • upoznavanje osnovnih pravila prometa (cestovnog, željezničkog, zračnog…)
  • usvajanje najosnovnijeg znanja, pravila i navika o ponašanju u prometu
  • iscrtati prometnicu u sobi dnevnog boravka i u dvorištu na betonu te postaviti prometne znakove (stvaranje prometnih situacija)
  • izrada prometne makete iz obližnje okoline te se upoznati s željezničkom prugom, semaforom, kružnim tokom
  • upoznati pravilno prelaženje preko pješačkog prijelaza i željezničke pruge koja nema rampu ( iz naše okoline)
  • stvaranje situacije u kojoj će djeca imati mogućnost uživljavanja u ulogu prometnog policajca, pješaka i vozača
  • osmisliti prometnicu kojom djeca voze bicikle
  • upoznati se s važnim vozilima i važnim brojevima policije, hitne pomoći i vatrogasaca
  • otkriti u kojim situacijama treba pozvati policiju, hitnu pomoć, vatrogasce
  • osigurati predavanje za predšolarce u prometnoj policiji kao svake godine
  • organizirati dolazak i druženje sa prometnom policijom, istražiti policijski automobil, sirenu, policijsku opremu
  • zajedno s djecom izraditi edukativne igre na temu: promet

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, roditelji, ravnatelj, djelatnici prometne policije.
Naziv teme: BIORAZNOLIKOST
Cilj:
  • Očuvanje bioraznolikosti.

Zadatak:
  • upoznati djecu s bioraznolikost odnosno što je bioraznolikost
  • zajedničko otkrivanje raznolikih životinja, ptica, kukaca i biljaka iz  našeg okruženja (divlja svinja, fazan, komarac, puž, pčela, bubamara, kos, šojka, lastavica, sljez, tratinčica, trputac…)
  • upoznati djecu sa zaštićenim  životinjama (sredozemna medvjedica, bjeloglavi sup, periska, morski kitovi i dupini, vukovi i ris)
  • omogućiti nesmetano istraživanje u dvorištu, livadi, šumi, špilji životinja koje su djeca pronašla ili ugledala (šišmiš, gušteri, puževi, kišne gliste …)
  • upoznati djecu kakao sačuvati životinje, biljke, kukce… koji nas okružuju
  • otkrivati koji značaj imaju pčele, razni kukci u prirodi, u vrtu, livadi
  • upoznati  sa znakovima zaštite u prirodi, gdje se nalaze i čemu služe
  • i ove godine uključiti se u projekt: “Veliki lov na biljke“

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, roditelji, ravnatelj, djelatnici Nature Histrice, biolog Aquariuma.
Naziv teme: ZDRAVI ŽIVOT
Cilj:
  • Nizom aktivnosti osvijestiti djecu od kolike je važnosti zdravo se hraniti, boraviti u prirodi i baviti se sportom.

Zadatak:
  • educirati djecu što je zdrava hrana te što je potrebno konzumirati da bi bili zdravi
  • osvjestiti, njegovati i konzumirati zdravu prehranu iz našeg eko vrta  i voćnjaka, maslinika
  • osigurati i poticati sadnju raznog povrća i jagoda u vrtićkom eko vrtu
  • vođenje brige o vrtu (zalijevanje, održavanje vrta) i branje plodova
  • zajednički izraditi plakate o zdravoj prehrani, sportu …
  • osmisliti tržnicu u kojoj će djeca imati priliku kupovati sve što je zdravo za konzumaciju (voće, povrće, riba, prirodni sokovi, razne žitarice…)
  • osigurati razne sprave ( penjalice, ljuljačke, mrežu, zipline…) u dvorištu za nesmetano i neprestano kretanje
  • boraviti što više na dvorištu i osmisliti niz aktivnosti na otvorenom
  • osmisliti i postaviti niz poligona kojima ćemo djecu potaknuti na vježbanje odnosno kretanje
  • organizirati tjelovježbe tijekom jutarnjih sati u zatvorenim i otvorenim prostorima
  • organizirati branje maslina, povrća i voća
  • organizirati razne boravke i šetnje šumom, livadom, voćnjacima, maslinicima, morskim obalama
  • izraditi osobni bilten u kojem će svako dijete uz pomoć pečata evidentirati gdje smo: šetali, boravili na otvorenom i što smo radili (šetali, istraživali, trčali, vježbali…)
  • voditi brigu o vrtićkim kokama (hranjenje) te konzumiranje domaćih jaja
  • ugostiti nogometnog trenera (roditelj) koji će odraditi trening s djecom
  • uključiti se u sudjelovanje na dječijoj olimpijadi
  • organizirati proljetnu biciklijadu s roditeljima u Šijanskoj šumi
  • izraditi razne edukativne igre, materijale o zdravoj prehrani, sportu, vježbanju, kretanju…)
  • prikupiti raznu edukativnu literaturu, članke, časopise (zdrava hrana, boravak u prirodi, utjecaj na rast i razvoj ,tijelo…)​

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, roditelji, ravnatelj.
Naziv teme: VRTIĆKI LABORATORIJ
Cilj:
  • Uz pomoć vrtićkog laboratorija buditi znatiželju, istraživački duh i ujedno buditi i razvijati ekološku svijest.

Zadatak:
  • i dalje djecu educirati o pravilima ponašanja u laboratoriju (pravilno korištenje ponuđenih alata, materijala i mikroskopa)
  • osigurati uvjete za nesmetani proces istraživanja, eksperimentiranja i provođenja pokusa primjerenih za njihovu dob
  • osigurati prostor za smišljeno odlaganje  biljaka, kukaca i morskih životinja koje smo uočili i sakupili u prirodi ili na morskoj obali
  • osmisliti morske kade za morske životinje i uređenje terarija za kišnu glistu koju bi udomili na nekoliko dana
  • potaknuti djecu na vođenje  brige o zasađenim biljkama (salati, microgreensu, špinatu, rotkvici, krumpiru, zasađenim žirevima..)
  • potaknuti na branje raznih plodova ( šipak, maslina…) i  biljaka (začinsko, mediteransko) te sortiranje, skladištenje i otkrivanje karakteristika
  • organizirati degustaciju vrtićkog maslinovog ulja i degustaciju ulja koje će donijeti dijete
  • provoditi razna praćenja u laboratoriju, vrtićkom dvorištu, vrtu, prirodi koja nas okružuje te izraditi razne plakate koje ćemo prezentirati u našem eko kutku koji se nalazi u laboratoriju
  • osmisliti izlaganja, prezentacije (dječji crteži, transkripti, dječje izjave, razni pripremljeni uzorci …)
  • planiramo ugostiti kemičarke ili posjetiti Centar za istraživanje materijala (METRIS) u prostorijama zajednice tehničke kulture

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, djelatnici Nature Histrice i Metrisa.
Naziv teme: OTPAD
Cilj:
  • Upoznati se s vrstama otpada, što otpad čini i kako djelovati na smanjenje otpada.

Zadatak:
  • čitanje slikovnica s ekološkim temama (Plastično more, Priča o Leonardu, Priča o neobičnom priljepku..)
  • gledanje dokumentarnih filmova na temu onečišćenja mora (More plastike, The ocean..)
  • uključiti se u radionice koje organizira Aquarium na temu plastike u moru
  • potaknuti djecu da od kuće donose fotografije, ilustracije o zagađenju morskog svijeta, te ih senzibilizirati kako se moramo ponašati prema prirodi
  • izraditi razne plakate na temu plastika u moru, životinje zarobljene u plastici...
  • osmisliti tv studio u kojem će djeca uz pomoć plakata, fotografija, ilustracija iznositi razne informacije i znaja koja su stekla kroz igru
  • uključiti ćemo se u Noć knjiga sa temom "Kako možemo doprinijeti očuvanju mora?"
  • u studiju ćemo ugostiti biologinju koja će nam pripremiti materijale na aktualnu temu i djeci pročitati i ispričati što plastika čini životinjama i biljkama u moru
  • omogućiti ćemo roditeljima u našem TV studiu čitanje slikovnica, knjiga prema njihovom izboru iz naše vrtićke knjižnice na tu temu
  • omogućiti ćemo djeci (čitačima) da pročitaju svojim prijateljima i roditeljima prema svom izboru iz ponuđenih slikovnica, knjiga, enciklopedija
  • organizirati ćemo sakupljanje otpada na morskoj obali, te određeni otpad iskoristiti za izradu nekih poticaja i za stvaralačke aktivnosti
  • kako i na koji način pravilno sortirati otpad u kante - plastika, staklo, papir, biološki otpad
  • istraživati na koji način plastika štetno utječe na okoliš (morski svijet)
  • dalje koristiti izrađeni komposter
  • otkrivati kako nastaje humus i čemu služi

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, djelatnici Aquariuma.
Naziv teme: MORSKI SVIJET
Cilj:
  • Približiti morski svijet te kako utjecati na očuvanje mora, biljaka i životinja koji žive u njemu.

Zadatak:
  • organizirati posjet Aquariumu uz stručno vođenje
  • uz pomoć biologa upoznati se s bolnicom za kornjače, otkriti što se kornjači dogodilo, tko vodi brigu o bolesnim kornjačama i na koji način
  • otkriti kako možemo postati posvojitelji kornjače i što je potrebno
  • uz pomoć biologa otkriti kako se uzgajaju periske
  • organizirati radionicu u Aquarium u Pula- uz stručno vođenje upoznati se s procesom uzgoja riba, rakova, meduza, raža...
  • organizirati likovnu aktivnost u aquariumu, te djeca prema odabiru crtaju viđeno
  • gledanjem videozapisa i fotografija upoznati djecu s morskim svijetom
  • pripremiti powerpoint prezentaciju s raznim fotografijama iz morskog svijeta te potaknuti djecu na iznošenje svojih iskustva i znanja 
  • otkrivati tko i što zagađuje more
  • promatranje raznih morskih uzoraka pod biološkim i fleksi mikroskopom (meduzu, koralj, školjka)
  • izrada raznih plakata na temu more, kornjače, ribe, zaštićene morske životinje...
  • nuđenje raznih literatura, knjiga, enciklopedija
  • organizirati šetnju uz mora, sakupljanje raznih materijala na morskoj obali (oblutci, školjke, stakalca...)
  • organizirati zajedničke akcije  djece i roditelja -čišćenja morske obale
  • izrada zajedničkih (djeca, roditelji, odgajatelji) edukativnih plakata
  • uzimanje mora za naše morske kade u laboratoriju i prikupljanje raznih uzoraka (školjke, spužve, ježince, morsku travu …)
  • donošenje raznih, zanimljivih riba, lignja, školjka iz ribarnice gdje ćemo stvoriti uvjete za istraživanje i otkrivanje tekstura i karakteristika
  • istražiti što nam je potrebno da morske životinje prežive u morskoj kadici
  • izraditi slikovnicu na temu o morskim životinjama i biljkama
  • u osmišljeni TV maslačkov studio potaknuti  djecu na: pričanje, opisivanje, iznošenje raznih informacija o morskom  svijetu i moru, voditi razgovore o zaštiti mora i pronalaženju raznih dječjih ideja

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, biolog, djelatnici Aquariuma Pula.
Naziv teme: ŠUMA
Cilj:
  • Iskoristiti maksimalno obližnju šumu, otkrivati što nam sve šuma nudi te omogućiti doživljaj šume svim osjetilima.

Zadatak:
  • maksimalno iskoristiti obližnju šumu, Šijansku šumu i šumu Lungo mara
  • organizirati i osmisliti cjelodnevno kampiranje
  • otkrivamo kako i što nam je potrebno za kampiranje i kako se pravilno ponašati u šumi
  • potaknuti djecu na podizanje kampa i osmišljavanja poticajnog okruženja (šator, logorska vatra, zastavice, mali laboratorij, fotografije ptica, životinja, razne edukativne slikovnice...)
  • potaknuti edukatora Mladena Peršića da nam osmisli razne istraživačke aktivnosti i omogući stjecanje znanja o pticama, životinjama, kukcima i biljkama iz naše šume
  • organizirati razne edukativne šetnje po šumi uz djelatnika Nature Histrice (edukatori, čuvari)
  • isticanje važnosti očuvanja zaštićenih biljaka (šparuga, ciklama, visibabe..)
  • upoznavanje s pravilima ponašanja u šumi (tihi razgovor, ne uništavanje prirodnog okruženja)
  • omogućiti razna verbalna i likovna izražavanja tijekom boravka u šumi i  nakon boravka u vrtiću  
  • organizirati boravak na Ćićariji uz pratnju djelatnika Nature Histrice
  • sakupljanje raznog prirodnog materijala iz šume koji će nam poslužiti za stvaralačke i istraživačke aktivnosti
  • upoznati ih s najvećim neprijateljem šuma - vatra
  • otkrivati kako žive i što rade pčele i mravi
  • upoznati djecu kako i na koji način životinje, ptice pronalaze hranu, vodu u šumi
  • upoznati na koji način možemo mi ljudi pomoći životinjama, pticama u vrijeme hladnoće, snijega, toplinskog vala

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, ravnatelj, JU Natura Histrica (ravnateljica, čuvar prirode, edukator).

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

SVI MI U VRTIĆU MASLAČAK

ZNAMO DA PRIRODA NOSI SUNCA TRAČAK

ZA ČUVATI PRIRODU POTREBNO JE VOLJE

I ONDA ĆE SVIMA BITI PUNO BOLJE.


Eko himna:

KAD SUNČANO JUTRO SVANE

U ŠIJANSKOJ ŠUMI STABLA ŠIRE GRANE

TAMO JE PRIRODA ZELENA I ČISTA

SVAKA JE ŠETNJA POPUT OSLIKANOG LISTA.

 

UZ OBALU DOK VALOVI SE NJIŠU

KAO DA PLESOM DOZIVAJU KIŠU

RIBE I RAKOVI OVDJE SRETNO ŽIVE

ŽELIMO DA SE TOJ LJEPOTI DIVE.

 

SVI MI U VRTIĆU MASLAČAK

ZNAMO DA PRIRODA NOSI SUNCA TRAČAK

ZA ČUVATI PRIRODU POTREBNO JE VOLJE

I ONDA ĆE SVIMA BITI PUNO BOLJE.

 

ŽIVOTINJE VOLIMO I PAZIMO,

A NAŠE NA DVORIŠTU MALO I POMAZIMO

ONE ŽIVE SVUDA OKO NAS

I ZA NJIH SMO SPREMNI UVIJEK DIGNUT´ GLAS.

 

SVI MI U VRTIĆU MASLAČAK

ZNAMO DA PRIRODA NOSI SUNCA TRAČAK

ZA ČUVATI PRIRODU POTREBNO JE VOLJE

I ONDA ĆE SVIMA BITI PUNO BOLJE.