Eko škola

Dječji vrtić Vukovar I

Eugena Kvaternika 27
32000 Vukovar

Telefon: 032 414 709
Fax:
E-mail: vukovar1@vu.t-com.hr
Web: www.djecjivrticvukovar1.hr

Ravnatelj/ica: Mirjana Kulić
Školski koordinatori: Olesja Beč
Godina stjecanja statusa: 2019
Trenutni status: Stjecanje statusa
Projekti :

  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • Vrtić u zajednici

    Projekt je započeo na timskom sastanku odgajateljica dogovorom kako ćemo za početak uključiti djecu i roditelje u projekt na jednostavan i praktičan način. Započeli smo prikupljanjem starog papira, recikliranjem starog papira i izradom novog, prikupljanje pet ambalaže i plastičnih boca, izradom igrački i didakte od recikliranog i neoblikovanog materijala. Nakon početne faze projekta u kojoj smo skupili dva kontejnera starog papira i predali ga u tvrtku Unija papir d.o.o. Vukovar, uslijedila je druga etapa projekta. Hodnike unutar dječjeg vrtića iskoristili smo za centre aktivnosti u kojima su djeca upoznala obilježja i zanimanja svog kraja na praktičan i zanimljiv način. U centru Etno selo i Gradska dnevna soba razvijala se spontana dramska igra ne samo vrtićke djece već i posjetitelja vrtića. Kroz radno praktične aktivnosti izrađivale su se cipele u centru Borovo i tkale su se deke u centru Vuteks. U sljedećoj etapi projekta usmjerili smo se na okoliš i zajednicu pa smo s tvrtkom Komunalac d.o.o dogovorili preuzimanje brige o cvjetnim žardinjerama ispred kino dvorane i vrtića. Roditelji, bake, tete su nam pomogli sa sadnicama, lukovicama i sjemenjem cvijeća. Djeca su sama uzgojila cvijeće, obojila žardinjere, pripremila zemlju i posadila cvijeće. Uz sam rad, djeca su istraživala koliko je potrebno da nikne cvijet iz sjemena, koliko iz lukovice. Iz knjiga o vrtlarstvu i cvjećarstvu saznali smo koliko vode je potrebno za koju vrstu cvijeta, koje cvijeće voli sunce, a koje sjenu. Čime cvijeće možemo gnojiti, treba li ga okopavati? Što ako ga napadnu insekti i lisne uši? Puni znanja krenuli smo u realizaciju i posadili u naše cvjetnjake dragoljube, gladiole, nevene, dalije, vodenike.... Željeli smo da svi znaju da smo mi zaduženi za naše cvijeće pa nam je naš domar izradio ploču s natpisom „Naselje po mjeri djeteta“, a to se posebno svidjelo novinaru Vukovarskih novina pa je o našem projektu izašao članak u novinama na što smo svi bili jako ponosni. Očekujemo da će i sve naše daljnje akcije u sklopu projekta biti medijski popraćene. Kako bi projekt Vrtić u zajednici zaživio sa svim elementima lokalne zajednice, rado se odazivamo na različita događanja i manifestacije u gradu Vukovaru. Tako smo osim na Božićnom i Uskrsnom sajmu sudjelovali i na Sajmu cvijeća na kojem smo nudili proizvode, građanima i posjetiteljima Vukovara, od recikliranih materijala koje su odgajateljice izradile pomoću vrijednih ruku svojih vrtićkih eko-mališana.

  • Svijet oko mene

    Projekt je nastao kao potreba za osmišljavanjem dugoročnijeg pristupa odgoju i obrazovanju djece za održivi razvoj temeljenog na vrijednostima poštivanja života i zdravog življenja, mijenjanjem životnih navika, stavova i vrijednosti za boljom i uspješnijom ekološki održivom budućnosti. Najbolji uvod u sam projekt bili su radovi u vrtićkom plasteniku i sadnja cvijeća i ostalog bilja, što nas je potaklo u smjeru otvaranja prema zajednici i uključivanje u naš dosadašnji i budući rad. U knjižnici kao i u kućnim bibliotekama, tražili smo stručnu literaturu koja nam je pomogla u radu i sadnji. Putem kutića za roditelje i roditeljskog sastanka, obavijestili smo roditelje o planiranim aktivnostima vezanim za projekt te ih zamolili za pomoć i suradnju u provedbi projekta. U suradnji s roditeljima, pribavili smo zemlju, sjemenje biljaka, posude za sijanje sjemena. Tako smo krenuli s uređenjem, čišćenjem i pripremanjem plastenika za rad. U projekt smo uključili gradske tvrtke, gradsku upravu, sve važnije elemente naše lokalne zajednice kako bismo potakli sve u našem okruženju na ekološki prihvatljiviji okoliš. U projektu smo osim ekološke razvijali ekonomsku komponentu gdje su djeca izravno djelujući shvatila važnost marketinga i reklamiranja za plasiranje uzgojem dobivenih proizvoda. Osim navedenog važne komponente odgojno-obrazovnog učinka postigli smo: SOCIJALNOM KOMPETENCIJOM - Sudjelovanjem i razumijevanjem važnih pitanja u realnim životnim situacijama u različitim interakcijama, diskusijama i razmjenom znanja; Društvena dimenzija - učim i tako jačam samopouzdanje; poklanjam drugima-činim dobro sebi i drugima oko sebe; očekujem od zajednice da cijeni moj trud, i nastavi mojim putem. Ja i zajednica smo jedno-imamo isti cilj-dobrobit svih nas. GRAĐANSKOM KOMPETENCIJOM - Djeca svojim zalaganjem i aktivnostima postaju ravnopravni građani koji sudjeluju u kreiranju zdravog, čistog i estetski poželjnog prirodnog okruženja. Dobrobiti projekta za djecu: sami su donijeli odluku o početku projekta. Zajedno s odraslima su planirali i provodili aktivnosti te promovirali našu akciju. Stekli su znanja o uzgoju biljaka; naučili su na koji način se uzgaja cvijeće iz sjemenke, kako se dolazi do presadnica za sađenje na otvorenom. Naučili su svrhu plastenika u uzgoju cvijeća i biljaka. Jačali su svoje kompetencije, svoje samopouzdanje i samosvijest o mogućnostima djelovanja na starije i iskusnije od njih. Svoje sadnice su podijelili svojim sugrađanima kako bi utjecali na ljepše okruženje mjesta u kojem žive. Provođenje vremena i rad na otvorenom. Pronalazili su način za opuštanje.

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Mirjana Kulić, ravnateljica
  • Olesja Beč, pedagog (stručni suradnik, koordinator)
  • Leze Gojani, zdravstvena voditeljica (stručni suradnik)
  • Kristina Zorić Beslema (odgojitelj – koordinator)
  • Nikolina Vranešević (odgojitelj)
  • Dubravka Sabo (odgojitelj)
  • Marija Jukić (odgojitelj)
  • Ana Ištuk (odgojitelj)
  • Marija Pakter – vodovod grada Vukovara
  • Mirjana Prkačin, komunalac
  • Ivana Mujkić – dogradonačelnica  (predstavnik lokalne uprave)
  • Igor Mihalić - HPD Vučedol Vukovar (lokalna udruga)
  • Marlena Ivaneža  (predstavnik roditelja)
  • Antonija Sekelez  (predstavnik roditelja)
  • Jasenka Baranj - predstavnik roditelja
  • Željko Pištelek - Zajednica Športsko ribolovnih udruga Vukovar  (lokalna udruga)
  • Igor Hrgović – domar
  • Aleksandra Šuša – tajnica
  • Karlo Leko - dijete (skupina Maslačak)
  • Marta Takač - dijete (skupina Maslačak)
  • Doris Ivaneža - dijete (skupina Maslačak)
  • Filip Sekelez – dijete (skupina Ljubičice)


Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: ŽLICA MEDA ZA POČETAK DANA
Cilj:
  • Razvijati pravilnu prehranu u naše tijelo.
  • Učenje o održavanju našeg zdravlja.

Zadatak:
  • Djeca svih odgojne skupine, od sredine siječnja dobivaju jednu žlicu meda svako jutro.

 


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Od sredine siječnja do kraja pedagoške godine 2018./2019.

 


Nositelji:
  • Odgojitelji
  • Djeca

 

 

Naziv teme: ŽIVJETI UZ RIJEKU
Cilj:
  • Upoznati se s alasima, razumjeti održiv izlov ribe, načine ribarenja na rijeci, poticati prehranu bogatu ribljim jelima

Zadatak:

  • Edukacija o ribarenju, pecanju
  • Realiziranje ribičije
  • Priprema autohtonih jela (fiš, šaran na rašljama…)

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Od veljače do svibnja 2019.


Nositelji:
  • Djeca
  • Odgojitelji
  • Roditelji
  • Zajednica Športsko ribolovnih udruga Vukovar 
Naziv teme: PLANINARENJE
Cilj:
  • Upoznavanje s prirodom, pravilnim načinom korištenja slobodnog vremena, poticanje fizičkog kretanja. Usvajanje spoznaja o planinarenju, prirodi te ispravnog odnosa čovjeka prema prirodi.

Zadatak:
  • Edukacija o planinarenju
  • REALIZIRANJE PLANINARENJA

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Ožujak i travanj 2019.


Nositelji:
  • Odgojitelji
  • Djeca
  • HRVATSKO PLANINARSKO DRUŠTVO VUČEDOL (igor Mihelić)
  • Pedagog

Naziv teme: SVAKA KAP JE VAŽNA
Cilj:

  • Praćenje potrošnje vode s ciljem smanjenja količine potrošnje vode.
  • Osvještavanje o pravilnom korištenju vode.

Zadatak:
  • Praćenje potrošnje vode – provjera od strane eko patrole. Uključenje u akciju štednje – sve odgojne skupine.
  • Upoznavanje s načinima štednje vode
  • Izrada dijagrama praćenja. Analiza. Nagrađivanje na kraju mjeseca.
  • Posjet predstavnika Vodovoda. Edukacija. Mjesečno očitavanje potrošene količine vode skupa s eko patrolom.

 

PROJEKTNI DAN

  • ''Što voda može''


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Kontinuirano, tijekom pedagoške godine 2018./2019.

PROJEKTNI DAN – TRAVANJ

  • Foto i video dokumentacija
  • KONTINUIRANO VOĐENJE BILJEŽAKA EKO PATROLE
  • Kontinuirano vođenje bilježaka odgojitelja

Nositelji:

  • Djeca
  • Odgojitelji
  • Domar
  • Vodovod
  • Roditelji
Naziv teme: NISU VREĆE SVE ZA SMEĆE
Cilj:
  • Razvijanje svijesti štetnosti plastičnih vrećica i smanjenju njihova korištenja.
  • Zamjena postojećih s platnenim

Zadatak:
  • Likovno- kreativno izražavanje s eko temama i porukama
  • Oslikavanje platnenih torbi tekstilnim bojama
  • Tiskanje dječjih radova na platnene torbe (izrada – švelja) koje će djeca dati roditeljima.
  • Praćenje i evidentiranje koliko roditelji često koriste platnenu torbu u odnosu na plastične torbe.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Kontinuirano, tijekom pedagoške godine 2018./2019.

  • Fotografije
  • Bilješke i evidencija djece

Nositelji:
  • Odgojitelj
  • Djeca
  • Borovo graf
  • Švelja
  • Roditelji
Naziv teme: KOMPOSTARNIK (OTPAD)
Cilj:
  • Cilj aktivnosti je usvajanje spoznaje i navike o iskorištavanju bio otpada

Zadatak:
  • U suradnji s domarom – izrada tri kompostarnika.
  • Konkretno provođenje akcije na način da svaka skupina ima kantu za kompostiranje koje će stajati na atrijima. Domar, skopa s eko patrolom će te kante prazniti na kraju dana, skupa s eko patrolom provjeriti je li sve bio razradivo. Starija skupina izrađuje letak o postupcima i načinu kompostiranja. Svaka vrtička skupina dobiva brošuru o kompostiranju. Kutak za roditelje – brošura o kompostiranju za roditelje
  • Prozračivanje kompostarnika (eko patrola i domari) – provjera količine, vlažnosti, zbijenosti.


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Realizacija izrade kompostarnika do kraja ožujka

Korištenje kompostarnika - kontinuirano


Nositelji:

  • Odgojitelj
  • Domar
  • Djeca
Naziv teme: ZELENI OTOK (OTPAD)
Cilj:

  • Cilj aktivnosti je usvajanje navike o pravilnom, svakodnevnom razvrstavanju otpada. Usvajanje spoznaje o važnosti provođenja spomenute aktivnosti. Usvajanje spoznaje o načinima smanjenje količine otpada te primjena postojećih spoznaja.
  • Cilj aktivnosti je odgojiti ekološki osviješteno dijete koje se odgovorno ponaša prema prirodi, usvajanje znanja, stavova i vještina, spoznaje da je čovjek dio prirode i treba zajedno djelovati kao odgovorna zajednica.

Zadatak:

  • Izrada spremnika za razvrstavanje otpada od iskorištenih kartonskih ambalaža
  • Izrada spremnika za razvrstavanje papira za sve vrtičke skupine u objektu
  • Usvajanje spoznaja o različitim materijalima, njihovoj strukturi, mogućnosti njihove višestruke primjene, usvajanje spoznaje o njihovoj štetnosti za okoliš te mogućnosti njihove redukcije i zamjene.
  • Sudjelovanje u projektu EKO-PAKETI: likovno-kreativna izrada radova od tetrapak ambalaže (natječaj), usvajanje spoznaje o odgovornom zbrinjavanju korištene tetra pak ambalaže, mogućnost dobivanja spremnika za razvrstavanje tetra pak ambalaže.


Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

Kontinuirano, tijekom cijele pedagoške godine 2018./2019.


Nositelji:

  • Odgojitelji
  • Djeca
  • Roditelji
  • Pedagog
  • Udruga ''Lijapa naša''
  • Komunalac

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: PLASTENIK - SVIJET OKO MENE
Ostvareni ciljevi:

  • Naglašena važnosti očuvanja kvalitete okoliša i stvaranje ekološki educirane, svjesne i savjesne djece, stavljajući u prvi red korisnost njihovog djelovanja.
  • Upoznavane s radom u plasteniku kroz godišnja doba, integriranje spoznaja stečenih na terenu u cjelokupni odgojno-obrazovni proces
  • Potaknuti zanimanje djece za opažanje u prirodi, istraživanje i logičko zaključivanje o sastavnicama i ustroju živog svijeta.


Realizirani zadaci:

  • Sijanje sjemena jagoda za vrtićki vrt
  • Sjetva rasade: rajčice, kupusa, ukrasne tikvice, paprike
  • Presađivanje sadnica
  • Sjetva: kadifa, dalija, georgina
  • Svakodnevno zalijevanje i kontrola bilja


Vrijeme realizacije:
  • Veljača, ožujak, travanj 2019.j


Nositelji:
  • Djeca i odgojitelji
Naziv teme: KOMPOSTARNIK
Ostvareni ciljevi:
  • Djeca su upoznata s pojmom biorazgradivog otpada, znaju koji je otpad biorazgradiv i čemu služi kompostarnik.
  • Usvojene spoznaje praktično primjenjuju u svakodnevnom boravku u skupini


Realizirani zadaci:
  • U suradnji s domarom napravljena su tri kompostarnika, veličina primjerenih za djecu. Zbog količine otpada - napravljen je još jedan veliki za čije korištenje je potreban veći angažman odraslih.
  • Za svaku skupinu su nabavljene posebne kante za kompostiranje koje stoje u atrijima. Odgojitelji u skupinama su upoznale djecu s otpadom koji je potrebno odvajati i stavljati u kante u atriju.
  • Domar, skupa s eko patrolom te kante prazniti na kraju dana, eko patrola provjerava je li sve bio razradivo.
  • U eko kutku - brošura o kompostiranju
  • Prozračivanje kompostarnika (eko patrola i domari) – provjera količine, vlažnosti, zbijenosti.


Vrijeme realizacije:
  • Kompostarnici su napravljeni sredinom ožujka.
  • Njihovo praktično korištenje započinje u drugoj polovini ožujka i nastavlja se kontinuirano tijekom pedagoške godine 2018./2019.
  • Plan je nastaviti s radom kompostarnika i naredne pedagoške godine 


Nositelji:
  • Djeca objekta Leptirić
  • Odgojitelji
  • Eko patrola
  • domar i ostalo tehničko osoblje

Naziv teme: ZELENA ČISTKA
Ostvareni ciljevi:
  • Ovom akcijom smo postali dio nacionalnog projekta jednodnevnih akcija čišćenja - ZELENA ČISTKA
  • Iako smo bili svjesni da ne možemo cijeli prostor očistiti sati - ovaj akcija je u prvom planu bila ukazivanje na postojeći problem. Odabir same lokacije ima višestruku funkciju, a najvažnija ja ta da upravo taj dio predstavlja jedini izlaz na rijeku Dunav u Borovu naselju. Djeca najstarije odgojne skupine su tijekom cijele godine radila na projektu ŽIVJETI UZ RIJEKU stoga smo ovom akcijom povezali dvije stvari. Medijskim praćenjem smo htjeli ukazati zaduženima da prostor bivšeg toma tehnike postaje odlagalište otpada, da se o tome ne vodi računa, a da njegovo čišćenje i saniranje te uređenje šetnjice može podići kvalitetu življenja djece u Borovu naselju.
  • Djeca su ovom akcijom potvrdili svoje znanje o razvrstavanju otpada, a ovom akcijom smo svakako djelovati na razvoju svijesti o važnosti očuvanju okolišta i svoje lokalne sredine.

Realizirani zadaci:

  • Dobivanje suglasnosti za izvođenje spomenute akcije
  • Postavljanje plakata Zelene čitke u eko kutić i pozivanje na zajedničku akciju čišćenja
  • Uspostavljanje suradnje s volonterskim timom iz gimnazije VolOn
  • Gostovanje u radijskoj emisiji i najava akcije (pedagog)
  • 11.travanj provedena je akcija čišćenje područja bivšeg TEHNOSTANA. Akcija je trajala od 9.30. do 11.00. Prikupljeno 35 kg otpada.

http://www.vukovar.hr/tvrtke-i-ustanove/gradske-ustanove/dj-vrtic-vukovar-i/13381-danas-smo-mi-a-kada-cete-vi-akcija-zelena-cistka

https://www.djecjivrticvukovar1.hr/2019/04/12/danas-smo-mi-a-kada-cete-vi-akcija-zelena-cistka/

http://www.hrv.hr/vijesti/vijesti/item/15749-danas-smo-mi-a-kada-cete-vi-akcija-zelena-cistka

  • Naknadno će se odrediti prostor čišćenja za 21.RUJAN


Vrijeme realizacije:

11. TRAVNJA

21.RUJAN


Nositelji:
  • Pedagog
  • Odgojitelji
  • DJECA (skupina MASLAČAK)
  • Zdravstvena voditeljica
  • Kontakt policajac
  • GIMANZIJA VUKOVAR
  • ZELENA ČISTKA

Naziv teme: JESAM MAL, AL SNAĆI SE ZNAM i OD TEORIJE DO PRAKSE
Ostvareni ciljevi:
  • Proširena postojeća i usvojena nova znanja i spoznaje o sustavu zaštite i spašavanja ljudi, materijalnih dobara u katastrofama  te radu žurnih službi 112.
  • Usvojena znanja o samozaštiti i postupanjima u nepoznatim i opasnim situacijama.
  • Usvojena pravila o sigurnosti i samozaštiti u opasnim situacijama.
  • Razvijena svijest o mogućim opasnostima u svakodnevnom životu (lijekovi, kućanski aparati, zapaljiva sredstva)
  • *****
  • Djeca su poticana na logičko zaključivanje i davanje odgovora na pitanja te samostalno zaključivanje
  • Djeca su proširila svoj vokabular i usvojila nove riječi (efekt staklenika, ugljikov dioksid, ozon)
  • Djeca su na primjere način upoznata sa zanimanjem ekološkog tehničara
  • Djeca saznaju kojim to postupcima štetimo ozonu i stvaramo efekt staklenika
  • Djeca saznaju kojim djelovanjem možemo zaštititi naš ozon i spriječiti efekt staklenika
  • Djeca se prvi put, na primjeren način, susreću s pojmovima ozon, efekt staklenika, ugljikov dioksid
  • Samostalno izvođenje pokusa uz asistenciju

Realizirani zadaci:
  • Posjet predstavnika HGSS u vrtiću. Edukativno predavanje
  • Posjet volonterskog tima HGSS-a. Kraći prikaz dva filma, ponavljanje usvojenih spoznaja, zip-line aktivnosti u dvorištu, isprobavanje kolica za spašavanje

https://www.djecjivrticvukovar1.hr/2019/04/01/zip-line-u-djecjem-vrticu-vukovar-i/

  • Djeca su poticana na logičko zaključivanje i davanje odgovora na pitanja te samostalno zaključivanje
  • Djeca su proširila svoj vokabular i usvojila nove riječi (efekt staklenika, ugljikov dioksid, ozon)
  • Djeca su na primjere način upoznata sa zanimanjem ekološkog tehničara
  • Djeca saznaju kojim to postupcima štetimo ozonu i stvaramo efekt staklenika
  • Djeca saznaju kojim djelovanjem možemo zaštititi naš ozon i spriječiti efekt staklenika
  • Djeca se prvi put, na primjeren način, susreću s pojmovima ozon, efekt staklenika, ugljikov dioksid
  • Samostalno izvođenje pokusa uz asistenciju

http://www.djecjivrticvukovar1.hr/2019/04/05/od-teorije-do-prakse/


Vrijeme realizacije:

27. OŽUJAK

29.OŽUJAK

3. TRAVANJ


Nositelji:
  • Pedagog
  • Odgojitelji
  • HGSS (HRVATSKA GORSKA SLUŽBA SPAŠAVANJA)
  • Zdravstvena voditeljica
  • Djeca
  • Odgojitelji
  • Djeca
  • Pedagog
  • Učitelji i učenici srednje Tehnička škola Nikole Tesle Vukovar

Naziv teme: NISU VREĆE SVE ZA SMEĆE
Ostvareni ciljevi:
  • Potaknuto likovno-kreativnog izražavanje
  • Praktično prikazani načini reduciranja korištenja plastike


Realizirani zadaci:
  • Likovno- kreativno izražavanje s eko temama i porukama
  • Oslikavanje platnenih torbi tekstilnim bojama
  • Izrada platnenih torbi (švelja)
  • Tiskanje dječjih radova na platnene torbe
  • Darivanje roditeljima s ciljem zamjene korištenja plastičnih vreća – platnenim torbama
  • PREPOZNAJEMO POTREBU ZA NASTAVKOM PROVOĐENJA OVE AKTIVNOSTI S IDEJOM INTENZIVNIJEG UKLJUČENJA RODITELJA (darivanje platnenih torbi početkom pedagoške godine roditeljima, djeca prate korištenje platnenih torbi – analiza na kraju pedagoške godine)

Vrijeme realizacije:

LISTOPAD 2018.


Nositelji:
  • ODGOJITELJI
  • DJECA
  • ŠVELJA
  • BOROVO GRAF
Naziv teme: PROJEKT ZDRAVE HRANE NA RAZINI OBJEKTA
Ostvareni ciljevi:
  • Naglašena važnost konzumiranja voća i povrća na dkvenoj razini
  • Naglašena važnnost pravilne, raznovrsne prehrane

 


Realizirani zadaci:
  • Obilježavanje važnih datuma (Dani kruha, Dan jabuka, Jesenske svečanosti) – na nivou objekta
  • Organiziranje prigodne predstave za djecu od strane odgojitelja na nivou objekta (OBITELJ TIKVIĆA)
  • Iskorištavanje situacijskih poticaja i inicijative djece (zanimanje za ZDRAVOLJUPCE – organiziranje tjednih aktivnosti sukladno interesima djece)
  • Osmišljavanjem niza poticajnih aktivnosti vezanih za zdravu hranu (navedeni u tjednim i dnevnim planovima) – poticali smo kod djece razvijanje fine i grube motorike, razvijanje pažnje i koncentracije, razvijanje osjetila, usvajanje novih spoznaja o temama voća, povrća, zdrave/nezdrave hrane… Poticali njihovu aktivnost kroz niz životno-praktičnih aktivnosti (guljenje, rezanje, pravljenje voćne salate, šejkova, odlazak u berbu grožđa…
  • Proširili smo temu na oralnu higijenu – higijena zuba te u nekoliko skupina, kroz tjedan dana obrađivali i tu temu
  • PREPOZNAJEMO DA OVAJ PROJEKT TREBA NASTAVITI PROVODITI I SLJEDEĆE GODINE S NAGLAŠENIJIM KONTINUITETOM I UKLJUČENJEM RODITELJA

Vrijeme realizacije:

Tijekom cijele pedagoške godine 2018./2019.

 


Nositelji:
  • Odgojitelji PO ''Leptirić''
  • Djeca svih odgojnih skupina ''PO Leptirić''

 

Naziv teme: BERBA GROŽĐA U LOVASU i PLANINARENJE
Ostvareni ciljevi:
  • Upoznavanje s važnom gospodarskom granom našeg kraja
  • Usvojene su nove životno-praktične vještine
  • Usvojene su nove spozanje o kultiviranju grožđa, načinima korištenja grožđa
  • Usvojene spoznaje o planinarenju
  • Boravak u prirodi
  • Promatranje prirode u proljeće
  • Upoznavanja s jednim od načina korištenja slobodnog  vremena
  • Potvrđivanje važnosti očuvanja prirode



Realizirani zadaci:
  • Djeca su u Lovasu posjetila srijemsko vinogorje i vinograd obiteljskog gospodarstva Kovačević. Gospodin Dario je pokazao djeci način pravilnog branja grožđa, a samim time su i usvojili nove spoznaje o tome za što sve koristimo grožđe i zašto ga beremo. Nakon što su vidjela kako pravilno brati grožđe, djeca su se htjela i sama okušati u berbi. Skupa s odgojiteljima, djeca su obrala 70 kg grožđa i naučila vrijednost i težinu rada u vinogradu. Nakon berbe, obitelj Kovačević, ugostila je djecu i odgojiteljice u svojoj konobi, gdje su ubrano grožđe samljeli za mošt i počastili se domaćim specijalitetima obiteljskog gospodarstva Kovačević.

http://www.djecjivrticvukovar1.hr/2018/09/28/skupine-maslacak-i-ljubicice-iz-po-leptiric-dv-vukovar-i-u-berbi-grozda-u-lovasu/

  • Predavanje Igor Mihelić (HPD Vučedol) – što je planinarenje, oprema, odnos prema prirodi
  • Planinarenja na najveći vrh Fruške gore u Hrvatskoj – Liska (13.3.)

http://www.djecjivrticvukovar1.hr/2019/03/14/nije-sve-u-slavoniji-ravno/

http://www.djecjivrticvukovar1.hr/2019/02/27/planinarske-pripreme/

 


Vrijeme realizacije:

RUJAN 2018.

27.veljače 2019.

13.ožujak 2019.


Nositelji:

  • Skupina ''Maslačak'' i ''Ljubičice''
  • Odgojitelji
  • OPG Kovačević (Lovas)

  • Odgojitelji
  • Djeca (skupina Maslačak i Ljubičice)
  • HPD Vučedol
  • Pedagog
  • Zdravstvena voditeljica
  • Roditelji
Naziv teme: ZELENI OTOK
Ostvareni ciljevi:

  • Djeca su naučila (a te spoznaje svakodnevno primjenjuju u vrtiću) o pravilnom razvrstavanju i odlaganju smeća. Time smo nastojali djeci osvijestiti važnost pravilnog zbrinjavanja otpada.
  • U svakodnevnom rada u odgojnim skupinama iskorištavamo najrazličitije materijale u nekom drugačijem, kreativnom izdanju te potvrđujemo kako nije sve smeće – smeće te izlazimo izvan okvira u likovno-kreativnom stvaralaštvu.


Realizirani zadaci:

  • Napravljeni su kontejnera za odlaganje i razvrstavanje otpada.  Postavljeni su u eko-hodnik.
  • Isto tako – napravljeni su kontejneri za odlaganje smeća i razvrstavanje papira za svaku odgojnu skupinu.
  • Na dnevnoj razini – djeca se potiče pravilno odlaganje smeća, a uz praktičan dio se ukazuje djeci na važnosti pravilnog odlaganja otpada.
  • Isto tako – s djecom otkrivamo najrazličitije aktivnosti iskorištavanja potrošnih materijala (koja najčešće završe u smeću). Korištenjem tuljaka, rolni wc papira (NAVESTI JOŠ) u svakodnevnici potičemo kreativno izražavanje djece. Razvijamo finu motoriku.
  • UKLJUČENJE U PROJEKT – EKO PAKETI

Vrijeme realizacije:

Od 1.12.2018.

Kontinuirano, tijekom cijele pedagoške godine 2018./2019.


Nositelji:
  • Odgojitelji iz cijelog objekta
  • Sve odgojne skupine i djeca
  • KOMUNALAC
Naziv teme: SVAKO JUTRO JEDNA ŽLICA MEDA
Ostvareni ciljevi:
  • Svakodnevno konzumiranje žlice prije doručka
  • Preventivno djelovanje i očuvanje zdravlja
  • Usvajanje spoznaja o važnosti meda kao prirodne, hranidbene namirnice


Realizirani zadaci:

  • U suradnji s Udrugom pčelara ''Vukovar '91'' započeli smo projekt konzumiranja jedne žlice meda svako jutro, prije doručka. Cilj ovog projekta je osvijestiti važnost konzumiranja meda, razvijanje svijesti o pravilnoj prehrani te preventivno djelovati u sprječavanju poboljevanja.
  • Projekt se provodi od 1.2. i poprimio je vrlo pozitivne reakcije djece i odraslih.
  • Konkretne rezultate projekta planiramo analizirati godinu dana od početka provedbe projekta (uspoređivanje broja pobolivanja kod djece prije početka konzumacije i godinu dana nakon konzumacije)

http://www.djecjivrticvukovar1.hr/2019/02/12/svako-jutro-jedna-zlica-meda/

  • PLAN ZA SREDINU TRAVNJA:
  • U suradnji sa spomenutom udrugom – održana su primjerena predavanje u svim objektima  

Vrijeme realizacije:

Kontinuirano, tijekom pedagoške godine 2018./2019.

Projekt započeo 1.2., a planiran je njegov nastavak do daljnjeg


Nositelji: