Eko škola

Dječji vrtić Vukovar I

Eugena Kvaternika 27
32000 Vukovar

Telefon: 032 414 709
Fax:
E-mail: vukovar1@vu.t-com.hr
Web: www.djecjivrticvukovar1.hr

Ravnatelj/ica: Mirjana Kulić
Školski koordinatori: Olesja Beč
Godina stjecanja statusa: 2019
Trenutni status: Priprema statusa
Projekti :

  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • Vrtić u zajednici

    Projekt je započeo na timskom sastanku odgajateljica dogovorom kako ćemo za početak uključiti djecu i roditelje u projekt na jednostavan i praktičan način. Započeli smo prikupljanjem starog papira, recikliranjem starog papira i izradom novog, prikupljanje pet ambalaže i plastičnih boca, izradom igrački i didakte od recikliranog i neoblikovanog materijala. Nakon početne faze projekta u kojoj smo skupili dva kontejnera starog papira i predali ga u tvrtku Unija papir d.o.o. Vukovar, uslijedila je druga etapa projekta. Hodnike unutar dječjeg vrtića iskoristili smo za centre aktivnosti u kojima su djeca upoznala obilježja i zanimanja svog kraja na praktičan i zanimljiv način. U centru Etno selo i Gradska dnevna soba razvijala se spontana dramska igra ne samo vrtićke djece već i posjetitelja vrtića. Kroz radno praktične aktivnosti izrađivale su se cipele u centru Borovo i tkale su se deke u centru Vuteks. U sljedećoj etapi projekta usmjerili smo se na okoliš i zajednicu pa smo s tvrtkom Komunalac d.o.o dogovorili preuzimanje brige o cvjetnim žardinjerama ispred kino dvorane i vrtića. Roditelji, bake, tete su nam pomogli sa sadnicama, lukovicama i sjemenjem cvijeća. Djeca su sama uzgojila cvijeće, obojila žardinjere, pripremila zemlju i posadila cvijeće. Uz sam rad, djeca su istraživala koliko je potrebno da nikne cvijet iz sjemena, koliko iz lukovice. Iz knjiga o vrtlarstvu i cvjećarstvu saznali smo koliko vode je potrebno za koju vrstu cvijeta, koje cvijeće voli sunce, a koje sjenu. Čime cvijeće možemo gnojiti, treba li ga okopavati? Što ako ga napadnu insekti i lisne uši? Puni znanja krenuli smo u realizaciju i posadili u naše cvjetnjake dragoljube, gladiole, nevene, dalije, vodenike.... Željeli smo da svi znaju da smo mi zaduženi za naše cvijeće pa nam je naš domar izradio ploču s natpisom „Naselje po mjeri djeteta“, a to se posebno svidjelo novinaru Vukovarskih novina pa je o našem projektu izašao članak u novinama na što smo svi bili jako ponosni. Očekujemo da će i sve naše daljnje akcije u sklopu projekta biti medijski popraćene. Kako bi projekt Vrtić u zajednici zaživio sa svim elementima lokalne zajednice, rado se odazivamo na različita događanja i manifestacije u gradu Vukovaru. Tako smo osim na Božićnom i Uskrsnom sajmu sudjelovali i na Sajmu cvijeća na kojem smo nudili proizvode, građanima i posjetiteljima Vukovara, od recikliranih materijala koje su odgajateljice izradile pomoću vrijednih ruku svojih vrtićkih eko-mališana.

  • Svijet oko mene

    Projekt je nastao kao potreba za osmišljavanjem dugoročnijeg pristupa odgoju i obrazovanju djece za održivi razvoj temeljenog na vrijednostima poštivanja života i zdravog življenja, mijenjanjem životnih navika, stavova i vrijednosti za boljom i uspješnijom ekološki održivom budućnosti. Najbolji uvod u sam projekt bili su radovi u vrtićkom plasteniku i sadnja cvijeća i ostalog bilja, što nas je potaklo u smjeru otvaranja prema zajednici i uključivanje u naš dosadašnji i budući rad. U knjižnici kao i u kućnim bibliotekama, tražili smo stručnu literaturu koja nam je pomogla u radu i sadnji. Putem kutića za roditelje i roditeljskog sastanka, obavijestili smo roditelje o planiranim aktivnostima vezanim za projekt te ih zamolili za pomoć i suradnju u provedbi projekta. U suradnji s roditeljima, pribavili smo zemlju, sjemenje biljaka, posude za sijanje sjemena. Tako smo krenuli s uređenjem, čišćenjem i pripremanjem plastenika za rad. U projekt smo uključili gradske tvrtke, gradsku upravu, sve važnije elemente naše lokalne zajednice kako bismo potakli sve u našem okruženju na ekološki prihvatljiviji okoliš. U projektu smo osim ekološke razvijali ekonomsku komponentu gdje su djeca izravno djelujući shvatila važnost marketinga i reklamiranja za plasiranje uzgojem dobivenih proizvoda. Osim navedenog važne komponente odgojno-obrazovnog učinka postigli smo: SOCIJALNOM KOMPETENCIJOM - Sudjelovanjem i razumijevanjem važnih pitanja u realnim životnim situacijama u različitim interakcijama, diskusijama i razmjenom znanja; Društvena dimenzija - učim i tako jačam samopouzdanje; poklanjam drugima-činim dobro sebi i drugima oko sebe; očekujem od zajednice da cijeni moj trud, i nastavi mojim putem. Ja i zajednica smo jedno-imamo isti cilj-dobrobit svih nas. GRAĐANSKOM KOMPETENCIJOM - Djeca svojim zalaganjem i aktivnostima postaju ravnopravni građani koji sudjeluju u kreiranju zdravog, čistog i estetski poželjnog prirodnog okruženja. Dobrobiti projekta za djecu: sami su donijeli odluku o početku projekta. Zajedno s odraslima su planirali i provodili aktivnosti te promovirali našu akciju. Stekli su znanja o uzgoju biljaka; naučili su na koji način se uzgaja cvijeće iz sjemenke, kako se dolazi do presadnica za sađenje na otvorenom. Naučili su svrhu plastenika u uzgoju cvijeća i biljaka. Jačali su svoje kompetencije, svoje samopouzdanje i samosvijest o mogućnostima djelovanja na starije i iskusnije od njih. Svoje sadnice su podijelili svojim sugrađanima kako bi utjecali na ljepše okruženje mjesta u kojem žive. Provođenje vremena i rad na otvorenom. Pronalazili su način za opuštanje.