Eko škola

Turističko-ugostiteljska škola Antona Štifanića, Poreč

Prvomajska 6
52440 Poreč

Telefon: 052/ 429-250
Fax: 052/ 431 - 622
E-mail: ured@ss-astifanica-porec.skole.hr
Web: http://www.ss-astifanica-porec.skole.hr/

Ravnatelj/ica: Tatjana Gulic - Pisarevic
Školski koordinatori: Linda Laković Baretinčić, Daria Škrinjar
Godina stjecanja statusa: 2005
Trenutni status: Dijamantni status
Projekti :

  • Erasmus + Smitten Kitchen

    Projekt je započeo u prosincu 2018., a trajat će sve do 2021. g. (produžen je zbog pandemije koronavirusa). Prijevod naziva projekta je Čarobna kuhinja. Cilj projekta u koji su uključene partnerske škole iz Engleske, Portugala, Poljske, Italije i Hrvatske je proširiti znanja vezana uz pripremu hrane i naglasiti ulogu koju zdrava prehrana igra u našem životu. Vještine stečene tijekom provedbe ćemo iskoristiti kao sredstvo za razvijanje povezanosti lokalne zajednice, socijalne uključenosti i razmjenu primjera dobre prakse s projektnim partnerima i lokalnom zajednicom. U nastavnoj godini 2019./2020. organizirana je za naše učenike i profesore odlazna mobilnost u Italiji, u rujnu 2019. U nastavnoj godini 2020./2021., tijekom drugog obrazovnog razdoblja, organizirana je online mobilnost putem Zooma, a domaćin su bile Hrvatska i Engleska. U dokumentu ispod nalazi se detaljno izvješće o provedbi našeg domaćinstva, čije su koordinatorice bile profesorice Danijela Banko i Stela Stojnić.

  • Erasmus + Lost in Space

    Projekt Izgubljeni u svemiru bavi se popularizacijom znanosti, posebice astronomije. Cilj je projekta ukazati na važnost proširivanja znanstvenih spoznaja iz prirodnih znanosti te poticati učenike na svjesno promišljanje o planetu Zemlji i ostalim planetima Sunčeva sustava te mogućim oblicima života u svemiru, kao i opasnostima koje nas okružuju (eventualni udar asteroida ili meteora, ozonske rupe). Projekt će se provoditi od 2018. do 2021. godine, a u njemu sudjeluju Engleska, Španjolska, Italija, Hrvatska, Grčka i Francuska. Nastavne je godine 2019./2020. krajem rujna 2019. održano domaćinstvo u Hrvatskoj, na kojem su sudjelovale spomenute zemlje. Tijekom tjedan dana projektnih aktivnosti, učenici i profesori, kao i njihovi domaćini, sudjelovali su u znanstvenim radionicama u Višnjanu, posjetili zvjezdarnicu Višnjan uz stručno vođenje Korada Korlevića, Institut za poljoprivredu i turizam Poreč, Institut Ruđer Bošković Rovinj, jamu Baredine te razgledali Poreč, Rovinj i Motovun. Tjedan raznolikih aktivnosti završio je svečanom večerom u hotelu Maestral u Novigradu, gdje su svim sudionicima podijeljeni certifikati o sudjelovanju. U siječnju 2020. učenici i profesori naše škole sudjelovali su u još jednoj mobilnosti - u gradu Deniji, Španjolska. U drugom polugodištu 2021. g. projekt se nastavio u online obliku zbog pandemije koronavirusa, a domaćin Engleska putem Zooma posljednja je održala domaćinstvo za sve partnerske škole u svibnju i lipnju, na kojem su virtualnim putem sudjelovali i naši učenici i profesori. Teme predavanja bile su vezane uz polarnu svjetlost, svemir, Mjesec te druge znanstvene teme. Koordinatorica projekta za našu školu ove je godine prof. Danijela Banko.

  • Naš živi grad

    Naš živi grad/ La nostra citta` che vive - novi je projekt učenika i nastavnika TUŠ Antona Štifanića Poreč. Nakon dugogodišnjeg iskustva u radu na međunarodnim i regionalnim projektima s velikim uzbuđenjem i zadovoljstvom započeli smo suradnju u projektu koji je odobrila općina Novigrad. Prve aktivnosti počele su krajem siječnja - istražili smo kako je gradu Novigradu uspjelo korištenje svojih javnih prostora i površina planirati i vrednovati na način koji služi svim građanima grada, o čemu svjedoče i naši učenici i roditelji koji tamo žive. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nU posljednje vrijeme svjedočimo gubitku javnog prostora koji je kao društvena kategorija značajan za suživot svih nas jer se upravo tu odražava odnos između nas kao pojedinaca i društva u kojem živimo. Cilj nam je sudionike projekta osvijestiti koliko su takvi prostori i površine važni u našim gradovima jer nam boravak i korištenje javnog prostora daju priliku za anonimnost, ali i priliku da osjetimo lokalni mediteranski duh rive, korza, promatramo ribarske barke i sl. Prilika za to pruža nam se u našoj neposrednoj blizini, s obzirom na to da Novigrad ima dugogodišnje iskustvo u održivom planiranju javnog prostora i površina i općem osjećaju da su stanovnici Novigrada zadovoljni svojim gradom.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nNastojat ćemo osvijestiti sve sudionike o značaju javnog prostora u životu naših gradova i potaknuti ih na razmišljanje o važnosti planiranja takvog prostora i površina, koji treba uvijek biti za opće dobro javnosti i biti na raspolaganju svim građanima. Radom u projektu učenici će osnažiti svoje istraživačke i komunikacijske kompetencije, a nastavnici usavršiti one za provedbu novih ciljeva i ishoda kurikuluma. Istražit ćemo pojam, ulogu i funkciju javnog prostora, kako bi on trebao izgledati i koju funkciju izvršavati, prema kojim načelima trebamo oblikovati te prostore i površine. Nadamo se da ćemo i lokalnu zajednicu potaknuti u promišljanju o sljedećim pitanjima: Želimo li od javnih površina napraviti samo prometne površine ili središte društvenog života, susreta i komunikacije? Hoćemo li dozvoliti da se javne površine sve više privatiziraju, komercijaliziraju ili je za stanovnike grada poželjniji prostor na kojem mogu sjediti na klupama, u hladu, sresti druge stanovnike, vidjeti druge i biti viđeni? Želimo li na trgovima fontanu sa špinom i pitkom vodom kako bi se stanovnici grada i turisti mogli osvježiti u hladu, napiti vode ili svuda trebaju biti komercijalni sadržaji?\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nSigurni smo da ćemo tijekom terenske nastave, u intervjuima, za vrijeme izrađivanja foto i video dokumentacije i karata s lokacijama javnih površina dobiti odgovore na ova pitanja i saznati zašto stanovnici Novigrada svom gradu daju tako visoke ocjene i smatraju ga sretnim gradom. Koordinatorica projekta je prof. Ljiljana Badrov Frleta. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n