Eko škola
Osnovna škola Ivana Brlić Mažuranić, Strizivojna
Braće Radić 166
31410 Strizivojna
Telefon: 031/831 091
Fax: 031/831 357
E-mail: ured@os-ibmazuranic-strizivojna.skole.hr
Web: http://www.os-ibmazuranic-strizivojna.skole.hr/
Ravnatelj/ica: Andro Mršić
Školski koordinatori: Itana Tomšić, Zora Leko Mlivić, Ivana Soldo Klanac
Godina stjecanja statusa: 2010
Trenutni status: Zlatni status
Projekti :
-
Arboretum - sadnja voćaka i drugog bilja
Ovo je višegodišnji projekt koji je započet prošle školske godine 2016./2017. U proljeće su zasađene sadnice različitog voća, a ove godine planiramo sadnju ukrasnih grmova i grmovitog voća. Svrha ovog projekta je aktiviranje djece u poboljšanju i unaprjeđenju okoliša škole te kroz određeni period upotreba dospjelog voća izradom eko sokova, đemova i općenito konzumacije zdravih eko plodova.
Godišnji plan i program Eko škole
Cilj:
Usvojiti znanja i radne navike uzgoja vlastitog bilja i konzumacije zdrave prehrane.
Zadatak:
- Proljetna i jesenska sjetva i sadnja vrta
- Briga o biljkama u okolišu škole
- Izrada zimnice
- Sadnja ukrasnog bilja i cvijeća
- Briga o posađenom voću
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom školske godine 2020./2021.
Nositelji:
Učiteljica: Itana Tomšić i učenici KRO Soljak.
Cilj:
Razviti svijest o sadnji začinskog bilja i način kako ih se može koristiti.
Zadatak:
Pronaći idealno materijal za sadnju, odabrati bilje te izraditi vlakić sa začinskim biljem.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Školska godina 2020./2021.
Nositelji:
Matej Ižaković, nastavnik likovne kulture.
Cilj:
- Upoznavanje djece s svojstvima i primjenom cvijeta lavande.
- Upoznavanje djece s načinom sušenja divljeg šipka i njegovom primjenom.
Zadatak:
- Runjene lavande, čišćenje i punjene lavande u vrećice.
- Branje divljeg šipka, čišćenje i sušenje.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Rujan i listopad 2020.
Nositelji:
Nevenka Vrljić, vjeroučiteljica.
Cilj:
Potaknuti učenike na recikliranje, štednju energije i očuvanje šuma i okoliša.
Zadatak:
- Organiziranje odvoza starog papira.
- Prikupljanje starog papira (bilježnica, knjiga, časopisa i sl.).
- Odlaganje starog papira u predviđeni spremnik.
- Isprazniti kartonske kutije škole (u kojima se nalazi stari papir) u plavi spremnik.
- Potaknuti učenike na razvrstavanje otpada.
- U tjednu akcije skupljanja papira: svaki učenik bi trebao donijeti od kuće bar 1 kg starog papira.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Listopad, 2020.
Nositelji:
Nastavnica Ivana Soldo Klanac i učenici od 5.– 8.razreda, učitelji i ostali djelatnici škole.
Cilj:
Potaknuti učenike na redovitu sportsku aktivnost,boravak u prirodi, brigu o okolišu, higijenu, zdravu prehranu i razvijati suradnički oblik igre i timski duh.
Zadatak:
- Organizirati tjelovježbu na otvorenom,razne poligone,štafetne i elementarne igre.
- Potaknuti učenike na iskorištavanje prirodnih prepreka za izvođenje tjelovježbe (vježbanje u raznolikom okruženju – iskoristi prostor i predmete oko sebe).
- Izrada poligona na otvorenom.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
- 21.-30.9.2020.
- svibanj 2021.
Nositelji:
Nastavnica tjelesne kulture Marinka Sabo i učenici od 5. do 8. razreda.
Cilj:
Istražiti i prikazati promjene kroz 4 godišnja doba.
Zadatak:
- Istražiti ljeto, jesen, proljeće i zimu.
- Prikupiti slikovni materijal i konkrete uz određeno godišnje doba.
- Pričati o jeseni i usporediti ju s drugim godišnjim dobima
- Naučiti pjesmu o jeseni.
- U skupinama osmisliti i izraditi razglednicu koja prikazuje određeno godišnje doba.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom školske godine 2020./2021.
- Integrirani nastavni dan realizirat će se kroz sate hrvatskog jezika, prirode i društva, likovne i glazbene kulture. Prethodni će zadatci biti istražiti određeno godišnje doba. Na satu hrvatskog jezika pričat će o jeseni. Na satu glazbene kulture učit će prigodnu pjesmu. Na satima prirode i društva te likovne kulture učenici će biti podijeljeni u četiri skupine (jesen, zima, proljeće i ljeto). Na sat će donijeti slikovni materijal te konkrete prikupljene u prirodi. Svaka skupina će dobiti karton većeg formata u obliku razglednice. Zadatak će biti osmisliti razglednicu koja će prikazati obilježja određenog godišnjeg doba.
Nositelji:
Ivana Mandarić, učiteljica RN.
Cilj:
- Projekt Šafran (The Crocus Project) namijenjen je učenicima u dobi od jedanaest do osamnaest godina. Projekt je cjelogodišnja aktivnost u koju se svake godine uključuju škole iz cijeloga svijeta.
- Projekt Šafran (The Crocus Project) na opipljiv način upoznaje mlade ljude s temom Holokausta i podiže svijest o opasnostima diskriminacije, predrasuda i nesnošljivosti. Uključivanje djece u sadnju lukovica i promatranje cvijeća kako raste potiče kontinuirano učenje o važnosti tolerancije i poštovanja.
- Namijenjena učenicima osmih razreda koji pohađaju dodatnu nastavu „Mladi povjesničari“.
Zadatak:
Sadnja lukovica u mjesecu listopadu. Program se realizira na satu dodatne nastave u vremenu od listopada do svibnja. Kako rasu lukovice tako i obrađujemo pojedine teme a sve u svrhu razvijanja tolerancije i smanjivanja diskriminacije među učenicima.Sadnja lukovica šafrana u školskom dvorištu, radionice i razgovori na temu diskriminacije, tolerancije, nesnošljivosti, briga za druge, briga za okoliš.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Listopad 2020.- veljača 2021.
- Radionice u učionici
- Sadnja i priprema terena u školskom dvorištu
Nositelji:
Zrinka Racić.
Cilj:
Promicati tradicionalnu hrvatsku kuhinju.
Zadatak:
- Istražiti tradicionalne recepte u Slavoniji i Hrvatskoj.
- Opisati, napisati i pripremiti tradicionalne recepte.
- Snimiti video tutorial o pripremi tih jela.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Veljača/ ožujak 2021.
- Provedbu će učiteljica pratiti tijekom nekoliko nastavnih sati, a konačni rezultati bit će vidljivi i na stranicama škole gdje će biti objavljene snimke recepata na engleskom jeziku.
Nositelji:
Ivana Ćosić, učenici 7. razreda.
Cilj:
Prepoznavanje najčešćih problema u okolišu i predlaganje mogućih rješenja za navedene probleme.
Zadatak:
- Imenovati ekološke probleme u okolini na lokalnoj razini.
- Dati konkretne savjete što svaki pojedinac može napraviti da bi se umanjili ekološki problemi na lokalnoj razini.
- Izraditi poster/ letak/ video/ prezentaciju u pomoću kojeg će sve to prezentirati.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Svibanj/ lipanj 2021.
- Tijekom nekoliko nastavnih sati kroz razgovor, praćenje pisanih i multimedijskih uradaka. Učiteljica/ učenici će fotografijama i prilaganjem izrađenih materijala također pratiti provedbu.
Nositelji:
Ivana Ćosić, učenici sedmih razreda.
Cilj:
Razvijanje vizualne percepcije i spoznajnih vrijednosti kroz likovno stvaralaštvo, razvijanje sposobnosti likovnog i praktičnog oblikovanja.
Zadatak:
Raznim likovnim tehnikama izrađuju, bojaju, oblikuju predmete na zadanu temu.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom cijele školske godine 2020./2021.
- Analiza radova među učenicima, njihova zapažanja i kritike. Pohvale i priznanja kao poticaj za daljnji rad. izlaganje uspješnih radova na panoima u knjižnici i holu škole, sudjelovanje na sajmu.
Nositelji:
Ivanka Ratković i knjižničari.