Eko škola

Dječji vrtić Žirek, Velika Gorica

Ulica kralja Stjepana Tomaševića 17c
10410 Velika Gorica

Telefon: 01 621 46 94 ,099/2562952
Fax: 01 621 63 74
E-mail: info@dv-zirek.hr
Web: http://www.dv-zirek.hr/kontakt.asp

Ravnatelj/ica: Sandra Crnić
Školski koordinatori: Lahorka Sarić pedagoginja, Ana Žirović zdravstvena voditeljica, Tanja Njegovec, Petra Petak, Gordana MIkulčić i Ana Dvoraček, Željka Barać,Nevenka Mikulić
Godina stjecanja statusa: 2016
Trenutni status: 1. obnova
Projekti :

  • Eko-paket
  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • Mi jedemo odgovorno - We Eat Responisible
  • odgovorno ponašanje prema hrani

    cilj:

  • skupljanje starog papira,plastičnih boca,čepova i baterija

    Cilj:sakupljanje starog papira potaknuti roditelje i bližu zajednicu na aktivno sudjelovanje.

  • Etno kultura i običaji protkani ekološkom sviješću

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Sandra Crnić, ravnatelj Vrtića
  • Lahorka Sarić, pedagog
  • Margareta Škofljanec, pedagog u.z.
  • Ana Žirović, zdravstveni voditelj
  • Tanja Njegovec, odgojitelj
  • Ana Dvoraček, odgojitelj
  • Petra Petak, odgojitelj
  • Gordana Mikulčić, odgojitelj
  • Željka Barać, odgojitelj
  • Nevenka Mikulić, odgojitelj
  • Romana Trkulja, roditelj
  • Kristina Žordić
  • Meri Barišić
  • Marina Mahek

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Promet
Cilj:
  • osvijestiti kod djece znanja i razviti vještine potrebne za odgovorno ponašanje u prometu
  • upoznati djecu sa pravilima u prometu, prometnim znakovima, vrstama prijevoznih sredstava, opasnostima u prometu
  • razvijati svijest o važnosti zaštite okoliša (prometna sredstva zagađuju okoliš)

Zadatak:

  • sudjelovanje u HAK-ovoj radionici
  • promatranje i kretanje/sudjelovanje u prometu


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2018./2019.

 


Nositelji:
  • odgojiteljice
  • djeca
  • roditelji
  • HAK
Naziv teme: Meteorologija
Cilj:

  • poticati razvijanje pozitivnih navika i odgovornog ponašanja u odnosu na skrb za očuvanje prirodnih resursa
  • razvijati senzibilitet za različite oblike istraživanja i rješavanja problema u neposrednom vrtićkom okruženju
  • poticati stjecanje novih spoznaja o atmosferskim procesima i meteorološkim pojavama, te njihovo razumijevanje
  • poticati bilježenje i analiziranje prikupljenih podataka o vremenu


Zadatak:

  • provođenje meteoroloških radionica
  • izrađivanje meteoroloških instrumenata
  • izrađivanje kalendara promjena u odgojnim skupinama te bilježenje
  • istraživanje načina na koji sunčeva energija utječe na razvoj različitih oblika života na Zemlji – promatranje rasta biljaka pod utjecajem/bez utjecaja sunčeve svijetlosti


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2018./2019.

 


Nositelji:
  • odgojiteljice
  • djeca
  • roditelji
  • Državni hidrometeorološki zavod
Naziv teme: Kulturna baština
Cilj:
  • razvijati interes djeteta za upoznavanje vlastite kulturne baštine i tradicije te tradicije drugih kultura
  • razvijati spoznajne mogućnosti - širenje znanja o vlastitoj i drugim kulturama i njihovoj tradiciji
  • razvijati osjećaj poštovanja prema vlastitoj kulturi i tradiciji 
  • razvijati toleranciju i međusobno uvažavanje različitosti

Zadatak:

  • posjet muzeju
  • ugošćivanje baka i djedova – upoznavanje s tradicijskim igrama, igračkama, pričama, pjesmicama, plesovima,…
  • ugošćivanje KUD-a
  • Izrađivanje replika tradicijske turopoljske arhitekture
  • Slikanje i crtanje objekata, ukrasa
  • Istraživanje značenja naziva Turopolje semiotičko i zemljopisno
  • Izložba skupljenih predmeta i dokumenata u vrtiću
  • Izrada slikovnica na temu tradicijskih građevina i predmeta


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2018./2019.

 


Nositelji:
  • odgojiteljice
  • djeca
  • roditelji
  • turističke agencije
  • muzeji
Naziv teme: Zdravlje
Cilj:
  • uočiti povezanost hrane i zdravlja
  • omogućiti djetetu od najranije dobi doživljaj i upoznavanje različitih okusa
  • stvaranje navike konzumiranja voća i povrća i dovoljne količine vode
  • igrom i osobnim primjerom stvaranje pozitivnog stava prema hrani
  • upoznati osnovne podjele hranjivih tvari
  • upoznati važnost pojedinih skupina namirnica
  • uočiti važnost pojedinih obroka
  • sudjelovati u izradi jelovnika
  • upoznati poremećaje prehrane
  • omogućiti spoznaju o prednosti ekološkom načinu proizvodnje hrane
  • stvarati navike tjelesnih aktivnosti i spoznaja o njihovom djelovanju na zdravlje
  • omogućiti informacije o najčešćim ovisnostima i njihovoj štetnosti
  • otkrivati procese kruženja zraka, vode i hrane unutar ljudskog tijela

Zadatak:

  • susret sa stomatologom
  •  uočavanje prednosti ekološkog načina proizvodnje hrane
  • izrada piramide zdrave hrane i zdravog tanjura
  • sudjelovanje u izradi jelovnika
  • radne aktivnosti i usvajanje i održavanje higijenskih navika i naše zdravlje
  • važnost tjelesnih aktivnosti za očuvanje zdravlja
  • proučavanje lokalnih i sezonskih namirnica
  • istraživanje o jelima koja su se pripremala u prošlosti
  • posjet lokalnom OPG-u
  • izrada kalendara sezonskih namirnica
  • ·provođenje zdravih rođendana (svježe i sušeno voće)
  • redovito provođenje jutarnje tjelovježbe
  • uređenje dvorišta u cilju kvalitetnijeg bavljenja fizičkim aktivnostima
  • šetnje okolišem
  • Škola plivanja
  • ·zimovanje
  • pojačani izlasci u prirodu i boravak na svježem zraku
  • radionice u provedbi pčelara
  •  radionice izrade krema, čajeva,…


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2018./2019.

 


Nositelji:

  • odgojiteljice
  • djeca
  • roditelji
  • kuhinjsko osobljeuočiti svojstva vode koja nas okružuje, agregatna stanja i važnost vode za svijet
  • upoznati se s bogatstvom i raznolikošću živog svijeta u vodi, uočiti razlike između pitke i otpadne vode
  • razvijati svijest o važnosti čuvanja izvora pitke vode i štednje vode
  • stvarati spoznaje kako onečišćujemo vodu i kako to utječe na živi svijet
  • provoditi praćenje potrošnje i aktivnosti za štednju vode
  • uključivanje u aktivnosti i obitelji i užu zajednicu

Zadatak:

  •  mjerenja potrošnje (koliko dugo voda teče za vrijeme osobne higijene)
  • pokusi sa vodom (usvajanje spoznaja o osnovnim svojstvima vode i njenim agregatnim stanjima)
  • sakupljanje kišnice i zalijevanje i uređivanje vrtićkog cvjetnjaka
  • u  odgojnim skupinama osiguravanje mjesta na kojem će se odlagati neiskorištena voda, a koja će se koristiti  za zalijevanje cvijeća
  • posjeta vodocrpilištu i upoznavanje sa postupkom pročišćavanja vode


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2018./2019.

 


Nositelji:
  • odgojiteljice
  • djeca
  • roditelji
  • eko patrole
  • spremačice
  • kuhinjsko osoblje
  • stručnjaci
Naziv teme: Otpad
Cilj:

  • uočiti razliku između otpada i smeća
  • stvoriti naviku razvrstavanja otpada 
  • upoznati se s vrstama otpada i razlikama između opasnog i korisnog otpada
  • upoznati se s recikliranjem otpada (papir, plastika, bio otpad, baterije, limenke, plastika)
  • pronalaziti načine kako smanjiti količine otpada
  • upoznati različite načine iskorištavanja otpada (izrada igračaka, didaktičkih pomagala, ukrasa i sl.)
  • uočavati narušavanje ljepote prirode odlaganjem otpada i smeća i pronalaženje načina za djelovanje čišćenja i zaštite okoliša
  • osmisliti poruke na osnovu doživljenog za buđenje ekološke svijest kod djece i odraslih


Zadatak:

  • razvrstavanje, odlaganje, sakupljanje papira, plastičnih boca, čepova
  • praćenje i bilježenje količine otpada (u kilama prema vrsti otpada)
  • kreativne radionice s otpadnim materijalima (izrada igračaka, ukrasa, pomagala….),
  •  istraživanje vrijeme razgradnje: plastična vrećica, papirnata maramica, plastična čaša, list, ljuska krumpira (promatranje, bilježenje, izmjena iskustva, zaključivanje i povezivanje sa odgovornosti prema prirodi)
  • upotrebljavanje eko sredstava za zaštitu (biljni pripravci)
  •  izrada kućica hranilica za ptice, izrada kućica za gniježđenje, izrada, cvjetnjaka za leptire
  • suradnja sa udrugom za napuštene životinje: sakupljanje starih deka, majica, posuđa, ručnika
  • briga o cvjetnjaku vrtića - bio otpad za naš cvjetnjak, uređivanje igrališta, sadnja voćnjaka, njega i održavanje
  • ciljana šetnja – uočavanje smeća i otpada
  • akcija čišćenja vrtićkog ali i šireg okruženja
  • akcija sakupljanja plastičnih boca, djeca bilježe količinu i odlažu na predviđeno mjesto
  • prodajna izložba čestitaka i ukrasnih predmeta u humanitarne svrhe


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2018./2019.

 


Nositelji:
  • odgojiteljice
  • djeca
  • roditelji
  • eko patrole
  • spremačice
  • kuhinjsko osoblje

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: ENERGIJA
Ostvareni ciljevi:
  • PODIZANJE SVIJESNOSTI O VAŽNOSTI UŠTEDE ENERGIJE KOD DJECE I ODRASLIH
  • UPOZNAVANJE DJECE SA SUNČEVOM ENERGIJOM

Realizirani zadaci:
  • Rad Eko patrola utjecao je podizanje osviještenosti o važnosti uštede energije kod djece i odraslih. U odnosu na djecu povezivale su se aktivnosti Eko patrola s odgovornošću djece po odgojnim skupinama za štednju energije. Time su se djeca upoznavala s pojmovima kao što su obnovljivi i neobnovljivi izvori energije, naučila su razlikovati utjecaj obnovljivih i neobnovljivih izvora energije na okoliš, upoznala su se s osnovnim vrstama obnovljivih izvora energije – sunce, voda, vjetar, istraživala su na koji način sunčeva energija utječe na razvoj različitih oblika života na Zemlji, istraživala su korisne načine upotrebe sunčeve energije bez štetnog utjecaja na ljude i okoliš, te su stjecala spoznaje o načinu i mogućnostima iskorištavanja energije vode, energije sunca, energije vjetra. U odnosu na roditelje aktivnostima Eko patrole utjecali smo posredno preko njihove djece koja su im prepričavala što su u Vrtiću naučila, upozoravala ih u pojedinim situacijama u Vrtiću te kod kuće. U odnosu na djelatnke Vrtića postigli smo bolju usklađenost po pitanju zadataka uštede i reciklaže (na osobnoj i profesionalnoj razini), čistoće prostora, pravovremenih popravaka nakon uočenih nepravilnosti i sl.

Vrijeme realizacije:

Tijekom pedagoške godine 2018./2019.


Nositelji:
  • DJECA,DJELATNICI VRTIĆA

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Vedrina srca u sjemenki žira se otkriva!


Eko himna:

Svakog dana u vrtiću

Puno učimo,

Kako zdravlje zemlje naše

Da sačuvamo,

Da običaji stari

Se ne zaborave,

Naučit ćemo sve to

I naše najdraže.

 

Žir, žir, žireki smo

Vesala smo djeca!

Šume čuvamo

I u njima zeca.

Žir, žir, žireki smo

Čisto more, zrak

Želimo sačuvati

Nek pomogne nam svak!

 

Pravo smeće zna se

U kante bacamo,

Papir, staklo, plastiku

Recikliramo,

Nek naše vode bistre

Teku zauvijek,

Svako polje zeleno

Nek bude za sve lijek!

 

Žir, žir, žireki smo

Ponos našeg grada!

Zastavu dignimo

I zapjevajmo sada.

Žir, žir, žireki smo

Čisto more, zrak

Želimo sačuvati

Nek pomogne nam svak!