Eko škola

Osnovna škola Vodnjan - Scuola elementare Dignano

Žuka 6
52215 Vodnjan

Telefon: 052 - 511 - 327
Fax:
E-mail: ured@os-vodnjan.skole.hr
Web: http://os-vodnjan.skole.hr/

Ravnatelj/ica: Corrado Ghiraldo
Školski koordinatori: Goranka Benić
Godina stjecanja statusa: 2018
Trenutni status: Stjecanje statusa
Projekti :

  • ,,Saberi se – poberi sve, odvoji opasno – pospremi korisno\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'

    Princip: ponovno upotrebljena stvar = smanjenje nastanka otpada.Give box je velika, otvorena kutija smještena u javni prostor gdje učenici mogu ostaviti i uzeti rabljene predmete (odjeća, knjige, igrice, stripovi, igračke, nakit). To može biti stari ormar, police, kutije, palete... Što nam je bilo potrebno: Lokacija koja je javno dostupna i gdje je velik protok ljudi - hodnik škole; Stare palete od kojih smo napravili 'give box' jer je važno da se radi o ponovnoj uporabi mterijala; Plakat i oglasna ploča - na kojoj je objašnjeno o čemu se radi i koji je princip korištenja uz sam give -box; Bilježnica u koju će učenici upisati kad nešto ostave (datum, ime i prezime te što su ostavili). Bilježnica treba biti vezana ili pričvršćena. U sklopu Give boxa izradili smo klupe i stolić – mali kutak u kojemu djeca mogu zaigrati jednu od društvenih igara kao što su križić – kružić, čovječe ne ljuti se i dr.

  • Vani biti i zaboravljene dječje igre igrati

    Projektni dan spojio je Eko školu i Zavičajnu nastavu pa su učenici cijelo jutro boravili na svježem zraku, igrali su stare dječje igre – pikule, lastik, graničara, školicu, a tražili su i jaja sakrivena u školskom masliniku.

  • Proizvodnja mladog ekstradjevičanskog maslinovog ulja

    Učenici su marljivo brali masline koje su nakon što su obrane otišle na preradu. Od 16. do 18. studenog 2018. godine uspješno smo se predstavili na manifestaciji 14. Dani mladog maslinovog ulja u Vodnjanu na kojoj OŠ Vodnjan svake godine ima svoj izložbeni prostor.

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • ravnatelj: Corrado Ghiraldo, prof.
  • školski koordinator: Goranka Benić, učiteljica geografije
  • Jasna Moscarda, učiteljica matematike i informatike u talijanskom odjeljenju
  • Barbara Buršić – Križanac, učiteljica razredne nastave
  • Leana Šibić, učiteljica prirode i biologije
  • Fabrizio Cigui, učitelj prirode i biologije u talijanskom odjeljenju
  • Martina Špehar, učiteljica hrvatskog jezika
  • Emina Kostović – Biasiol, učiteljica hrvatskog jezika
  • Fabiana Lajić, učiteljica razredne nastave u talijanskom odjeljenju
  • Predstavnici učenika od 5.-7.razreda (ukupno 10 učenika)
  • Jedan predstavnik roditelja
  • Predstavnici grada Vodnjana
  • Predstavnici udruge Eko-muzej

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: otpad (sortiranje otpada), zdrava hrana, drvo
Cilj:
  • Ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno – obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika škole. Stvoriti naviku razvrstavanja otpada. Upoznati opasni otpad. Stvoriti naviku štedljivog ponašanja i smanjivanja otpada. Upoznati načine ponovnog korištenja otpadnih predmeta i njihovo preoblikovanje u ukrasne i korisne predmete. Brinuti o čistoći okoliša i unutrašnjosti škole.

Zadatak:
  • Povezivanje učenika, razvijanje međuljudskih odnosa i samostalnosti. Jačanje ekološke svijesti kod učenika te izgradnja pravilnog odnosa prema očuvanju i zaštiti prirodnog okoliša.Održavanje prostorija škole, okoliša škole, komposišta, školskih lončanica te prikupljanje sekundarnih sirovina. Uređivanje panoa.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • Tijekom školske godine 2019./2020.
  • Ocjena stanja okoliša. Redovito okupljanje Eko odbora i prihvat novih članova.
  • Redovito prikupljanje i razvrstevanje otpada, s naglaskom na prikupljanje starog papira. Uređenje školskog okoliša, briga o cvijeću i sakupljanje otpada. Prikupljanje sadržaja vezanih uz značajne ekološke datume tijekom školske godine i njihovo obilježavanje.
  • Teorijska i praktična nastava kroz suradnički i individualni rad. Natjecanje u prikupljanju staroga papira.Suradnja s udrugom Eko muzej. Uređenje školskog vrta. Izrada namještaja od recikliranog materijala te krema od školskog maslinovog ulja. Proizvodnja ulja. Sadnja duda u školskom dvorištu.

Nositelji:
  • Voditeljica,Goranka Benić, učenici od V.-VIII.a, b, c i t razreda, zaposlenici škole, roditelji, Eko muzej – Istarsko iz Vodnjana, Grad Vodnjan - lokalna zajednica, Contrada d.o.o.
Naziv teme: Otpad - odvajanje otpada
Cilj:
  • Podučiti učenike o pravilnom odvajanju otpada u ustanovi i kućanstvu te ih usmjeravati da takvo ponašanje mora biti dugotrajno i primjenjivo na budućim generacijama. 

Zadatak:
  •       Svakog petka učenici samostalno prazne kutije koje smo postavili u ustanovi za prikupljanje staroga papira. U učionicama ih usmjeravamo kamo trebaju odložiti pojedinu vrstu otpada. Samoinicijativno smo se uključili u DM-ovu akciju Zeleni korak pa sljedećih mjesec dana prikupljamo i sortiramo stari papir. Isto tako, redovito oporabljujemo stare plakate i papire pa smo tako ove godine od njih izradili ukrase povodom maškara i valentinova. 
  •       Zadatak nam je i obilježiti što više važnih datuma kako bi učenike osvijestili o važnosti očuvanja okoliša u širem pogledu. Redovito održavamo akciju održavanja školskog dvorišta u sklopu Zelene čistke. Učenike često potičeno da borave u prirodi suradnjom s lokalnim udrugama koje nam pomažu educirati učenike o sadnji i presadnji nekih poljoprivrednih kultura koje se mogu uzgojiti u vrtu ili plasteniku. Ove ćemo se godine uključiti i u akciju IŽ ,,Hoditi i zdravi biti'', a učenici će usput i prikupljati otpad.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • Prikupljanje i odvajanje otpada (papira, baterija, plastike itd.) provodimo tijekom cijele godine. Prikupljanje staroga papira provodi Eko patrola koja vrijedno radi svaki petak.
  • Vrijeme realizacije DM-ove akcije provodit ćemo tijekom ožujka i travnja, a količine ćemo mjeriti vaganjem. Eko patrola imat će za zadatak da sav prikupljeni papir sortiraju i slože. 
  • Tijekom cijele šk.god.izvodimo učenike u školski maslinik i plastenik. 

Nositelji:
  • Ravanatelj, većina učitelja ustanove, tehničko osoblje i učenici, vanjski sutardnici: udruge i roditelji.