Eko škola

Dječji vrtić Hrvatski Leskovac - Područni objekt Zvončići

Potočna 9
10251 Hrvatski Leskovac

Telefon: 016578039
Fax: 016536107
E-mail: vrtic.hrvatskileskovac@zagreb.hr
Web: www.vrtic-hrvatskileskovac.zagreb.hr

Ravnatelj/ica: Renata Knez
Školski koordinatori: Lidija Nemanić, Arijana Plahutar
Godina stjecanja statusa: 2016
Trenutni status: 1. obnova
Projekti :

  • Eko-paket
  • Mi jedemo odgovorno - We Eat Responisible
  • Veliki lov na biljke - The Great Plant Hunt
  • Plastičnim čepovima do skupih lijekova

    Sakupljanje plastičnih čepova u suradnji s roditeljima i lokalnom zajednicom za Udrugu oboljelih od leukemije i limfoma

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  1. Renata Knez, ravnateljica
  2. Lidija Nemanić, odgojiteljica, koordinatorica
  3. Arijana Plahutar, pedagoginja, koordinatorica
  4. Sanja Matus, odgojiteljica
  5. mateja Murat, odgojiteljica
  6. Maša Budimir, odgojiteljica
  7. Slavena Bilonić, odgojiteljica
  8. Vilma Krpes, kuharica
  9. Mirjana Skupnjak, kuharica
  10. Luka Zirdum, domar
  11. Marijan Garašić, domar
  12. Dario Brebrić, domar
  13. Martina Rebrović, ekonom
  14. Mirta Marinić, roditelj
  15. Višnja Lišić, roditelj
  16. Tomislav Petrović, roditelj, predstavnik DVD Blato (kumovi)

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: VODA
Cilj:
  • Osvještavanje djece o ulozi vode u svakodnevnom životu; spoznaja o karakteristikama vode; razvoj svijesti o štednji vode i sprečavanju zagađivanja.

Zadatak:
  1. Razvoj ekološke svijesti o važnosti vode
  2. Poticanje na razumijevanje i štednju vode
  3. Razvoj novih znanja i spoznaje o vodi i njezinim karakteristikama
  4. Upoznavanje sa životinjama i biljkama koje žive u vodi (more, rijeka, jezero) te važnosti vode za njihov opstanak
  5. Upoznavanje i razumijevanje važnosti vode u životu ljudi

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Kontinuirano, tijekom cijele pedagoške godine 2019./2020.

  • U skladu s aktualnim godišnjim dobima i događanjima u djetetovoj okolini.

Nositelji:
  • Djeca
  • Odgojitelji
  • Roditelji
  • Tehničko osoblje
  • Ravnatelj
  • Pedagog

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Voda
Ostvareni ciljevi:
  1. Razvoj ekološke svijesti o važnosti vode
  2. Razumijevanje potrebe štednje vode
  3. Razvoj novih znanja i spoznaje o vodi i njezinim karakteristikama
  4. Upoznavanje sa životinjama i biljkama koje žive u vodi (more, rijeka, jezero)
  5. Razumijevanje važnosti vode u životu ljudi

Realizirani zadaci:
  • - prelistavanje, gledanje i proučavanje sadržaja knjiga, slikovnica, enciklopedija, videomaterijala, fotografija, atlasa, globusa…
  • - upoznavanje što je voda i čemu služi, gdje se sve nalazi u prirodi, domaćinstvu, svakodnevnom životu ljudi
  • -važnost vode za život i opstanak ljudi, biljaka i životinja
  • - priče, pjesmice, recitacije, poslovice na temu vode
  • - poticanje zanimanja djece za zaštitu i očuvanje vode u prirodi (aktivna briga o sobnim biljkama, povrtnjaku, voćnjaku, cvjetnjaku)
  • - detektiranje gdje se gubi prekomjerna voda, zamijeniti slavine, vodokotliće
  • - oformiti eko patrolu i jednom tjedno bilježiti u tabelu zaključke
  • - ekonomična upotreba vode, zatvaranje vode da ne teče
  • - sakupljanje nepopijene vode u spremnike za zalijevanje biljaka
  • - sakupljanje kišnice u spremnik za zalijevanje vrta
  • - 1. mjesečno – Dan niske potrošnje vode
  • -fizikalna svojstva vode
  • - manipulativno-istraživalačke igre vodom: igre prelijevanja s različitim veličinama posuda, boca, cijevi pomoću rekvizita (lijevak, spužva, žlica…)
  • - istraživanje pomoću eksperimenata: pluta/tone, topljivo/netopljivo, tri lica vode, voda i boje, voda svira
  • - prepoznavanje audio zapisa (valovi, kiša, vodokotlić, hodanje po snijegu, tuš)
  • - likovno stvaralaštvo raznim vodenim tehnikama
  • - prepoznavanje i imenovanje morskih i riječnih životinja i biljaka
  • - usvajanje važnosti čistih voda za živa bića
  • - briga o vrtićkom akvariju
  • - usvajanje higijenskih navika
  • - upoznavanje s vodom u čovjekovu tijelu
  • - upoznavanje sa zanimanjima ljudi (vatrogasac, ribar, kuhar, mornar)

Vrijeme realizacije:
  • Kontinuirano, tijekom cijele pedagoške godine, u okviru redovitog programa.

Nositelji:
  1. djeca
  2. odgajatelji
  3. roditelji
  4. ravnateljica
  5. pedagoginja
  6. ostali radnici vrtića: pomoćna kuharica, spremačica, domari

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Čupamo, kopamo sadimo,

otpad sortiramo, kompostiramo, recikliramo,

ZDRAVI ŽIVOT BIRAMO!


Eko himna:

PLAVI ZVONČIĆI

 

CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, CIN

ZVONČIĆI PLAVI TO SMO MI.

 

KADA SUNCE SIJE I KAD KIŠA PADA

U VRTIĆ RADOSNO IDEMO MI,

TAMO SU DRAGI PRIJATELJI SVI.

 

CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, CIN

ZVONČIĆI PLAVI TO SMO MI.

 

ZA NAS BRINU NAŠE DRAGE TETE,

ONE NAS VOLE, MAZE I PAZE,

UČE NAS I VODE NA EKO STAZE.

 

CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, CIN

ZVONČIĆI PLAVI TO SMO MI.

 

SVAKOG DANA RADIMO, KOPAMO SADIMO,

OTPAD SORTIRAMO, RECIKLIRAMO

ZDRAVI ŽIVOT BIRAMO!

 

CIN, CIN, CIN, CIN, CIN, CIN

ZVONČIĆI PLAVI TO SMO MI.

 

AKO JOŠ NE ZNATE GDJE JE MJESTO TO,

POSLUŠAJTE PLAVIH ZVONČIĆA GLAS

I DOĐITE U ZAGREBAČKO BLATO KOD NAS!