Eko škola
Osnovna škola Vladimira Vidrića, Kutina
Školska 2
44320 Kutina
Telefon: 004/682-326
Fax: 044/682-325
E-mail: skola@os-vvidrica-kt.skole.hr
Web: www.os-vvidrica-kt.skole.hr
Ravnatelj/ica: Snježana Coha
Školski koordinatori: Manda Ferk, Nataša Šporčić i Aleksandra Savić Nikitović
Godina stjecanja statusa: 2011
Trenutni status: Zlatni status
Projekti :
-
Gospodarenje otpadom
OTPAD NIJE SMEĆE! I ne bi trebao završiti u smeću jer su to one stvari koje nam više ne trebaju, ali se mogu ponovo iskoristiti, popraviti, reciklirati ili kompostirati. Cilj je osvijestiti i potaknuti učenike da u svojim domovima odvajaju otpad, recikliraju kako bi ga što manje završavalo u prirodi i okolišu. Uz Dan planeta Zemlje i globalnu ekološku akciju Zelena čistka, učenici i djelatnici OŠ Vladimira Vidrića pokazali su kako odgovorno gospodariti otpadom nizom aktivnosti u sklopu projektnoga dana ekoškole. Uz mentorstvo razrednika učenici su u kreativnim radionicama dokazali koliko su maštoviti i inovativni jer su od otpada (papir, plastika, tekstil, drvo...) izradili predmete koji se mogu svrsishodno upotrijebiti. Svoje uratke izložili su na zajedničkoj izložbi u predvorju škole.
-
Priče iz Kutine
Učenici i učitelji OŠ Vladimira Vidrića organizirali su projektni dan uz Dan planeta Zemlje s temom Priče iz Kutine. Kroz Priče iz Kutine željeli su bolje upoznati grad u kojem žive, njegove povijesne i kulturne vrijednosti te gospodarske i turističke mogućnosti u okvirima poštivanja ekoloških standarda te zaštite i očuvanja okoliša.\nUsvojili su znanja i stekli nove spoznaje o Kutini koje su predstavili na prigodnom programu u školi svim gostima, učenicima i učiteljima. Program je, zaista, bio sadržajan, raznolik i poučan, u njega je uloženo puno truda i rada što nam je potvrdio i, zasigurno, najbolji poznavatelj kutinske povijesti i kulture Dragutin Pasarić kao gost i sudionik naših Priča iz Kutine. Učenici su govorili o Gradu kroz prostor i vrijeme, o baroknoj crkvi Marije Snježne i kapelici u Donjoj Gračenici, zvjezdarnici u Crkvenoj ulici, Petrokemiji i zaštiti okoliša, života i zdravlja stanovnika Kutine, snimili kraći film Welcome to Kutina, o prirodi kao vječnoj inspiraciji svih umjetnika – glazbenika, književnika, slikara, fotografa i filmaša. \nU sklopu Priča iz Kutine učenici i učitelji razredne nastave dali su svoj doprinos i priključili se nacionalnoj akciji Zelena čistka – jedan dan za čisti okoliš prikupljajući smeće i otpad oko škole te uređujući cvjetnjake i kamenjare.\nPriče iz Kutine popraćene su kulturno-umjetničkim programom u kojem su nastupile recitatorske, pjevačke i plesne skupine naše škole. Priče smo objedinili, uredili, objavili i tiskali u Biltenu s projektnoga dana.
-
Jedimo zdravo, živimo zdravo
Jedemo li zdravo, živimo li zdravo? Obzirom na porast broja pretilih osoba, a posebno djece, jasno je da moramo nešto poduzeti. Neznanje o ljudskoj prehrani utječe na zdravlje i uzrokuje bolesti srca i krvnih žila, šećernu bolest, aterosklerozu, kancerogene bolesti... Velik broj čimbenika utječe na našu prehranu. Jedemo da bismo zadovoljili osjećaj gladi, ali često jedemo i zbog sreće, osjećaja ugode i veselja što nam ga pruža hrana ili zbog pojačanog stresa, tuge i depresije.\nJedan od modula u Kurikulumu zdravstvenog odgoja i obrazovanja je i učenje o zdravoj prehrani. Učenici i učitelji naše škole organizirali su projektni dan na temu zdrave prehrane i zdravog načina života. Kroz predavanja i radionice učenici su stekli znanja o prehrambenim namirnicama, njihovoj nutritivnoj i kalorijskoj vrijednosti, dobili savjete i upute što bi i u kojim količinama trebali jesti. Učenici su zaključili da njihova prehrana mora biti bogata voćem i povrćem, žitaricama, mliječnim proizvodima, ribom i mesom, a slatkiše, razne grickalice, gazirana pića i kolače trebali bi konzumirati u malim količinama. Učenici su zajedno s učiteljima pripremili i degustirali zdravu hranu kao što su jabuke, bundeve, kruške, sjemenke, orašasti plodovi, voćni sokovi, biljni čajevi...\nOsim prehrane, na zdravlje utječe i tjelesna aktivnost, pa su organizirane i sportske aktivnosti kako bi se djecu potaknulo na svakodnevnu tjelovježbu i kretanje. Moto projektnog dana bio je Jedimo zdravo, živimo zdravo. Rezultate rada objavili smo u biltenu, a plakate i proizvode izložili u predvorju škole. Naše aktivnosti vezane uz projektni dan i zdravu prehranu prezentirat ćemo i javnosti na gradskoj izložbi uz Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje.\nZdrava prehrana kao stil života osobna je stvar pojedinca, kao i određene prehrambene navike koje se razvijaju i usvajaju od djetinjstva, mijenjaju tijekom života, ali određena pravila zdrave prehrane trebali bi slijediti kako bismo očuvali naše zdravlje i podigli kvalitetu življenja.
Eko odbor
- Snježana Coha
- Manda Ferk
- Nataša Šporčić
- Aleksandra Savić Nikitović
- Una Mikša
- Zvonimir Vidić
- Anamarija Lacko
- Ondina Sambolek
- Sonja Markanović
- Lana Lacko
- Emili Mlinar
- Hana Demiri
- Gabrijela Jugović
- Marija Štimac
- Mona Hrastnik
Godišnji plan i program Eko škole
Cilj:
Upoznati važnost šuma za život u industrijskom gradu.
Zadatak:
- Upoznati uloge šume, posjetiti šume (igra, odmor, rekreacija, zdravlje).
- Prikupiti lišće za herbarij, izrada otiska kore drveta.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Travanj - svibanj 2022.
- Izložba fotografija, herbarij, plakati, kratki film, eko bilten.
Nositelji:
Ekolozi, učitelji, učenici, ekoodbor, ekopatrole, ekokoordinatorice, ravnateljica.
Cilj:
Upoznati biljke i način njihova označavanje i njihove taksonomije.
Zadatak:
Pronaći nazive biljaka, izrada pločica za označavanje biljaka i postavljanje.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Studeni, prosinac 2021., siječanj 2022.
- Bit će postavljene pločice u vanjskoj učionici.
Nositelji:
Ekolozi, mladi tehničari, učitelj tehničke kulture, nastavnica prirode i biologije.
Cilj:
Razlikovati otpad i smeće,i upoznati važnost odvajanja otpada.
Zadatak:
Sakupljanje i recikliranje otpada.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom školske 2021./22. školske godine.
Nositelji:
Ekoodbor, ekopatrola, učenici i nastavnici.
Cilj:
Upoznati važnost svake pojedine vrste na Zemlji i važnost očuvanja biološke raznolikosti.
Zadatak:
Fotografirati biljke i životinje i izrada digitalnog panoa.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Svibanj 2022.
Nositelji:
Svi učenici i nastavnici.
Cilj:
Upoznati važnost vode za život na Zemlji, shvatiti da voda za piće mora biti bez boje, okusa i mirisa.
Zadatak:
Analizom vode shavtiti kakva je voda koju pijemo. Analizirati i vodu Kutinice.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Ožujak 2022., izrada plakata, PPt.
Nositelji:
Ekolozi, kemičari, biolozi, učenici šestih i sedmih razreda, nastavnica prirode, biologije i kemije.