Eko škola

Osnovna škola Vladimira Nazora, Crikvenica

Vinodolska 12
51260 Crikvenica

Telefon: 051/781-091
Fax: 051/781-091
E-mail: skola@os-vnazora-crikvenica.skole.hr
Web: http://os-vnazora-crikvenica.skole.hr/

Ravnatelj/ica: Deana Čandrlić-Zorica
Školski koordinatori: Olga Arnaut
Godina stjecanja statusa: 2002
Trenutni status: Dijamantni status
Projekti :

  • Naše šume

    Projekt se realizira u suradnji s: rasadnikom Podbadanj i Šumarijom Crikvenica. Projekt obuhvaća slijedeće aktivnosti: 1) Posjet rasadniku i sadnja sjemenki crnog bora, plijevljenje i pročupavanje sadnica crnog bora u kontejnerima. Aktivnost je namijenjena učenicima trećih razreda. 2) Pošumljavanje crikveničko-vinodolskog zaleđa sadnicama crnog bora. Aktivnost je namjenjen učenicima petih i osmih razreda. Na prvom pošumljavanju učenici naše škole bili su 2006.god. Tijekom svih ovih godina ugostili smo i dvije osnovne škole : OŠ Vladimir Gortan iz Rijeke i OŠ Slatine s Čiova. 3) učenici šestih razreda: stručna ekskurzija posjet institutu za sjemenarstvo u Jastrebarskom 4) učenici sedmih razreda: posjet rasadniku 5) svi učenici: likovni natječaj 'Raznolikost hrvatskih šuma'. Kroz ove aktivnosti učenici se upoznaju i stječu praktična znanja o važnosti sjemenarstva, proizvodnje sadnica šumskog drveća i pošumljavanja s ciljem obnove, očuvanja i unapređenja naših šuma. Također se upoznaju i s povjesti rasadnika Podbadanj gdje se šumske sadnice proizvode duže od sto godina (rasadnik je osnovan 1908.). U rasadniku se uzgajaja i veliki broj hortikulturnih sadnica ukrasnog drveća i grmlja koje se koriste za uređenje zelenih površina Crikvenice i ostalih mjesta Vinodolske doline. Vrijeme realizacije: travanj - lipanj, Obilježavanje Dana planeta Zemlje (22.04.) Obilježavanje Međunarodnog dana biološke raznolikosti (22.05.)

  • More mora more ostat

    Projekt se realizira u suradnji sa: ŠRD 'Arbun' iz Crikvenice, ŠRD 'Lovrata' iz Dramlja, ŠRD 'Tunera' iz Jadranova i muzejom Grada Crikvenice (Ribarska kuća u Jadranovu). Projekt obuhvaća sljedeće aktivnosti: udičarenje i takmičenje u udičarenju, upoznavanje s vrstama riba koje obitavaju u sjevernom Jadranu, učenje o važnosti pravilnog gospodarenaj morem s ciljem očuvanja biološke raznolikosti, te povijesti crikveničkog ribarstva.Ovaj projekt namjenjen je svim učenicima četvrtih razreda, a mogu se uključiti i učenici starijih razreda koji pokazuju interes i sklonost prema sportskom ribolovu. Ove školske godine održana je radionica u suradnji s Prirodoslovnim muzejom iz Rijeke. Kustosica muzeja, gđa. Milvana Arko Pijevac održala je radionicu na temu: Životni uvjeti u moru i bioraznolikost crikveničkog akvatorija. Vrijeme realizacije: travanj - svibanj. Obilježavanje Dana planeta Zemlje (22.04.) i Dana bioraznolikosti (22.05.), te u rujnu takmičarski dio.

  • Nonin sapun

    Ciljevi i zadaće projekta: 1) stjecati praktična znanja (o proizvodnji sapuna, u radu s kemikalijama, aranžiranju i dekoriranju), 2) razvijati ekološku svijest, 3) prepoznati prirodne vrednote i uočiti kvalitete prirodnog načina življenja, 4) uočiti direktnu povezanost čovjeka i prirode, uočiti i razumjeti uzročne posljedične veze ljudskog odnosa prema prirodi, 5) upoznati učenike s maslinarstvom nekad vrlo važnom privrednom granom crikveničkog kraja (velika hladnoća u veljači 1929. uništila je maslinike, a na obnovi se nije puno radilo i maslinarstvo je u ovom kraju ubrzo zamrlo), 6) razvijati poduzetnički duh i kreativnost, 7) razvijati osjećaj za lijepo i prirodno. Tijek rada: Eko sapun je proizvod u čijem nastanku učestvuju sve dobne skupine učenika naše škole. U starijim razrednima učenici se opredjeljuju za jednu od aktivnosti prema svojim sklonostima i interesu. Projekt počinje berbom maslina u školskom masliniku koji broji desetak maslina. U ovom dijelu projekta učestvuju učenici mlađih razreda sa svojim učiteljicama. Pošto smo članovi udruge maslinara 'Kvarner' masline ubrane u školskom masliniku prerađujemo u uljari u Puntu na otoku Krku. Ovom posjetom učenici dobivaju uvid u cjelokupni tehnološki postupak dobivanja hladnog prešanog maslinovog ulja.Tijekom svog boravka u Puntu a to su učenici petih i šestih razreda, dobrovoljnim radom učestvuju u berbi maslina u masliniku hotela Kanajt. Hotel raspolaže sa tradicionalnim uređajima za preradu maslina, a tu je i kolo za prešanje koji se koristio još u antičko doba. Dobiveno ekstradjevičansko maslinovo ulje učenici sedmih i osmih razreda koji su uključeni u grupu naprednih kemičara koriste u izradi sapuna. Maslinovo ulje kao osnovna sirovina obiluje vitaminima. A, D, E i K; omega-3 i omega-6 masnim kiselinama i brojnim antioksidansima. Zahvaljujući iznimnom bogatstvu svojih nutrijenata blagotvorno djeluje na kožu, hrani je, regenerira i usporava procese starenja. Uz maslinovo ulje koristi se i vodena otopina natrijevog hidroksida. Vrlo je važno precizno izvagati sastojke kako bi sapun bio prikladan za korištenje na koži. U izvagano maslinovo ulje dodaje se pripremljena vodena otopina natrijevog hidroksida. Potreban je posebni oprez o radu s natrijevim hidroksidom. Smjesa se zatim polagano miješa mikserom. Miješanjem ulja i lužine nastaje sapun. Rad s mikserom ubrzava kemijsku reakciju između ulja i lužine. Mješamo do pojave stabilne emulzije, a tada dodajemo eterična ulja autohtonog bilja matičnjaka, ružmarina i kadulje. Osim mirisa, ona sapunu daju ljekovita svojstva. Tekuća smjesa još malo se miješa mikserom, a potom se izlijeva u kalup. U kalupu se sapun stisne i ohladi za 24 sata. Ostavi se mjesec dana na zraku da se proces saponifikacije dovrši. Nakon toga vadimo ga iz kalupa. Likovna grupa pakira proizvode i brine se da ambalaža sapuna bude ekološki i estetski prihvatljiva. Novinarska skupina tijekom godine prati aktivnosti vezane za proizvodnju sapuna i o tome izvještava u školskom listu Šarko. Ti su sapuni biorazgradivi i ne onečišćuju okoliš. Ne izazivaju alergijske reakcije jer su izrađeni od posve prirodnih sastojaka biljnog podrijetla. Ovim smo projektom željeli potaknuti i lokalnu zajednicu i pojedince na promišljanje o mogućnosti obnove starih maslinika, jer je maslina danas samo hortikulturno drvo i kao dio mediteranskog pejsaža, ukras je hotelskih parkova i vrtova u Crikvenici.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Deana Čandrlić Zorica, ravnateljica
  • Draženka Mažar, pedagoginja
  • Olga Arnaut, učiteljica prirode i biologije
  • Martina Jakopčević, učiteljica kemije
  • Adrijana Šebalj, učiteljica informatike
  • Daliborka Todorović, učiteljica matematikei informatike
  • Suzana Mandić, učiteljica tehničke kulture
  • Edita Starčević, učiteljica hrvatskog jezika
  • Rea Župan, učiteljica razredne nastave
  • Tanja vukić, učiteljica razredne nastave
  • Suzana Kljuš, učiteljica likovne kulture
  • Sanja Sladić, učiteljica razredne nastave(PS Jadranovo)
  • Marijana Bezić,učiteljica razredne nastave(PŠ Dramalj)
  • Danijela Gršković Mataija, vjeroučiteljica
  • Silvo Franko, kućni majstor
  • Mihaela  Jovanović spremačica
  • Učenički Eko-odbor:
    • Tea Lisko 2.a
    • Andrej Uzelac 3.a
    • Petra Gavrić 3.b
    • Ana Peko-Lončar 5.a
    •  Danijela Klarić 5.b
    • Tara manestar 5c
    •  Fran Jokić 6a
    •  Zara Brkić 6b
    •  Ella Haidinger 6.c
    •  Klea Šabanović 7.a
    •  Ana Španoivć 7.b
    •  Duško Tomić 8.a
    •  David Badurina 8.b
    •  Bepo Matetić 8.c
    • Jakov Miklošić 1.i 2. PŠJ
    • Tara Manestar 1. i 3. PŠD
    • Klara Bezić 4. PŠD

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Primorske gromače – kameni rukopisi
Cilj:
  • upoznati učenike s vještinom gradnje suhozida na tradicionalni način
  • njegovanje nematerijalne baštine svoga kraja s naglaskom na suhozidno graditeljstvo
  • očuvanje kulturne baštine
  • usvajanje životnog stila (načina života) koji štiti prirodu i bioraznolikost – gromače su utočište mnogim životinjama i biljkama
  • obnova tradicionalnih primorskih poljoprivrednih pejsaža
  • promocija održivog razvoja i turizma koji počiva na biodiverzitetu
  • oplemeniti izgled školskog dvorišta
  • stvoriti prostor za edukaciju, druženje i odmor

Zadatak:
  • istražiti oblike i načine suhozidne gradnje u prošlosti čovječanstva
  • istražiti, upoznati i prezentirati oblike i načine gradnje gromača u Primorsko - goranskoj županiji
  • razvoj praktičnih vještina kroz korelaciju svih nastavnih predmeta (npr. Literarni izričaj - Hrvatski jezik, oslikavanje primorskih pejzaža - Likovna kultura, rasprostranjenost gromača u Hrvatskoj i geološka prošlost zemlje – Geografija, poljoprivredne kulture koje su se tradicionalno sadile unutar suhozida - Biologija, kemijski sastav i svojestva kamena - Kemija, gromače kroz povijest čovječanstva - Povijest, istražiti gradnju gromača u zemljama engleskog govornog područja – Engleski jezik, mjerenje površine školskog maslinika i izrada troškovnika – Matematika i Fizika, istražiti vrste alata koje su ljudi koristili kroz povijest potrebne za izradu gromača – nastava Tehničke kulture, istražiti etno glazbu primorskog podneblja koja opisuje težački život – Glazbena kultura)

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom listopada 2019. g.


Nositelji:
  • učenici
  • nastavno osoblje škole
  • članovi udruge 4 grada Dragodid
  • djelatnici Muzeja Grada Crikvenice
  • pokroviteljstvo Grada Crikvenice i građevinskog poduzeća Izgradnja d.o.o.
Naziv teme: Naše šume
Cilj:

Kroz ove aktivnosti učenici se upoznaju i stječu praktična znanja o važnosti sjemenarstva, proizvodnje sadnica šumskog drveća i pošumljavanja s
ciljem obnove, očuvanja i unapređenja naših šuma.Također se upoznaju i s povjesti rasadnika Podbadanj gdje se šumske sadnice proizvode duže
od sto godina (rasadnik je osnovan 1908.). U rasadniku se uzgajaja i veliki broj hortikulturnih sadnica ukrasnog drveća i grmlja koje se koriste za
uređenj zelenih površina Crikvenice i ostalih mjesta Vinodolske doline.


Zadatak:

Projekt obuhvaća slijedeće aktivnosti:

  • posjet rasadniku i sadnja sjemenki crnog bora, Plijevljenje i pročupavanje sadnica crnog bora u kontejnerima. Aktivnost je namijenjena učenicima trećih razreda.
  • pošumljavanje crikveničko-vinodolskog zaleđa sadnicama crnog bora. Aktivnost je namjenjen učenicima petih i osmih razreda. Na prvom pošumljavanju učenici naše škole bili su 2006.god. Tijekom svih ovih godina ugostili smo i dvije osnovne škole: OŠ Vladimir Gortan iz Rijeke i OŠ Slatine s Čiova
  • učenici šestih razreda: stručna ekskurzija posjet institutu za sjemenarstvo u Jastrebarskom
  • učenici sedmih razreda: posjet rasadniku
  • svi učenici: likovni natječaj "Raznolikost hrvatskih šuma"

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom travanja, svibnja i lipnja 2020. g.

  • izrada prezentacija, eko panoa, pisanje sastavaka i novinskih članaka

Nositelji:
  • učenici trećih, petih, šestih, sedmih i osmih razreda
  • učitelji razredne nastave, razrednici, učitelji likovne kulture i učitelj biologije
Naziv teme: Proizvodnja sapuna iz maslinovog ulja
Cilj:

Stjecati praktična znanja (o proizvodnji sapuna, u radu s kemikalijama, aranžiranju i dekoriranju), razvijati ekološku svijest, prepoznati prirodne
vrednote i uočiti kvalitete prirodnog načina življenja, uočiti direktnu povezanost čovjeka i prirode, uočiti i razumjeti uzročne posljedične veze ljudskog odnosa prema prirodi, upoznati učenike s maslinarstvom nekad vrlo važnom privrednom granom crikveničkog kraja (velika hladnoća u veljači 1929. uništila je maslinike, a na obnovi se nije puno radilo i maslinarstvo je u ovom kraju ubrzo zamrlo), razvijati poduzetnički duh i kreativnost, razvijati
osjećaj za lijepo i prirodno.


Zadatak:
  • radovi u školskom masliniku (orezivanje, zaštita od nametnika, berba)
  • prerada ulja u Puntu na otoku Krku
  • izrada sapuna
  • pakiranje proizvoda u ekološku ambalažu

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2019./2020.

  • rezultati izvršenih zadataka

Nositelji:
  • sve dobne skupine učenika naše škole i učitelji.
  • u starijim razredima učenici se opredjeljuju za jednu od aktivnosti prmea svojim interesima i sklonostima, a mlađi razredi su uključeni u berbu maslina i rad u masliniku.
Naziv teme: More mora more ostat
Cilj:

Upoznavanje s vrstama riba koje obitavaju u sjevernom Jadranu
Učenje o važnosti pravilnog gospodarenaj morem s ciljem očuvanja biološke raznolikosti, te povijesti crikveničkog ribarstva.


Zadatak:
  • udičarenje i takmičenje u udičarenju
  • upoznavanje s vrstama riba koje obitavaju u sjevernom Jadranu
  • učenje o važnosti pravilnog gospodarenaj morem s ciljem očuvanja biološke raznolikosti, te povijesti crikveničkog ribarstva

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom travnja, svibnja i lipnja 2020. g.

  • nastavni listići na radionicama, ostvareni rezultati na natjecanju

Nositelji:

Ovaj projekt namjenjen je svim učenicima četvrtih razreda, a mogu se uključiti i učenici starijih razreda koji pokazuju interes i sklonost prema
sportskom ribolovu.

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Izvješće eko patrola
Ostvareni ciljevi:

Rasvjetna tijela u učionicama gase se kad učenici napuštaju učionicu.
Na vrijeme se prijavljuju kvarovi na vodovodnim instalacijama te kućni majstor popravlja iste.


Realizirani zadaci:
  • Eko kutić po učionicama urđuje se sukladno obilježavanju eko datuma u školi.
  • Najveći problem je pravilno razvrstavanje otpada po učionicama i eko potrole smatraju da postoji mogućnost poboljšanja kvalitete razvrstavanja otpada.
  • Po mišljenju eko patrole, školsko dvorište unutač dovoljnom broju spremnika za otpad moglo bi biti urednije.

Vrijeme realizacije:

Tijekom cijele školske godine 2019./2020.


Nositelji:

Učenici sedmih razreda, učiteljice Biologije, Tehničke kulture, Matematike i Informatike.

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Ne zagađujmo prirodu jer svaki otpadak zemlju zaboli, pomognimo joj osjetiti da ipak je netko štuje i voli. Bistrina vode je čar današnjeg života.
Neočuvati je, bila bi prava sramota.


Eko himna:

Pažljivo slušajte jer imam plan:
konačno ću ostvariti svoj san.
Priroda je pravo bogatstvo grada
zato treba reagirati sada!
Prekrasno more, plavetnilo neba,
palme i cvijeće čuvati treba!
Ne krasi smećem zelenilo trave!
Uvijek koristi izraze prave!
Bavi se sportom i zdravo se hrani,
Pušenje i drogu svima zabrani!
Njeguj ukrasno grmlje i cvijeće.
Uživaj u šetnji, promatraj drveće.
Nek za nas čuju sve do južnog pola,
poručuje crikvenička eko škola!