Eko škola

Dječji vrtić Osijek - Podcentar Mak

Vijenac Murse 8
31000 Osijek

Telefon: 031 504 337
Fax:
E-mail: ekovrticmak@gmail.com
Web: www.vrticiosijek.hr

Ravnatelj/ica: Marija Štambuk-Čabaj
Školski koordinatori: Slavica Jović, Ena Knežević, Dunja Vorkapić
Godina stjecanja statusa: 2008
Trenutni status: Dijamantni status
Projekti :

  • Jabučice malena

    Jabuka je najomiljenije voće u našoj skupini pa smo joj odlučili posvetiti više pozornosti. Jabuka ima i svoju tradicionalnu vrijednost u našoj kulturi (opjevana u mnogim narodnim pjesmama ). U suradnji sa roditeljima prikupili smo veću količinu različitih jabuka. Promatrali smo ih, opipavali, uspoređivali po veličini, boji, okusu. Razgovarali sa djecom na koje sve načine konzumiraju jabuku i što bismo mi u vrtiću mogli raditi sa jabukama. Uvažavajući njihove ideje osmislili smo niz aktivnosti: cjedili jabuku, pravili čips od jabuke, džem, kolač, kompot, izradili nekoliko didaktičkih igara na temu jabuke, pravili kaširane jabuke i jabuke od slanog tijesta, slikali, pjevali i pričali o jabuci. Upoznali djecu sa tradicijonalnim običajem darivanja jabuke. Sve ove aktivnosti bile su popraćene razgovorom o važnosti konzumiranja jabuke za zdravlje.

  • Energetska učinkovitost u vrtiću

    Štedimo li...? Ovaj projkt smo osmislili sa ciljem poticanja djece i roditelja na usvajanje određenih oblika ponašanja kojima bi se promijenio odnos prema energiji koju svakodnevno koristimo (voda, električna energija i toplina). Upoznali smo djecu sa pojmom energije, gdje se sve nalazi energija (svuda oko nas), za što se sve koristi energija, što su to obnovljivi izvori energije i može li se štedjeti energija i kako. Odlučili smo više pozornosti posvetiti štednji energije u vrtiću i roditeljskom domu. Naša eko-patrola prati i bilježi kako koristimo energiju u našem vrtiću te nas upozorava na nepravilnosti.

  • Tradicijski običaji našeg kraja – poklade

    Jedna od tematskih cjelina našeg Programa je Narodni običaji i tradicija. Tradicijski običaji koje nastojimo oživjeti i sačuvati su i občaji poklada u našem kraju. Poklade su po svojim obilježjima (preoblačiti se, maskirati, biti netko drugi) veoma bliske djeci koja se vrlo lako uživljavaju u uloge drugih, igraju igre 'Kao da...' Projekt traje već 19 godina ali svake godine sa naglaskom na nešto drugo. Projekt se provodi u nekoliko faza: - kreativne radionice za djecu i roditelje, na kojima izrađujemo pokladne kostime od prirodnih i otpadnih materijala- pokladna povorka ulicama Donjeg grada - pokladno veselje u vrtiću (maske po izboru djece) U projekt su uključena djeca svih dobnih skupina prema njihovim mogućnostima. Naša pokladna povorka (jedina u našem gradu) uvijek je dobro medjski popraćena.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Ravnateljica: Marija Štambuk-Čabaj, prof.
  • Odgojiteljice koordinatorice: Slavica Jović, Ena Knežević, Dunja Vorkapić
  • Stručni tim: Ana Mihaljević (pedagoginja), Silvija Nikić (zdravstvena voditeljica)
  • Odgojiteljice u vrtiću: Danijela Bilić, Dijana Trajnovski Balat, Mirta Vidić, Andrea Miloš
  • Tehničko osoblje: Blažena Bilandžić
  • Predstavnici roditelja: Tena Benaković, Mato Kasalo, Filip Stević
  • Predstavnik lokalne zajednice: Sonja Kovač
  • Javni mediji: Sanja Berak, Ana Barišin (HRT Osijek)
  • Predstavnica kumova: Tihana Škugor
  • Kumovi: Tržnica d.o.o., Unikom d.o.o.

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: ROBOTIKA U VRTIĆU
Cilj:

Upoznati djecu sa informatičkom i komunikacijskom tehnologijom kroz upotrebu edukativnih robota i tableta.


Zadatak:

  • izrada prometnog kviza za igru sa bluebotom
  • izrada motiva narodnih nošnji uz pomoć MatataLab
  • proučavanje prirodnih materijala uz pomoć zoom kamere (Jesen)
  • izrada QR codova o prometnim sredstvima
  • izrada QR codova, obilježja Drave
  • izrada QR kodova, izložba dječjih radova nakon likovne radionice na rijeci Dravi
  • izrada QR kodova o projektnom danu „Život uz rijeku“
  • radionica izrada animacije korištenjem tableta


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

Djeca i djelatnici vrtića.

Naziv teme: EDUKATIVNI MURALI
Cilj:

Koristiti edukativne murale na pročeljima vrtića kao didaktička sredstva za neposredan rad s djecom svih skupina.


Zadatak:

  • izrada zimnice u dvorištu vrtića ispred crteža voća i povrća
  • prometna sredstva- crtanje kredom prometnih vozila – izrada QR kodova o različitim vozilima (plovila, cestovna, zračna)
  • kod teme godišnja doba – crtanje kredama vremenske promijene -kiša
  • život uz rijeku – priča o životinjama koje žive u vodi
  • šuma i podzemlje- uočavanje detalja u naslikanim muralima – izrada podzemlja od kutije i raznih prirodnih materijala
  • zrak- energija zraka/zračna prometala/ptice
  • sunčev sustav- uz prikaz sunčevog sustava, sazvježđa uvođenje djece u temu uz praktične aktivnosti
  • izrada QR kodova za svaku temu (zemlja, zrak, voda, vatra)
  • prikazom iskopine dinosaura obrađujemo temu arheologija


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

Djeca i djelatnici vtića.

Naziv teme: PRIRODA I DRUŠTVO
Cilj:

  • poticati znatiželju za otkrivanjem pojava u prirodnoj i društvenoj zajednici.
  • razvijati pravilan odnos prema okolišu
  • poticati djecu na aktivnosti kojima će senzibilizirati zajednicu na probleme u okolišu


Zadatak:

  • otkrivati i upoznavati živu i neživu prirodu, njezinu raznolikost, povezanost i promjenljivost
  • upoznati pravila za sigurno ponašanje u prometu (pridržavanje propisa)
  • upoznati različita zanimanja, sudjelovanje roditelja u predstavljanju svog zanimanja
  • uređivanje i održavanje vanjskog vrtićkog prostora, zajednički rad svih skupina
  • izrada hranilica za životinje za vrtićko dvorište – vodimo brigu o životinjama
  • Svjetski dan okoliša 5.6. –. posjet Kopačkom ritu: bare, močvare
  • uzgajanje sadnica u novooformljenom  vrtu ispred ulaza vrtića/terasama vrtića- Eko vrtovi
  • eko patrola – nadgledanje urednosti i čistoće vrtićkog dvorišta
  • šetnje obližnjim ulicama i parkovima-uočavati promjene u biljnom i životinjskom svijetu nastale smjenom godišnjih doba
  • obilježiti dan plesa - 29. 11.
  • sadnja sjemenki u sobi-proces rasta biljke
  • Dan Planeta Zemlja- igrokaz
  • izrada Dnevnika „Mali botaničari“
  • projekt  Brinemo o životinjama- izrada hotela za kukce u dvorištu vrtića
  • koliki je moj ekološki otisak?Informiranje i educiranje na trgu, Donji grad (tržnica) eko poruke, računanje ekološkog otiska
  •  rijeke, jezera I močvare


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

  • Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

  • Djeca i odgojitelji starijih i srednjih skupina, roditelji.

Naziv teme: ENERGIJA I MI
Cilj:

  • upoznati djecu sa izvorima energije, mogućnosti njenog korištenja te važnosti energije za život čovjeka
  • razvijati navike štednje energije u svrhu zaštite i očuvanja prirode


Zadatak:

  • hrana kao energija za ljudsko tijelo (zdravi obroci)
  • povezati unos energije i njenu potrošnju (kretanje, obavljanje nekih radnji)
  • piramida zdrave prehrane
  • obilježiti Tjedan kretanja, šetnjama i biciklijadom, vožnja do Vodenice
  • obilježiti Svjetski dan bicikla (19.4.)
  • posjet skate parku
  • energija i promet – ekološki prihvatljiva prometala
  • vjetar i energija vjetra- kako nastaje, kako iskorištavamo energiju vjetra (izrada lepeza, vjetrokaza, vjetrenjača, jedrilica, pokus efekt staklenika)
  • sunce kao izvor energije-svjetlo i toplina, važnost za život na zemlji (Dan Sunca 3.5.)
  • sakupljanje bio-otpada u vrtiću – kompostiranje, biomasa,  korištenje biootpada
  • pokrenimo energetski krug: sakupi, recikliraj i ponovno upotrijebi
  • izrada bontona štednje energije u vrtiću-plakat
  • eko patrola – praćenje i bilježenje štednje energije u vrtiću
  • energija svjetla – koristeći ogledala, svjetiljke, sunce
  • potresi/poplave – prirodne katastrofe(vježbe evakuacije)
  • magnetizam- radionica s magnetima i stvarima koje magnet privlači – natjecateljske igre
  • hidroenergija: hidroelektrane, posjet vodenici,  umna mapa – od vode do struje
  • „Zeleni vrtić“: obogatiti unutarnji prostor biljkama, usvajanje navika za brigu o biljkama
  • energija i uređaji: ušteda energije u svom domu,
  • štedimo li energiju? Anketa za roditelje o potrošnji energije
  • suradnja sa udrugom „Furaj lega“ radionica o održavanju bicikala. (Što sa starim biciklima?)


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

  • Tijekom pedagoške godine 2021./2022.

Nositelji:

  • Djeca i odgojitelji srednjih i starijih skupina.

 

Naziv teme: NARODNI OBIČAJI I TRADICIJA
Cilj:

  • Potaknuti dječji interes za tradiciju i običaje kraja u kojem živimo (Slavonija) s ciljem očuvanja narodnih običaja.


Zadatak:

  • dani zahvalnosti za plodove zemlje – bogatstvo plodova zemlje, Dan hrane 16. 10.
  • obilježiti Dane jabuka – važnost jabuke u ishrani čovjeka, običaji (darivanja jabuke Pučkoj kuhinji)
  • obilježiti Dan kravate – 18. listopad
  • čini dobro čuvaj hranu
  • upoznati djecu sa tradicijskim običajima u vrijeme Adventa i Došašća
  • pripremiti božićni igrokaz za djecu
  • Betlehemsko svjetlo u vrtiću
  • kreativne radionice – izrada čestitki i ukrasa za Božić i Uskrs od prirodnog i otpadnog materijala
  • pokladni običaji Slavonije – radionica za izradu  maski za pokladnu povorku (prirodni i otpadni materijal)
  • učenje narodnog plesa – slavonskog kola
  • učenje starih narodnih igara (Ledena baba, Crvene kraljice)
  • upoznavanje tradicijskih instrumenata – tamburica, harmonika
  • formiranje folklorne skupine-igre, pjesme i plesovi Slavonije
  • kako je Osijek dobio ime približiti djeci povijest Osijeka kroz razne aktivnosti – posjet muzeju u sklopu vrtića
  • izrada tradicionalnih lutkica od tkanine, igre sa štapnim lutkama


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

  • Djeca svih odgojnih skupina, odgojitelji, roditelji.

Naziv teme: OTPAD NIJE SMEĆE
Cilj:

  • poticati navike i vještine koje doprinose očuvanju čistog i zdravog okoliša
  • utjecati na svijest o različitim načinima upotrebe otpada
  • koristiti stare, odbačene  predmete u novim značenjima tranformacije objekta prve svrhe u novi objekt s drugom svrhom

Zadatak:

  • sakupljanje, razvrstavanje i iskorištavanje korisnog otpada  
  • odlaganje iskorištenog papira u posebne spremnike - Papirko
  • radionice recikliranje starog papira, korištenje recikliranog papira u likovnim aktivnostima te za izradu čestitki
  • sakupljanje plastične ambalaže
  • sakupljanje plastičnih čepova u humanitarne svrhe
  • sakupljanje bio otpada u vrtiću i obiteljskom domu za kompost
  • sakupljanje lišća i otpalih grančica za kompost, na vrtićkom dvorištu
  • organizirati kreativne radionice za djecu i roditelje sa otpadnim materijalima-Otpad nije smeće
  • uključivanje roditelja u sakupljanju otpadnih materijala koje svakodnevno koriste u kućanstvu
  • prikupljanje papirnih tuljaka- razvrstavanje po veličini, izrada šuškalica
  • uređenje vrta, vrtićkog dvorišta
  • „Eko učionica na otvorenom“
  • formirati ekocentar u vrtićkom sobama za odvajanje otpada (biootpad, papir)
  • Lets Go Green.: Erasmus projekt, radionice recikliranja papira, iskorištavanje otpadnog materijala, kompostiranje,suradnja s odgojiteljima iz Estonije i Italije
  • korištenje edukativnih sadržaja murala
  • uvođenje QR kodova u radu s djecom, način štednje papira
  • provođenje pouksa pomoću plastičnih boca – što pluta/što tone, miješanje vode i ulja
  • što sve kutija može biti (korištenje raznih kutija u igri –izrada vlak,auto,autobus)
  • izrada eko podsjetnika od starih naljepnica za struju, vodu koje djeca nose kući te lijepe na prekidače i slavine kako bi štedili

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

  • Tijekom pedagoške godine 2021./2022.

Nositelji:

  • Djeca starijih odgojnih skupina i svi uposlenicivrtića, eko patrola, roditelji, Unija papir.

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: ROBOTIKA U VRTIĆU
Ostvareni ciljevi:

Upoznati djecu sa informatičkom i komunikacijskom tehnologijom kroz upotrebu edukativnih robota i tableta.


Realizirani zadaci:

  1. Izrada prometnog kviza za igru sa bluebotom.
  2. Izrada motiva narodnih nošnji uz pomoć MatataLab.
  3. Proučavanje prirodnih materijala uz pomoć zoom kamere. (Jesen)
  4. Izrada QR codova o prometnim sredstvima.
  5. Izrada QR codova, obilježja Drave.
  6. Izrada QR kodova, izložba dječjih radova nakon likovne radionice na rijeci Dravi.
  7. Izrada QR kodova o projektnom danu „Život uz rijeku“
  8. Izrada društvene ugre uz pomoć blueboota-"grad Osijek"


Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

Sve skupine s odgojiteljima.

Naziv teme: EDUKATIVNI MURALI
Ostvareni ciljevi:

Koristili edukativne murale na pročeljima vrtića kao didaktička sredstva za neposredan rad s djecom svih skupina.


Realizirani zadaci:

  • Izrada zimnice u dvorištu vrtića ispred crteža voća i povrća
  • Prometna sredstva- crtanje kredom prometnih vozila – izrada QR kodova o različitim vozilima (plovila, cestovna, zračna)
  • Kod teme godišnja doba – crtanje kredama vremenske promijene -kiša
  • Život uz rijeku – priča o životinjama koje žive u vodi
  • Šuma i podzemlje- uočavanje detalja u naslikanim muralima – izrada podzemlja od kutije i raznih prirodnih materijala
  • Zrak- energija zraka/zračna prometala/ptice
  • Sunčev sustav- uz prikaz sunčevog sustava, sazvježđa uvođenje djece u temu uz praktične aktivnosti
  • Izrada QR kodova za svaku temu (zemlja, zrak, voda, vatra)
  • Prikazom iskopine dinosaura obrađujemo temu arheologija


Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

Djeca, zaposlenici vrtića i roditelji.

Naziv teme: ZDRAVI ŽIVOT
Ostvareni ciljevi:

Utjecali na stvaranje navika bitnih za očuvanje vlastitog zdravlja.


Realizirani zadaci:

  • potaknuti djecu na brigu o čistoći i urednosti prostora u kojem boravimo-vrtićko dvorište
  • pripremati zdrave voćne obroke i napitke-sezonsko voće
  • posjet tržnici, manifestacija „Zeleni četvrtak“ -sudjelovanje
  • male istraživačke aktivnosti – Bez zraka nema života, kakav zrak udišemo, ispušni plinovi iz automobila
  • upoznati djecu sa alternativnim načinima kretanja koja nemaju štetan utjecaj na okoliš-Biciklom do vrtića
  • izrada letka sa eko porukama za očuvanje čistog zraka
  • mala škola klizanja
  • zdravo se hranim i na higijenu pazim- radionica (zdravi obrok u vrtiću)
  • Svjetski dan zdravlja (7.4.)
  • biciklijada- natjecateljske igre s biciklima
  • vitamin iz našeg vrta: kušanje plodova iz vrta, priprema zimnice, priprema salate


Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.

   


Nositelji:

Djeca i odgojitelji svih odgojnih skupina, tehničko osoblje, roditelji.

 

Naziv teme: PRIRODA I DRUŠTVO
Ostvareni ciljevi:

  • poticati znatiželju za prirodu koja nas okružuje
  • poticali dijecu na uočavanje problema koji nastaju djelovanjem čovjeka
  • poticali djecu na akciju te na aktivnosti kojima će senzibilizirati zajednicu na probleme u okolišu


Realizirani zadaci:

  • otkrivati i upoznavati živu i neživu prirodu, njezinu raznolikost, povezanost i promjenljivost
  • upoznati pravila za sigurno ponašanje u prometu (pridržavanje propisa)
  • upoznati različita zanimanja, sudjelovanje roditelja u predstavljanju svog zanimanja
  • uređivanje i održavanje vanjskog vrtićkog prostora, zajednički rad svih skupina
  • izrada hranilica za životinje za vrtićko dvorište – vodimo brigu o životinjama
  • uzgajanje sadnica u novooformljenom  vrtu ispred ulaza vrtića/terasama vrtića- Eko vrtovi
  • šetnje obližnjim ulicama i parkovima-uočavati promjene u biljnom i životinjskom svijetu nastale smjenom godišnjih doba
  • obilježiti dan plesa - 29. 11.
  • sadnja sjemenki u sobi-proces rasta biljke
  • izrada Dnevnika „Mali botaničari“
  • projekt  Brinemo o životinjama- izrada hotela za kukce u dvorištu vrtića
  • rijeke, jezera i močvare


Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

Djeca i odgojitelji starijih i srednjih skupina, djelatnici vrtića.

Naziv teme: ENERGIJAN I MI
Ostvareni ciljevi:

  • upoznali  djecu sa izvorima energije, mogućnosti njenog korištenja te važnosti energije za život čovjeka
  • uz poticaj djeca usvojila navike štednje energenata 


Realizirani zadaci:

  • hrana kao energija za ljudsko tijelo (zdravi obroci)
  • povezati unos energije i njenu potrošnju (kretanje, obavljanje nekih radnji)
  • piramida zdrave prehrane
  • obilježiti Tjedan kretanja, šetnjama i biciklijadom, vožnja do Vodenice
  • energija i promet – ekološki prihvatljiva prometala
  • vjetar i energija vjetra- kako nastaje, kako iskorištavamo energiju vjetra (izrada lepeza, vjetrokaza, vjetrenjača, jedrilica, pokus efekt staklenika)
  • sunce kao izvor energije-svjetlo i toplina, važnost za život na zemlji (Dan Sunca 3.5.)
  • sakupljanje bio-otpada u vrtiću – kompostiranje, biomasa,  korištenje biootpada
  • pokrenimo energetski krug: sakupi, recikliraj i ponovno upotrijebi
  • izrada bontona štednje energije u vrtiću-plakat
  • eko patrola – praćenje i bilježenje štednje energije u vrtiću
  • energija svjetla – koristeći ogledala, svjetiljke, sunce
  • potresi/poplave – prirodne katastrofe(vježbe evakuacije)
  • magnetizam- radionica s magnetima i stvarima koje magnet privlači – natjecateljske igre
  • hidroenergija: hidroelektrane, posjet vodenici,  umna mapa – od vode do struje
  • „Zeleni vrtić“: obogatiti unutarnji prostor biljkama, usvajanje navika za brigu o biljkama
  • energija i uređaji: ušteda energije u svom domu,
  • Štedimo li energiju? Anketa za roditelje o potrošnji energije
  • suradnja sa udrugom „Furaj lega“ radionica o održavanju bicikala. (Što sa starim biciklima?)


Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji:

Djeca i odgojitelji srednjih i starijih skupina, roditelji.

 

Naziv teme: NARODNI OBIČAJI I TRADICIJA
Ostvareni ciljevi:

Potaknuli dječji interes za tradiciju i običaje kraja u kojem živimo (Slavonija) s ciljem očuvanja narodnih običaja.


Realizirani zadaci:

  • dani zahvalnosti za plodove zemlje – bogatstvo plodova zemlje, Dan hrane 16. 10.
  • obilježiti Dane jabuka – važnost jabuke u ishrani čovjeka, običaji (darivanja jabuke Pučkoj kuhinji)
  • obilježiti Dan kravate – 18. listopad
  • čini dobro čuvaj hranu
  • upoznati djecu sa tradicijskim običajima u vrijeme Adventa i Došašća
  • Betlehemsko svjetlo u vrtiću
  • kreativne radionice – izrada čestitki i ukrasa za Božić i Uskrs od prirodnog i otpadnog materijala
  • pokladni običaji Slavonije – radionica za izradu  maski za pokladnu povorku (prirodni i otpadni materijal)
  • učenje starih narodnih igara (Ledena baba, Crvene kraljice)
  • upoznavanje tradicijskih instrumenata – tamburica, harmonika
  • kako je Osijek dobio ime približiti djeci povijest Osijeka kroz razne aktivnosti – posjet muzeju u sklopu vrtića
  • izrada tradicionalnih lutkica od tkanine, igre sa štapnim lutkama


Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2021./2022.


Nositelji: