Eko škola

Dječji vrtić Zvirek, Stubičke Toplice

Mlinarska cesta 34
49244 Stubičke Toplice

Telefon: 049 283 355
Fax: 049 283 305
E-mail: ravnatelj@dv-zvirek.hr
Web: www.dv-zvirek.hr

Ravnatelj/ica: Kristina Ljubić
Školski koordinatori: Jelena Fišter, Andreja Očko Krušelj
Godina stjecanja statusa: 2011
Trenutni status: Srebrni status
Projekti :

  • Eko-paket
  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • Moj rodni kraj, moj zavičaj

    Projekt: Moj rodni kraj, moj zavičaj. Sljedeći interes djece, ove smo pedagoške godine radili smo na projektu „Moj rodni kraj, moj zavičaj“ čiji je cilj bio što bolje upoznati djecu sa mjestom u kojem žive te im omogućiti stjecanje znanja i predodžbe o njemu, odgovoriti na pitanja kao što su: Kako su St. Toplice nastale? Gdje se što nalazi? Kako su dobile ime? Koji su veliki ljudi ovog kraja? Kakvo je mjesto bilo prije? Koje su bitne manifestacije? Što je najljepše, posebno vrijedno u njemu? Utjecali smo na razvoj percepcije, prije svega vizualne, promatranjem fotografija, samostalnim fotografiranjem, pregledavanjem kalendara, monografije mjesta i slikovnica. Utjecali na povećanje i bogaćenje rječnika te razvoj govora kroz razgovor, slušanje priča, prepričavanje, gledanje i komentiranje viđenog. Razvijali smo sposobnost za zajedničku igru, aktivnost, rad s manjom skupinom djece kod stvaranja pjesmica i priča o svom mjestu pa je tako nastala krasna slikovnica „Jakov na izletu u Stubakima“. Puno smo recitirali na kajkavskom narječju te izrađivali igre naših predaka kao što je primjerice „Mlin“. Poticali smo i omogućavali kreativne, raznovrsne oblike istraživanja bojom, glinom, papirom, neoblikovanim materijalom; izrađivali smo škrinjicu s blagom našeg kraja, crtali stare predmete koji datiraju na našem području, skupljali ih, izrađivali od gline, oslikavali, napravili izložbu pod nazivom „Zagorsko blago“ na koju smo pozvali i prijatelje ostalih odgojnih skupina (izrađivali pozivnice, postavljali izložbu, imenovali ravnatelja muzeja, kustose, pripremali govore). Također smo organizirali različite posjete: bili smo kod mjesnog frizera, liječnika i stomatologa, u školi, šetali lječilišnim kompleksom i parkom Maksimilijana Vrhovca koji se nalazi pored crkve, organizirali šetnje i piknike povijesno-poučnom stazi Kamenjak uz hrast Galženjak i brdom Kapelščak te posjetili Staro selo Kumrovec gdje nam je prikazan i prezentiran način života ljudi nekada. Svoj projekt prezentirali smo roditeljima na roditeljskom sastanku, a prezentacija je prikazana i djeci te svim stručnim radnicima.

  • Drvo

    U DV Zvirek djecu se već od najranije dobi potiče na razvoj ekološke svijesti. Uči ih se da svako dijete i svaki čovjek samim svojim postojanjem ima pravo na čist i zdrav okoliš koji mu omogućuje skladan rast i razvoj. Djeci je naposljetku i ovo temeljno pravo zagarantirano u Konvenciji o pravima djeteta. Djeca razvijaju ekološku svijest onoliko koliko je u odraslih osoba koje ga okružuju, jer ono uči po modelu odnosno ako vidi odrasloga kako poštuje prirodu i ono će se željeti tako ponašati. Ono što je najvažnije za razvoj ekološke svijesti je Ljubav prema prirodi! Vodeći brigu o prethodno navedenom, svakodnevno omogućujemo djeci poticaje za istraživanje svijeta kroz promatranje, izražavanje,istraživanje svim osjetilima: sluhom, njuhom, dodirom, vidom i okusom. U skupini „Aviončeki“ djeca pokazuju interes za svojstva svega što ih okružuje u prirodi: svojstva vode, zraka, tla, a početkom jeseni (početkom pedagoške godine) poseban interes pokazuju za drvo. Interes se pojavljuje prilikom jedne šetnje u obližnju šumu. Naime, imajući na umu da djeca moraju doći u neposredan i osoban dodir s ljepotom i raznolikošću prirode te da je ljubav prema prirodi ono što će od djece učiniti odgovorne građane, jer je dijete budući građanin koji se sprema za sudjelovanje u zaštiti svoga okoliša, trudile smo se da djeca uče o svojoj okolini u cjelini, da svoja znanja ne segmentiraju i trudile smo se u što više aktivnosti dodati ekoloških sadržaja, ali i što više boraviti svakodnevno u prirodi, jer djeca naprosto tako bolje opažaju, zaključuju, povezuju i postaju kao što je već rečeno odgovorni građani. Šetnja uz poticajna pitanja odgojitelja i poticaje na promatranje šume rezultiralo je mnoštvom pitanja „Aviončeka“ - zašto je drvo tako visoko?- zašto nemaju sva drva istu koru? - zašto lišće požuti? - a zašto mu treba tako veliko korijenje? - da li je drvetu zimi hladno, a ljeti vruće? - pa dobro zašto naraste tako veliko ako ga nitko ne hrani i ne daje mu vitamine? -boli li ga kad mu lišće padne? - a onda zašto bor zadrži svoje grane,…mislim one iglice kaj pikaju?... Slušajući i bilježeći sva ova pitanja naših malih istraživača nije nam preostalo ništa drugo nego zajedno s njima istražiti i dati odgovore na ova silna pitanja… Tako je avantura zvana Projekt “Drvo“ započela… Imajući na umu da rad na projektu zahtjeva i podrazumijeva skup istraživačkih aktivnosti, promatrale smo i osluškivale djecu kako bi imale uvid što ih to zanima točno i što to žele dublje proučiti, što je potrebno pribaviti: materijale i resurse koje mogu istraživati, koji će ih poticati na razmišljanje i zaključivanje, a tako i na donošenje važnih odluka o očuvanju tog prirodnog resursa, potreba za još više informacija i znanja…