Eko škola

Dječji vrtić Maslačak, Pula

Vernalska 12
52100 Pula

Telefon: 052535615
Fax: 052535042
E-mail: maslacak@difusione.hr
Web:

Ravnatelj/ica: Morena Ravnić
Školski koordinatori: Morena Ravnić
Godina stjecanja statusa: 2014
Trenutni status: Brončani status
Projekti :

  • Eko-paket
  • Veliki lov na biljke - The Great Plant Hunt

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Ravnateljica: Morena Ravnić
  • Odgojitelji: Romina Đekić, Martina Isanović, Nika Ravnić, Dragana Knežević, Tea Ćus
  • Tehničko osoblje: Gordana Koraca 
  • Roditelji: Danijel Matanović, Robert Verbanac 
  • Djeca: Daša Ledić, David Pereša, Lucija Peršić i Ela Grdić 
  • Kumovi: Natura Histrica - Silvia Buttignoni (ravnateljica), Mladen Peršić ing.agr 
  • Aquarium Pula - Matea Stankić univ.bacc.mariscient (edukator)
  • Herculanea Pula -Marina Marčeta Ivančić 

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: PROMET
Cilj:
  • Stjecanje osnovnih znanja o prometu na djeci  dostupan način kao i osposobljavanje za lakše snalaženje u svojoj okolini.

Zadatak:
  • upoznavanje osnovnih pravila prometa (cestovnog, željezničkog, zračnog…)
  • usvajanje najosnovnijeg znanja, pravila i navika o ponašanju u prometu
  • iscrtati prometnicu u sobi dnevnog boravka i u dvorištu na betonu te postaviti prometne znakove (stvaranje prometnih situacija)
  • izrada prometne makete iz obližnje okoline te se upoznati s željezničkom prugom, semaforom, kružnim tokom
  • upoznati pravilno prelaženje preko pješačkog prijelaza i željezničke pruge koja nema rampu ( iz naše okoline)
  • stvaranje situacije u kojoj će djeca imati mogućnost uživljavanja u ulogu prometnog policajca, pješaka i vozača
  • osmisliti prometnicu kojom djeca voze bicikle
  • upoznati se s važnim vozilima i važnim brojevima policije, hitne pomoći i vatrogasaca
  • otkriti u kojim situacijama treba pozvati policiju, hitnu pomoć, vatrogasce
  • osigurati predavanje za predšolarce u prometnoj policiji kao svake godine
  • organizirati dolazak i druženje sa prometnom policijom, istražiti policijski automobil, sirenu, policijsku opremu
  • zajedno s djecom izraditi edukativne igre na temu: promet

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, roditelji, ravnatelj, djelatnici prometne policije.
Naziv teme: BIORAZNOLIKOST
Cilj:
  • Očuvanje bioraznolikosti.

Zadatak:
  • upoznati djecu s bioraznolikost odnosno što je bioraznolikost
  • zajedničko otkrivanje raznolikih životinja, ptica, kukaca i biljaka iz  našeg okruženja (divlja svinja, fazan, komarac, puž, pčela, bubamara, kos, šojka, lastavica, sljez, tratinčica, trputac…)
  • upoznati djecu sa zaštićenim  životinjama (sredozemna medvjedica, bjeloglavi sup, periska, morski kitovi i dupini, vukovi i ris)
  • omogućiti nesmetano istraživanje u dvorištu, livadi, šumi, špilji životinja koje su djeca pronašla ili ugledala (šišmiš, gušteri, puževi, kišne gliste …)
  • upoznati djecu kakao sačuvati životinje, biljke, kukce… koji nas okružuju
  • otkrivati koji značaj imaju pčele, razni kukci u prirodi, u vrtu, livadi
  • upoznati  sa znakovima zaštite u prirodi, gdje se nalaze i čemu služe
  • i ove godine uključiti se u projekt: “Veliki lov na biljke“

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, roditelji, ravnatelj, djelatnici Nature Histrice, biolog Aquariuma.
Naziv teme: ZDRAVI ŽIVOT
Cilj:
  • Nizom aktivnosti osvijestiti djecu od kolike je važnosti zdravo se hraniti, boraviti u prirodi i baviti se sportom.

Zadatak:
  • educirati djecu što je zdrava hrana te što je potrebno konzumirati da bi bili zdravi
  • osvjestiti, njegovati i konzumirati zdravu prehranu iz našeg eko vrta  i voćnjaka, maslinika
  • osigurati i poticati sadnju raznog povrća i jagoda u vrtićkom eko vrtu
  • vođenje brige o vrtu (zalijevanje, održavanje vrta) i branje plodova
  • zajednički izraditi plakate o zdravoj prehrani, sportu …
  • osmisliti tržnicu u kojoj će djeca imati priliku kupovati sve što je zdravo za konzumaciju (voće, povrće, riba, prirodni sokovi, razne žitarice…)
  • osigurati razne sprave ( penjalice, ljuljačke, mrežu, zipline…) u dvorištu za nesmetano i neprestano kretanje
  • boraviti što više na dvorištu i osmisliti niz aktivnosti na otvorenom
  • osmisliti i postaviti niz poligona kojima ćemo djecu potaknuti na vježbanje odnosno kretanje
  • organizirati tjelovježbe tijekom jutarnjih sati u zatvorenim i otvorenim prostorima
  • organizirati branje maslina, povrća i voća
  • organizirati razne boravke i šetnje šumom, livadom, voćnjacima, maslinicima, morskim obalama
  • izraditi osobni bilten u kojem će svako dijete uz pomoć pečata evidentirati gdje smo: šetali, boravili na otvorenom i što smo radili (šetali, istraživali, trčali, vježbali…)
  • voditi brigu o vrtićkim kokama (hranjenje) te konzumiranje domaćih jaja
  • ugostiti nogometnog trenera (roditelj) koji će odraditi trening s djecom
  • uključiti se u sudjelovanje na dječijoj olimpijadi
  • organizirati proljetnu biciklijadu s roditeljima u Šijanskoj šumi
  • izraditi razne edukativne igre, materijale o zdravoj prehrani, sportu, vježbanju, kretanju…)
  • prikupiti raznu edukativnu literaturu, članke, časopise (zdrava hrana, boravak u prirodi, utjecaj na rast i razvoj ,tijelo…)​

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, roditelji, ravnatelj.
Naziv teme: VRTIĆKI LABORATORIJ
Cilj:
  • Uz pomoć vrtićkog laboratorija buditi znatiželju, istraživački duh i ujedno buditi i razvijati ekološku svijest.

Zadatak:
  • i dalje djecu educirati o pravilima ponašanja u laboratoriju (pravilno korištenje ponuđenih alata, materijala i mikroskopa)
  • osigurati uvjete za nesmetani proces istraživanja, eksperimentiranja i provođenja pokusa primjerenih za njihovu dob
  • osigurati prostor za smišljeno odlaganje  biljaka, kukaca i morskih životinja koje smo uočili i sakupili u prirodi ili na morskoj obali
  • osmisliti morske kade za morske životinje i uređenje terarija za kišnu glistu koju bi udomili na nekoliko dana
  • potaknuti djecu na vođenje  brige o zasađenim biljkama (salati, microgreensu, špinatu, rotkvici, krumpiru, zasađenim žirevima..)
  • potaknuti na branje raznih plodova ( šipak, maslina…) i  biljaka (začinsko, mediteransko) te sortiranje, skladištenje i otkrivanje karakteristika
  • organizirati degustaciju vrtićkog maslinovog ulja i degustaciju ulja koje će donijeti dijete
  • provoditi razna praćenja u laboratoriju, vrtićkom dvorištu, vrtu, prirodi koja nas okružuje te izraditi razne plakate koje ćemo prezentirati u našem eko kutku koji se nalazi u laboratoriju
  • osmisliti izlaganja, prezentacije (dječji crteži, transkripti, dječje izjave, razni pripremljeni uzorci …)
  • planiramo ugostiti kemičarke ili posjetiti Centar za istraživanje materijala (METRIS) u prostorijama zajednice tehničke kulture

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, djelatnici Nature Histrice i Metrisa.
Naziv teme: OTPAD
Cilj:
  • Upoznati se s vrstama otpada, što otpad čini i kako djelovati na smanjenje otpada.

Zadatak:
  • čitanje slikovnica s ekološkim temama (Plastično more, Priča o Leonardu, Priča o neobičnom priljepku..)
  • gledanje dokumentarnih filmova na temu onečišćenja mora (More plastike, The ocean..)
  • uključiti se u radionice koje organizira Aquarium na temu plastike u moru
  • potaknuti djecu da od kuće donose fotografije, ilustracije o zagađenju morskog svijeta, te ih senzibilizirati kako se moramo ponašati prema prirodi
  • izraditi razne plakate na temu plastika u moru, životinje zarobljene u plastici...
  • osmisliti tv studio u kojem će djeca uz pomoć plakata, fotografija, ilustracija iznositi razne informacije i znaja koja su stekla kroz igru
  • uključiti ćemo se u Noć knjiga sa temom "Kako možemo doprinijeti očuvanju mora?"
  • u studiju ćemo ugostiti biologinju koja će nam pripremiti materijale na aktualnu temu i djeci pročitati i ispričati što plastika čini životinjama i biljkama u moru
  • omogućiti ćemo roditeljima u našem TV studiu čitanje slikovnica, knjiga prema njihovom izboru iz naše vrtićke knjižnice na tu temu
  • omogućiti ćemo djeci (čitačima) da pročitaju svojim prijateljima i roditeljima prema svom izboru iz ponuđenih slikovnica, knjiga, enciklopedija
  • organizirati ćemo sakupljanje otpada na morskoj obali, te određeni otpad iskoristiti za izradu nekih poticaja i za stvaralačke aktivnosti
  • kako i na koji način pravilno sortirati otpad u kante - plastika, staklo, papir, biološki otpad
  • istraživati na koji način plastika štetno utječe na okoliš (morski svijet)
  • dalje koristiti izrađeni komposter
  • otkrivati kako nastaje humus i čemu služi

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, djelatnici Aquariuma.
Naziv teme: MORSKI SVIJET
Cilj:
  • Približiti morski svijet te kako utjecati na očuvanje mora, biljaka i životinja koji žive u njemu.

Zadatak:
  • organizirati posjet Aquariumu uz stručno vođenje
  • uz pomoć biologa upoznati se s bolnicom za kornjače, otkriti što se kornjači dogodilo, tko vodi brigu o bolesnim kornjačama i na koji način
  • otkriti kako možemo postati posvojitelji kornjače i što je potrebno
  • uz pomoć biologa otkriti kako se uzgajaju periske
  • organizirati radionicu u Aquarium u Pula- uz stručno vođenje upoznati se s procesom uzgoja riba, rakova, meduza, raža...
  • organizirati likovnu aktivnost u aquariumu, te djeca prema odabiru crtaju viđeno
  • gledanjem videozapisa i fotografija upoznati djecu s morskim svijetom
  • pripremiti powerpoint prezentaciju s raznim fotografijama iz morskog svijeta te potaknuti djecu na iznošenje svojih iskustva i znanja 
  • otkrivati tko i što zagađuje more
  • promatranje raznih morskih uzoraka pod biološkim i fleksi mikroskopom (meduzu, koralj, školjka)
  • izrada raznih plakata na temu more, kornjače, ribe, zaštićene morske životinje...
  • nuđenje raznih literatura, knjiga, enciklopedija
  • organizirati šetnju uz mora, sakupljanje raznih materijala na morskoj obali (oblutci, školjke, stakalca...)
  • organizirati zajedničke akcije  djece i roditelja -čišćenja morske obale
  • izrada zajedničkih (djeca, roditelji, odgajatelji) edukativnih plakata
  • uzimanje mora za naše morske kade u laboratoriju i prikupljanje raznih uzoraka (školjke, spužve, ježince, morsku travu …)
  • donošenje raznih, zanimljivih riba, lignja, školjka iz ribarnice gdje ćemo stvoriti uvjete za istraživanje i otkrivanje tekstura i karakteristika
  • istražiti što nam je potrebno da morske životinje prežive u morskoj kadici
  • izraditi slikovnicu na temu o morskim životinjama i biljkama
  • u osmišljeni TV maslačkov studio potaknuti  djecu na: pričanje, opisivanje, iznošenje raznih informacija o morskom  svijetu i moru, voditi razgovore o zaštiti mora i pronalaženju raznih dječjih ideja

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, biolog, djelatnici Aquariuma Pula.
Naziv teme: ŠUMA
Cilj:
  • Iskoristiti maksimalno obližnju šumu, otkrivati što nam sve šuma nudi te omogućiti doživljaj šume svim osjetilima.

Zadatak:
  • maksimalno iskoristiti obližnju šumu, Šijansku šumu i šumu Lungo mara
  • organizirati i osmisliti cjelodnevno kampiranje
  • otkrivamo kako i što nam je potrebno za kampiranje i kako se pravilno ponašati u šumi
  • potaknuti djecu na podizanje kampa i osmišljavanja poticajnog okruženja (šator, logorska vatra, zastavice, mali laboratorij, fotografije ptica, životinja, razne edukativne slikovnice...)
  • potaknuti edukatora Mladena Peršića da nam osmisli razne istraživačke aktivnosti i omogući stjecanje znanja o pticama, životinjama, kukcima i biljkama iz naše šume
  • organizirati razne edukativne šetnje po šumi uz djelatnika Nature Histrice (edukatori, čuvari)
  • isticanje važnosti očuvanja zaštićenih biljaka (šparuga, ciklama, visibabe..)
  • upoznavanje s pravilima ponašanja u šumi (tihi razgovor, ne uništavanje prirodnog okruženja)
  • omogućiti razna verbalna i likovna izražavanja tijekom boravka u šumi i  nakon boravka u vrtiću  
  • organizirati boravak na Ćićariji uz pratnju djelatnika Nature Histrice
  • sakupljanje raznog prirodnog materijala iz šume koji će nam poslužiti za stvaralačke i istraživačke aktivnosti
  • upoznati ih s najvećim neprijateljem šuma - vatra
  • otkrivati kako žive i što rade pčele i mravi
  • upoznati djecu kako i na koji način životinje, ptice pronalaze hranu, vodu u šumi
  • upoznati na koji način možemo mi ljudi pomoći životinjama, pticama u vrijeme hladnoće, snijega, toplinskog vala

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.

  • dječje izjave, zapisi, fotografije, videozapisi, dječji crteži, plakati

Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, ravnatelj, JU Natura Histrica (ravnateljica, čuvar prirode, edukator).

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: OTPAD
Ostvareni ciljevi:
  • osvijestiti utjecaj otpada (plastike) u moru na životinje
  • usvojiti pravilno sortiranje(odvajanje) otpada
  • iskorištavanje otpada  za izradu raznih instalacija  u vrtićkom dvorištu

Realizirani zadaci:
  •  uključili smo se u radionicu o plastici koju je organizirao Aqarium Pula
  • ostvarili smo zajedničku radnu akciju starije djece koja su očistila travnjak, pješčanik, vrt, sortirala igračke za vanjski prostor
  • planirali smo radnu akciju roditelja i djece u dvorištu, obližnjoj šumi koju još nismo ostvarili zbog nastale izvanredne situacije
  • pročitali smo mnogo slikovnica s ekološkim temama (Plastično more, Priča o Leonardu, Priča o neobičnom priljepku…)
  • prikupljali smo razne fotografije o raznim zagađenjima koje su djeca donosila od kuće koje smo postavili na pano, a poslužile su za razgovor, dječje komentare
  • izradili smo plakat sa zarobljenim životinjama u plastici
  • u TV maslačkovom studiju  djeca su se uživjela u ulogu spikera te su izvještavala i intervjuirala djecu o morskom svijetu, vodili razgovore o zaštiti mora i predlagali razne ideje o zaštiti morskih životinja
  • prijavili smo se u projekt Noć knjiga s temom „Kako možemo doprinijeti očuvanju mora?“ međutim zbog novonastale situacije pretpostavljamo da će se termin  realizacije promijeniti. Ugostiti ćemo u  našem  studiju biologicu koja će nam pripremiti materijale na aktualnu temu i djeci pročitati što plastika čini životinjama i biljkama u moru
  • i dalje njegujemo naš prirodni komposter u koji svakodnevno odlažemo bio otpad
  • uz pomoć raznih igra promišljaju i educiraju se kako iskoristiti otpad te kako sve manje stvarati otpad
  • razvrstavaju otpad uz pomoć edukativnih društvenih igra
  • iskoristili smo razne plastične boce, kartonske kutije, razne cijevi, plastične boce za igru u građevnom centru gdje su djeca gradila razne strojeve (za disanje, pročišćavanje …)

Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.


Nositelji:

Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, djelatnici Aquariuma Pula.

Naziv teme: MORSKI SVIJET
Ostvareni ciljevi:
  • boraveći u Aqariumu doživjeti, istražiti i prikupiti što više informacija o morskom svijetu koje će nam poslužiti za daljnju nadogradnju znanja
  • otkrivati kako se morski stanovnici ponašaju u aqarijima i morskim bazenima

Realizirani zadaci:
  • ostvarili smo posjet u Aqarium Pula te uz stručno vođenje biologa dobili niz odgovora na postavljena pitanja
  • pružila nam se prilika nesmetano promatrati ribe, meduze, hobotnice, krokodile…. kako se ponašaju u aquariju, kako se kreću, hrane...
  • biologica nas je upoznala s procesom uzgoja riba, rakova, meduza… te smo ujedno mogli vidjeti uzgojene životinjice
  • upoznali smo i doživjeli kako izgleda bolnica za kornjače te kako se vodi briga o bolesnoj kornjači
  • informirali smo se kako postati posvojitelj bolesne kornjače te na takav način pomoći kornjači
  • upoznali smo zaštićene periske i kako se uzgajaju u aqariumu
  • biologica nam je ispričala kako je štetna plastika za morske životinje npr. kornjača ugleda plastičnu vrećicu te ju želi pojesti jer misli da je to meduza
  • mnogo smo materijala skupili na morskoj obali a i djeca su donijela od kuće mnogo uzoraka koje učestalo promatramo uz pomoć biološkog i fleksi mikroskopa
  • zajednički smo odgledali zanimljive dokumentarce, fotografije o morskom svijetu i otkrivali što sve zagađuje more
  • djeci smo omogućili promatranje morskih životinja u morskim kadama te su imaju priliku doživjeti kako se kreću, kako izgledaju, kako se hrane …
  • tijekom godine osmislili smo i pripremili nekoliko kada s različitim uzorcima (Morska kada br. 1- ježinac, priljepak, morski puž, morski krastavac; Morska kada br.2 – morska trava, riba, obluci itd.) te smo vodili brigu da pumpe za zrak neprestano rade, da je voda čista te morsku vodu po potrebi mijenjali
  • zajednički smo izradili plakate o morskim životinjama (kornjača, ribe, meduza …) te kako plastika utječe na morski svijet
  • starija su djeca uz pripremljenu powerpoint prezentaciju iznosila svoja znanja, iskustva te na zanimljiv način prenosila na mlađu djecu
  • uspješno su svoja iskustva, znanja o morskom svijetu  dijelila mlađoj djeci tijekom zajedničkog boravka u laboratoriju

Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.


Nositelji:

Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, djelatnici Aquariuma Pula.

Naziv teme: ŠUMA
Ostvareni ciljevi:
  • upoznati djecu s obližnjom šumom i šijanskom šumom te doživjeti šumu svim osjetilima
  • maksimalno iskoristiti šumu kao mjesto boravka, igre, istraživanja i stvaranja
  • boraveći u šumi stjecati znanja o karakteristikama, važnosti i očuvanju šume

Realizirani zadaci:
  • ostvarili smo kampiranje u šumi uz stručnu osobu – edukatora Nature Histrice, te doživjeli čari kampiranja (vatra, ručak u prirodi, podizanje šatora, sportske i istraživačke aktivnosti, edukator- uz fotografije ptica i životinja otkriva nam stanovnike naše šume te njihove osobine i karakteristike)
  • zajedničko postavljanje i pospremanje kampa nakon kampiranja
  • djeca su  upoznala i usvojila pravila ponašanja u šumi
  • edukator je djeci objasnio zašto se ne smije paliti vatra u šumi i što se događa kada šumu zahvati požar
  • u šumi su djeca ostvarila likovne aktivnosti te su prema viđenom stvarali svoja umjetnička djela 
  • šetajući šumom djeca uočavaju  biljke … tragove životinja, ptice te sve uspješno imenuju  i koje su biljke  zaštićene
  • šetajući otkrivali su pojilišta vode te otkrivali koje sve životinje mogu piti vodu u šumi i što čine lovce u ljeti kada zbog vrućina isušuju pojilišta
  • šetajući šumom imenovali su i otkrivali vrste hrasta
  • otkrivali smo kako se možemo orijentirati u šumi uz pomoć mahovine, pješčanog sata i kompasa
  • organizirali smo nakon kiše hodanje šumom  koristeći zaštitna odjela i gumene čizme te hodajući po lokvama i blatu omogućili smo djeci poseban užitak
  • u šumi smo imali potrebu sakupljati razne materijale ( grane, koru, lišće, drva, žireve, brbočke …) koje smo odnosili u vrtićki laboratorij
  • mnoge smo materijale iz šume iskoristili za stvaralačke aktivnosti
  • šetajući šumom uz Lungo mare  doživjeli smo šumu uz more te smo ju mogli usporediti s našom obližnjom šumom (vrsta stabla, mirisi, tlo, boje u šumi, biljke…)
  • svakim odlaskom u šumu pronalazili smo i otkrivali nove rute (staze) kojima smo hodali i istraživali

Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.


Nositelji:

Djeca, odgojitelji, ravnatelj, djelatnici Nature Histrice.

Naziv teme: PROMET
Ostvareni ciljevi:
  • stjecanje znanja o prometu na djeci dostupan način
  • osposobljavanje za lakše snalaženje u prometu

Realizirani zadaci:
  • hodajući do šijanske šume djeca su prelazila pješački prijelaz, doživjela prijelaz preko željezničke pruge te doživjela kružni tok
  • šetajući obližnjom okolicom djeca su imala priliku naučiti pravilno hodanje cestom, koju stranu ceste koristimo hodajući u određenom smjeru, kako pravilno prelaziti prugu, pješački prelaz
  • stvarali smo razne prometne situacije u kojima su se djeca mogla uživjeti u ulogu: vozača, pješaka, bicikliste, prometnog policajca iscrtavajući razne prometnice na podu sobe dnevnog boravka, betonu dvorišta
  • prometnice smo dodatno obogatili semaforom na baterije i prometnim znakovima te na takav način stjecali pravila o ponašanju u prometu
  • stolnom prometnicom omogućili smo djeci da se užive u ulogu vozača te da promjenjivim sadržajima na prometnici rješavaju prometne situacije
  • djeca su izradila veliku stolnu društvenu igru „Prometnica“  prema crtežu jednog dječaka te su zajedno osmislili pitanja koja se odnose na promet
  • igrajući društvenu igru „Prometnica“ i odgovarajući na pitanja stječu znanja koja se odnose na promet
  • kroz igru djeca su usvojila važne brojeve (policije, hitne pomoći i vatrogasaca)
  • u vrtiću smo ostvarili druženje s prometnom policijom te smo imali mogućnost razgledati policijski  automobil, policijsku odoru i rekvizite
  • prometni policajci u razgovoru s djecom iznijeli su niz stručnih savjeta  kako se moramo ponašati u prometu

Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.


Nositelji:

Djeca, odgojitelji, ravnatelj, djelatnici prometne policije.

Naziv teme: BIORAZNOLIKOST
Ostvareni ciljevi:
  • očuvanje bioraznolikosti
  • uočavanje životinja, biljaka, kukca … krećući se šumom, livadom, pašnjacima, voćnjacima, morskom obalom …
  • kako se ponašati i kako sačuvati prirodu

Realizirani zadaci:
  • boraveći u prirodi, dvorištu …uočavali su ptice, trag divlje svinje, fazane, puža, sljez, trputac.. koje su prepoznali i imenovali
  • družili smo se susjedom pčelarom a u šumi su uočili košnice te se upoznali čemu služe pčele, zašto su postavljene u šumi, čemu služi med i kako nastaje
  • upoznali smo djecu s značajem raznih kukaca u prirodi te zašto ih moramo paziti i čuvati
  • upoznali smo djecu zašto su pojedine životinje, biljke… zaštićene i kako se treba prema njima ponašati
  • razgovorima smo potakli djecu na empatiju o životinjama koje zimi nemaju šta jesti, za vrijeme toplih dana nemaju što piti te kako mi čovjek može pomoći
  • djeca vode brigu o kukcima uz pomoć hotela za kukce, kokama koje se nalaze u kokošinjcima, pticama uz pomoć hranilica za ptice
  • šetajući i istražujući šijansku šumi djecu smo upoznali sa znakovima zaštite prirode koji se nalaze na nekoliko tabla smještenih  u šumi
  • ujedno smo s tabla pročitali: koje se biljke nalaze u šijanskoj šumi, koje su zaštićene, koje vrste hrasta ima šuma i koliko su hrastovi stari te smo imali priliku doživjeti kako djeca pozitivno reagiraju na dobivene informacije
  • u obližnjoj šumi šetajući šumom uočili smo i doživjeli kućicu za čeku na divlje svinje te smo sve potrebne informacije o čeki (kada, zašto, kako) od barba Radeta
  • uključeni smo u projekt :“Veliki lov na biljke“ koji smo u potpunosti realizirali

Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2019./ 2020.


Nositelji:

Djeca, odgojitelji, ravnatelj.

Naziv teme: ZDRAVI ŽIVOT
Ostvareni ciljevi:
  • svaki dan boraviti u prirodi (dvorištu, obližnjoj šumi, livadi…)
  • maksimalno iskoristit dvorište za provođenje aktivnosti, konzumaciju doručka, voća i ručka
  • konzumirati što više voća, povrća … sve što pozitivno utječe na rast i razvoj djece
  • bavljenje sportom - kretanje u  zatvorenom i otvorenom  prostoru u svakom trenutku

Realizirani zadaci:
  • uz pomoć literature, raznim prospektima, slikovnicama educirali smo djecu o zdravoj hrani te koliko je važno pravilno se hraniti
  • zajednički smo sadili, a kasnije brali i konzumirali povrće( blitvu, mrkvu, masline, rotkvicu, salatu, grašak…) iz vrtićkog vrta i voće (smokve, kruške, grožđe, šipak, jagode)
  • uspješno smo ostvarili berbu maslina, konzumaciju domaćeg meda
  • pripremali smo razne povrtne i voćne salate, smoothie, sokove
  • osmislili smo tržnicu koju smo obogatili zdravom hranom koju djeca trebaju konzumirati (povrće, voće, ribu, mlijeko ….)
  • zajednički smo izradili  plakate o zdravoj prehrani
  • djeca su kroz crtež, priče, strip stvarali svoja umjetnička djela s naglaskom na zdravu hranu
  • neprestano smo djecu poticali na kretanje postavljenim maštovitim poligonima koji su djecu poticali na: hodanje, trčanje, skakanje, provlačenje, gađanje…
  • koriste postavljene sprave( penjalice, zipline, mrežu..za kretanje i međusobno takmičenje tko će biti brži, uspješniji …
  • ostvarili smo niz šetnja, igra i istraživanja hodajući šumom, livadom, morskom obalom … te smo svaki odlazak u prirodu bilježili u individualne biltene (mape) u obliku pečata i ispisivanja lokacije i cilja
  • biciklijadu s roditeljima i trening s nogometnim trenerom nismo realizirali zbog nastalog izvanrednog stanja u državi (planiramo kasnije realizirati)

Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.


Nositelji:

Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji.

Naziv teme: VRTIĆKI LABORATORIJ
Ostvareni ciljevi:
  • maksimalno korištenje laboratorija uz nuđenje zanimljivih sadržaja
  • prostor laboratorija osmislili smo na zanimljiv i privlačan način tako da  djecu potiče na akciju
  • laboratorij kao mjesto za bogaćenja znanja i istraživačkog duha te razvijanje ekološke svijesti

 


Realizirani zadaci:
  • uspješno smo osigurali prostor za nesmetano istraživanje, praćenje i eksperimentiranje  tijekom kojih su usvojena mnoga znanja, navike i vještine
  • usvojena pravila ponašanja u laboratoriju te uspješno se koriste biološkim mikroskopom, fleksi mikroskopom, epruvetama, menzurama, tikvicama, hvataljkama …
  • većina djece ima potrebu tijekom boravka u laboratoriju odjenuti bijelu kutu i zaštitne naočale
  • uspješno su vodili brigu o zasađenim biljkama i morskim kadama (zalijevanje, hranjenje, mijenjanje vode)
  • uspješno su sakupljali razne plodove , sortirali u predviđene posude u laboratoriju
  • zasađene biljke (povrće) samostalno su brali i degustirali te iznosili svoje dojmove nakon ostvarene diferencijacije okusa (slatkasto, gorko…)
  • sve što se u laboratoriju odvijalo marljivo smo zajednički pratili, bilježili, fotografirali, snimali te bogatili eko kutak raznim i zanimljivim sadržajima
  • degustaciju  našeg maslinovog ulja smo ostvarili kao i degustaciju ulja koja su donijela djeca
  • starija su djeca prenosila svoja znanja i iskustva mlađoj djeci koristeći se plakatima, fotografijama, boravkom u laboratoriju, videozapisima, knjigama….
  • majka kemičarka pripremila nam je skriptu zanimljivih pokusa koje smo realizirali tijekom godine
  • majka biolog davala nam je savjete i prijedloge u svakom trenutku kada se ukazala potreba, pripremila nam je literaturu te nas je uključila u projekt „Zaštićena područja Istarske županije koji provodi  Natura Histrica

Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2019./2020.


Nositelji:

Djeca, odgojitelji, ravnatelj, roditelji, djelatnici Nature Histrice.

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

SVI MI U VRTIĆU MASLAČAK

ZNAMO DA PRIRODA NOSI SUNCA TRAČAK

ZA ČUVATI PRIRODU POTREBNO JE VOLJE

I ONDA ĆE SVIMA BITI PUNO BOLJE.


Eko himna:

KAD SUNČANO JUTRO SVANE

U ŠIJANSKOJ ŠUMI STABLA ŠIRE GRANE

TAMO JE PRIRODA ZELENA I ČISTA

SVAKA JE ŠETNJA POPUT OSLIKANOG LISTA.

 

UZ OBALU DOK VALOVI SE NJIŠU

KAO DA PLESOM DOZIVAJU KIŠU

RIBE I RAKOVI OVDJE SRETNO ŽIVE

ŽELIMO DA SE TOJ LJEPOTI DIVE.

 

SVI MI U VRTIĆU MASLAČAK

ZNAMO DA PRIRODA NOSI SUNCA TRAČAK

ZA ČUVATI PRIRODU POTREBNO JE VOLJE

I ONDA ĆE SVIMA BITI PUNO BOLJE.

 

ŽIVOTINJE VOLIMO I PAZIMO,

A NAŠE NA DVORIŠTU MALO I POMAZIMO

ONE ŽIVE SVUDA OKO NAS

I ZA NJIH SMO SPREMNI UVIJEK DIGNUT´ GLAS.

 

SVI MI U VRTIĆU MASLAČAK

ZNAMO DA PRIRODA NOSI SUNCA TRAČAK

ZA ČUVATI PRIRODU POTREBNO JE VOLJE

I ONDA ĆE SVIMA BITI PUNO BOLJE.