Eko škola

Osnovna škola Vladimira Vidrića, Kutina

Školska 2
44320 Kutina

Telefon: 004/682-326
Fax: 044/682-325
E-mail: skola@os-vvidrica-kt.skole.hr
Web: www.os-vvidrica-kt.skole.hr

Ravnatelj/ica: Snježana Coha
Školski koordinatori: Manda Ferk, Nataša Šporčić i Aleksandra Savić Nikitović
Godina stjecanja statusa: 2011
Trenutni status: Srebrni status
Projekti :

  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • Ekološki kviz 'Lijepa Naša'
  • Gospodarenje otpadom

    OTPAD NIJE SMEĆE! I ne bi trebao završiti u smeću jer su to one stvari koje nam više ne trebaju, ali se mogu ponovo iskoristiti, popraviti, reciklirati ili kompostirati. Cilj je osvijestiti i potaknuti učenike da u svojim domovima odvajaju otpad, recikliraju kako bi ga što manje završavalo u prirodi i okolišu. Uz Dan planeta Zemlje i globalnu ekološku akciju Zelena čistka, učenici i djelatnici OŠ Vladimira Vidrića pokazali su kako odgovorno gospodariti otpadom nizom aktivnosti u sklopu projektnoga dana ekoškole. Uz mentorstvo razrednika učenici su u kreativnim radionicama dokazali koliko su maštoviti i inovativni jer su od otpada (papir, plastika, tekstil, drvo...) izradili predmete koji se mogu svrsishodno upotrijebiti. Svoje uratke izložili su na zajedničkoj izložbi u predvorju škole.

  • Priče iz Kutine

    Učenici i učitelji OŠ Vladimira Vidrića organizirali su projektni dan uz Dan planeta Zemlje s temom Priče iz Kutine. Kroz Priče iz Kutine željeli su bolje upoznati grad u kojem žive, njegove povijesne i kulturne vrijednosti te gospodarske i turističke mogućnosti u okvirima poštivanja ekoloških standarda te zaštite i očuvanja okoliša. Usvojili su znanja i stekli nove spoznaje o Kutini koje su predstavili na prigodnom programu u školi svim gostima, učenicima i učiteljima. Program je, zaista, bio sadržajan, raznolik i poučan, u njega je uloženo puno truda i rada što nam je potvrdio i, zasigurno, najbolji poznavatelj kutinske povijesti i kulture Dragutin Pasarić kao gost i sudionik naših Priča iz Kutine. Učenici su govorili o Gradu kroz prostor i vrijeme, o baroknoj crkvi Marije Snježne i kapelici u Donjoj Gračenici, zvjezdarnici u Crkvenoj ulici, Petrokemiji i zaštiti okoliša, života i zdravlja stanovnika Kutine, snimili kraći film Welcome to Kutina, o prirodi kao vječnoj inspiraciji svih umjetnika – glazbenika, književnika, slikara, fotografa i filmaša. U sklopu Priča iz Kutine učenici i učitelji razredne nastave dali su svoj doprinos i priključili se nacionalnoj akciji Zelena čistka – jedan dan za čisti okoliš prikupljajući smeće i otpad oko škole te uređujući cvjetnjake i kamenjare. Priče iz Kutine popraćene su kulturno-umjetničkim programom u kojem su nastupile recitatorske, pjevačke i plesne skupine naše škole. Priče smo objedinili, uredili, objavili i tiskali u Biltenu s projektnoga dana.

  • Jedimo zdravo, živimo zdravo

    Jedemo li zdravo, živimo li zdravo? Obzirom na porast broja pretilih osoba, a posebno djece, jasno je da moramo nešto poduzeti. Neznanje o ljudskoj prehrani utječe na zdravlje i uzrokuje bolesti srca i krvnih žila, šećernu bolest, aterosklerozu, kancerogene bolesti... Velik broj čimbenika utječe na našu prehranu. Jedemo da bismo zadovoljili osjećaj gladi, ali često jedemo i zbog sreće, osjećaja ugode i veselja što nam ga pruža hrana ili zbog pojačanog stresa, tuge i depresije. Jedan od modula u Kurikulumu zdravstvenog odgoja i obrazovanja je i učenje o zdravoj prehrani. Učenici i učitelji naše škole organizirali su projektni dan na temu zdrave prehrane i zdravog načina života. Kroz predavanja i radionice učenici su stekli znanja o prehrambenim namirnicama, njihovoj nutritivnoj i kalorijskoj vrijednosti, dobili savjete i upute što bi i u kojim količinama trebali jesti. Učenici su zaključili da njihova prehrana mora biti bogata voćem i povrćem, žitaricama, mliječnim proizvodima, ribom i mesom, a slatkiše, razne grickalice, gazirana pića i kolače trebali bi konzumirati u malim količinama. Učenici su zajedno s učiteljima pripremili i degustirali zdravu hranu kao što su jabuke, bundeve, kruške, sjemenke, orašasti plodovi, voćni sokovi, biljni čajevi... Osim prehrane, na zdravlje utječe i tjelesna aktivnost, pa su organizirane i sportske aktivnosti kako bi se djecu potaknulo na svakodnevnu tjelovježbu i kretanje. Moto projektnog dana bio je Jedimo zdravo, živimo zdravo. Rezultate rada objavili smo u biltenu, a plakate i proizvode izložili u predvorju škole. Naše aktivnosti vezane uz projektni dan i zdravu prehranu prezentirat ćemo i javnosti na gradskoj izložbi uz Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Zdrava prehrana kao stil života osobna je stvar pojedinca, kao i određene prehrambene navike koje se razvijaju i usvajaju od djetinjstva, mijenjaju tijekom života, ali određena pravila zdrave prehrane trebali bi slijediti kako bismo očuvali naše zdravlje i podigli kvalitetu življenja.

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • ravnateljica Snježana Coha
  • ekokoordinatorice: Manda Ferk, Nataša Šporčić, Aleksandra Savić Nikitović
  • učitelji: Zdenka Ivanić, Grozdana Škurić, Anamarija Lacko, Anita Novaković, Ondina Sambolek,Dubravka prebeg Novak, Nikola Bartolić, Spomenka Topić
  • učenici: Lara Duhović,Gabrijel Grediček, Nadia Vencl, Lucija Pejazić, Edita Jurušić,Ana Begedin, Marin  Martinović, Lucija Šuto, Alen Šlibar, Pezić, Dorian Rukavina, Lana Bakarić, Chiara Rožić, Lea Leona Plažanin 
  • roditelji:  Maja Hrasnik i Katarina Duhović 
  • domar  Dubravko Trbojević

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Uređenje okoliša
Cilj:
  • pratiti potrebe na uređenju okoliša
  • organizirati radne akcije

Zadatak:
  • uređenje gredica i kamenjara
  • kopanje
  • plijevljenje
  • sadnja biljaka
  • obrezivanje grmova

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2018./2019.


Nositelji:
  • učenici i učitelji
  • ekolozi
  • ekopatrola
  • domar i spremačice
  • cvjećari
Naziv teme: Štednja struje
Cilj:

Eko patrole vode brigu o gašenju struje kad nitko nije u učionici, vode brigu o gašenju računala i ostale tehnike kad nisu u upotrebi.


Zadatak:
  • pratiti potrošnju struje i nastojati je smanjiti
  • upozoravati i obučavati ostale učenike o važnosti štednje električne energije

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske 2018./2019. godine.


Nositelji:
  • Ekopatrola
  • ekolozi
  • domar
  • računovođa
Naziv teme: Otpad nije smeće
Cilj:
  • upoznati važnost zbrinjavanja i razvrstavanja otpada
  • shvatiti da otpad nije smeće da se može prodati i za to dobiti novac koji se može upotrijebiti za uređenje okoliša
  • izrada novih korisnih materijala od otpada

Zadatak:
  • prikupljanje plastičnih boca i limenki, prodaja
  • izrada torbi od starih materijala
  • izrada košarica od starog papira za Uskrs
  • kupnja cvijeća i sadnja

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske 2018./2019. školske godine.


Nositelji:

Učenici, nastavnici i ekopatrola.

Naziv teme: Dan planeta Zemlje
Cilj:

Upoznati važnost zaštite okoliša i naše djelovanje na planetu Zemlju.


Zadatak:
  • prikupljanje otpada
  • razvrstavanje
  • prodaja
  • kupnja cvijeća, sadnja i uređenje okoliša

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Travanj 2019.


Nositelji:

Učenici, razrednici i svi djelatnici škole.

Naziv teme: Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje
Cilj:
  • upoznati plodove zemlje
  • važnost kruha u svakodnevnom životu
  • humanitarno djelovanje

Zadatak:
  • izrada kruha, kolača (tema starinski suhi kolačići), tikve i buče u ulozi zdravlja
  • crteži, košare plodova zemlje, prikupljanje plodova zemlje

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Listopad 2018.


Nositelji:

Razrednici i učenici, svi djelatnici škole

Naziv teme: Svjetski dan vlažnih staništa
Cilj:

Upoznati važnost očuvanja vlažnih staništa


Zadatak:
  • proučavanje živog svijeta Lonjskog polja 
  • izrada plakata, ppt

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Veljača 2019.


Nositelji:
  • učenici
  • razrednici
  • ekopatrole
Naziv teme: Prirodom do zdravlja
Cilj:

Upoznati prirodu kao veliku ljekarnu, kako možemo doprinijeti zdravlju.


Zadatak:
  • izrada vrećica od lavande, čajevi 
  • izrada sapuna od ljekovitog bilja, balzam za usne, pilinzi 
  • plakati o ljekovitom bilju, ppt, kreativne radionice, ušećereno cvijeće
  • raspisivanje natječaja za izradu najljepše torbe od stare odjeće

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Travanj 2019.


Nositelji:
  • učenici
  • razrednici 
  • ekopatrola
  • ekoodbor
Naziv teme: Međunarodni dan prebrojavanja ptica
Cilj:
  • upoznati važnost prebrojavanja ptica 
  • upoznavanje ptica stanarica
  • briga za ptice tijekom zime

Zadatak:
  • ispuniti ček liste 
  • promatrati ptice 
  • upozati način njihova života i njihove potrebe tijekom zime 
  • izrada kućica za ptice, njihovo postavljanje 
  • izrada hranilišta

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Listopad 2018. do proljeća 2019.


Nositelji:
  • Eko grupa 
  • nastavnica prirode 
  • koordinatori
Naziv teme: Dan kravate
Cilj:

Upoznati učenike s nastankom kravate.


Zadatak:
  • učenici na likovnoj kulturi i satovima razrednika izrađuju kravate 
  • postavljanje u holu
  • prezentacija 
  • fotografiranje

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Listopad 2018.

  • izložba 
  • fotografije

Nositelji:
  • učenici 
  • razrednici 
  • učitelji likovne kulture
Naziv teme: Obilježavanje Dana ozonskog omotača
Cilj:

Upoznati učenike s važnošću ozonskog omotača, što ga uništava, koje su posljedice i što čovjek može činiti za spas ozonskog omotača.


Zadatak:
  • učenici gledaju film Ozy ozon 
  • crtaju kako zaštiti ozonski sloj
  • prezentiraju i stavljaju na pano

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Rujan 

  • prezentacija
  • izrada plakata i ppt

Nositelji:
  • učenici
  • nastavnice prirode
  • geografije

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Prirodom do zdravlja
Ostvareni ciljevi:
  • upoznavanje ljekovitog bilja i kako djeluje na čovjeka
  • liječenje ljekovitim biljkama i zdravom hranom

Realizirani zadaci:
  • branje i sušenje ljekovitog bilja
  • izrada i pakiranje čajeva, vrećica sa lavandom, sapuna, pilinga za tijelo, ušećereno jestivo i ljekovito bilje - ukrasi za torte i kolače

Vrijeme realizacije:
  • Tijekom školske godine 2018./2019.

Nositelji:
  • učenici
  • učitelji
  • zadruga Vidra
  • ekolozi
  • eko patrola
Naziv teme: Svjetski dan vlažnih staništa
Ostvareni ciljevi:
  • biljni i životinjski svijet Lonjskog polja
  • živjeti u skladu sa prirodom

Realizirani zadaci:
  • izrada plakata i referata na temu biljnog i životinjskog svijeta Lonjskog polja

Vrijeme realizacije:
  • Veljača 2019.

Nositelji:
  • učenici 6. razreda
  • učiteljica geografije i prirode
Naziv teme: DAN ZAHVALNOSTI ZA PLODOVE ZEMLJE
Ostvareni ciljevi:
  • upoznavanje  s nastajanjem kruha 
  • približiti im blagovanje kruha i narodne običaje
  • poučiti mlade o kruhu kao izrazu životne i duhovne snage
  • upoznati učenike s autohtonim i/ili starim vrstama voća i drugim plodovima zemlje (povrće, žitarice, gljive, ljekovito i začinsko bilje
  • upoznati učenike s razlikama između ekološki zdrave hrane i genetski modificiranih organizama
  • ukazati na važnost zdrave prehrane i prednosti ekološke poljoprivrede

 


Realizirani zadaci:
  • izrada kruha i kolača
  • razlikovanje različitih žitarica i njihovih hranjivih vrijednosti
  • ljekovitost bundeva i tikvica
  • stari recepti, što se nekad jelo
  • ekološki uzgoj, zdrava hrana i ljekovito bilje 

Vrijeme realizacije:
  • Rujan i listopad 2018.

Nositelji:
  • učenici
  • učitelji
  • roditelji
  • Eko patrola
Naziv teme: Otpad nije smeće
Ostvareni ciljevi:
  • učenici razlikuju otpad i smeće
  • važnost razvrstavanja otpada
  • ekološka i gospodarska važnost

Realizirani zadaci:
  • sakupljanje
  • razvrstavanje
  • prodaja

Vrijeme realizacije:
  • Tijekom školske godine 2018./2019.

Nositelji:
  • učenici
  • učitelji
  • spremačice
  • domar
  • Eko odbor
  • Eko patrole
Naziv teme: Štednja električne energije
Ostvareni ciljevi:
  • Štednja električne energije. 

Realizirani zadaci:
  • ušteda električne energije
  • gašenje svjetla kad ima dovoljno dnevnog svjetla

Vrijeme realizacije:
  • Kontinuirano tijekom školske godine 2018./2019.

Nositelji:
  • učenici
  • učitelji
  • eko patrola
  • računovotkinja
  • domar
Naziv teme: Uređenje okoliša
Ostvareni ciljevi:
  • Uređenje okoliša škole.

Realizirani zadaci:
  • U jesen posađena lavanda i maćuhice. Orezani grmovi i oplijevljen kamenjar.

Vrijeme realizacije:
  • Listopad, 2018.- kontinuirano se nastavlja tijekom školske godine.

Nositelji:
  • učenici
  • učitelji
  • spremačice
  • domar
  • eko patrola

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:
  • 1. AKO ZADNJI IZLAZIŠ IZ UČIONICE PROVJERI JESU LI UGAŠENA SVA SVJETLA.
  • 2. DOK PEREŠ RUKE, PAZI KOJOM JAČINOM TEČE VODA.
  • 3. AKO SLAVINA CURI ODMAH JAVI DOMARU.
  • 4. ZIMI SE OBLAČI SLOJEVITO. AKO TI JE VRUĆE, SKINI VESTU, NE OTVARAJ PROZOR.
  • 5. JAČAJ SVOJE MIŠIĆE, SKUPI STARE BATERIJE I STARI PAPIR I  DONESI IH U ŠKOLU.
  • 6. NE BACAJ SMEĆE U PRIRODU
  • DAJ SVE OD SEBE ,PRIRODA JE DIO TEBE!

Eko himna:

Kutinica nam se smije,

A šumarak ptice krije!

Po zelenoj travi, kad stupaju mravi!

Ref: Zasadimo cvijeće, ne bacajmo smeće!

Osmijeh lice kreće, srce bit će veće!  

Mi smo škola centra grada.

U njoj disciplina vlada!

Posadimo cvijet, očistimo svijet!

Ref: Zasadimo cvijeće, ne bacajmo smeće!

Osmijeh lice kreće, srce bit će veće! 

Znanje se tu stalno stječe,

Mudrosti bit će veće.

Stihom u život lako poletite!

Ref: Zasadimo cvijeće, ne bacajmo smeće!

Osmijeh lice kreće, srce bit će veće! 

Našu školu grafiti krase,

A i slika Vidrića zna se!

Ref: Zasadimo cvijeće, ne bacajmo smeće!

Osmijeh lice kreće, srce bit će veće!