Eko škola

Osnovna škola Vladimira Nazora, Crikvenica

Vinodolska 12
51260 Crikvenica

Telefon: 051/781-091
Fax: 051/781-091
E-mail: skola@os-vnazora-crikvenica.skole.hr
Web: http://os-vnazora-crikvenica.skole.hr/

Ravnatelj/ica: Deana Čandrlić-Zorica
Školski koordinatori: Olga Arnaut, Sonja Krišković
Godina stjecanja statusa: 2002
Trenutni status: Platinasti status
Projekti :

  • Naše šume

    Projekt se realizira u suradnji s: rasadnikom Podbadanj i Šumarijom Crikvenica. Projekt obuhvaća slijedeće aktivnosti: 1) Posjet rasadniku i sadnja sjemenki crnog bora, plijevljenje i pročupavanje sadnica crnog bora u kontejnerima. Aktivnost je namijenjena učenicima trećih razreda. 2) Pošumljavanje crikveničko-vinodolskog zaleđa sadnicama crnog bora. Aktivnost je namjenjen učenicima petih i osmih razreda. Na prvom pošumljavanju učenici naše škole bili su 2006.god. Tijekom svih ovih godina ugostili smo i dvije osnovne škole : OŠ Vladimir Gortan iz Rijeke i OŠ Slatine s Čiova. 3) učenici šestih razreda: stručna ekskurzija posjet institutu za sjemenarstvo u Jastrebarskom 4) učenici sedmih razreda: posjet rasadniku 5) svi učenici: likovni natječaj 'Raznolikost hrvatskih šuma'. Kroz ove aktivnosti učenici se upoznaju i stječu praktična znanja o važnosti sjemenarstva, proizvodnje sadnica šumskog drveća i pošumljavanja s ciljem obnove, očuvanja i unapređenja naših šuma. Također se upoznaju i s povjesti rasadnika Podbadanj gdje se šumske sadnice proizvode duže od sto godina (rasadnik je osnovan 1908.). U rasadniku se uzgajaja i veliki broj hortikulturnih sadnica ukrasnog drveća i grmlja koje se koriste za uređenje zelenih površina Crikvenice i ostalih mjesta Vinodolske doline. Vrijeme realizacije: travanj - lipanj, Obilježavanje Dana planeta Zemlje (22.04.) Obilježavanje Međunarodnog dana biološke raznolikosti (22.05.)

  • More mora more ostat

    Projekt se realizira u suradnji sa: ŠRD 'Arbun' iz Crikvenice, ŠRD 'Lovrata' iz Dramlja, ŠRD 'Tunera' iz Jadranova i muzejom Grada Crikvenice (Ribarska kuća u Jadranovu). Projekt obuhvaća sljedeće aktivnosti: udičarenje i takmičenje u udičarenju, upoznavanje s vrstama riba koje obitavaju u sjevernom Jadranu, učenje o važnosti pravilnog gospodarenaj morem s ciljem očuvanja biološke raznolikosti, te povijesti crikveničkog ribarstva.Ovaj projekt namjenjen je svim učenicima četvrtih razreda, a mogu se uključiti i učenici starijih razreda koji pokazuju interes i sklonost prema sportskom ribolovu. Ove školske godine održana je radionica u suradnji s Prirodoslovnim muzejom iz Rijeke. Kustosica muzeja, gđa. Milvana Arko Pijevac održala je radionicu na temu: Životni uvjeti u moru i bioraznolikost crikveničkog akvatorija. Vrijeme realizacije: travanj - svibanj. Obilježavanje Dana planeta Zemlje (22.04.) i Dana bioraznolikosti (22.05.), te u rujnu takmičarski dio.

  • Nonin sapun

    Ciljevi i zadaće projekta: 1) stjecati praktična znanja (o proizvodnji sapuna, u radu s kemikalijama, aranžiranju i dekoriranju), 2) razvijati ekološku svijest, 3) prepoznati prirodne vrednote i uočiti kvalitete prirodnog načina življenja, 4) uočiti direktnu povezanost čovjeka i prirode, uočiti i razumjeti uzročne posljedične veze ljudskog odnosa prema prirodi, 5) upoznati učenike s maslinarstvom nekad vrlo važnom privrednom granom crikveničkog kraja (velika hladnoća u veljači 1929. uništila je maslinike, a na obnovi se nije puno radilo i maslinarstvo je u ovom kraju ubrzo zamrlo), 6) razvijati poduzetnički duh i kreativnost, 7) razvijati osjećaj za lijepo i prirodno. Tijek rada: Eko sapun je proizvod u čijem nastanku učestvuju sve dobne skupine učenika naše škole. U starijim razrednima učenici se opredjeljuju za jednu od aktivnosti prema svojim sklonostima i interesu. Projekt počinje berbom maslina u školskom masliniku koji broji desetak maslina. U ovom dijelu projekta učestvuju učenici mlađih razreda sa svojim učiteljicama. Pošto smo članovi udruge maslinara 'Kvarner' masline ubrane u školskom masliniku prerađujemo u uljari u Puntu na otoku Krku. Ovom posjetom učenici dobivaju uvid u cjelokupni tehnološki postupak dobivanja hladnog prešanog maslinovog ulja.Tijekom svog boravka u Puntu a to su učenici petih i šestih razreda, dobrovoljnim radom učestvuju u berbi maslina u masliniku hotela Kanajt. Hotel raspolaže sa tradicionalnim uređajima za preradu maslina, a tu je i kolo za prešanje koji se koristio još u antičko doba. Dobiveno ekstradjevičansko maslinovo ulje učenici sedmih i osmih razreda koji su uključeni u grupu naprednih kemičara koriste u izradi sapuna. Maslinovo ulje kao osnovna sirovina obiluje vitaminima. A, D, E i K; omega-3 i omega-6 masnim kiselinama i brojnim antioksidansima. Zahvaljujući iznimnom bogatstvu svojih nutrijenata blagotvorno djeluje na kožu, hrani je, regenerira i usporava procese starenja. Uz maslinovo ulje koristi se i vodena otopina natrijevog hidroksida. Vrlo je važno precizno izvagati sastojke kako bi sapun bio prikladan za korištenje na koži. U izvagano maslinovo ulje dodaje se pripremljena vodena otopina natrijevog hidroksida. Potreban je posebni oprez o radu s natrijevim hidroksidom. Smjesa se zatim polagano miješa mikserom. Miješanjem ulja i lužine nastaje sapun. Rad s mikserom ubrzava kemijsku reakciju između ulja i lužine. Mješamo do pojave stabilne emulzije, a tada dodajemo eterična ulja autohtonog bilja matičnjaka, ružmarina i kadulje. Osim mirisa, ona sapunu daju ljekovita svojstva. Tekuća smjesa još malo se miješa mikserom, a potom se izlijeva u kalup. U kalupu se sapun stisne i ohladi za 24 sata. Ostavi se mjesec dana na zraku da se proces saponifikacije dovrši. Nakon toga vadimo ga iz kalupa. Likovna grupa pakira proizvode i brine se da ambalaža sapuna bude ekološki i estetski prihvatljiva. Novinarska skupina tijekom godine prati aktivnosti vezane za proizvodnju sapuna i o tome izvještava u školskom listu Šarko. Ti su sapuni biorazgradivi i ne onečišćuju okoliš. Ne izazivaju alergijske reakcije jer su izrađeni od posve prirodnih sastojaka biljnog podrijetla. Ovim smo projektom željeli potaknuti i lokalnu zajednicu i pojedince na promišljanje o mogućnosti obnove starih maslinika, jer je maslina danas samo hortikulturno drvo i kao dio mediteranskog pejsaža, ukras je hotelskih parkova i vrtova u Crikvenici.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Deana Čandrlić -Zorica, ravnateljica
  • Draženka Mažar, pedagoginja
  • Sonja Krišković učiteljica informatike
  • Olga Arnaut, učiteljica prirode i biologije
  • Martina Jakopčević, učiteljica kemije
  • Suzana Mandić, učiteljica tehničkog
  • Jasmina Manestar, učiteljica hrvatskog jezika
  • Gordana Dodlek, učiteljica razredne nastave
  • Tanja Vukić, učiteljica razredne nastave
  • Suzana Kljuš, učiteljica likovne kulture
  • Sanja Sladić, učiteljica razredne nastave(PS Jadranovo)
  • Marijana Bezić,učiteljica razredne nastave(PŠ Dramalj)
  • Danijela Gršković Mataija, vjeroučiteljica
  • Silvo Franko, kućni majstor
  • VANJSKI ČLANOVI:
    • Boris Miklić direktor šumarije Crikvenica
    • Franko Gržetić direktor Eko-Murvice d.o.o.
    • Danijela Car, predstavnik roditelja i doktor veterine
    • Snježana Skorup, dipl. ing. agronomije, voditeljica rasadnika Podbadanj
  • Članovi učeničkog eko odbora u šk.g. 2021/2022
  • Područna škola Jadranovo:
    • 1.2.j. - Ana Zara Starčević
    • 3.j.- Vita Turina
    • 4.j.- Karla Ivčić
  • Područna škola Dramalj:
    • 1.d.- Viktorija Domijan
    • 2.3.d. -  Luka Paljar  i Ana Perhat
    • 4.d. - Lucijan Penava
  • Matična škola Crikvenica:
    • 1.a. - Mia Antić
    • 2.a. - Dominik jurinčić
    • 3.a. - Elena Butorac
    • 3.b. - Nora Mujanović
    • 4.a.- Frano Manestar
    • 5.a. - Karlo Hrman
    • 5.b.- Lea Pijevac
    • 6.a.- Luka Tomić
    • 6.b. - Petra Gavrić
    • 6.c. - Andrej Uzelac
    • 7.a. - Ana Peko-Lončar
    • 7.b. - Danijela Klarić
    • 7.c. - Tara Manestar
    • 8.a.- Gert Hyseni
    • 8.b.- Zara Brkić
    • 8.c.- Ella Haidinger

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Projekt Eko škola u PŠ Dramalj
Cilj:
  • Osvješćivanje najmlađih učenika o važnosti očuvanja okoliša, nežive prirode i živih bića na zemlji
  • Važnost razdvajanja otpada
  • Zdrava prehrana
  • Briga o pricama
  • Očuvanje šumskog eko sustava

Zadatak:

Realizacija zadataka:


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom cijele školske godine 2021./2022.


Nositelji:

Učenici prvog razreda i učiteljica.

Naziv teme: Naše šume - Odgođeni projekt
Cilj:
  • Stjecanje praktičnih znanja o važnosti sjemenarstva.
  • Proizvodnja sadnica šumskog drveća. 
  • Pošumljavanje s ciljem obnove, očuvanja i unapređenja naših šuma.
  • Upoznati se s povijesti rasadnika Podbadanj - rasadnik koji uzgaja šumske sadnice od 1908.g.

Zadatak:

·       Posjet rasadniku i sadnja sjemenki crnog bora, Plijevljenje i pročupavanje sadnica crnog bora u kontejnerima. Aktivnost je namijenjena učenicima trećih razreda.

·       Pošumljavanje crikveničko-vinodolskog zaleđa sadnicama crnog bora. Aktivnost je namjenjen učenicima petih i  osmih razreda. Na prvom pošumljavanju učenici naše škole bili  su 2006.god. Tijekom svih ovih godina ugostili smo i dvije osnovne škole : OŠ Vladimir Gortan iz  Rijeke i OŠ Slatine s Čiova

·       učenici šestih razreda: stručna ekskurzija posjet institutu za sjemenarstvo u Jastrebarskom

·       učenici sedmih razreda: posjet rasadniku

·       svi učenici:  likovni natječaj "Raznolikost hrvatskih šuma"


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Odgođeni projekti - zbog epidemioloških mjera (realizirano samo pošumljavanje)


Nositelji:

Učenici trećih, petih, sedmih i osmih razreda i njihovi učitelji.
Učitelji razredne nastave, razrednici, učitelj Likovne kulture i učitelj Biologije.

Naziv teme: More mora more ostat - Odgođeni projekt
Cilj:
  • Projekt se realizira u suradnji sa: ŠRD“Arbun“ iz Crikvenice, ŠRD“Lovrata“iz Dramlja, ŠRD“Tunera“ iz Jadranova  i muzejom Grada Crikvenice (Ribarska kuća u Jadranovu).
  • Ove školske godine održana je radionica u suradnji s Prirodoslovnim muzejom iz Rijeke. Kustosica muzeja, gđa. Milvana Arko Pijevac održala je radionicu na temu: Životni uvjeti u moru i bioraznolikost crikveničkog akvatorija.

Zadatak:
  • udičarenje i takmičenje u udičarenju,
  • upoznavanje s vrstama riba koje obitavaju u sjevernom Jadranu
  • učenje o važnosti pravilnog gospodarenaj morem s ciljem očuvanja biološke raznolikosti, te povijesti  crikveničkog  ribarstva.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Odgođeni projekti - zbog epidemioloških mjera.


Nositelji:

Ovaj projekt namjenjen je svim učenicima četvrtih razreda, a mogu se uključiti i učenici starijih razreda koji pokazuju interes i sklonost prema sportskom ribolovu.

Naziv teme: Projekt Primorske gromače - kameni rukopisi
Cilj:
  • Upoznati učenike s vještinom gradnje suhozida na tradicionalni način
  • Njegovanje nematerijalne baštine svoga kraja s naglaskom na suhozidno graditeljstvo
  • Očuvanje kulturne baštine
  • Usvajanje životnog stila (načina života) koji štiti prirodu i bioraznolikost – gromače su utočište mnogim životinjama i biljkama
  • Obnova tradicionalnih primorskih poljoprivrednih pejsaža
  • Promocija održivog razvoja i turizma koji počiva na biodiverzitetu
  • Oplemeniti izgled školskog dvorišta
  • Stvoriti prostor za edukaciju, druženje i odmor

Zadatak:
  • Istražiti oblike i načine suhozidne gradnje u prošlosti čovječanstva
  • Istražiti, upoznati i prezentirati oblike i načine gradnje gromača u Primorsko - goranskoj županiji
  • Razvoj praktičnih vještina kroz korelaciju svih nastavnih predmeta (npr. Literarni izričaj - Hrvatski jezik, oslikavanje primorskih pejzaža - Likovna kultura, rasprostranjenost gromača u Hrvatskoj i geološka prošlost zemlje – Geografija, poljoprivredne kulture koje su se tradicionalno sadile unutar suhozida - Biologija, kemijski sastav i svojestva kamena - Kemija, gromače kroz povijest čovječanstva - Povijest, istražiti gradnju gromača u zemljama engleskog govornog područja – Engleski jezik, mjerenje površine školskog maslinika i izrada troškovnika – Matematika i Fizika, istražiti vrste alata koje su ljudi koristili kroz povijest potrebne za izradu gromača – nastava Tehničke kulture, istražiti etno glazbu primorskog podneblja koja opisuje težački život – Glazbena kultura)

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom mjeseca listopada 2021. (kada članovi udruge Dragodida dolaze u Crikvenicu radi održavanja postojećih suhozida na Kotoru).


Nositelji:
  • učenici
  • nastavno osoblje škole
  • članovi udruge 4 grada Dragodid
  • djelatnici Muzeja Grada Crikvenice
  • pokroviteljstvo Grada Crikvenice i građevinskog poduzeća Izgradnja d.o.o.
Naziv teme: Nonin sapun - Proizvodnja eko sapuna iz maslinovog ulja
Cilj:
  • Stjecanje praktičnog znanja o proizvodnji sapuna (u radu s kemikalijama, aranžiranju i dekoriranju). 
  • Razvijati ekološku svijest 
  • Prepoznati prirodne vrenote
  • Uočiti kvalitete prirodnog načina življenja
  • Uočiti direktnu povezanost čovjeka i prirode
  • Uočiti i razumijeti uzročno-posljedične veze ljudskog odnosa prema prirodi
  • Upoznati učenike s maslinarstvom, negada vrlo važnom poljoprivrednom granom crikveničkog kraja
  • Razvijati poduzetnički duh i kreativnost
  • Razvijati osjećaj za lijepo i prirodno

Zadatak:
  • Radovi u školskom masliniku (orezivanje, prihrana, zaštita od nametnika, berba)
  • Prerada ulja po prvi puta u Bribiru u privatnoj uljari
  • Izrada sapuna
  • Pakiranje proizvoda u ekološku ambalažu

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom školske godine 2021./2022.

  • rezultati izvršenih zadataka

Nositelji:

Sve dobne skupine učenika naše škole i njihovi učitelji.
U starijim razredima učenici se opredjeljuju za jednu od aktivnosti prema svojim interesima i sklonostima, a mlađi razredi su uključeni u berbu maslina i rad u masliniku.

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Izvješće Eko patrola
Ostvareni ciljevi:
  • Rasvjetna tijela i sve ostale elektroničke naprave u učionici (računala, projektori, klime, ...) u učionicama gase se kad učenici napuštaju učionicu. 
  • Sve eventualne kvarove na električnim i vodovodnim instalacijama odmah se prijavljuju kućnom majstoru koji ih na vrijeme popravlja.

Realizirani zadaci:
  • Eko kutići po učionicama uređuju se sukladno obilježavanju eko datuma u školi.
  • Eko datumi:
    • 16.9. Dan ozonskog omotača
    • 04.10. Dan zaštite životinja
    • 16.10. Dan zahvalnosti za plodove zemlje
    • 18.10. Dan kravata
    • 02.02. Međunarodni dan močvarnih staništa
    • 22.03. Dan voda
    • 22.04. Dan planeta Zemlje
    • 22.05. Međunarodni dan biološke raznolikost i dan zaštite prirode u Republici Hrvatskoj       

Vrijeme realizacije:

Tijekom cijele školske godine 2021./2022.


Nositelji:
  • Zbog epidemioloških mjera rad eko patrola je modificiran te ga obavljaju dežurni učenici iz svakg razrednog odjela.
  • Učitelji Biologije, Tehničke kulture, Likovne kulture i Informatike.

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Ne zagađujmo prirodu jer svaki otpadak zemlju zaboli, pomognimo joj osjetiti da ipak je netko štuje i voli. Bistrina vode je čar današnjeg života.
Neočuvati je, bila bi prava sramota.


Eko himna:

Pažljivo slušajte jer imam plan:
konačno ću ostvariti svoj san.
Priroda je pravo bogatstvo grada
zato treba reagirati sada!
Prekrasno more, plavetnilo neba,
palme i cvijeće čuvati treba!
Ne krasi smećem zelenilo trave!
Uvijek koristi izraze prave!
Bavi se sportom i zdravo se hrani,
Pušenje i drogu svima zabrani!
Njeguj ukrasno grmlje i cvijeće.
Uživaj u šetnji, promatraj drveće.
Nek za nas čuju sve do južnog pola,
poručuje crikvenička eko škola!