Eko škola

Osnovna škola Ivana Brlić Mažuranić, Strizivojna

Braće Radić 166
31410 Strizivojna

Telefon: 031/831 091
Fax: 031/831 357
E-mail: ured@os-ibmazuranic-strizivojna.skole.hr
Web: http://www.os-ibmazuranic-strizivojna.skole.hr/

Ravnatelj/ica: Andro Mršić
Školski koordinatori: Itana Tomšić, Zora Leko Mlivić, Ivana Soldo Klanac
Godina stjecanja statusa: 2010
Trenutni status: Zlatni status
Projekti :

  • Arboretum - sadnja voćaka i drugog bilja

    Ovo je višegodišnji projekt koji je započet prošle školske godine 2016./2017. U proljeće su zasađene sadnice različitog voća, a ove godine planiramo sadnju ukrasnih grmova i grmovitog voća. Svrha ovog projekta je aktiviranje djece u poboljšanju i unaprjeđenju okoliša škole te kroz određeni period upotreba dospjelog voća izradom eko sokova, đemova i općenito konzumacije zdravih eko plodova.

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Začinsko bilje i školski vrt – Soljak; Arboretum
Cilj:

Usvojiti znanja i radne navike uzgoja vlastitog bilja i konzumacije zdrave prehrane.


Zadatak:
  • Proljetna i jesenska sjetva i sadnja vrta
  • Briga o biljkama u okolišu škole
  • Izrada zimnice
  • Sadnja ukrasnog bilja i cvijeća
  • Briga o posađenom voću

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2020./2021.


Nositelji:

Učiteljica: Itana Tomšić i učenici KRO Soljak.

Naziv teme: Eko vlakić
Cilj:

Razviti svijest o sadnji začinskog bilja i način kako ih se može koristiti.


Zadatak:

Pronaći idealno materijal za sadnju, odabrati bilje te izraditi vlakić  sa začinskim biljem.


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Školska godina 2020./2021.


Nositelji:

Matej Ižaković, nastavnik likovne kulture.

Naziv teme: Runjene cvijeta lavande Sušenje divljeg šipka
Cilj:
  • Upoznavanje djece s svojstvima i primjenom cvijeta lavande.
  • Upoznavanje djece s načinom sušenja divljeg šipka i njegovom primjenom.

Zadatak:
  • Runjene lavande, čišćenje i punjene lavande u vrećice.
  • Branje divljeg šipka, čišćenje i sušenje.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Rujan i listopad 2020.


Nositelji:

Nevenka Vrljić, vjeroučiteljica.

Naziv teme: Stablo spasi
Cilj:

Potaknuti učenike na recikliranje, štednju energije i očuvanje šuma i okoliša.


Zadatak:
  • Organiziranje odvoza starog papira.
  • Prikupljanje starog papira (bilježnica, knjiga, časopisa i sl.).
  • Odlaganje starog papira u predviđeni spremnik.
  • Isprazniti kartonske kutije škole (u kojima se nalazi stari papir) u plavi spremnik.
  • Potaknuti učenike na razvrstavanje otpada.
  • U tjednu akcije skupljanja papira: svaki učenik bi trebao donijeti od kuće bar 1 kg starog papira.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Listopad, 2020.


Nositelji:

Nastavnica Ivana Soldo Klanac i učenici od 5.– 8.razreda, učitelji i ostali djelatnici škole.

Naziv teme: 1. Europski tjedan sporta; 2. Kretanjem zdravlje
Cilj:

Potaknuti učenike na redovitu sportsku aktivnost,boravak u prirodi, brigu o okolišu, higijenu, zdravu prehranu i razvijati suradnički oblik igre i timski duh.


Zadatak:
  • Organizirati tjelovježbu na otvorenom,razne poligone,štafetne i elementarne igre.
  • Potaknuti učenike na iskorištavanje prirodnih prepreka za izvođenje tjelovježbe (vježbanje u raznolikom okruženju – iskoristi prostor i predmete oko sebe).
  •  Izrada poligona na otvorenom.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • 21.-30.9.2020.
  • svibanj 2021.

Nositelji:

Nastavnica tjelesne kulture Marinka Sabo i učenici od 5. do 8. razreda.

Naziv teme: Četiri godišnja doba
Cilj:

Istražiti i prikazati promjene kroz 4 godišnja doba.


Zadatak:
  • Istražiti ljeto, jesen, proljeće i zimu.
  • Prikupiti slikovni materijal i konkrete uz određeno godišnje doba.
  • Pričati o jeseni i usporediti ju s drugim godišnjim dobima
  • Naučiti pjesmu o jeseni.
  • U skupinama osmisliti i izraditi razglednicu koja prikazuje određeno godišnje doba.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2020./2021.

  • Integrirani nastavni dan realizirat će se kroz sate hrvatskog jezika, prirode i društva, likovne i glazbene kulture. Prethodni će zadatci biti istražiti određeno godišnje doba. Na satu hrvatskog jezika pričat će o jeseni. Na satu glazbene kulture učit će prigodnu pjesmu. Na satima prirode i društva te likovne kulture učenici će biti podijeljeni u četiri skupine (jesen, zima, proljeće i ljeto). Na sat će donijeti slikovni materijal te konkrete prikupljene u prirodi. Svaka skupina će dobiti karton većeg formata u obliku razglednice. Zadatak će biti osmisliti razglednicu koja će prikazati obilježja određenog godišnjeg doba.

Nositelji:

Ivana Mandarić, učiteljica RN.

Naziv teme: Međunarodni projekt Šafran
Cilj:
  • Projekt Šafran (The Crocus Project) namijenjen je učenicima u dobi od jedanaest do osamnaest godina. Projekt je cjelogodišnja aktivnost u koju se svake godine uključuju škole iz cijeloga svijeta.
  • Projekt Šafran (The Crocus Project) na opipljiv način upoznaje mlade ljude s temom Holokausta i podiže svijest o opasnostima diskriminacije, predrasuda i nesnošljivosti. Uključivanje djece u sadnju lukovica i promatranje cvijeća kako raste potiče kontinuirano učenje o važnosti tolerancije i poštovanja.
  • Namijenjena učenicima osmih razreda koji pohađaju dodatnu nastavu „Mladi povjesničari“.

Zadatak:

Sadnja lukovica u mjesecu listopadu. Program se realizira na satu dodatne nastave u vremenu od listopada do svibnja. Kako rasu lukovice tako i obrađujemo pojedine teme a sve u svrhu razvijanja tolerancije i smanjivanja diskriminacije među učenicima.Sadnja lukovica šafrana u školskom dvorištu, radionice i razgovori na temu diskriminacije, tolerancije, nesnošljivosti, briga za druge, briga za okoliš.


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Listopad 2020.- veljača 2021.

  • Radionice u učionici
  • Sadnja i priprema terena u školskom dvorištu

Nositelji:

Zrinka Racić.

Naziv teme: Naziv teme Traditional recipes
Cilj:

Promicati tradicionalnu hrvatsku kuhinju.


Zadatak:
  • Istražiti tradicionalne recepte u Slavoniji i Hrvatskoj.
  • Opisati, napisati i pripremiti tradicionalne recepte.
  • Snimiti video tutorial o pripremi tih jela.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

 Veljača/ ožujak 2021.

  • Provedbu će učiteljica pratiti tijekom nekoliko nastavnih sati, a konačni rezultati bit će vidljivi i na stranicama škole gdje će biti objavljene snimke recepata na engleskom jeziku.

Nositelji:

Ivana Ćosić, učenici 7. razreda.

Naziv teme: Making a change
Cilj:

Prepoznavanje najčešćih problema u okolišu i predlaganje mogućih rješenja za navedene probleme.


Zadatak:
  • Imenovati ekološke probleme u okolini na lokalnoj razini.
  • Dati konkretne savjete što svaki pojedinac može napraviti da bi se umanjili ekološki problemi na lokalnoj razini.
  • Izraditi poster/ letak/ video/ prezentaciju u pomoću kojeg će sve to prezentirati.

 


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Svibanj/ lipanj 2021.

  • Tijekom nekoliko nastavnih sati kroz razgovor, praćenje pisanih i multimedijskih uradaka. Učiteljica/ učenici će fotografijama i prilaganjem izrađenih materijala također pratiti provedbu.

Nositelji:

Ivana Ćosić, učenici sedmih razreda.

Naziv teme: Spretne ruke
Cilj:

Razvijanje vizualne percepcije i spoznajnih vrijednosti kroz likovno stvaralaštvo, razvijanje sposobnosti likovnog i praktičnog oblikovanja.


Zadatak:

Raznim likovnim tehnikama izrađuju, bojaju, oblikuju predmete na zadanu temu.


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom cijele školske godine 2020./2021.

  • Analiza radova među učenicima, njihova zapažanja i kritike. Pohvale i priznanja kao poticaj za daljnji rad. izlaganje uspješnih radova na panoima u knjižnici i holu škole, sudjelovanje na sajmu.

Nositelji:

Ivanka Ratković i knjižničari.