Eko škola

Dječji vrtić Smilje, Šibenik

Šubićevačko šetalište 2
22000 Šibenik

Telefon: 022 200 559
Fax:
E-mail: loreta.prgin1@gmail.com
Web: www.dv-smilje.hr

Ravnatelj/ica: Gorana Rakić
Školski koordinatori: Loreta Prgin
Godina stjecanja statusa: 2018
Trenutni status: Stjecanje statusa
Projekti :

  • Eko-paket

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:

Članovi Eko odbora u DV  „Šibenski tići:

  • Gorana Rakić, ravnateljica
  • Edina Rude, odgojiteljica
  • Josipa Vlahov, odgojiteljica
  • Karmela Bačić odgojiteljica
  • Anita Jajac, odgojiteljica
  • Martina Bukić, odgojiteljica
  • Sanja Poduriljko, odgojiteljica
  • Drenka Čosić Bukić, odgojiteljica
  • Ana Klisović, odgojiteljica
  • Ivana Smolić, odgojiteljica
  • Natalija Banovac, odgojiteljica pripravnica
  • Jelena Perkov, vanjski suradnik, voditelj projekata, Bikarac d.o.o.
  • Tihana Jurić, roditelj, vanjski suradnik, Odnosi s javnošću, Nacionalni park Krka
  • Anita Babačić Ajduk, roditelj, vanjski suradnik, ravnateljica JU Priroda Šibensko - kninske županije
  • Loreta Prgin, pedagoginja

Članovi Eko odbora u DV „Mali Mihovil":

  • Gorana Rakić, ravnateljica
  • Meri Meštrov, odgojiteljica
  • Dijana Tanfara, odgojiteljica
  • Sonja Torbarina, odgojiteljica
  • Sanja Ožegović, odgojiteljica
  • Ivana Paić, odgojiteljica
  • Angela Višnjić, odgojiteljica
  • Mikela Lukšić 
  • Loreta Prgin, pedagoginja
  • Branka Novoselić-Belamarić, roditelj, vanjski suradnik, viša savjetnica za  zaštitu okoliša Grada Šibenika
  • Ivana Bašelović, roditelj, vanjski suradnik, pomoćnica pročelnika Upravnog odjela za financije Grada Šibenika

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Mali Mihovil i Šibenski tići
Cilj:

U ovoj pedagoškoj godini DV „Mali Mihovil“ utvrđivati  će se  status  Međunarodnog  Eko-vrtića i  zelene zastave kao njenog glavnog obilježja. U tu svrhu, sve aktivnosti se dokumentiraju i ažuriraju na aplikaciju Udruge Lijepa naša

  •  jaslička skupina: 
    • aktivnosti na teme: životinja, jednostavne boje i oblici
    • izrada istraživačke taktilne senzo-motoričke didaktike
    • čitanje priča, slikovnica, enciklopedija
    • zagonetke, brojalice, tapšalice, pjesme s pokretima
    • kaširanje životinja, bojanje, oslikavanje
    • raznovrsna didaktika, umetaljke, puzzle, poklapalice, memory
    • puzzle na temu raznih životinja
  • srednja mješovita skupina:  „Šuma kroz četiri godišnja doba“

Osobna, emocionalna i tjelesna dobrobit:

  • stvaranje uvjeta za otkrivanje i doživljavanje šume kroz četiri godišnja doba
  • razvoj osjećaja sigurnosti, orijentacije u prostoru, samopouzdanja, sposobnosti samozaštite
  • češći, sadržajan boravak na zraku
  • razvoj ozračja brige za okoliš i aktivnog poduzimanja potrebnih radnji za njegovo održavanje
  • praćenje i bilježenje promjena u prirodi

Obrazovna dobrobit:

  • upoznavanje sa sadržajima i načinima očuvanja šuma
  • proučavanje zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta
  • traženje adekvatnih ideja za rješavanje problema vezanih uz očuvanje okoliša; očuvanje šuma, pronalaženje načina za osobno sudjelovanje u tom procesu
  • proučavanje novih načina skladištenja i ponovne upotrebe otpada
  • Eko-patrole“ ; odgovorno ponašanje u dvorištu i sobi, praćenja napretka i promjena u navikama djece- nastavak
  • izrada raznolike didaktike, uređenje SDB i vanjskog prostora u kontekstu projekta

Socijalna dobrobit:

  • razumijevanje i prihvaćanje drugih
  • uspostavljanje i razvijanje kvalitetnih odnosa djeteta s drugom djecom i odraslima
  • konstruktivno rješavanje konfliktnih situacija
  • pronalaženja zajedničkih načina rješavanja problemskih situacija

Namjena aktivnosti ili projekta:

  • formiranje ekološke svijesti i potrebe očuvanja svih prirodnih resursa
  • pronalaženje  načina za ponovnom upotrebom otpada na konstruktivan način
  • postignuća iz prakse redovito slati na aplikaciju Udruge Lijepa naša
  • održavanje statusa  Međunarodnog  Eko-vrtića

Dokumentiranje:

  • knjige pedagoške dokumentacije, izjave djece, fotografije aktivnosti, posteri,
  • posebni  plakati vođeni prema Metodologiji Eko-škole
  • Razvojne mape

Vrednovanje:

  • podizanje kvalitete odgojno-obrazovnog rada, postizanje veće profesionalnosti u radu odgojitelja kroz  uočavanje promjena u prostorno-materijalnom okruženju i interakcijama djece,  Instrument samovrednovanja

Nositelji:

  • odgojitelji,pedagoginja, roditelji, šira društvena zajednica
  • mješovita starija skupina: „Planet Zemlja“

Osobna, emocionalna i tjelesna dobrobit:

  • češći boravak na zraku s osmišljenim aktivnostima
  • razviti pozitivan odnos prema planetu Zemlji  i prirodi oko nas
  • spoznavati bogatstvo prirode sa svojim vrijednostima, mjestom i  ulogom u životu svih živih bića

Obrazovna dobrobit:

  • formiranje novih centara u SDB, izrada novih materijala i didaktike prema tijeku projekta
  • „Eko-patrole“ ; odgovorno ponašanje u dvorištu i sobi, praćenja napretka i promjena u navikama djece- nastavak
  • stjecanje novih znanja kroz istraživanje i igru
  • spoznaja o povezanosti vlastitih postupaka i eko-sustava
  • svijest o važnosti očuvanja planeta Zemlje i posljedica njenog onečišćenja
  • promjene u  navikama i postupaka djece u korištenju vode, potrošnji papira
  • održavanje i obogaćivanje  „Zelenog otoka“

Socijalna dobrobit:

  • razvoj socijalnih vještina i interakcija
  • prihvaćanje grupnih pravila
  • kvalitetnija komunikacija na relacijama dijete-odgojitelj-roditelj

Namjena aktivnosti ili projekta:

  • odgovorno ponašanje u unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića
  • istraživati načine kojima će se potaknuti kvalitetne promjene u vlastitom vrtiću, dvorištu, naselju. Isplanirati i realizirati vidljivu (mjerljivu) promjenu/ postignuće kao jedan od  ishoda projekta
  • njegovanje navike racionalnog korištenja vode i struje
  • navika recikliranja starog papira

Dokumentiranje:

  • knjige pedagoške dokumentacije, izjave djece, fotografije aktivnosti, posteri,
  • posebni  plakati vođeni prema Metodologiji Eko-škole
  • razvojne mape

Vrednovanje:

  • podizanje kvalitete odgojno-obrazovnog rada, postizanje veće profesionalnosti u radu odgojitelja kroz  uočavanje promjena u prostorno-materijalnom okruženju i interakcijama djece,  Instrument samovrednovanja

Nositelji:

  • odgojitelji,pedagoginja, roditelji, šira društvena zajednica

Zadatak:

U ovoj pedagoškoj godini u DV „Šibenski tići“ utvrđivati  će se status  Međunarodnog  Eko-vrtića i  zelene zastave kao njenog glavnog obilježja. U tu svrhu, sve aktivnosti se dokumentiraju i ažuriraju na aplikaciju Udruge Lijepa naša.

Jaslice:

Osobna, emocionalna i tjelesna dobrobit:

  • poticanje dječje samostalnosti, suradnji sa vršnjacima,
  • razvoj koordinacija oko-ruka, savladavanje osnovnih prirodnih oblika kretanja
  • manipulacija prirodnim materijalima
  • razvoj osjećaja sigurnosti i slobode u igri uz istraživanje novih sadržaja

Obrazovna dobrobit:

  • izrada stolnih igara, taktilnih slikovnica od prirodni materijala (eko-dimenzija),
  • izrada instrumenata i šuškalica od prirodnih materijala, izrada lutaka (lutke glazbala)
  • dramatizacija lutkama u „Glazbenoj priči“
  • osmisliti tekstove pjesmica koje će proširiti znanje djece
  • izrada glazbene kutije, glazbenih umetaljki, slikovnih brojalica, glazbenih puzzli
  • prepoznavanje boja, razvoj spoznaje, učenje novih riječi kroz igru
  • poticanje razvoja glazbenog pamćenja, glasovno-pjevačkog izražavanja djece

Socijalna dobrobit:

  • razvoj osjećaja sigurnosti  i radosnog ozračja u skupini
  • razvoj osjećaja pripadnosti grupi
  • poticanje razvoja pojma o sebi i svijesti o drugima
  • poticanje emocionalnog izražavanja i sporazumijevanja

Namjena aktivnosti ili projekta:

  • otkrivanje radosti u procesu istraživanja i otkrivanja novih materijala, česte interakcija sa raznovrsnim teksturama, oblicima, bojama..
  • upotreba glazbe u svim aktivnostima, postepeno uvođenje različitih glazbenih sadržaja
  • razvoj motoričkih vještina, prirodnih oblika kretanja

Dokumentiranje:

  • fotografije, izjave djece, crteži, plakati, posteri, videozapisi, audiozapisi
  • pedagoška dokumentacija, dokumentacija planiranih faza razvoja projekta
  • izrađena slikovnica/ slikopriča
  • plakati vođeni prema metodologiji Eko-škole
  • razvojne mape

Vrednovanje: 

  • zainteresiranost djece za temu i njihovo uključivanje u ponuđene sadržaje i aktivnosti.
  • angažiranost u sudjelovanju roditelja i obitelji, upornost i kontinuitet u provođenju
  • dogovorenih aktivnosti
  • pedagoška dokumentacija, dokumentacija planiranih faza razvoja projekta, fotografije
  • Instrument samovrednovanja

Nositelji: odgojitelji, pedagoginja, roditelji, šira društvena zajednica

Mlađa mješovita skupina:  „Vjeverica i šumski prijatelji“

Osobna, emocionalna i tjelesna dobrobit:

  • „Eko – patrole“; praćenje potrošnje vode i papira urednosti u SDB
  • izrada didaktike od recikliranog materijala
  • briga za dvorište; oplemenjivanje novim materijalima izrađenim u suradnji s roditeljima

Obrazovna dobrobit:

  • stjecanje spoznaje o važnosti očuvanja unutarnjeg i vanjskog okoliša i njegovog utjecaja na naše zdravlje i život
  • izrada stolnih igara, taktilnih slikovnica od prirodni materijala (eko-dimenzija), memory, igre.. „Gladna vjeverica“, „Spretna vjeverica“, „Vjeverica i šumski prijatelji“
  • izrada lutki od prirodnih materijala (vjeverica, zeko, ptica, sova), izrada lutki za prste
  • Eko-patrole, različite aktivnosti ekološke tematike  koje će se planirati tijekom pedagoške godine

Socijalna dobrobit:

  • prihvaćanje i poštivanje različitosti, pregovaranje i konstruktivno dogovaranje
  • odgovorno ponašanje prema sebi i drugima
  • podizanje razine sudjelovanja djeteta

Namjena aktivnosti ili projekta:

  • upoznavanje sa biljnim i životinjskih svijetom šuma, međusobna povezanost čovjeka i prirode, važnost očuvanja biljnih i životinjskih vrsta i vlastita uloga u tom procesu
  • otkrivanje radosti učenja i usvajanja novih sadržaja kroz istraživanje i igru
  • razvoj sposobnosti iznošenja vlastitog mišljenja, socijalna kompetencija, inicijativnost, inovativnost, samostalnost

Dokumentiranje:

  • fotografije, izjave djece, crteži, plakati, posteri, videozapisi, audiozapisi
  • pedagoška dokumentacija, dokumentacija planiranih faza razvoja projekta
  • plakati vođeni prema Metodologiji eko-škole
  • razvojne mape

Vrednovanje: 

  • zainteresiranost djece za temu i njihovo uključivanje u ponuđene sadržaje i aktivnosti.
  • angažiranost u sudjelovanju roditelja i obitelji, upornost i kontinuitet u provođenju
  • dogovorenih aktivnosti
  • pedagoška dokumentacija, dokumentacija planiranih faza razvoja projekta, fotografije
  • Instrument samovrednovanja

Nositelji:

  • odgojitelji, pedagoginja, roditelji, šira društvena zajednica

Mješovita skupina obogaćena dramsko-scenskim sadržajima:  projekt „Lutke svijeta“                                                                                                   

Osobna, emocionalna i tjelesna dobrobit:

  • iskazivanje osjećaja kroz dramske igre i improvizacije, uz proces stvaranja nove predstave
  • razvijanje pozitivne slike o sebi, slobodnog  izražavanja emocija, mašte, kreativnosti
  • manipulacija lutkom; spretnost, koordinacija, fleksibilnost, agilnost
  • razvijanje novih načina upravljanja i animacije s obzirom na vrstu lutke
  • stvaranje moralne pouke priče na temelju aktivnosti i doživljaja iz projekta

Obrazovna dobrobit:

  • razvoj predčitalačkih vještina
  • upoznavanje s vrstama lutaka iz raznih krajeva svijeta uz istraživanje specifičnosti zemalja iz kojih dolaze
  • usvajanje novih znanja iz područja igre i načina života  u različitim krajevima svijeta
  • nastavak aktivnosti Eko patrole; različite aktivnosti ekološke tematike  koje će se planirati tijekom pedagoške godine uz praćenje ekološkog kalendara
  • stvaranje lutkarske predstave na temelju aktivnosti iz projekta i dječjih izjava tijekom pedagoške godine

Socijalna dobrobit:

  • rad na kvaliteti međusobnih interakcija djece
  • izražavanje doživljaja putem   improvizacija i dramsko-scenskih prikaza
  • razvoj ustrajnosti u dovršavanju započetih aktivnosti
  • stvaranje atmosfere zajedništva i suradničkog učenja putem igre i istraživanja

Namjena projekta:

  • usvajanje novih znanja i spoznaja u kontekstu teme projekta; upoznavanje sa državama svijeta, njihovim načinom življenja, rasama..
  • razvoj privrženosti prema lutkama i lutkarstvu kao i dramskom izričaju
  • razvoj navike čitanja priča i slikovnica, dramatizacija vlastitih doživljaja kroz lutku ili igre uloga

Dokumentiranje:

  • fotografije, izjave djece, crteži, plakati, posteri, videozapisi, audiozapisi
  • plakati vođeni  prema Metodologiji Eko-škole
  • pedagoška dokumentacija, dokumentacija planiranih faza razvoja projekta
  • plakati vođeni prema Metodologiji eko-škole
  • razvojne mape

Vredovanje:

  • zainteresiranost djece za temu i njihovo uključivanje u ponuđene sadržaje i aktivnosti.
  • spremnost roditelja na suradnju kroz sakupljačke aktivnosti, nove ideje.  prijedloge gostovanja
  • pedagoška dokumentacija, dokumentacija planiranih faza razvoja projekta
  • Instrument samovrednovanja

Starija mješovita skupina: „Sport u vrtiću“

Tijekom godine kontinuirano planiranje novih sadržaja i apliciranje na stranice Udruge Lijepa naša

Osobna, emocionalna i tjelesna dobrobit:

  • česte aktivnosti na zraku tematski vezane uz projekt; razvoj prirodnih oblika kretanja
  • razvoj vještina vezanih uz određeni sport; brzo trčanje, trčanje s preprekama, vođenje lopte i gađanje koša/gola, skok u dalj, koordinacija oko-ruka..
  • razvoj samostalnog mišljenja i djelovanja kroz sve aktivnosti

Obrazovna dobrobit:

  • upoznavanje sa olimpijkom sportovima i svim njihovim specifičnostima
  • formiranje Centra sporta u SDB
  • Izrada raznovrsne didaktike vezane uz različite sportske discipline: džudo, atletika, košarka, skokovi u vodu, jedrenje, plivanje, tenis, odbojka… igra „Zdrav duh u zdravom tijelu“, bingo, memory, puzzle, društvene igre, vremenska lenta „Povijest sporta“..
  • upoznavanje sa značenjem pet krugova kao simbola Olimpijskih igara, značajnim sportašima, zemljama koje sudjeluju u Olimpijskim igrama
  • izrada različitih rekvizita za igre olimpijskih sportova
  • uočavanje važnosti ustrajnosti i upornosti, discipline i izdržljivosti; upotreba raznih sportskih vještina i sposobnosti u svakodnevnim aktivnostima
  • vježbanje tolerancije i empatije za one koji zaostaju u sportskim rezultatima, upoznavanje s pojmom para olimpijada i načinima djelovanja tih disciplina
  • aktivnosti recikliranja i skladištenja starog papira, izrada čestitki od recikliranog papira
  • „Eko-patrole“ ; odgovorno ponašanje u dvorištu i sobi, praćenje napretka i promjena u navikama djece

Socijalna dobrobit:

  • razvoj osjećaja zajedništva i pripadnosti grupi kroz aktivnosti na dvorištu; nastavak uređenja i sortiranja otpada, suradnja s roditeljima vezano za aktivnosti u vrtu
  • upoznavanje sa treninzima i terenima raznih sportova u suradnji sa sportskim kubovima
  • suradnja sa vanjskim institucijama i gostovanja stručnjaka iz područja sporta

Namjena projekta:

  • razvoj privrženosti sportu uz otkrivanje novih znanja o raznim sportskim disciplinama
  • upoznati djecu i roditelje sa sportovima koji se treniraju u našem gradu
  • razvoj vještina koje su potrebne za aktivno bavljenje sportom; tolerancija, poštenje u igri, strpljenje, ustrajnosti, upornost, važnost sudjelovanja, pravilno nošenje s porazom i pobjedom
  • pomoću igara otkrivati nova područja iz teme projekta
  • priprema za vrtićku olimpijadu

Dokumentiranje:

  • fotografije, izjave djece, crteži, plakati, posteri, videozapisi, audiozapisi
  • plakati vođeni  prema Metodologiji Eko-škole
  • pedagoška dokumentacija, dokumentacija planiranih faza razvoja projekta
  • razvojne mape

Vrednovanje:

  • zainteresiranost djece za temu i njihovo uključivanje u ponuđene sadržaje i aktivnosti.
  • spremnost roditelja na suradnju kroz sakupljačke aktivnosti, nove ideje.  prijedloge, gostovanja
  • pedagoška dokumentacija, dokumentacija planiranih faza razvoja projekta

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom pedagoške godine 2018./2019.


Nositelji:
  • Sve je detaljno obješnjeno u prve dvije rubrike, posebno za svaki područni objekt

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Eko odbor i Eko patrole u DV Šibenski tići i Mali MIhovil
Ostvareni ciljevi:

Članovi Eko odbora u DV  „Šibenski tići:

  • Gorana Rakić, ravnateljica
  • Edina Rude, odgojiteljica
  • Josipa Vlahov, odgojiteljica
  • Karmela Bačić odgojiteljica
  • Anita Jajac, odgojiteljica
  • Martina Bukić, odgojiteljica
  • Sanja Poduriljko, odgojiteljica
  • Drenka Čosić Bukić, odgojiteljica
  • Ana Klisović, odgojiteljica
  • Ivana Smolić, odgojiteljica
  • Natalija Banovac, odgojiteljica pripravnica
  • Jelena Perkov, vanjski suradnik, voditelj projekata, Bikarac d.o.o.
  • Tihana Jurić, roditelj, vanjski suradnik, Odnosi s javnošću, Nacionalni park, Krka
  • Anita Babačić Ajduk, roditelj, vanjski suradnik, ravnateljica JU Priroda Šibensko - kninske županije
  • Loreta Prgin, pedagoginja

Realizirani zadaci:

Članovi Eko odbora u DV „Mali Mihovil":

  • Gorana Rakić, ravnateljica
  • Meri Meštrov, odgojiteljica, voditeljica vrtića
  • Dijana Tanfara, odgojiteljica
  • Sonja Torbarina, odgojiteljica
  • Sanja Ožegović, odgojiteljica
  • Ivana Paić, odgojiteljica
  • Angela Višnjić, odgojiteljica
  • Loreta Prgin, pedagoginja
  • Branka Novoselić-Belamarić, roditelj, vanjski suradnik, viša savjetnica za zaštitu okoliša Grada Šibenika
  • Ivana Bašelović, roditelj, vanjski suradnik, pomoćnica pročelnika Upravnog odjela za financije Grada Šibenika

Vrijeme realizacije:

Pedagoška godina 2018./2019.


Nositelji:
  • Imena nositelja su navedena u prethodnim rubrikama. 

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Čuvati Zemlju posao je lak

šume, vode i čisti zrak.

Najvrjedniji  tu  su  naši vrtići

cijeli grad se s njima diči!

Vrijedne ruke i pametne glave

kroz eko akcije čuda naprave!


Eko himna: