Eko škola

Dječji vrtić Popovača

A.STEPINCA 3
44317 POPOVAČA

Telefon: 044 684 661
Fax: 044 684 663
E-mail: djecji.vrtic.popovaca@sk.t-com.hr
Web: http://vrtic-popovaca.hr/

Ravnatelj/ica: Andreja Zeman
Školski koordinatori: Marija Mišković, Marina Ovčariček, Marija Ginder
Godina stjecanja statusa: 2011
Trenutni status: Srebrni status
Projekti :

  • Eko-paket
  • Mi jedemo odgovorno - We Eat Responisible

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Andreja Zeman - ravnateljica;
  • Marija Ginder, Marija Mišković i Marina Ovčariček - eko koordinatori;
  • Tihana Bastalec i Josipa Pavličević - predstavnice roditelja; 
  • Josip Mišković i Sandra Horvat Dželalija - predstavnici lokalne zajednice;
  • Grad Popovača, Moslavina d.o.o. i NPB "Dr. Ivan Barbot" Popovača - kumovi projekta;
  • Dijana Kostecki Šarčević, Patricija Bolešić, Dorotea Matijević, Ljerka Strilić, Petra Nović, Blaženka Filipčić (PO Voloder), Finka Čorković, Ivana Pokas i Milivoje Andrić - Eko patrola vanjskog i unutarnjeg prostora;
  • Ivana Trbušić, Sunčica Jerković, Marija Dujić, Antonija Faletar, Martina Kunovec Kosar - prikupljanje i arhiviranje foto-video dokumentacije;
  • Jasna Nociar, Kristina Allakaj, Branka Vujnović - uređenje promjenjivog panoa;
  • Božica Čleković, Višnja Kunovec i Petra Nović - briga o biljkama u unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića;
  • Jasna Pleše - odnos s medijima;
  • Anita Jurec i djeca starije II.skupine "Slonići" - koordinatori akcija prikupljanja i odlaganja starog papira

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Sportom i zdravom hranom do zdravlja
Cilj:

Potaknuti kod djece, od najranije dobi, svijest o važnosti zdrave prehrane i tjelesnog kretanja i probudit interes za zdrav i aktivan život.


Zadatak:
  • promišljanje o važnosti zdrave hrane (uzgoj zdravih namirnica, kušanje istih)
  • stjecanje zdravih navika od najranije dobi
  • poticati prirodne oblike kretanja (svakodnevna jutarnja tjelovježba, sat TZK  na otvorenom, natjecateljske igre...)
  • učenje poštivanja pravila igre, čekanje na red, fair play ponašanje
  • upoznavanje s vrstama sporta (posjeti, izrada plakata, proučavanje audio i video materijala, enciklopedije, fotografije i sl.)
  • poticati suradnju s roditeljima  (roditelji koji se rekreativno i profesionalno bave nekim sportom provode s djecom sportske aktivnosti) i lokalnom zajednicom (posjet sportskim udrugama i klubovima koji su na područjue grada)

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Kontinuirano, kroz pedagošku godinu 2019./2020.

  • provedba zadataka prati se prema Planu djelovanja za tekuću godinu (obilježavanje važnih eko datuma: Hrvatski olimpijski dan, Europski dan bez automobila, Svjetski dan hrane, Dani kruha, Dan očeva (tjelesna aktivnost s očevima),Dan planinarenja- posjeta planinara skupini (upoznavanje s planinarskom opremom,  osnove planinarenja…),Dani jabuka, Svjetski dan šuma (posjeta i šetnja šumom), Dan tjelesne aktivnosti (povezati ga uz Majčin dan – tjelesna aktivnost s majkama), Dan akcije protiv prometa, Svjetski dan zdravlja (utjecaj sporta na zdravlje : zdravstveni djelatnik u skupini), Pješke u školu, Dan planete Zemlje (druženje s roditeljima u prirodi), Svjetski dan plesa, Svjetski dan voda ( posjeta gradskom potoku „Jelenka“ ), Dan akcije za klimu, Svjetski dan sporta (natjecateljske igre), Europski dan parkova

Nositelji:

Vrtićke skupine (Bambići, Vrapčići, Leptirići, Pčelice, Vjeverice).

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Praćenje stanja i ocjenjivanje - unutarnji prostor
Ostvareni ciljevi:
  • uključenost djece u kontinuirano praćenje eko programa
  • razvoj i stjecanje odgovornosti djece prema prostoru u kojem djeca svakodnevno borave
  • stjecanje svijesti o važnosti štedljivog i racionalnog korištenja energije

Realizirani zadaci:
  • usvajanje navike o potrebi razvrstavanja otpada u predviđene spremnike
  • kontinuirano praćenje stanja u spremnicima i pražnjenje istih
  • svakodnevno praćenje štednje energije u SDB (gašenje svjetla prilikom odlaska na zrak, te kada svjetlo nije potrebno)
  • razvijanje navike štednje vode (zatvaranje slavine prilikom pranja zubi i nakon pranja ruku)
  • briga o cvijeću (redovito zalijevanje, presađivanje i sl.)
  • važnost svakodnevnog prozračivanja soba u kojima boravimo
  • pospremanje igračaka nakon igre (razvijanje urednosti i odgovornog ponašanja)
  • svakodnevna jutarnja tjelovježba i samostalnost kod ručka (zdrava hrana)

Vrijeme realizacije:

Kontinuirano kroz cijelu pedagošku godinu 2019./2020.


Nositelji:

Djeca i odgajatelji.

Naziv teme: Praćenje stanja i ocjenjivanje - vanjski prostor
Ostvareni ciljevi:
  • stjecanje odgovornosti prema vanjskom prostoru u kojem djeca svakodnevno borave
  • uključenost djece u svakodnevnu brigu o prostoru vrtića i igrališta i održavanje prostora urednim

Realizirani zadaci:
  • odlaganje otpada u kante za otpad postavljene na vanjskom prostoru vrtića (sortiranje otpada)
  • briga o cvjetnjaku i povrtnjaku (sadnja novih biljaka, zalijevanje, okopavanje, praćenje rasta i razvoja biljke, označavanje biljaka - postavljanje naziva)
  • tjelovježba na otvorenom, natjecateljske igre: poticanje kretanja

Vrijeme realizacije:

Kontinuirano kroz cijelu pedagošku godinu 2019./2020.


Nositelji:

Djeca i odgajatelji.

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

"Voli i misli na prirodu, jer sve što je u prirodi, dio je nas!"


Eko himna:

EKO VRTIĆ TO SMO MI

MI SMO EKO ZELENI

ZDRAVO SE HRANIMO

I PRIRODU BRANIMO

I NA TO SMO PONOSNI.

EKO  VRTIĆ TO SMO MI

MI SMO EKO ZELENI

ZDRAVO SE HRANIMO

ZEMLJU SVOJU VOLIMO

EKO EKO TO SMO MI.

PRIRODU ČUVAMO

SMEĆE SORTIRAMO

PAPIRE RECIKLIRAMO.

CVIJEĆE NE TRGAMO

DRVEĆE SADIMO

I PARKOVE GRADIMO.

EKO VRTIĆ TO SMO MI

MI SMO EKO ZELENI

ZDRAVO SE HRANIMO

I PRIRODU BRANIMO

I NA TO SMO PONOSNI!

EKO VRTIĆ TO SMO MI

MI SMO EKO ZELENI

ZDRAVO SE HRANIMO

ZEMLJU SVOJU VOLIMO

EKO EKO TO SMO MI.

PARKOVE GRADIMO

DRVEĆE SADIMO

I NA TO SMO PONOSNI,

EKO VRTIĆ TO SMO MI!