Eko škola

Dječji vrtić Potočnica, Pitomača

Trg kralja Tomislava 12/1
33405 Pitomača

Telefon: 033782287
Fax: 033782287
E-mail: vrticpotocnica@gmail.com
Web: www.vrtic-pitomaca.hr

Ravnatelj/ica: Marija Jakelić
Školski koordinatori: Kristina Bijuk,Tena Sučić
Godina stjecanja statusa: 2018
Trenutni status: 1. obnova
Projekti :

  • Kampanja 'Za manje otpada' - Litter Less Campaign

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Kristina Bijuk
  • Kristina Ćurić
  • Božica Lovreković
  • Ivana Begović
  • Ivanka Rešetar
  • Monika Krasović
  • Ana šimić Kaša
  • Marija Jakelić

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: ŠTEDNJA VODE
Cilj:
  • Smanjiti potrošnju vode, učiniti sve što je u našoj moći da se voda održi što čišćom.
  • Osvještavanje važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja kroz sve segmente odgojno obrazovnog rada, implementirajući poželjna ponašanja i stavove u svakodnevni život djece i djelatnika vrtića, u razmišljanju o vodi i čuvanje pitke vode te što mogu učiniti da se voda održi što čišća.
  1. Detektirati gdje se gubi prekomjerna voda, zamijeniti slavine
  2. Ekonomična upotreba vode (kupaone, wc-i, kuhinja, praona), zatvaranje vode da ne teče
  3. Korištenje tehničke vode (iskorištene) za zalijevanje biljaka
  4. Čuvanje vode za zalijevanje u posebnim spremnicima
  5. Štednja vode
  6. Prikupljanje kišnice u spremnik i korištenje za zalijevanje biljaka
  7. Mjerenje potrošnje vode

 

 


Zadatak:
  • U odnosu na dijete: potaknuti razvoj ekološki osviještenih stavova i ponašanja kod djeteta koje doživljavanjem i aktivnim učenjem, usvaja osnovna znanja o načinima brige i očuvanja vode, razvija pozitivna ponašanja i vještine koje doprinose očuvanju vode uz podržavanje optimalnog i cjelovitog djetetovog razvoja.
  • U odnosu na djelatnike: kontinuirano educiranje iz područja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj te sudjelovati u realizaciji provođenja Eko programa, štednja i zaštita vode.
  • U odnosu na roditelje i lokalnu zajednicu: Upoznati roditelje i lokalnu zajednicu s ciljevima Eko programa te ih poticati na uključivanje u realizaciju našeg važnog cilja štednje vode.

PROJEKTI/AKCIJE-DJECA I ODGAJATELJI

  • Projekt „Vodeni i mirisni vrt“-igrajmo se otkrivamo učimo i stvaramo:
    • istražujemo svijet kukaca, životinja, vodenog i mirisnog vrta (pokretni laboratorij)
    • istraživalačke aktivnosti sa vodom
    • naši vrtovi u glazbi, slici, priči
    • svakodnevna briga oko naših vrtova
  • Projekt "Životinje i voda"
    • korištenje osobnih bočica u konzumaciji vode
    • život u akvariju (biljke, životinje, voda)
    • živi svijet u morskoj i slatkovodnoj vodi
    • značenje čistih voda za živa bića
    • sadnja biljaka u boci (kruženje vode u prirodi)
    • voda i razmnožavanje (biljke, životinje)
    • biljke i voda (za neke rast, a za neke propadanje- količina vode)
    • prljavo i čisto, život u njemu
    • akvarij - naslikan na staklu (grupni rad)
    • hranilište, pojilište za ptice
    • biljke zimi/proljeće
    • biljke, životinje i voda u etno izričaju
  • Projekt „Razvoj ekološke svijesti o važnosti vode kao oskudnog resursa bez kojeg ne bi bio moguć život na Zemlji“
    • Razgovori i promišljanje na temu voda 
    • Promatranje površine vode na globusu i karti svijeta
    • Voda i higijena
    • Značaj vode za životinje koje u njoj žive
    • Voda svira
    • Slušanje instrumentalne glazbe
    • Slikovnice ("Tajne i zgode nestašne vode", "Voda je život")
    • Stvaranje, izmišljanje pjesmica i pričica o vodi
    • Vodeni orkestar
  • Projekt „Voda kroz glazbu, likovni izričaj i pokret“ - prelistavanje, gledanje, knjiga, slikovnica, videomaterijala, fotografija( voda, vodoskok, vodopad
    • Voda i higijena
    • Važnost vode za ljude i sva živa bića
    • Razni eksperimenti (stanje vode, kondenzacija, led, para
    • Igre vodom-bojamo (tempera,akvarel)
    • Zvukovi vode
    • Voda u pričama i pripovijetkama
    • Pišemo i šaljemo eko poruke odraslima (u vrtiću i izvan vrtića).
    • Eko patrola (važno je osigurati adekvatnu odjeću po čemu bi eko patrola bila prepoznatljiva
    • Detektiranje curenja vode, informiranje ravnatelja, domara…)
    • Što znamo o vodi?
    • Voda kao otapalo
    • Obojani cvijet
    • Obojani led
    • Slikanje na ogledalu
    • Izrada taktilnih sličica (leptir, bubamara…)
    • Slikanje na tkanini
    • Istraživanje boja u bazenu (prozirnom)
  • Projekt „Kretanje i pravilna prehrana“
    • Provoditi projekte koje iniciraju djeca i odgajatelji vezani uz zdrav život koji doprinosi očuvanju i unaprjeđivanju djetetovog zdravlja, zdravlja okoline-pozitivan odnos prema tjelesnom vježbanju te obogaćivanje dječjeg iskustva o zdravoj hrani i važnosti zdravih stilova života
    • Provoditi istraživalačke i stvaralačke aktivnosti koje obogaćuju dječje iskustvo o čistoći djetetovog tijela, prostora u kojem živimo (higijenske navike)
    • Doručak je važan obrok
    • Tržnica-centar zdrave hrane
    • Sport i mi-elementi sporta(slikovnice,enciklopedije,slagarice,moje tijelo)MALO NEJASNO
    • Istraživanje i upoznavanje različitih obilježja sporta (grbovi,medalje,zastave)
    • Zašto je važno vježbati
    • Što znam o sportu
  • Projekt „Sklop aktivnosti sa vodom“
    • Tematske igre vode
    • Igre prelijevanja
    • Dijeljenje količina-kad količinu vode iz veće posude dijelimo u više manjih posuda
    • Zbrajanje količina-kad količine iz manjih posuda ulijevamo u veću posudu
    • Oduzimanja količina-kad iz veće odijelimo dio za jednu manju posudu
    •  Množenje količine-kad su manje posude jednake te se njihova količina spaja u većoj posudi
    • Voda daje život
    • U vodi se živi
    • Na vodi se pluta u vodi se tone
  • Projekt „Instrumenti mjerenja padalina (voda)“
    • Izrada instrumenata za mjerenja padalina i drugih atmosferskih pojava (vjetrokaz, vodena stanica, anemometar), aktivnost-inspektor oblaka, plakati znanja-vrste oblaka, kruženje vode u prirodi, instrumenti za praćenje vremena, eksperimenti- magla u boci, kako nastaje kiša, kako nastaje oblak, kako nastaje snijeg...
    • Znanstveni pokusi vezani uz vodu
    • Pretakanje vode kroz različite debljine cijevi
    • Istraživanja o gustoći vode i napetosti vodene površine
    • Pokusi s modrom galicom i vodom
    • Proučavanje vode kroz mikroskop
    •  Analize različitih vrsta voda na stakalcima, pod mikroskopom (stajaćice, tekućice, Čarli s vodom, tempera s vodom)
    • Upoznavanje s mikrosvijetom koji živi u vodi
  • Projekt „Voda je svuda oko nas i u nama- bez vode nema života- trebamo je svi"
    • Voda kao stanište
    • Život u potoku, bari, jezeru
    • Značenje vode za životinje koje u njoj žive i koje je trebaju
    • Značenje vode za ljude
    • Eksperimenti i formiranje muzeja vode
    • Šetnja do potoka, jezera, dvorišne bare
    • Razne premetaljke, puzzle, memory
    • "Kako izgleda bara u jesen?"
    • Polarna mora i oceani, gdje živi pingvini? (zašto su neka mora uvijek okovana ledom?)
    • Rijeke i jezera: koje rijeke poznajemo, koje riječne životinje možemo nabrojati, što je to struja/tok vode?
    • Mora i oceani; maleni akvarij u našoj sobi

 


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Tijekom cijele pedagoške 2021./2022. god.


Nositelji:
  • Odgojitelji
  • Ravnateljica
  • Djeca vrtićkih odgojnih skupina
  • Roditelji

Eko kodeks

Eko kodeks:

EKOLOZI MI SMO PRAVI,

MARLJIVI KO"MALI RAVI,

OTKRILI SMO VAŽNU STVAR,

PRIRODA JE NAJBOLJI DAR.

 


Eko himna: