Eko škola

Dječji vrtić Bubamara Glina

Frankopanska 33
44 400 Glina

Telefon: 044 882 228
Fax: 044 880 704
E-mail: vrtic.glina@gmail.com
Web:

Ravnatelj/ica: Andreja Kuzmić
Školski koordinatori: Vesna Novak
Godina stjecanja statusa: 2017
Trenutni status: 1. obnova
Projekti :

  • Eko-paket
  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • Projekt 'Spasimo drvo'

    Projekt 'Spasimo drvo' nastavili smo treću godinu zaredom na razini cijelog vrtića. Ove godine izrađivali smo igračke od neoblikovanog materijala, točnije od starog kartona i papira. S našim projektom smo se javili na natječaj OTP banke 'Poticanje ekološke osvještenosti'. Od njih smo dobili novčana sredstva koja smo odlučili utrošiti za kupnju sadnica drveća. Naša najstarija skupina otišla je u Zagreb u rasadnik gdje smo najprije mogli vidjeti sasvim male sadnice drveća. Djeci se najviše svidio javor zbog svog crvenog lišća, tako da smo pored ostalih sadnica uzeli i dva javora. ODGOJNA SKUPINA 'PTIČICA' (starija vrtićka skupina) 'Ptičice' u rasadniku. Posjetili smo i Tvornicu olovaka Zagreb gdje su djeca mogla vidjeti još jedan proizvod izrađen od drveta. Mogli su vidjeti cijeli postupak nastajanja olovke. Bili su oduševljeni jer nikad nisu vidjeli toliko olovaka na jednom mjestu. Odmah sljedeći dan uz pomoć tate Strejčeka i vrijednih dječjih ručica drveće smo posadili u naše vrtićko dvorište. Stablo jabuke upoznali smo kada ga svi najradije obilazimo - u vrijeme berbe. Gospodin Tonković pozvao nas je u berbu jabuka što smo rado prihvatili. Budući da se djeca rado igraju proslave rođendana i svi vole tortu, napravili smo jednu koja će nam trajati cijelu godinu. Danima smo je kaširali, bojali, ukrašavali i poslije se dugo s njom igrali. Jesen nam je donijela puno plodova u naš vrtić. Od svih djeci je bio najdraži kukuruz kojeg su mrvili, usitnjavali, vagali... Ove godine izrađivali smo reciklirani papir. Djeca su već usavršila postupak, a najteži dio izrade im je uvijek trganje papira. Za nastanak prekrasnih radova nekad nam ne trebaju boje i kistovi, već je dovoljno nešto otpadnog materijala. Jednog dana smo predložili djeci da razmisle kako bi se igrali kada ne bi imali igračaka. Ispred sobe su našli nekoliko kutija i sami osmislili svoju igru. Najstarija skupina odlazi u 'Dionu' prodati boce koje su sakupljali zajedno s roditeljima. Od otpadnog materijala nastala je i ova abeceda. Napravljena je od kutijica čaja i sličica iz novina koje su djeca sama izrezivala. I ovo proljeće smo sijali različito povrće u naš 'eko - vrt'. Djeca su od kuće donijela sjemenje onoga što najviše vole jesti i posijala uz pomoć odraslih. ODGOJNA SKUPINA ‘RIBICA’ (srednja vrtićka skupina 4-5 godina). Budući da smo početkom rujna uočili da djeca najviše vremena provode u igri u centru građenja gredeći i konstruirajući najrazličitije konstrukcije, sakupili smo mnogo kutija od mlijeka i s djecom ih iskaširali, a zatim obojili temperama. Radili smo u sobi, u hodniku na podu… i djeca su uživala. Nove kocke su koristili na različite načine u svojim igrama i izdržale su do kraja godine, a da se nisu slomile. U razgovoru s djecom došli smo na ideju o dvorcu kojeg možemo napraviti od kartona. Dok su bojala, djeca su govorila kako će se s njime igrati i da se treba brzo osušiti da započnu s igrom. Na isti način dosjetili smo se zidne matematičke igre s bademima. Od jedne stare kutije koju su djeca ukrasila kolaž papirom napravili smo malo kazalište lutaka. Lutke iz priče ‘Tri praščića’ izradili smo od kartonskih tuljaka. Od kartonskih tuljaka napravili smo i božićna drvca koja smo potom okitili. I jedno veliko eko božićno drvce od kartonskih kutija za jaja. Na božićnoj kreativnoj radionici roditelji su izrađivali kutije za kutić prijateljstva od kartonskih kutija za čips. Djeca vole graditi kućicu za igru od strunjača, ali im se urušava pa smo odlučili izraditi jednu od kartona. Iskaširali smo je, ali usprkos tome nije dugo potrajala te smo napravili drugu od starih kartonskih stalaža koje smo imali u vrtiću. Dolaskom proljeća njezin dimnjak postao je dom jednoj kaširanoj rodi. U maškarama smo također upotrijebili stari karton na način da smo izradili kostime od njega. Od starih kutija za jaja izrezivali smo i bojali cvjetiće, a kartonski tuljci poslužili su nam za izradu tijela bubamare i ose. Kartonski tuljci poslužili su nam za izradu cvjetića koje su djeca obojila najrazličitijim bojama, ajedna stara kutija postala je automobil. U obiteljsko – dramskom centru djevojčicama je nedostajao prostor za lutkinu odjeću pa smo od kartonske kutije napravili ‘pravi’ ormar. Djeca su pomagala u izradi i bojanju, a kasnije su ga svakodnevno koristili u igri te su pazili da odjeća u njemu uvijek bude uredno složena. ODGOJNA SKUPINA ‘ZEČIĆI’ (mlađa mješovita skupina 2-4 godine). Djeca su koristeći velike kartonske tuljke i lijepeći na njih kolaž papir izradila igračku koja je služila za provlačenje loptica različitih veličina i slično. Cvetići i vaze napravljene od kartona kojeg su djeca obojila flomasterima, a kao stabljika poslužila je slamka. U proljetnom kutiću kombinirali smo prirodne materijale, pedagoški neoblikovane materijale i karton. Na stablu su se smjestili cvjetići napravljeni od kartona i ‘kinder jaja’, vaza je kartonski tuljak. U hodniku je smještena kartonska kućica čije zidove krase dječji likovni radovi. Jedan veliki komad kartona djeca su obojila tako da izgleda kao krov, a od šiblja smo izradili gnijezdo za rodu. ODGOJNA SKUPINA ‘PATKICA’ (jaslička skupina 1-2 godine). Pomoću ovih kartonskih tuljaka djeca su učila odnos veličina i upoznavali četiri osnovne boje. Od jedne stare kartonske kutije izradili smo didaktičku igračku pomoću koje smo upoznavali geometrijske likove. Prazne kutije od krema poslužile su nam za poticanje razvoja koordinacije pokreta ruke i uočavanje pripadnosti. Od kartona i tuljaka izradili smo didaktičku nametaljku pomoću koje smo razvijali odnos veličina i manipulaciju njima u odnosu na druge predmete. Igra je bila interesantna svoj djeci u skupini. Igra i istraživanje jesenskih plodova. Od prazne ambalaže mlijeka napravili smo još jednu igru za upoznavanje boja. Djeca su nastojala staviti određenu boju boce na zadano mjesto. Uz to su još i razvijali motoriku prstiju otvarajući i zatvarajući boce. Od papirnatih vreća napravili smo kostim puža za maškare s kojim smo se čitavu godinu igrali.

  • Projekt 'Svako dijete jedan cvijet'

    Projekt ‘Svako dijete jedan cvijet' nastavak je niza projekata koje smo radili tijekom proteklih godina. Budući da smo tek završili s projektom ‘Stvorimo novo drvo' i tako obogatili naše vrtićko dvorište s nekoliko vrsta stabala i voćki, u planu nam je bilo uljepšati okoliš različitim cvijećem. Rad na projektu počeli smo početkom pedagoške godine 2014/2015. u koji su bili uključena sve dobne skupine, svi djelatnici našeg objekta kao i vanjski suradnici i roditelji. Suradnici su: djeca, roditelji, odgojitelji i svi djelatnici vrtića gradska knjižnica i čitaonica Glina komunalac Glina, cvjećarnica Tihi, sjemenara Pruća, profesor Željko Jambrešić i razni uzgajivači cvijeća. CILJ PROJEKTA: obogatiti vrtićko dvorište različitim vrstama cvijeća. ZADATCI-upoznati djecu s različitim vrstama cvijeća-potaknuti djecu da se pažljivo odnose o svom okolišu-osvijestiti djecu što je potrebno za rast (sunce, zemlja, voda) KAKO SMO POČELI Razgovorom: volite li cvijeće? DA, ZATO ŠTO MIRIŠI….ZATO ŠTO JE LIJEPO….koje cvijeće poznajete? LJUBIČICE, TRATINČICE, MASLAČAK, ŠAFRAN, CVIJET JAGODE, SUNCOKRET kako se zove cvijeće koje raste u cvjetnjaku? RUŽE, LJUBIČICE I TRATINČICE, ROZA CVIJEĆE, BAKA IMA NEKO NARANČASTO CVIJEĆE iz čega naraste cvijet? IZ SJEMENA, IZ POSUDE što mu treba da naraste? TREBA MU VODA I SUNCE, SJEMENKA, VODA I ZEMLJA. Listanjem i čitanjem slikovnica , enciklopedija, časopisa: Neko cvijeće raste iz sjemena….a neko iz korijena Djeca su znala da od sjemena nastane cvijet, da je malo , sitno i smećkaste boje. Sjeme je spremno za sadnju. Posađeno sjeme stavili smo na prozor. Brinuli smo o njemu i svakodnevno ga promatrali i zalijevali. Tijekom duge i hladne zime uz redovitu brigu o cvijeću provodili smo različite aktivnosti koje su bile vezane uz cvijeće. Izradili smo memory kartice, igrali smo se sa slovima, modelirali smo i izrađivali cvjetiće različitim tehnikama. S prvim zrakama sunca i dolaskom proljeća naši poznavatelji cvijeća krenuli su u akciju sadnje. Uz redovitu brigu, zalijevanje, plijevljenje naše dvorište je dobilo drugačiji izgled prepun rascvjetanog cvijeća različitih boja u kojem uživamo svaki dan. Potaknuti interesom djece odgojiteljice su za mališane odglumile predstavu 'Raspjevani cvijet'. POSTIGNUĆE - Djeca su razvijala svoju kreativnost, samostalnost, spretnost i odgovornost. Projekt je djeci nudio nešto novo, spoznaju da je važno voditi brigu o cvijeću, razvijao je pozitivnu sliku. Upoznala su se sa zanimanjem cvjećar, vrtlar. Naučili su nove nazive i vrste cvijeća. Spoznala su važnost sunca, zemlje, vode kao osnove za rast. Najvažnije je da smo svi uživali i ostvarili naš cilj -rascvalo dvorište.

  • Kulturna baština i tradicijska kultura našeg zavičaja

    Upoznavanje djece s kulturnom baštinom i tradicijskom kulturom našeg zavičaja te stvaranje pozitivnog odnosa prema baštini našeg kraja. Razvijati zdrave navike konzumiranja tradicionalne hrane u vrtiću i obitelji. Zadovoljiti dječju potrebu za igrom i kroz različite aktivnosti omogućiti im da steknu određena znanja i vještine. Poticaj za izbor i provođenje projekta: Poticaj su nam bile naše narodne nošnje i ljubav djece prema plesu u njima. Interes smo kanalizirali kroz razne aktivnosti i poticaje s jednim predznakom, očuvanjem i integracijom stečevina tradicijske kulture u svakodnevni odgojno obrazovni rad. Stvaranje zdravih prehrambenih navika kao bitnog čimbenika za očuvanje zdravlja. Igra lutkama na novi način. Opis aktivnosti projekta: Projekt se oblikuje tijekom rada i otvorenog je tipa te u mnogim komponentama ovisi o prilikama u kojima se djeca u nekom trenutku ili situaciji nalaze. Prva situacija je bila kada smo išli na Dane kruha u Topusko. Djeca su išla u nošnji koja je izrađena i našivena u vrtiću. Majke Tie Bobete i Tiffany Cvetanović Pavić izvezle su dijelove narodnog veza našeg kraja. Za Majčin dan djeca su majkama poklonila čestitku u obliku djevojčice ili dječaka napravljene od papira sa motivima posavske narodne nošnje koje su sami obojali. Kao završni dio projekta bio je posjet Hrvatskoj korablji Marin brod gdje smo vidjeli autohtonu korablju sa namještajem i vezenim predmetima u njoj. Dijete od rođenja istražuje svijet i otkriva svoje mogućnosti. Igra je primarni način učenja o sebi, drugima i okolini. Predškolsko dijete većinu vremena provodi u igri, a razvoj, učenje i rad bit će uspješniji ako odvijaju kroz igru ili sadrže elemente igre. Kroz igru dijete uči, razvija se, otkriva sebe i svijet putem pokušaja i pogrešaka. Eksperimentiranjem s različitim materijalima, zvukovima, sredstvima. Njome dijete razvija osjećaj sigurnosti, samostalnosti, samokontrole, te razvija vještine na svim područjima(motoričke, emocionalne, kognitivne, socijalne i govorne vještine).Na početku smo pratili interese djece. Primijetile smo da se vole igrati s lutkama, primarni zadatak bio je da osmislimo centar u kojeg ćemo smjestiti Barbike, plišane i gumene lutke. Za Barbike smo sašili haljine i ostale odjevne predmete, od tkanina koje smo prethodno sakupili, u tome su nam pomogli roditelji. Napravili smo kućice od kartonskih kutija, namještaj- stolice od tuljaka koje smo obložili tkaninom, trosjed, krevetiće i ormar za odjeću. Slijedeća faza bila je izrada lutkica od krpica. Roditelje smo pozvali na radionicu 10. 12. 2016. na kojoj su izrađivali lutke. Sami su osmišljavali kako će ona izgledati, dali joj izraz lica, na kraju su sve lutke bile vesele i lijepe. Koristili su ove materijale: raznobojne tkanine, vune, trakice, dugmad, lastiku, perlice, til, gliter i druge dekore .Djeca su se svakodnevno igrala s lutkama svojim gestama, pokretima, mimikom i govorom dali joj život. One su postale tata imama, brat i sestra, mladenka i mladoženja. Igra se odvijala u obiteljskom centru ali i u drugim dijelovimasobe. Kada je bio manji broj djece u sobi smo se igrali starih igara s pjevanjem: Naokolo šalata, Igra kolo, Proljetno kolo i dr. Djeca vole ples te sami smišljaju pokrete, naročito Nola, Ema i Nika, ostali ih prate. U vrijeme zimskog perioda nismo mogli izlaziti u šetnju, pa smo se često u dvorani igrali igara s pjevanjem. Djeci su igre bile zanimljive i nisu odustajali dok se svi ne bi izredali i bili birani. U mjesecu lipnju izrađivali smo ribice od dječjih čarapa. Njihov zadatak je bio da donesu čarape, zatim su ih punili vatom i punjenjem od jastuka. Nakon toga šivali smo gumbiće za oči, od tkanine smo izradili peraje, te ukrašavali ribice s gliterom i zlatnom akril bojom. Djeca su zavoljela ribice i svakodnevno se igrala s njima. Bili su jako maštoviti, napravili smo bazen od velike kartonske kutije, koju smo obložili plavim vrećicama , u njega su stavljali kamenčiće, školjke, pužiće. Dječji vrtić je mjesto življenja i učenja kroz igru te sve ostale životne situacije za svako dijete. Svoju važnu ulogu vidimo u promicanju pravilne prehrane kao bitnog čimbenika očuvanje zdravlja. Primijetili smo da djeca konzumiraju ne raznovrsnu prehranu te smo ih upoznali s tradicionalnom hranom naših baka koje se sastoji od puno povrća, voća, raznih juha i variva. S kuharicama smo dogovarali recepte i jelovnike, a roditeljima smo ponudili tradicionalne kolače bazlamaču i pečenu bundavu. Osmislili smo poticajne aktivnosti kroz koje su djeca upoznavala hranu. Kroz slike i časopise su proučavala voće, povrće i ostale namirnice potrebne za kuhanje, a tijekom ručka su osjetilima mirisa, okusa, dodira i vida, upoznavala hranu. Djecu smo poticali na samostalno postavljanje pribora te samostalnog posluživanja. Djeca su iz časopisa izrezivala slike hrane koje su imenovala, te smo izradili zajednički plakat. Na taj način, djeca su vježbala motoriku šake i prstiju režući sa škaricama i lijepeći s ljepilom. Odgojiteljice su izradile knjižicu sa slikama i nazivima hrane. Djeca su svakodnevno mogla gledati slike, imenovati ih i pomagati mlađoj djeci oko usvajanja imena i prepoznavanje jela. Potaknuti finim kolačima naših kuharica i djeca su od tijesta mijesila, oblikovala i ukrašavala kolače. To je aktivnost koja je trajala cijele godine i u kojoj su djeca najviše uživala. Projekt se oblikovao tijekom rada te se razvijao prema dječjim željama i interesima. Kod djece smo potaknuli vještine sposobnosti istraživanja, poštivanja vlastite kulture i kulturne baštine. Ostvarili smo kvalitetniju prehranu kod djece te potaknuli i roditelje na pripremu raznovrsnije prehrane. OSTVARENI REZULTATI - U odnosu na djecu: Kod djece pobuđen je interes za ovom tematikom. Stvoreno je poticajno okruženje za prihvaćanje lokalne kulturne baštine. U ovom projektu imala su priliku razvijati finu motoriku. Razvijati kreativnost i izražavanje kroz mnoge medije: crtanje, slikanje, vezenje. U odnosu na ostale: Vrtić je dobio priliku stati iza projekta koji promiče lokalni identitet, koji djeci daje mogućnost da uče iz svoje okoline, koji je zbližio i pojačao suradnju lokalne zajednice.