Eko škola

Osnovna škola \'Gripe\', Split

Stepinčeva 12
21000 Split

Telefon: 021/535112
Fax: 021/535434
E-mail: os-gripe@st.t-com.hr
Web: www.os-gripe-st.skole.hr

Ravnatelj/ica: Davor Šimić
Školski koordinatori: Marita Maleš, Vedana Žaja Kolar
Godina stjecanja statusa: 2001
Trenutni status: Dijamantni status
Projekti :

  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • ODVOJENO PRIKUPLJANJE I OPORABA OTPADA

    Kroz neprekidnu upotrebu otpadnog materijala u edukativne svrhe za potrebe modeliranja, korištenja podloga ili izrada raznih novih uporabnih predmeta približavamo učenicima ideju SMANJI, PONOVNO UPOTRIJEBI, OPORABI.

  • ČEPOVI ZA OSOBE S INVALIDITETOM

    Kontinuiranim prikupljanjem plastičnih čepova učenici doprinose zapošljavanju osoba s invaliditetom u suradnji s EKO PROLOŽAC.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Marita Maleš, školski koordinator
  • Vedrana Žaja Kolar, učiteljica razredne nastave
  • Ana Ostojić, učiteljica razredne nastave
  • Davor Šimić, ravnatelj
  • Agnes Jelačić, pedagoginja
  • Ivanka Valenta; vjeroučiteljica
  • Andrija Čaljkušić, nastavnik tehničke kulture
  • Elvira Janković, spremačica
  • 1.a Luka Damić, učenik
  • 1.b Petar Tokić, učenik
  • 1.c Mare Hribar, učenica
  • 2.a Niko Butorović, učenik
  • 2.b Ivano Bebić, učenik
  • 2.c Sven Šoda, učenik
  • 3.a Ema Smolčić, učenica
  • 3.b Lovre Radić, učenik
  • 4.a Dora Pleština, učenica
  • 4.b Kate Hribar, učenica
  • 5.a Leona Radić, učenica
  • 5.b Lucija Šarić, učenica
  • 5.c Anđela Vukojević, učenica
  • 6.a Ena Kurtić, učenice
  • 6.b Mario Karin, učenik
  • 7.a Marko Banovac, učenik
  • 7.b Franko Butorović, učenik
  • 7.c Antonio Žuvić, učenik
  • 8.a Marta Petric, učenici
  • 8.b Gina Aljinović, učenica
  • Ivana Stričević, roditelj
  • Margita Radman, djelatnica i suradnica Udruga Sunce
  • Vesna Slapničar, djelatnica i suradnica Čistoća
  • Antonela Čmrlec, djelatnica i suradnica Park šuma Marjan

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: BAŠTINA
Cilj:
  • Obilježiti datume povezane uz povijesnu i kulturnu baštinu užeg i šireg zavičaja. 
  • Razvijati ljubav prema domovini i očuvanju kulturne baštine.

Zadatak:
  • POVODOM DANA KRAVATA: Izraditi likovne radove na temu kravata. Postaviti izložbu radova. Naučiti vezati kravatu. Provesti nastavni dan u školi s kravatom.
  • Postaviti prigodne stolove povodom Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. 
  • Izraditi maske, obrađivati tekstove i pjesme te sudjelovati u maskenbalu. 
  • Obraditi prigodne tekstove iz glazbene kulture i hrvatskog jezika. (Moja domovina, Himnu, Oj Hrvatska, U sve vrijeme godišta, Sretna Nova i sl.)
  • Edukacija uz stručno vođenje turističkih vodiča grada Splita – Dioklecijanova škrinjica.Izraditi izložbu likovnih radova te sudjelovati u kvizu.
  • Posjetiti Muzej grada Splita, Etnografski muzej i sl.
  • Pogledati dokumentarni film na temu-Baščanska ploča, od otpadnog materijala napisati svoje ime glagoljicom.

PROJEKTNI DAN:

Osmisliti radionice za učenike na temu KAKO SU ŽIVILI NAŠI STARI. Provesti radionicu dva puta s grupom učenika koja je radionicu izabrala.

 

 


            
        


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2018./2019., ovisno o aktivnostima, posebno na projektni dan - 3. travnja 2019.


Nositelji:
  • Učenici i učitelji škole ovisno o aktivnosti. 
  • Svi učitelji i učenici škole za projektni dan.
Naziv teme: PROMET
Cilj:
  • Razvijati naviku vožnje bicikla.
  • Osamostaliti učenike u samostalnom snalaženju u prometu.


 


Zadatak:
  • Svladati vožnju.
  • Upoznati prometne znakove.
  • Voziti na poligonu u suradnji s Prometnim poligonom Split.

 


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2018./2019.

  • Fotografiranje i dokumentiranje aktivnosti.

Nositelji:
  • Učiteljice 3. i 4. razreda i učitelj Tehničke kulture s učenicima. 
Naziv teme: ZAŠTITA PRIRODE
Cilj:
  • Prepoznati utjecaj čovjeka na okoliš.
  • Upoznati uzroke ugroženosti i razloge zaštite vrsta.
  • Osvijestiti važnost i načine brige o okolišu.

 


Zadatak:

Ovisno o uzrastu i predmetu:

  • izrada tematskih plakata
  • izrada tematskih PowerPoint prezentacija
  • izrada razrednih panoa
  • izvođenje pokusa
  • obrada tematskih tekstova


 

 


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2018./2019.


Nositelji:
  • Učenici i učiteljice razredne nastave, Hrvatskog jezika, Engleskog jezika, Prirode, Biologije i Kemije. 
Naziv teme: BIOLOŠKA RAZNOLIKOST
Cilj:
  • Razvijati ekološku svijest.
  • Spoznati važnost biološke raznolikosti za održanje životnih uvjeta na planeti.

 


Zadatak:

Ovisno o uzrastu i predmetu:

  • izrada tematskih plakata
  • izrada tematskih PowerPoint prezentacija
  • izrada razrednih panoa
  • izvođenje pokusa
  • obrada tematskih tekstova i samostalno pisanje tekstova
  • gledanje filma

 


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2018./2019. ovisno o aktivnosti. 

  • Fotografiranje i dokumentiranje aktivnosti.

Nositelji:
  • Učiteljice i učenici razredne nastave, učenici od 5. do 8. razreda, učitelji prirode, biologije, hrvatskog i engleskog jezika
Naziv teme: OTPAD
Cilj:
  • Osvijestiti kako otpad može biti sirovina i treba ga upotrijebiti ili prenamijeniti umjesto da postane smeće. 
  • Oporabiti svakodnevni otpad u redovnoj nastavi i tijekom izvannastavnih aktivnosti. 
  • Spoznati važnost da hrana ne postane smeće.
  • Upoznati princip - smanji, ponovno koristi, oporabi. 

 


Zadatak:
  • Modelirati od otpadnih materijala. 
  • Izraditi eko pano od otpadnih materijala.
  • Oporabom otpada izraditi modele jezera različitog stupnja onečišćenja.
  • Izraditi uporabne predmete od otpada.
  • Provesti debatu o važnosti zdravog okoliša za dobrobit pojedinca i zajednice, kao i o neophodnosti odlaganja u posebne spremnike na „zelenim otocima“ i reciklažnim dvorištima.  
  • Izrada plakata i PowerPoint prezentacija.
  • Prikupljanje otpada.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2018./2019.

  • Fotografiranje i dokumentiranje aktivnosti.

Nositelji:
  • Svi učitelji i učenici škole. 
Naziv teme: ENERGIJA
Cilj:
  • Razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije.
  • Razvijati kritički stav o budućoj potrošnji energije u skladu s održivim razvojem planeta.

 


Zadatak:

Ovisno o uzrastu i predmetu:

  • izrada tematskih plakata
  • izrada tematskih PowerPoint prezentacija
  • izrada razrednih panoa
  • izvođenje pokusa
  • izrada modela vodenice i vjetrenjače
  • debata 

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2018./2019.

  • Fotografiranje i dokumentiranje aktivnosti.

Nositelji:
  • Učenici od 5. do 8. razreda, predmetni učitelji Tehničke kulture, Fizike, Prirode i Kemije. 

 

 

Naziv teme: VODA
Cilj:
  • Upoznati važnost vode za svakodnevni život ljudi i ostalih živih bića.
  • Spoznati važnosti  očuvanja čistoga okoliša te racionalnog korištenja vode.
  • Prepoznati bogatstvo RH kroz posjed pitke vode.

Zadatak:

Ovisno o uzrastu i predmetu:

  • izrada tematskih plakata (zaštita voda, onečišćenje voda, biološka raznolikost...)
  • izrada tematskih PowerPoint prezentacija
  • izrada razrednih panoa
  • izvođenje pokusa s vodom 
  • obrada tematskih tekstova

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2018./2019., većinom u ožujku.

  • Fotografiranje i dokumentiranje aktivnosti.

Nositelji:
  • Učenici i učiteljice razredne nastave, Hrvastkog jezika, Tehničke kulture, Fizike, Prirode, Biologije i Kemije. 

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: BAŠTINA
Ostvareni ciljevi:
  • Obilježiti datume povezane uz povijesnu i kulturnu baštinu užeg i šireg zavičaja. 
  • Razvijati ljubav prema domovini i očuvanju kulturne baštine.

 


Realizirani zadaci:
  • POVODOM DANA KRAVATA: Izradili smo likovne radove na temu kravata i postavili izložbu radova. 
  • Postavili smo prigodne tematske stolove povodom Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. 
  • Izradili smo maske, obrađivatvali tekstove i pjesme te sudjelovali u maskenbalu. 
  • Prošli smo edukaciju uz stručno vođenje turističkih vodiča grada Splita – Dioklecijanova škrinjica.Izradili smo izložbu likovnih radova te sudjelovati u kvizu.
  • Posjetili smo Muzej grada Splita, Etnografski muzej i sl.
  • Pogledali smo dokumentarni film na temu-Baščanska ploča, od otpadnog materijala napisati svoje ime glagoljicom.

PROJEKTNI DAN:

Osmislili smo radionice za učenike na temu KAKO SU ŽIVILI NAŠI STARI!? Proveli smo radionice dva puta s grupom učenika koja je radionicu izabrala. (Izvješće na mrešnoj stranici škole)


Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine  2018./2019., ovisno o aktivnostima, posebno na projektni dan - 3. travnja 2019.


Nositelji:
  • Učenici i učitelji škole ovisno o aktivnosti. 
  • Svi učitelji i učenici škole za projektni dan.
Naziv teme: PROMET
Ostvareni ciljevi:
  • Razvijati naviku vožnje bicikla.
  • Osamostaliti učenike u samostalnom snalaženju u prometu.

Realizirani zadaci:
  • Učenici su ovladali vožnjom bicikla. 
  • Upoznali su na poligonu  prometne znakove.
  • Voziili su bicikle na poligonu u suradnji s Prometnim poligonom Split.

Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine 2018./2019.


Nositelji:
  • Učiteljice 3. i 4. razreda i učitelj Tehničke kulture s učenicima. 
  • Prometna skupina 5. razreda. 
Naziv teme: ZAŠTITA PRIRODE
Ostvareni ciljevi:
  • Prepoznati utjecaj čovjeka na okoliš.
  • Upoznati uzroke ugroženosti i razloge zaštite vrsta.
  • Osvijestiti važnost i načine brige o okolišu.

Realizirani zadaci:
  • Izradili smo tematske prezentacije i razredne panoe. 
  • obradili smo  tematske tekstove tijekom nastave Hrvatskog i Engleskog jezika

Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine 2018./2019.


Nositelji:
  • Učenici i učiteljice razredne nastave, Hrvatskog jezika, Engleskog jezika, Prirode, Biologije i Kemije. 
Naziv teme: BIOLOŠKA RAZNOLIKOST
Ostvareni ciljevi:
  • Razvijati ekološku svijest.
  • Spoznati važnost biološke raznolikosti za održanje životnih uvjeta na planeti.

Realizirani zadaci:
  • izradili smo tematske plakate i razredne panoe
  • izradili smo tematske PowerPoint prezentacije
  • obradili smo tematske tekstove i samostalno pisali tekstove

Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine 2018./2019. ovisno o aktivnosti. 


Nositelji:

Učiteljice i učenici razredne nastave, učenici od 5. do 8. razreda, učitelji prirode, biologije, hrvatskog i engleskog jezika

Naziv teme: OTPAD
Ostvareni ciljevi:
  • Osvijestiti kako otpad može biti sirovina i treba ga upotrijebiti ili prenamijeniti umjesto da postane smeće. 
  • Oporabiti svakodnevni otpad u redovnoj nastavi i tijekom izvannastavnih aktivnosti. 
  • Spoznati važnost da hrana ne postane smeće.
  • Upoznati princip - smanji, ponovno koristi, oporabi. 

Realizirani zadaci:
  • izradili smo modele od otpadnih materijala. 
  • Izradili smo eko pano od otpadnih materijala.
  • Izradili smo uporabne predmete od otpada.
  • Izradili smo plakate i PowerPoint prezentacija na temu otpada.
  • Prikupljamo različite vrste otpoada za oporabu. 

 


Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine 2018./2019.


Nositelji:
  • Svi učitelji i učenici škole. 
Naziv teme: ENERGIJA
Ostvareni ciljevi:
  • Razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije.
  • Razvijati kritički stav o budućoj potrošnji energije u skladu s održivim razvojem planeta.

Realizirani zadaci:
  • izradili smo tematske PowerPoint prezentacije
  • izveli smo pokuse 
  • izradili smo modele vodenice i vjetrenjače
  • proveli smo debatu na temu obnovljivi / neobnovljivi izvori energije

Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine 2018./2019.


Nositelji:
  • Učenici od 5. do 8. razreda, predmetni učitelji Tehničke kulture, Fizike, Prirode i Kemije. 
Naziv teme: VODA
Ostvareni ciljevi:
  • Upoznati važnost vode za svakodnevni život ljudi i ostalih živih bića.
  • Spoznati važnosti  očuvanja čistoga okoliša te racionalnog korištenja vode.
  • Prepoznati bogatstvo RH kroz posjed pitke vode.

Realizirani zadaci:
  • izradili smo tematske plakate (zaštita voda, onečišćenje voda, biološka raznolikost...)
  • izradili smo  tematske PowerPoint prezentacije
  • izradili smo  razredni pano
  • izvodili smo pokuse s vodom kako bismo upoznali svojstva vode
  • obradili smo tijekom satova Hrvatskog jezika tematske tekstove

Vrijeme realizacije:

Tijekom školske godine 2018./2019., većinom u ožujku.


Nositelji:
  • Učenici i učiteljice razredne nastave, Hrvastkog jezika, Tehničke kulture, Fizike, Prirode, Biologije i Kemije. 

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Ekološki želimo djelovati

Kritični prema okolišu biti

Otpad korisno upotrijebiti

 

Gasimo svijetlo gdje nije potrebno

Rado sudjelujemo u EKO akcijama

Idemo na izlete u prirodu

Papir i plastiku odlažemo u kontejner

Ekonomično postupamo s vodom.


Eko himna: