Eko škola
Dječji vrtić Potočnica, Pitomača
Trg kralja Tomislava 12/1
33405 Pitomača
Telefon: 033782287
Fax: 033782287
E-mail: vrticpotocnica@gmail.com
Web: www.vrtic-pitomaca.hr
Ravnatelj/ica: Marija Jakelić
Školski koordinatori: Kristina Bijuk,Tena Sučić
Godina stjecanja statusa: 2018
Trenutni status: 1. obnova
Projekti :
- Kampanja 'Za manje otpada' - Litter Less Campaign
- Mi jedemo odgovorno - We Eat Responisible
Eko odbor
Članovi eko odbora:
- Kristina Bijuk
- Kristina Ćurić
- Božica Lovreković
- Ivana Begović
- Ivanka Rešetar
- Monika Krasović
- Ana šimić Kaša
- Marija Jakelić
Godišnji plan i program Eko škole
Naziv teme: ŠTEDNJA VODE
Cilj:
Zadatak:
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Nositelji:
Cilj:
- Smanjiti potrošnju vode, učiniti sve što je u našoj moći da se voda održi što čišćom.
- Osvještavanje važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja kroz sve segmente odgojno obrazovnog rada, implementirajući poželjna ponašanja i stavove u svakodnevni život djece i djelatnika vrtića, u razmišljanju o vodi i čuvanje pitke vode te što mogu učiniti da se voda održi što čišća.
- Detektirati gdje se gubi prekomjerna voda, zamijeniti slavine
- Ekonomična upotreba vode (kupaone, wc-i, kuhinja, praona), zatvaranje vode da ne teče
- Korištenje tehničke vode (iskorištene) za zalijevanje biljaka
- Čuvanje vode za zalijevanje u posebnim spremnicima
- Štednja vode
- Prikupljanje kišnice u spremnik i korištenje za zalijevanje biljaka
- Mjerenje potrošnje vode
Zadatak:
- U odnosu na dijete: potaknuti razvoj ekološki osviještenih stavova i ponašanja kod djeteta koje doživljavanjem i aktivnim učenjem, usvaja osnovna znanja o načinima brige i očuvanja vode, razvija pozitivna ponašanja i vještine koje doprinose očuvanju vode uz podržavanje optimalnog i cjelovitog djetetovog razvoja.
- U odnosu na djelatnike: kontinuirano educiranje iz područja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj te sudjelovati u realizaciji provođenja Eko programa, štednja i zaštita vode.
- U odnosu na roditelje i lokalnu zajednicu: Upoznati roditelje i lokalnu zajednicu s ciljevima Eko programa te ih poticati na uključivanje u realizaciju našeg važnog cilja štednje vode.
PROJEKTI/AKCIJE-DJECA I ODGAJATELJI
- Projekt „Vodeni i mirisni vrt“-igrajmo se otkrivamo učimo i stvaramo:
- istražujemo svijet kukaca, životinja, vodenog i mirisnog vrta (pokretni laboratorij)
- istraživalačke aktivnosti sa vodom
- naši vrtovi u glazbi, slici, priči
- svakodnevna briga oko naših vrtova
- Projekt "Životinje i voda"
- korištenje osobnih bočica u konzumaciji vode
- život u akvariju (biljke, životinje, voda)
- živi svijet u morskoj i slatkovodnoj vodi
- značenje čistih voda za živa bića
- sadnja biljaka u boci (kruženje vode u prirodi)
- voda i razmnožavanje (biljke, životinje)
- biljke i voda (za neke rast, a za neke propadanje- količina vode)
- prljavo i čisto, život u njemu
- akvarij - naslikan na staklu (grupni rad)
- hranilište, pojilište za ptice
- biljke zimi/proljeće
- biljke, životinje i voda u etno izričaju
- Projekt „Razvoj ekološke svijesti o važnosti vode kao oskudnog resursa bez kojeg ne bi bio moguć život na Zemlji“
- Razgovori i promišljanje na temu voda
- Promatranje površine vode na globusu i karti svijeta
- Voda i higijena
- Značaj vode za životinje koje u njoj žive
- Voda svira
- Slušanje instrumentalne glazbe
- Slikovnice ("Tajne i zgode nestašne vode", "Voda je život")
- Stvaranje, izmišljanje pjesmica i pričica o vodi
- Vodeni orkestar
- Projekt „Voda kroz glazbu, likovni izričaj i pokret“ - prelistavanje, gledanje, knjiga, slikovnica, videomaterijala, fotografija( voda, vodoskok, vodopad
- Voda i higijena
- Važnost vode za ljude i sva živa bića
- Razni eksperimenti (stanje vode, kondenzacija, led, para
- Igre vodom-bojamo (tempera,akvarel)
- Zvukovi vode
- Voda u pričama i pripovijetkama
- Pišemo i šaljemo eko poruke odraslima (u vrtiću i izvan vrtića).
- Eko patrola (važno je osigurati adekvatnu odjeću po čemu bi eko patrola bila prepoznatljiva
- Detektiranje curenja vode, informiranje ravnatelja, domara…)
- Što znamo o vodi?
- Voda kao otapalo
- Obojani cvijet
- Obojani led
- Slikanje na ogledalu
- Izrada taktilnih sličica (leptir, bubamara…)
- Slikanje na tkanini
- Istraživanje boja u bazenu (prozirnom)
- Projekt „Kretanje i pravilna prehrana“
- Provoditi projekte koje iniciraju djeca i odgajatelji vezani uz zdrav život koji doprinosi očuvanju i unaprjeđivanju djetetovog zdravlja, zdravlja okoline-pozitivan odnos prema tjelesnom vježbanju te obogaćivanje dječjeg iskustva o zdravoj hrani i važnosti zdravih stilova života
- Provoditi istraživalačke i stvaralačke aktivnosti koje obogaćuju dječje iskustvo o čistoći djetetovog tijela, prostora u kojem živimo (higijenske navike)
- Doručak je važan obrok
- Tržnica-centar zdrave hrane
- Sport i mi-elementi sporta(slikovnice,enciklopedije,slagarice,moje tijelo)MALO NEJASNO
- Istraživanje i upoznavanje različitih obilježja sporta (grbovi,medalje,zastave)
- Zašto je važno vježbati
- Što znam o sportu
- Projekt „Sklop aktivnosti sa vodom“
- Tematske igre vode
- Igre prelijevanja
- Dijeljenje količina-kad količinu vode iz veće posude dijelimo u više manjih posuda
- Zbrajanje količina-kad količine iz manjih posuda ulijevamo u veću posudu
- Oduzimanja količina-kad iz veće odijelimo dio za jednu manju posudu
- Množenje količine-kad su manje posude jednake te se njihova količina spaja u većoj posudi
- Voda daje život
- U vodi se živi
- Na vodi se pluta u vodi se tone
- Projekt „Instrumenti mjerenja padalina (voda)“
- Izrada instrumenata za mjerenja padalina i drugih atmosferskih pojava (vjetrokaz, vodena stanica, anemometar), aktivnost-inspektor oblaka, plakati znanja-vrste oblaka, kruženje vode u prirodi, instrumenti za praćenje vremena, eksperimenti- magla u boci, kako nastaje kiša, kako nastaje oblak, kako nastaje snijeg...
- Znanstveni pokusi vezani uz vodu
- Pretakanje vode kroz različite debljine cijevi
- Istraživanja o gustoći vode i napetosti vodene površine
- Pokusi s modrom galicom i vodom
- Proučavanje vode kroz mikroskop
- Analize različitih vrsta voda na stakalcima, pod mikroskopom (stajaćice, tekućice, Čarli s vodom, tempera s vodom)
- Upoznavanje s mikrosvijetom koji živi u vodi
- Projekt „Voda je svuda oko nas i u nama- bez vode nema života- trebamo je svi"
- Voda kao stanište
- Život u potoku, bari, jezeru
- Značenje vode za životinje koje u njoj žive i koje je trebaju
- Značenje vode za ljude
- Eksperimenti i formiranje muzeja vode
- Šetnja do potoka, jezera, dvorišne bare
- Razne premetaljke, puzzle, memory
- "Kako izgleda bara u jesen?"
- Polarna mora i oceani, gdje živi pingvini? (zašto su neka mora uvijek okovana ledom?)
- Rijeke i jezera: koje rijeke poznajemo, koje riječne životinje možemo nabrojati, što je to struja/tok vode?
- Mora i oceani; maleni akvarij u našoj sobi
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom cijele pedagoške 2021./2022. god.
Nositelji:
- Odgojitelji
- Ravnateljica
- Djeca vrtićkih odgojnih skupina
- Roditelji
Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija
Eko kodeks
Eko kodeks:
Eko himna:
EKOLOZI MI SMO PRAVI,
MARLJIVI KO"MALI RAVI,
OTKRILI SMO VAŽNU STVAR,
PRIRODA JE NAJBOLJI DAR.
Eko himna: