Eko škola

Osnovna škola Split 3, Split

Bruna Bušića 6
21000 Split

Telefon: 021/ 430 380
Fax:
E-mail: skola@os-split-tri-st.skole.hr
Web: http://os-split-tri-st.skole.hr/

Ravnatelj/ica: Zdravko Delaš
Školski koordinatori: Ana Ferić i Mia Ćurić
Godina stjecanja statusa: 2013
Trenutni status: Brončani status
Projekti :

  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • S EKO STAVOM U NOVU ŠKOLSKU GODINU I OBNOVLJENU INFORMATIČKU UČIONICU

    Kako bi sve bilo spremno za uvođenje obvezne informatike u novoj školskoj godini, pobrinula se između ostalog i skupina od 18 malih volontera. Riječ je o učenicima 5. i 6. razreda koji su se odazvali na poziv učitelja informatike Nikole Lepetića i Mile Ozretić objavljenog na mrežnim stranicama škole. S tolikim brojem učenika, zadatci su se brzo obavili. Učenici su sortirali ambalažu 12 novih računala, izdvojili plastiku i stiropor od kartona, kartonske kutije složili tako da zauzimaju manje prostora i sve odložili u zasebne kontejnere u svom kvartu. Nakon toga učiteljima su pomogli spojiti računalnu opremu.

  • DJEČJA RADIONICA

    U veljači su učenici 2.b,c,d i e razreda u organizaciji Kuharske akademije sudjelovali na Dječjoj radionici Želim jesti zdravo. U ovoj gastronomskoj priči drugaši su bili glavni likovi, a kuhari Udruge su ih educirali u pripremi zdrave hrane kako bi im približili zdravi(ji) način prehrane. Djeca su se na zabavan način upoznala s različitim namirnicama od kojih su pod nadzorom kuhara pripremali ukusna jela i to, molim lijepo, u nekoliko slijedova. Naoružani kuhinjskim priborom i zaogrnuti kuhinjskom pregačom, prionuli su sjeckanju namirnica i kuhinjom se počeo širiti neodoljivi miris. Mijesilo se tijesto za kruh, valjali su se njoki, zelenila se povrtna juha, krčkala slasna šalša od rajčica i kao desert u pećnici su bujali mirisni muffini. Jedva smo dočekali postavljanje stola i degustaciju pripremljenih jela. Kako je to bilo slasno i ukusno! Divan, nezaboravan gastro doživljaj sa novostečenim kulinarskim vještinama!

  • program PUT ZDRAVLJA - Zdravkići i Bolkići

    U okviru izvannastavnih aktivnosti, učenici 1.C razreda zajedno s učiteljicom Ankicom Perišić i u suradnji s udrugom Zdravi grad započeli su program PUT ZDRAVLJA - Zdravkići i Bolkići. Cilj programa je senzibilizirati djecu i njihove roditelje za aktivnu ulogu u kreiranju zdravlja. Jedna od etapa programa je HRANA i njezin utjecaj na naše zdravlje. Nakon usvajanja znanja o zdravim namirnicama, sudjelovali su na radionici kuhanja VESELIMO SE, DANAS KUHAMO. Radionica za učenike i njihove roditelje je održana 21. ožujka u prostorijama udruge Zdravi grad. Voditelji radionice gđa. Darinka Petrović i g. Željko Petrović govorili su o ekološkoj hrani i prezentirali pravilan način pripreme pojedinih namirnica. Radionici su prisustvovali novinari HRT-a, a prilog s našim prvašima prikazan je u emisiji Dobro jutro, Hrvatska te u Županijskoj panorami (https://youtu.be/iG4KoWJyVS8 ). Radionica kuhanja je završila sa slanom i slatkom eko zakuskom, uz veliko zadovoljstvo nazočnih učenika i roditelja. U nastavku programa u pripremi je izlet na eko imanje i upoznavanje s ekološkim uzgojem povrća.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:

  • Ravnatelj: Zdravko Delaš
  • Eko koordinatori:
    • Mia Ćurić, prof. engleskog jezika
    • Ana Ferić, prof. matematike
  • Učitelji:
    • Vesna Buljan, prof. biologije
    • Nora Mratović, dipl. učitelj
    • Mila Ozretić, prof. informatike
    • Ivan Žižić, prof. engleskog jezika
    • Ankica Perišić, dipl. učitelj
    • Ratka Pivčević, dipl. vjeroučitelj
    • Ilonka Poljak, prof. likovne kulture
    • Ljiljana Sarić, dipl. učitelj
  • Administrativno osoblje: Katja Jelavić, tajnica
  • Tehničko osoblje:
    • Ivan Kvesić, kućni majstor
    • Bilić, spremačica
  • Predstavnik roditelja: Barbara Donkov Zorčić, prof.
  • Predstavnici učenika:
    • Maja Popović, 7.a
    • Magdalena Šušnjara, 7.a
  • Predstavnik javnog poduzeća „Parkovi i nasadi“, d.o.o.


Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: UČENIČKA ZADRUGA “TRŠLJA\
Cilj:
  • Razvijati znanja, sposobnosti i vještine primjenom praktičnih aktivnosti kroz samostalne ili suradničke oblike rada vodeći brigu o zadovoljavanju individualnih potreba i interesa učenika.
  • Razvijati poduzetnički i stvaralački duh temeljem upoznavanja i primjene tradicionalnih i suvremenih tehničkoproizvodnih dostignuća radi što uspješnije priprave za  kvalitetnije življenje.
  • Poticati inovativnost, kreativnost, marljivost, kritičnost i zajedništvo.
  • Njegovati kulturu ponašanja u širem radnom i životnom okruženju.
  • Razvijati pravilne stavove prema osobnom zdravlju i ekološku svijest o potrebi čovjekova suživota s prirodom.
  • Njegovati pozitivan odnos prema prirodnoj i kulturnoj baštini, tradiciji, zavičaju, vrijednostima ljudskog rada te estetskim vrijednostima.

Zadatak:
  • Sudjelovati u radovima u masliniku i školskom vrtu (obrada tla; sadnja i njega ukrasnih i ljekovitih biljaka –lavande, kadulje, ružmarina, majčine dušice, bosiljka, metvice,čuvarkuće, tršlje i sl.; obrezivanje i šišanje grmova i drveća; odstranjivanje korova) – suradnja s eko školom.
  • Obaviti berbu i preradu maslina; te skupljanje ljekovitog i začinskog bilja.
  • Pravilno sušiti, pakirati i skladištiti bilje.
  • Proizvesti ekstra djevičansko maslinovo ulje i ljekovite pripravke za njegu tijela na bazi maslinovog ulja s dodatkom autohtonih ljekovitih biljaka Dalmacije ( sapuni, ljekovite kreme, losioni, osvježivači…).
  • Educirati vršnjake i starije o stečenim spoznajama, primjeni i učincima proizvoda na ljudsko zdravlje.
  • Steći vještine pripremanja hrane i zimnice ( kruh, džem, vegetarijanska jela, jednostavna jela Mediteranske kuhinje …) po načelima zdrave prehrane.
  • Krojiti i šivati eko- vrećice, plesti ukrase za aranžiranje, kreirati izraditi i oslikati ambalažne kutijice, ovitke i etikete za proizvode.
  • Izraditi nakit, odjeću i druge modne i ukrasno-uporabne predmete iskorištavanjem starih i odbačenih predmeta i dugoživućih materijala.
  • Izraditi ukrasno-uporabne predmete u keramici ili drugim materijalima – primjenom različitih likovnih tehnika.
  • Istražiti stanište, biološku, gospodarsku i ekološku vrijednost biljke tršlja i mogućnosti iskorištavanja njezine ljekovite mastike.
  • Sudjelovati u humanitarnim i ekološkim akcijama.
  • Proširiti proizvodnju osmišljavanjem novih proizvoda.
     

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Program će se ostvarivati kroz višegodišnje razdoblje - 2 sata tjedno

 

  • Praktičnom ( i teorijskom ) nastavom i radionicama kroz individualne i timske aktivnosti u sklopu zadružnih sekcija:
    • Mala biljna ljekarna
    • Kulinarska sekcija s tekstilno-aranžerskom djelatnošću
    • Keramičarska sekcija
    • Istraživačka sekcija
  • Sudjelovanjem na prigodnim izložbama i sajmovima u školi i široj zajednici.
  • Sudjelovanjem na županijskoj smotri.
  • Posjetom proizvodnom pogonu.

 

  • Sudjelovanje i uspjeh na, izložbama, natjecanjima i smotrama učeničkog stvaralaštva.
  • Pohvale i nagrade najuspješnijim zadrugarima.
  • Samovrednovanje –putem evaluacijskih listića.

Nositelji:
  • Vesna Buljan, Ljiljana Sarić, voditelji zadružnih sekcija , te ostali djelatnici škole uključeni stalno ili povremeno u rad Zadruge, učenici; oko 50 učenika 5. – 8. razreda, roditelji i vanjski suradnici.
     
Naziv teme: ICT ŽUPANIJA – EDIT ŠKOLA PROGRAMIRANJA
Cilj:
  • Usvojiti osnovne koncepte vezane uz oblikovanje i razvoj mobilnih aplikacija, naučiti razliku klasičnih I mobilnih aplikacija
  • Upoznati nekoliko različitih okruženja i razvojnih platformi za mobilne aplikacije.
  • Prepoznati glavne izazove razvoja mobilnih aplikacija - različite veličine ekrana, ograničena memorija i procesorska snaga – te kako ih riješiti.

 


Zadatak:
  • Osmisliti, izraditi i testirati vlastitu mobilnu aplikaciju

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Studeni - travanj

 

  • dva modula (modul edukacije nastavnika – 30 sati, modul edukacije učenika – 30 sati)
  • rad u učionici (predavanja i vježbe), rad na daljinu, projekt

 

  • Razgovor s učenicima polaznicima, redovitost pohađanja, anonimna anketa, uspješnost polaznika na kolegiju, samoanaliza

 


Nositelji:
  • prof. dr.sc. Saša Mladenović, dr. sc. Goran Zaharija (PMF - modul za nastavnike)
  • Nikola Lepetić, Mila Ozretić (modul za učenike)

 

Naziv teme: EKO ŠKOLA
Cilj:
  • Prikazati ekologiju kao način življenja.
  • Senzibiliziranje pojedinca za očuvanje prirodne sredine i ekosustava.

Zadatak:
  • Očuvanje statusa međunarodne Eko škole.
  • Njegovanje vrednota timskog rada i prijateljskih odnosa, te oblikovanje pravilnih stavova prema životu, prihvaćanje prirodnih i društvenih raznolikosti i težnje za očuvanjem okoliša.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Školska godina 2018./2019.

 

  • Eko odbor donosi godišnji plan i program koji se odrađuje dnevno, tjedno, tijekom školske godine kroz projekte, radionice i slično. Organiziranje eko predstava za učenike nižih razreda

 

  • Ostvarenost planiranog, Analiza rada od strane eko odbora, UV i Udruge „Lijepa naša”, te uspješnost učenika na natjecanjima.

 


Nositelji:
  • Ekokordinatori i članovi ekoodbora, svi učenici I djelatnici Škole te pojedini roditelji, vanjski suradnici.
Naziv teme: MALI PRIRODNJACI
Cilj:
  • Uočavati važnost očuvanja prirode. Osvijestiti pozitivne utjecaje čovjeka na prirodu, očuvati je novim sadnicama. Razvijati ekološku svijest kod učenika o potrebi čuvanja okoline i okoliša od različitih onečišćenja. pronalaziti, upoznavati i vrjednovati različite izvore informacija (udžbenik, enciklopedija, muzej, internet itd.), razvijati opće kreativne sposobnosti, poticati prijateljsku atmosferu u razrednom odjeljenju te osjećaj za timski rad.

Zadatak:
  • Omogućiti učenicima koji imaju poseban interes za prirodu da na odabranim temama steknu znanje i intelektualne vještine. Razvijati ekološku svijest kod učenika o potrebi čuvanja okoline i okoliša od različitih onečišćenja. Razvijati ljubav prema biljkama i životinja. Poticati učenike na sadnju, pošumljavanje, poticati ih na samostalno traženje biljaka u prirodi…

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Prema rasporedu kojeg sastavlja razrednik – 1 sat tjedno

 

  • Kroz redovne slobodne aktivnosti, razgovor, promatranje, izrada plakata, praćenje medija, izvanučionična nastava, izleti, projekti.

 

  • Prezentacija na roditeljskim sastancima, usmjeravanje i motivacija učenika na eko aktivnost.
  • Usmeno,pisano,pohvale,poticaji,ukazivanje na pogreške...

 


Nositelji:
  • Učiteljica Nora Mratović
  • Razred : 2.d
     
Naziv teme: EKO GRUPA
Cilj:
  • stjecanje dodatnih znanja iz ekologije i prirode
  • razvijanje ekološke svijesti i odgovornosti prema okolišu
  • razvijati i poticati sposobnost za samostalni rad, ali i timsko-suradničke oblike rada, sklonost praktičnom radu, ovladati osnovnim vještinama recikliranja i izrade predmeta od prirodnog materijala
  • obilježiti važne ekološke datume
  • razvijati kod učenika osjećaj ljubavi prema prirodi, te poticati zaštitu prirode
  • razumjeti značenje i važnost prava na zdrav okoliš
  • razvoj građanskog odgoja
     

Zadatak:
  • znanja i vještine usmjeriti prema potrebama života i vještine koristiti za napredak okoline, sebe, ali i drugih

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Školska godina 2018. / 2019.

 

  • individualan rad, timsko- suradnički rad, terenski rad, prezentacije, izrada plakata,
  • izvođenje praktičnih radova-recikliranje, izrada predmeta od prirodnog materijala, predavanja stručnjaka,
  • akcije uređenja okoliša
  • zadovoljstvo učenika, učitelja i roditelja prezentacijom projekta

Nositelji:
  • učitelj Jure Kunac
  • Razred : 4.b
Naziv teme: EKO GRUPA
Cilj:
  • stjecanje dodatnih znanja iz ekologije i prirode
  • razvijanje ekološke svijesti i odgovornosti prema okolišu
  • razvijati i poticati sposobnost za samostalni rad, ali i timsko-suradničke oblike rada, sklonost praktičnom radu, ovladati osnovnim vještinama recikliranja i izrade predmeta od prirodnog materijala
  • obilježiti važne ekološke datume
  • razvijati kod učenika osjećaj ljubavi prema prirodi, te poticati zaštitu prirode
  • razumjeti značenje i važnost prava na zdrav okoliš
  • razvoj građanskog odgoja
  • sticanje znanja o razvrstavanju otpada

Zadatak:
  • stjecanje dodatnih znanja iz ekologije i prirode
  • razvijanje ekološke svijesti i odgovornosti prema okolišu
  • razvijati i poticati sposobnost za samostalni rad, ali i timsko-suradničke oblike rada, sklonost praktičnom
  • radu, ovladati osnovnim vještinama recikliranja i izrade predmeta od prirodnog materijala
  • obilježiti važne ekološke datume
  • razvijati kod učenika osjećaj ljubavi prema prirodi, te poticati zaštitu prirode
  • razumjeti značenje i važnost prava na zdrav okoliš
  • razvoj građanskog odgoja

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Školska godina 2018 / 2019..

  • individualan rad, timsko- suradnički rad; terenski rad
  • prezentacije, izrada plakata,
  • izvođenje praktičnih radova-recikliranje; izrada predmeta od prirodnog materijala
  • predavanja stručnjaka
  • akcije uređenja okoliša
  •  zadovoljstvo učenika, učitelja i roditelja prezentacijom projekta

Nositelji:
  • Učiteljica Ksenija Pribilović 
  • Razred: 3.c
Naziv teme: PUT ZDRAVLJA- ZDRAVKIĆI I BOLKIĆI
Cilj:
  • senzibilizirati djecu i njihove roditelje za aktivnu ulogu u kreiranju svoga zdravlja
  • razvijanje ekološke svijesti kod učenika i roditelja
  • promocija zdravog života i pravilnih prehrambenih navika
  • ukazati na štetnost nezdrave hrane
  • upoznati učenike o utjecaju i važnosti kretanja za naše zdravlje, naučiti ih vježbe
  • upoznati učenike o važnosti spavanja za naše zdravlje i najboljim načinima spavanja
  • upoznati učenike o utjecaju i važnosti disanja za naše zdravlje
  • upoznati učenike i roditelje s najzdravijim načinima kuhanja ekoloških namirnica

Zadatak:
  • mijenjanje loših navika i usvajanje novih koje pridonose očuvanju našeg zdravlja
  • prezentirati svoje aktivnosti te stvoriti ugodno ozračje među učenicima i roditeljima
     

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Vrijeme realizacije: tijekom cijele školske godine 2018./2019.- ukupno 35 sati:

  • pričanje priča, rad u skupinama, predavanja, izvanučionička nastava, radionica
  • kuhanja, programi tjelovježbi i rekreacije, druženja, izleti,
  • završna priredba
  • evaluacija kroz anketne upitnike
  • zadovoljstvo učenika i roditelja
  • prezentacija aktivnosti na razrednoj priredbi
     

Nositelji:
  • učiteljica 1.C razreda Ankica Perišić, g. Željko Petrović – voditelj programa i direktor Centra izvrsnosti „George Mateljan“ u Splitu
     

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: UČENIČKA ZADRUGA TRŠLJA (5. - 8. razred)
Ostvareni ciljevi:
  • Razvijati znanja, sposobnosti i vještine primjenom praktičnih aktivnosti kroz samostalne ili suradničke oblike rada vodeći brigu o zadovoljavanju individualnih potreba i interesa učenika
  • Razvijati poduzetnički i stvaralački duh temeljem upoznavanja i primjene tradicionalnih i suvremenih tehničko-proizvodnih dostignuća radi što uspješnije priprave za kvalitetnije življenje
  • Poticati inovativnost, kreativnost, marljivost, kritičnost i zajedništvo
  • Njegovati kulturu ponašanja u širem radnom i životnom okruženju
  • Razvijati pravilne stavove prema osobnom zdravlju i ekološku svijest o potrebi čovjekova suživota s prirodom
  • Njegovati pozitivan odnos prema prirodnoj i kulturnoj baštini, tradiciji, zavičaju, vrijednostima ljudskog rada te estetskim vrijednostima

Realizirani zadaci:
  • održavanje školskog okoliša i sadnja novih sadnica u okolišu škole
  • sudjelovanje sa učeničkim radovima na smotri predviđeno za svibanj 2019.

Vrijeme realizacije:

Školska godina 2018./2019.


Nositelji:
  • Vesna Buljan, prof. biologije i Ljiljana Sarić, dipl. učitelj
Naziv teme: EKO ŠKOLA - PROJEKTNI DAN NAŠ MARJAN
Ostvareni ciljevi:
  • upoznavanje sa raznim povijesnim činjenicama o Marjanu te o biljnim i životinjskim vrstama koje tamo obitavaju
  • rasprava o trenutnoj ekološkoj krizi na Marjanu i informiranje o uzročniku iste (potkornjaku)
  • ukazivanje na važnost očuvanja Park šume Marjan kao "pluća" grada Splita te rekreativne zone Splićana

Realizirani zadaci:
  • izrada poučnih plakata o Marjanu
  • edukativna izložba izrađenih plakata u školskom atriju

Vrijeme realizacije:

Ožujak 2019.


Nositelji:
  • Učitelji OŠ Split 3 u Splitu, eko koordinatorice Ana Ferić i Mia Ćurić
Naziv teme: EKO ICT (7. i 8. razredi)
Ostvareni ciljevi:
  • Usvojiti osnovne koncepte vezane uz oblikovanje i razvoj mobilnih aplikacija, naučiti razliku klasičnih I mobilnih aplikacija
  • Upoznati nekoliko različitih okruženja i razvojnih platformi za mobilne aplikacije
  • Prepoznati glavne izazove razvoja mobilnih aplikacija –različite veličine ekrana, ograničena memorijai procesorska snaga –te kako ih riješiti

Realizirani zadaci:
  • Osmisliti, izraditi I testirati vlastitu mobilnu aplikaciju koja će se baviti prirodnim ljepotama naše Splitsko-dalmatinske županije i potrebom za zaštitom istih (završetak aplikacije predviđen krajem travnja/početkom svibnja)

Vrijeme realizacije:

Školska godina 2018./2019.


Nositelji:
  • prof. dr.sc. Saša Mladenović, dr. sc. Goran Zaharija (PMF - modul za nastavnike)
  • Nikola Lepetić, Mila Ozretić (modul za učenike)
Naziv teme: MALI PRIRODNJACI (2.d)
Ostvareni ciljevi:
  • uočavati važnost očuvanja prirode
  • osvijestiti pozitivne utjecaje čovjeka na prirodu, očuvati je novim sadnicama
  •  razvijati ekološku svijest kod učenika o potrebi čuvanja okoline i okoliša od različitih onečišćenja
  • pronalaziti, upoznavati i vrjednovati različite izvore informacija (udžbenik, enciklopedija, muzej, internet itd.)
  • razvijati opće kreativne sposobnosti, poticati prijateljsku atmosferu u razrednom odjeljenju te osjećaj za timski rad
  • uočavati važnost očuvanja prirode
  • osvijestiti pozitivne utjecaje čovjeka na prirodu, očuvati je novim sadnicama
  • razvijati ekološku svijest kod učenika o potrebi čuvanja okoline i okoliša od različitih onečišćenja
  • pronalaziti, upoznavati i vrjednovati različite izvore informacija (udžbenik, enciklopedija, muzej, internet itd.)
  • razvijati opće kreativne sposobnosti, poticati prijateljsku atmosferu u razrednom odjeljenju te osjećaj za timski rad

Realizirani zadaci:
  • likovni radovi od recikliranih materijala
  • provođenje pokusa sa biljkama i sadnja novih sadnica

Vrijeme realizacije:

Školska godina 2018./2019.


Nositelji:
  • učiteljica 2.d razreda Nora Mratović
Naziv teme: EKO GRUPA (3.c)
Ostvareni ciljevi:
  • stjecanje dodatnih znanja iz ekologije i prirode
  • razvijanje ekološke svijesti i odgovornosti prema okolišu
  • razvijati i poticati sposobnost za samostalni rad, ali i timsko-suradničke oblike rada, sklonost praktičnom radu, ovladati osnovnim vještinama recikliranja i izrade predmeta od prirodnog materijala
  • obilježiti važne ekološke datume
  • razvijati kod učenika osjećaj ljubavi prema prirodi, te poticati zaštitu prirode
  • razumjeti značenje i važnost prava na zdrav okoliš
  • razvoj građanskog odgoja
  • sticanje znanja o razvrstavanju otpada

Realizirani zadaci:
  • radionice i izrada plakata vezanih za eko teme : Gospodarstvo i zaštita okoliša, Zaštićene životinje primorskog kraja, Zaštićene biljke u našem kraju

Vrijeme realizacije:

Školska godina 2018 / 2019..
 


Nositelji:
  •  Učiteljica Ksenija Pribilović
  • Razred: 3.c
Naziv teme: EKO GRUPA (4.b)
Ostvareni ciljevi:
  • stjecanje dodatnih znanja iz ekologije i prirode
  • razvijanje ekološke svijesti i odgovornosti prema okolišu
  • razvijati i poticati sposobnost za samostalni rad, ali i timsko-suradničke oblike rada, sklonost praktičnom radu, ovladati osnovnim vještinama recikliranja i izrade predmeta od prirodnog materijala
  • obilježiti važne ekološke datume
  • razvijati kod učenika osjećaj ljubavi prema prirodi te poticati zaštitu prirode,
  • razumjeti značenje i važnost prava na zdrav okoliš
  • razvoj građanskog odgoja

Realizirani zadaci:
  • čišćenje okoliša (svaki drugi tjedan)
  • prezentacije učenika 4.b razreda o eko temama tijekom cijele školske godine: Globalno zatopljenje, Zagađenje mora, Svemirski otpad...
  • izrada kompostišta, redovito nadopunjavanje istog bio materijalom koji je prikupljen održavanjem bilja oko škole te prikupljanjem lišća. Planira se nabava stroja za usitnjavanje granja.

Vrijeme realizacije:

Školska godina 2018. / 2019
 


Nositelji:
  • učitelj Jure Kunac
  • razred 4.b
Naziv teme: PUT ZDRAVLJA - ZDRAVKIĆI I BOLKIĆI (1.c)
Ostvareni ciljevi:
  • senzibilizirati djecu i njihove roditelje za aktivnu ulogu u kreiranju svoga zdravlja
  • razvijanje ekološke svijesti kod učenika i roditelja
  • promocija zdravog života i pravilnih prehrambenih navika
  • ukazati na štetnost nezdrave hrane
  • upoznati učenike o utjecaju i važnosti kretanja za naše zdravlje, naučiti ih vježbe
  • upoznati učenike o važnosti spavanja za naše zdravlje i najboljim načinima spavanja
  • upoznati učenike o utjecaju i važnosti disanja za naše zdravlje
  • upoznati učenike i roditelje s najzdravijim načinima kuhanja ekoloških namirnica

Realizirani zadaci:
  • radionica kuhanja VESELIMO SE, DANAS KUHAMO
  • posjet bio&bio prodavaonici

Vrijeme realizacije:

Školska godina 2018./2019.


Nositelji:
  • učiteljica 1.C razreda Ankica Perišić, g. Željko Petrović – voditelj programa i direktor Centra izvrsnosti „George Mateljan“ u Splitu
     

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

  1. Planet naš je pod nogama nam čvrsto tlo, poštujmo ga i ne nanosimo mu zlo.
  2. Čuvajmo zemlju što se biljem plodi, budimo zahvalni zraku i vodi.
  3. Od smeća Zemlja teško diše, odvojimo papir, staklo, metal i otpremimo smeće na odlagalište.
  4. Voda voli teći slobodno i bistro, koristimo ju sa zahvalnošću, štedljivo i čuvajmo ju čistom.
  5. Zrak je lagan i nevidljiv al ` neprocjenjivo blago, čuvajmo šume što o njemu brinu i za šetnju su mjesto drago.
  6. Pohlepa, zagađivanje, umjetno svjetlo i buka životinje brine, smanjujemo im time vrste i količine.
  7. I životinje i bilje osjećaju srca toplinu i vole kad se ljudi o njima brinu.
  8. Zahvali za hranu i umjereno uživaj u njoj, ona neka bude i prijatelj i liječnik tvoj.
  9. Neka tobom ne upravlaju egocentrizam i hir, širi oko sebe ljubav i mir.
  10. Svakog dana zahvali za Zemlju i osmijehni se nekom i bit ćeš 100% EKO


Eko himna:

DOSTA NAN JE BILO SIVILA, BETONA,

AUTI NAN KVARE LIPI, FRIŠKI ZRAK.

MI SMO DICA ŽELJNA PRIRODE I BOJA

ZA OKOLIŠ ČIŠĆI DAJEMO VAM ZNAK.

POMETIMO PRVO ISPRID SVOJIH VRATA,

UREDIMO ŠKOLU I NAŠ ŠKOLSKI DVOR.

ZATVARAJMO ŠPINE I ŠPARAJMO VODU,

GASIMO I STRUJU TO JE PAMETNO.

 

A U NAŠEM VRTLU NEKA ZAMIRIŠE

LAVANDA I RUŽMARIN,

NEK OD LIPOG CVIĆA RESTE NAŠA SRIĆA

OVA ŠKOLA PONOSI SE Š NJIN.

 

NAŠA ŠKOLA BIT ĆE PONOS SPLITA GRADA,

JER PO NJEMU IME DOBILI SMO MI.

ZNAMO DOBRO ČA JE ODVAJANJE OTPADA

ZA OKOLIŠ ČIŠĆI GLASUJEMO SVI.

 

A U NAŠEM VRTLU NEKA ZAMIRIŠE

LAVANDA I RUŽMARIN,

NEK OD LIPOG CVIĆA RESTE NAŠA SRIĆA

OVA ŠKOLA PONOSI SE Š NJIN.

MI SMO EKO ŠKOLA- SPLIT 3!