Eko škola

Dječji vrtić Zapruđe, Zagreb

Baburičina 11
10 000 Zagreb

Telefon: 01 6671 356
Fax: 01 6673 169
E-mail: vrtic.zaprude@zagreb.hr
Web: http://www.vrtic-zaprudje.zagreb.hr

Ravnatelj/ica: Danijela Filković
Školski koordinatori: Matija Pavlić, Mirela Lulić, Ester Pavić, Ivana Boroša, Snježana Mikac, Fanika Malogorski, Ljerka Tijeglić
Godina stjecanja statusa: 2018
Trenutni status: 1. obnova
Projekti :

  • Veliki lov na biljke - The Great Plant Hunt

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  1. Danijela Filković - ravnateljica
  2. Božo Ivančić – kum DV Zapruđe
  3. Snježana Mikac – eko koordinator
  4. Ester Pavić - odgajatelj
  5. Matija Pavlić – eko koordinator
  6. Ivana Boroša - odgajatelj
  7. Đina Čamdžić - odgajatelj
  8. Ivanka Maras – predstavnik tehničkog osoblja
  9. Bare Šajfar – predstavnik tehničkog osoblja
  10. Jelena Tomljanović – predstavnik roditelja
  11. Mario Moro – predstavnik roditelja

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Eko vrt
Cilj:

Osvijestiti potrebu za ekološkim načinom života i razvijanjem pozitivnih navika i ponašanja kod djece predškolske dobi pridonijeti održivom razvoju i  provodeći aktivnosti uređenja, sadnje i brige za vrt, zbrinjavanja biootpada te prenošenjem spoznaja i zdravih navika utjecati na širu zajednicu.

 


Zadatak:

Razvojne zadaće:

SOCIO - EMOCIONALNI RAZVOJ

  • utjecati na razvoj svjesne discipline i poštivanje pravila
  • razvijati senzibilitet za vlastito tijelo te poticati uvažavanje tuđeg
  • poticati razvoj pozitivnih emocionalnih stanja (osiguranjem ugodnog ozračja)
  • razvijati samopouzdanje kod djeteta
  • poticati razvoj svijesti o zdravom načinu življenja

 

SPOZNAJNI RAZVOJ

  • poticati razvoj pamćenja
  • poticati razvoj spoznaje o potrebama našeg tijela
  • poticati na upoznavanje i razlikovanje boja (voće, povrće)
  • poticati razvoj svijesti o važnosti zdrave prehrane i upoznavanje zdravih namirnica
  • poticati razvoj svijesti o važnosti ekološkog uzgoja hrane i zbrinjavanju bio otpada
  • poticati razvoj svijesti o važnosti održivog razvoja
  • poticati razvoj spoznaje o potrebama biljaka i procesima u prirodi

 

RAZVOJ KOMUNIKACIJE, IZRAŽAVANJA I STVARALAŠTVA

  • poticati djecu na širenje i bogaćenje rječnika (poticati ih da sami pitaju što ih zanima)
  • poticati razvoj rane pismenosti
  • poticati kod djece razvoj predčitalačkih vještina (fonološka svjesnost)
  • poticati na sposobnost vizualno-likovne komunikacije (centar likovnog izražavanja)
  • poticati međusobnu komunikaciju djece tijekom zajedničkih aktivnosti

 

TJELESNI I PSIHOMOTORNI RAZVOJ

  • razvoj fine motorike ruke i šake, spretnost i preciznost
  • poticati razvoj senzo - motorike
  • poticati razvoj koordinacije i preciznosti pokreta
  • poticati pažnju i koncentraciju, ustrajnost i strpljenje (u svim aktivnostima)
  • razvijati predmatematičke vještine (pridruživanje broja količini, prepoznavanje oznake za broj, brojanje)
  • poticati djecu na razne oblike kretanja

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Pedagoške godina 2019./2020.


Nositelji:
  • Korisnici: djeca svih odgojnih skupina u objektu Baburičina 11
  • Broj korisnika:  cca 115
  • Realizatori: djeca mlađe odgojne skupine Slonići i srednje odgojne skupina Bubamare

 

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Eko vrt
Ostvareni ciljevi:
  • Odabir teme „Ekologija“ za individualno stručno usavršavanje, otvorio je nova pitanja. U kojem smjeru ići i koje teme odabrati, a da su razumljive djeci ove dobi. Odredili smo si tri teme. Odvajanje otpada, Eko vrt i Eko patrola koju smo realizirali u suradnji sa starijom odgojnom skupinom „Ježići“. Teme smo razvili u tri zasebna projekta koji su se često preklapali i omogućavali konstruktivnost u planiranju aktivnosti.
  • Uvod u projekt je bilo oformljavanje Eko kutića u predsoblju sobe dnevnog boravka. U kutić smo postavili dvije glavne kutije za odvajanje otpada te grafičke prikaze o tome koji otpad se odlaže u određeni spremnik te na tome gradili daljnje aktivnosti.
  • Projekt Eko vrt zamišljen je u suradnji s odgojnom skupinom „Bubamare“ kako bi bio prijavljen na natječaj „Radost života“ Uniqa osiguranja, međutim, na natječaju nije prošao. Kako nismo uspjeli osigurati sredstva za provedbu projekta, okrenuli smo se vlastitim snagama i suradnji s roditeljima. Ispred sobe dnevnog boravka oformili smo mali vrt s raznim vrstama jagoda, a našlo se i luka, rotkvica, mrkve, aromatičnog bilja i cvijeća. Eko patrola nije bila glavni fokus skupine. Nositelji su bila djeca starije odgojne skupine „Ježići“, ali su u patrolu vodila i djecu iz mlađe odgojne skupine „Slonići“ kako bi ih pripremila za tu važnu ulogu koju će imati sljedeće pedagoške godine.
  • Cilj je ostvaren u potpunosti:
    • Tema „Ekologija“ je otvorila puno širi krug mogućnosti nego što smo očekivali s obzirom na dob djece u skupini. Djeca su pokazala zanimanje i rado sudjelovala u aktivnostima. Širina teme daje prostor za konstruktivistički pristup planiranju aktivnosti, a omogućava i uključivanje svih razvojnih područja sukladno potrebama i mogućnostima djeteta. S obzirom na širinu teme i sljedeće godine nastavljamo s Ekologijom.

Realizirani zadaci:
  • Projekt nije realiziran kako je planirano jer nije prošao na natječaju „radost života“ Uniqa osiguranja pa tako nisu osigurana potrebna sredstva za realizaciju u željenom obliku.
  • S obzirom na okolnosti okrenuli smo se suradnji s roditeljima i tehničkim osobljem vrtića i našli način kako ipak realizirati neke od etapa projekta.
  • Ispred sobe dnevnog boravka oformili smo mali vrt s nekoliko gredica napravljenih od dasaka i malih drvenih kašeta, u suradjni s roditeljima nabavili smo nekoliko paleta i teglica, a dobili smo i potrebno organsko gnojivo kao i petstotinjak litara supstrata za sadnu. Kada smo oformili gredice započeli smo s prikupljanjem sadnica također u suradnji s roditeljima. Djeca su sama posadila sadnice nekoliko vrsta jagoda, a u slobodan prostor koji je ostao posijali smo mrkvu, luk, rotkvice, češnjak i grašak. Osim svakodnevnih aktivnosti poput zalijevanja i plijevljenja, djeca su imala priliku pratiti dnevne promjene na biljkama te već u svibnju i lipnju vidjeti konkretne plodove svoga rada. Rotkvice i jagode su nas počastile s pregršt plodova te je to djeci predstavljalo veliko zadovoljstvo i omogućilo bolje razumijevanje što je zdrava hrana.

Vrijeme realizacije:

Kontiniuirano, tijekom pedagoške godine 2019./2020.


Nositelji:
  • Odgojna skupina Slonići , odgojitelji Matija Pavlić i Marijana Frntić 
  • Odgojna skupina Bubamare, Ana Marija Turković i Maja Đerek

Našu skupinu čine djeca u starosti od 3 i 4 godina. U toj dobi djeca su vrlo osjetljiva na neuspjeh pa je većina aktivnosti postavljena tako da djeca mogu samostalno doći do spoznaja i proširivati već stečena znanja. Djeca su u aktivnostima sudjelovala individualno ili u vrlo malim grupicama od 3 ili 4 djeteta.

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

NAŠ MOTO

 ''PRIRODU ČUVAMO-OTPAD ODVAJAMO !

PRIRODA ČISTA - NAŠE ZAPRUĐE BLISTA !''

 


Eko himna:

Z  E  L  E  N  O      Z  A  P  R  U  Đ  E

U JUŽNOME DIJELU NAŠEGA GRADA

SMJESTIO SE ZELENI VRTIĆ O KOJEM PRIČAMO SADA.

 

VRTIĆ JE NAŠ OKRUŽEN DRVEĆEM I CVIJEĆEM

A MI SE TRUDIMO DA NE BUDE SMEĆEM.

 

DJECA ZNAJU GDJE PAPIR, STAKLO I PASTIKA IDE

MI ŽELIMO DA NAS SVI TAKVIMA VIDE.

 

DJECA VAM EKO PORUKU ŠALJU GLASNO: 

ZELENO ZAPRUĐE,  SVIMA JE JASNO!

 

ZELENA JE UVIJEK BILA NAŠA BOJA

PARKOVI,BUNDEK I LIVADA KOJA.

 

POSADI CVIJEĆE, NOSI VREĆICU OD RECIKLIRANOG PAPIRA

I NEK' PLASTIČNA SE NIKAD NE BIRA.

 

NE SKIDAMO MI OSMJEHE S LICA

UZ DJEČJU IGRU  ČUJE SE I PJEV PTICA.

 

ZELENO ZAPRUĐE NAŠ JE PONOS I HVALA

ZA SVE ONO ŠTO NAM JE PRIRODA DALA.

 

ZELENO UVIJEK I ZELENO SAMO,

ZELENO ZAPRUĐE NIKOME NE DAMO!

Autor: Martina Bašnec