Eko škola
Dječji vrtić Tratinčica, Zagreb
Sv. Mateja 131
10020 Zagreb
Telefon: 01/6600-557
Fax: 01/6625-061
E-mail: vrtic.tratincica@zagreb.hr
Web: www.vrtic-tratincica.zagreb.hr
Ravnatelj/ica: Marina Vrlić
Školski koordinatori: Marina Vrlić, M.Š.- pedagog, I.P. - odgojitelj, J.R.G. - odgojitelj, N.T. - odgojitelj, K.M.-odgojitelj
Godina stjecanja statusa: 2019
Trenutni status: 1. obnova
Projekti :
Eko odbor
- KORDINATORI EKO ŠKOLE:
- Odgojitelji Nevenka Baksa, Anita Pear, Nedjeljka Tatalović, Kornelija Mađerčić
- Predstavnice iz stručno-razvojne službe: Marina Vrlić, ravnateljica Margareta Škofljanec, stručni suradnik pedagog
- Predstavnik administrativnog i tehničkog osoblja: Robert Šiško, domar i Nikolina Romić, spremačica
- Predstavnik Upravnog vijeća: Tibor Jureško, predstavnik roditelja
- Predstavnici lokalne zajednice (Kumovi vrtića): Berislav Ptiček, predstavnik Mjesnog odbora Dugave i Renata Bedeković, predstavnik gradske četvrti, Margareta Meštrović Matić, vlasnica tvrtke Omega Software
Godišnji plan i program Eko škole
Cilj:
Uočiti povezanost hrane i zdravlja, omogućiti djetetu od najranije dobi doživljaj i upoznavanje različitih okusa, stvaranje navike konzumiranja voća i povrća i dovoljne količine vode, igrom i osobnim primjerom stvaranje pozitivnog stava prema hrani, upoznati osnovne podjele hranjivih tvari, upoznati važnost pojedinih skupina namirnica, uočiti važnost pojedinih obroka, sudjelovati u izradi jelovnika, upoznati poremećaje prehrane, omogućiti spoznaju o prednosti ekološkom načinu proizvodnje hrane, stvarati navike tjelesnih aktivnosti i spoznaja o njihovom djelovanju na zdravlje, omogućiti informacije o najčešćim ovisnostima i njihovoj štetnosti, otkrivati procese kruženja zraka, vode i hrane unutar ljudskog tijela; brinuti o osobnoj higijeni.
Zadatak:
- susret sa stomatologom
- uočavanje prednosti ekološkog načina proizvodnje hrane
- izrada piramide zdrave hrane i zdravog tanjura
- sudjelovanje u izradi jelovnika
- radne aktivnosti i usvajanje i održavanje higijenskih navika i naše zdravlje
- važnost tjelesnih aktivnosti za očuvanje zdravlja
- proučavanje lokalnih i sezonskih namirnica
- istraživanje o jelima koja su se pripremala u prošlosti
- izrada kalendara sezonskih namirnica
- jela iz prošlosti, iz drugih kultura
- provođenje zdravih rođendana (svježe i sušeno voće)
- redovito provođenje jutarnje tjelovježbe
- uređenje dvorišta u cilju kvalitetnijeg bavljenja fizičkim aktivnostima
- šetnje okolišem
- pojačani izlasci u prirodu i boravak na otvorenom
- radionice izrade krema, čajeva,…
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom pedagoške godine 2021./2022.
Nositelji:
Odgojiteljice, djeca, roditelji, kuhinjsko osoblje.
Cilj:
Upoznati djecu s vrstama biljaka i životinja, upoznati bioraznolikost koja nas okružuje te kod djece razviti svijest o potrebi njezinog očuvanja za dobrobit svih.
Zadatak:
- istraživanje vrsta drveća – grane, kora, lišće, plodovi
- istraživanje tragova životinja uz drveće, stanovnika
- istraživanje razvoja drveta
- upoznavanje različitih oblika krošanja
- istraživanje mirisa drveća
- upoznavanje šumskih životinja
- životinje danas, nekad i sutra
- briga ljudi za životinje - staništa, hranjenje
- postavljanje kućica za ptice
- istraživanje otisaka na terenu, perja, gnijezda
- upoznavanje sličnosti tijela ljudi i životinja
- istraživanje što nam priroda pruža
- istraživanje različitih eko sustava
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom pedagoške godine 2021./2022.
Nositelji:
Odgojitelji, djeca, roditelji, vanjski suradnici.
Cilj:
Razvijati svijest o sebi, svom kulturnom i nacionalnom biću.
Zadatak:
- oblikovanje centra kulturne baštine i bogaćenje uporabnim kućanskim predmetima (starinama, alatima, dječjim tradicijskim igračkama, glazbalima) i slikovnim materijalima
- izrađivanje plakata predstavljanja djeteta
- izrađivanje maketa, opisivanje pojedinih zgrada i drugih građevinskih objekata
- slušanje tradicijske glazbe iz našeg podneblja
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom pedagoške godine 2021./2022.
Nositelji:
Odgojitelji, djeca, roditelji, vanjski suradnici.
Cilj:
Osvijestiti kod djece znanja i razviti vještine potrebne za odgovorno ponašanje u prometu, upoznati djecu sa pravilima u prometu, prometnim znakovima, vrstama prijevoznih sredstava, vrstama prometa, opasnostima u prometu, razvijati svijest o važnosti zaštite okoliša (prometna sredstva zagađuju okoliš), vrstama guma, invalidima u prometu, djetetu kao suvozaču, opasnosti od ulaska nepoznatima u automobil, sportovima (biciklizam, jedriličarstvo, Formula 1,...).
Zadatak:
Promatranje i kretanje/sudjelovanje u prometu.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom pedagoške godine 2021./2022.
Nositelji:
Odgojitelji, djeca, roditelji.
Cilj:
Uočiti svojstva vode koja nas okružuje, agregatna stanja i važnost vode za svijet, upoznati se s bogatstvom i raznolikošću živog svijeta u vodi, uočiti razlike između pitke i otpadne vode, razvijati svijest o važnosti čuvanja izvora pitke vode i štednje vode, stvarati spoznaje kako onečišćujemo vodu i kako to utječe na živi svijet, provoditi praćenje potrošnje i aktivnosti za štednju vode, uključivanje u aktivnosti i obitelji i užu zajednicu.
Zadatak:
- mjerenja potrošnje (koliko dugo voda teče za vrijeme osobne higijene)
- pokusi sa vodom (usvajanje spoznaja o osnovnim svojstvima vode i njenim agregatnim stanjima)
- sakupljanje kišnice i zalijevanje i uređivanje vrtićkog cvjetnjaka
- u odgojnim skupinama osiguravanje mjesta na kojem će se odlagati neiskorištena voda, a koja će se koristiti za zalijevanje cvijeća.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom pedagoške godine 2021./2022.
Nositelji:
Odgojiteljice, djeca, roditelji, eko patrole, spremačice, kuhinjsko osoblje, stručnjaci.
Cilj:
Uočiti razliku između otpada i smeća, stvoriti naviku razvrstavanja otpada, upoznati se s vrstama otpada i razlikama između opasnog i korisnog otpada, upoznati se s recikliranjem otpada (papir, plastika, bio otpad, baterije, limenke, plastika), pronalaziti načine kako smanjiti količine otpada, upoznati različite načine iskorištavanja otpada (izrada igračaka, didaktičkih pomagala, ukrasa i sl.), uočavati narušavanje ljepote prirode odlaganjem otpada i smeća i pronalaženje načina za djelovanje čišćenja i zaštite okoliša, osmisliti poruke na osnovu doživljenog za buđenje ekološke svijest kod djece i odraslih.
Zadatak:
- razvrstavanje, odlaganje, sakupljanje papira, plastičnih boca
- praćenje i bilježenje količine otpada (u kilama prema vrsti otpada)
- kreativne radionice s otpadnim materijalima (izrada igračaka, ukrasa, pomagala….)
- istraživanje vrijeme razgradnje: plastična vrećica, papirnata maramica, plastična čaša, list, ljuska krumpira (promatranje, bilježenje, izmjena iskustva, zaključivanje i povezivanje sa odgovornosti prema prirodi)
- upotrebljavanje eko sredstava za zaštitu (biljni pripravci)
- izrada kućica hranilica za ptice, izrada kućica za gniježđenje, izrada cvjetnjaka za leptire
- briga o cvjetnjaku vrtića – bio otpad za naš cvjetnjak, uređivanje igrališta, sadnja voćnjaka, njega i održavanje
- ciljana šetnja – uočavanje smeća i otpada.
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom pedagoške godine 2021./2022.
Nositelji:
Odgojiteljice, djeca, roditelji, eko patrole, spremačice, kuhinjsko osoblje.
Eko kodeks
UDRUŽIMO SNAGE,
PROBUDIMO SVIJEST -
OČISTIMO ZEMLJU ZA BOLJI SVIJET!
Eko himna:
EKOLOGIJA
Nije teško, a korisno je
bacati otpad u kontejnere.
Svaki ima boju i namjenu,
bacimo se sad sortiranju...
Papir odloži u plavi,
koristit će za druge stvari.
U žute ide ambalaža plastična -
reciklaža je stvar fantastična!
Zeleni je namijenjen za staklo,
novo izradi se samo tako!
Ekologija
moja je ideologija,
moje (je) pravo
da živim zdravo!
Reci svijetu:
"Spasimo planetu!"
Malo truda potrebno je,
a na kraju sve isplati se.