Eko škola

Dječji vrtić 'Radost'

Žrtava Domovinskog rata 77a
31326 Darda

Telefon: 031/ 740-412
Fax: 031/740-733
E-mail: ravnateljica@dvradost.hr
Web: www.dvradost.hr

Ravnatelj/ica: Andrea Juhas Medvedec
Školski koordinatori: Nada Tot, Kristina Vukoje
Godina stjecanja statusa: 2012
Trenutni status: Brončani status
Projekti :

  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • Green Apple Day of service

    Početkom mjeseca listopada u vanjskom prostoru našeg vrtića organizirali smo Green Apple Day of service u obliku radionica s djecom. Djeca su tako imala mogućnost uređivanja kamenjara te sadnju novog cvijeća, uređivanje malog voćnjaka i povrtnjaka te sadnja voća i povrća, Izradu prirodnog soka od grožđa - prešanjem, izradu raznih figurica od voća, povrća, hranjivih otpadaka, te jesenskih plodova, također su imali mogućnost oslikavati tekstil eko tekstilnim bojama. Gotove radove smo izložili u izložbenom prostoru našega vrtića, a uređenje i brigu o našem dvorištu,cvijeću, voću i povrću smo nastavili provoditi kada god su nam vremenski uvjeti to dozvoljavali. Dan uoči Svjetskog dana zaštite šuma i prvog dana proljeća, djeca i djelatnici DV “Radost” Darda, obilježili su, već tradicionalno, svoj “Zeleni dan” odjenuvši tom prigodom poneki odjevni predmet ili detalj u zelenoj boji te na taj način najavili Klimatski tjedan. Oni najstariji uputili su se u centar, kako bi sa slučajnim prolaznicima podijelili neka “eko pravila” koja su sami osmislili:\\\\\\\\n“Smeće treba reciklirati. Stare stvari treba pretvoriti u nove.”\\\\\\\\n“Ljudi bi trebali voziti strujne aute jer je dim iz običnih auta opasan.” \\\\\\\\n“Treba smisliti nekakve prirodne dezodoranse. Od dezodoransa je nekakav kiseli okus pa kad ti uđe u usta, pljuješ nekakvu roznu slinu. To je strašno. Mirišajte se s cvijećem, a ne s dezodoransima!”\\\\\\\\n“Perite se samo s vodom, bez sapuna, jer i on zagađuje. Ako se oznojite dok radite, onda prestanite raditi da se znoj povuče, nemojte se odmah špricati s dezodoransom.”\\\\\\\\n\\\\\\\\n

  • Eko maškare

    Putem različitih aktivnosti djeca su pokazala svoju kreativnost, maštu, veselje, prijateljstvo, strpljivosti. Evo nekoliko aktivnosti: formiranje centra presvlačenja, donošenje raznih maski, kostima, starih stvari potrebnih za izradu maske, imenovanje i opisivanje željene maske, izrada maski od raznog otpadnog materijala (eko maske), imitiranje, predstavljanje maškare, umjetnički tekstovi o maškarama, pjevanje, plesanje na temu maškara, maske, krinke-slikanje, crtanje, izrezivanje, izrada udaraljki od neoblikovanog materijala, uređenje prostora vrtića, razvijanje spoznaje i dijaloškog govora: Zašto se ljudi maskiraju, maškare plešu u našem vrtiću - druženje sa drugim skupinama, gostovanje mađioničara u vrtiću, radionica za djecu i roditelje - Izrada eko kostima za maskenbalsku povorku (Pčelice su izrađivale kostime za pčelice od vrećica za smeće i kartona, Leptirići su izrađivali kostime Indijanaca od velikih papirnatih vreća za odlaganje brašna, Komarci su izrađivali kostime bubamara od starih majica i kartona, a Ježići su izrađivali kostime Elzi i olafa od starih plahti, kaširali su glave, te su koristili velike vreće za odlaganje smeća, predstavljanje maski u karnevalskoj povorci u mjestu, šetnja, posjet Općini Darda. Nestrpljivo dozivanje proljeća započeli smo uz vesele "Eko maškare". Na šarenoj povorci pojavile su se raznolike maske inspirirane našim eko - projektima. Svečanosti su obilježene u oba objekta. Dok smo se u jednoj svečanosti podsjećali o važnosti recikliranja i očuvanju prirode, na drugoj svečanosti smo se upoznavali s osnovnim prometnim pravilima, prometnim znakovima i vozilima. Uz glazbu i ples, s nestrpljenjem iščekujemo proljeće i nove vesele izazove.

  • UNICEF-ov projekt-Škole za Afriku

    Dječji vrtić Radost uključio se pedagoške 2015./2016 godine u UNICEF-ov humanitarni projekt Škole za Afriku, projekt se provodi već četiri pedagoške godine. Projekt smo realizirali tijekom pedagoške godine s mnoštvom dječjih aktivnosti, te nekoliko akcija u kojima smo prikupili financijska sredstva za pomoć djeci Afrike. Provođenjem projekta u vrtiću trudili smo se djeci istaknuti cilj ove humanitarne akcije – razvijanje suosjećanja prema drugim ljudima i djeci, te motivacije za pomoć onima kojima je to potrebno. U sklopu projekta kroz razne aktivnosti upoznali smo se s kulturom, socijalnim stanjem, bioraznolikošću, florom i faunom afričkog kontinenta. Odgojiteljice su u skupinama s djecom izrađivali razne predmete od neoblikovanog i eko materijala te organizirali prodajni štand kako bi se prikupila novčana sredstva. Kako bi djeci približili život djece u Africi pogledali smo edukativni dvd koji je na vrlo slikovit i njima blizak način prikazao život djece u toj udaljenoj zemlji. Nekoliko djece znalo je da je Afrika kontinent, pa smo to iskoristili i pomoću globusa pokušali ga naći, a zatim smo obris kontinenta prenijeli na plakat koji se nalazi i na našem zidu. Cijeli zid oblijepili smo raznim slikama iz života djece i odraslih u Africi: kako nose drva, vodu, kako se igraju itd. Djeca su počela pričati i o Afričkim životinjama koje poznaju, te su ih nacrtali i nalijepili na plakat. Ostale životinje pronašli smo u enciklopedijama i časopisu „Moj planet“. Na poticaj djece zamolili smo kuharicu da nam skuha prosenu kašu koju djeca jedu u Africi. Svi su je željeli probati i to naravno prstima bez uporabe pribora baš kao u Africi. Osim ovih aktivnosti nastojali smo provoditi i ostale pa smo tako pokušali nositi kantice s vodom na glavi, baš kao i djeca u Africi. Ciljevi ovog humanitarnog projekta su: 1. Usmjerenost na ispunjavanje dječjih prava - podržati ostvarenje prava djece u Africi na obrazovanje tako da se u obrazovni sustav uključe sva djeca, neovisno o spolu, rasi, teškoćama u razvoju, sposobnostima, društvenom statusu itd. 2. Osjetljivost na potrebe i dječaka i djevojčica - promicanje jednakosti i pravednosti prilikom upisa u školu te poticanje djevojčica i dječaka na svladavanje novih znanja 3. Sigurno i zaštićeno okruženje za svu djecu – osiguravanje da sva djeca uče u sigurnom i poticajnom okruženju 4. Aktivno sudjelovanje u životu zajednice – poticanje suradnje među školama, zajednicama, roditeljima i djecom u svim aspektima obrazovnog procesa 5. Kvaliteta obrazovanja – pružanje potrebnih znanja i vještina djeci za uspješan život 6. Uključenost u brigu o zdravlju djece – vođenje brige o prehrani i zdravstvenoj zaštiti djece, promicanje važnosti njihova fizičkog i emotivnog zdravljapa smo tako pokušali nositi kantice sa vodom na glavi baš kao i djeca u Africi.