Eko škola

Dječji vrtić Suncokret, Sveti Đurđ

Ljudevita Gaja 2a
42233 Sveti Đurđ

Telefon: +38542217721
Fax:
E-mail: suncokret@sveti-djurdj.hr
Web: www.djecji-vrtic-suncokret.hr

Ravnatelj/ica: Tihana Ledenko
Školski koordinatori: Tihana Ledenko
Godina stjecanja statusa: 2021
Trenutni status: Stjecanje statusa
Projekti :

Eko odbor

Eko odbor

Članovi eko odbora:
  • Tihana Ledenko (ravnatelj)
  • Odgojitelji: Martina Pokos, Ivanka Baron-špoljarić, Jelena Borović, Elena Marković, Dijana Pirc, Vesna Novak, Josipa Kirić
  • Spremačica Vesna Stančin
  • KuharicaTamara Hižak
  • Djeca: Ivona Bahat, Banjkovec Matej, Bračko Adrijan, Funtek Fran, Gizdavec Noa, Hižak Lea, Mia Horvat, Mateja Maljak, Novak Mateo, Noa Petak, Ivan Špoljarić, Ivan Valenko, Vručina Tesa
  • Roditelji: Marina Gizdavec, Lana Petak, Martina Funtek, Nataša Maljak, Ivana Vručina, Martina Stančin
  • Članovi lokalne zajednice: Josip Jany (načelnik), Kristina Mikulić
  • Predsjednica Upravnog vijeća: Sonja Stančin Novak

Godišnji plan i program Eko škole

Naziv teme: Zasadi bilja što više da naš planet lakše diše ( bioraznolikost)
Cilj:
  • Poticanje bioraznolikosti okoliša vrtića te ekološke osviještenosti kod uzgoja biljaka i njihove upotrebe kako bi kod djece potaknuli ljubav prema prirodi.
  • Razvijanje poštovanja,odgovornosti,svjesnosti svojih postupaka, ponašanja i navika u stvaranju raznolikog, zdravog,očuvanog i sigurnog životnog okoliša

Zadatak:
  • BOTANIČKI VRT: Uređenje vrta, prikupljanje sjemenja, sadnja, uzgoj i njega raznolikog bilja ( začinsko, ljekovito, četinjače, cvijeće, egzotično bilje,  ukrasno grmlje)
  • SENZORNI PARK: istraživanje biljaka i okolišta svim osjetilima ( miris, njuh, dodir), rad s prirodnim i otpadnim materijalom
  • VOĆNJAK: sadnja, njega voćki, berba voća za vrtićke obroke, sakupljanje lišća, stvaranje komposta
  • VRTIĆKO DVORIŠTE: sadnja mladog drveća kako bi u dvorištu bilo dovoljno zelenila, sakupljanje lišća, sakupljanje i sortiranje otpada
  • UNUTARNJI PROSTOR VRTIĆA: Izrada kozmetičkih proizvoda od začinskog bilja, čajeva, priprema voća za užinu ( pranje i rezanje), izrada zdravog jelovnika, sortiranje otpada, štednja električne energije i vode
  • poticati kretanje i zdrav način života, učenje o prometu, provoditi ostale akcije zaštite, uređenja i očuvanja okoliša

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
  • Pedagoško godina 2020./2021. 
  • Studeni- Upoznavanje odbora sa Planom i programom djelovanja, definiranje uloga i obveza, dogovori oko realizacije predstojećih eko aktivnosti
  • Ožujak- Sjednica Eko- odbora ( evaluacija, dogovor oko realizacije proljetnih aktivnosti, prijedlozi članova)
  • Dnevnik Eko patrole- kroz godinu
  • Izvješće plana i programa 

 


Nositelji:
  • Djeca, odgojitelji, tehničko osoblje, roditelji, eko patrola, članovi lokalne zajednice i lokalne samouprave

Praćenje stanja i ocjenjivanje

Naziv teme: Posadi bilja što više da naš planet lakše diše ( bioraznolikost)
Ostvareni ciljevi:
  • Poticali smo bioraznolikosti okoliša vrtića te djecu potaknuli na svakodnevnu brigu o okolišu te razvili ljubav prema prirodi. Također razvili smo odgovorno ponašanje djece te ekološku osvještenost.

 


Realizirani zadaci:

  • 1. Zdrava prehrana
    • Djecu smo najprije ukazali na važnosti zdrave i pravilne prehrane. Stoga su naši jelovnici pomno birani kako bi djeci svakodnevno ponudili barem jednu vrstu sezonskog voća. Želimo jesti zdravu hranu koja nije tretirana otrovima i kemikalijama. Djeca također sudjeluju u izradi jelovnika svojim prijedlozima, a za rođendanske proslave odlučili smo da ćemo umjesto rođendanskih zaslađenih torta djeci ponuditi voćnu platu, odnosno razno voće.
  • 2. Kretanje i tjelovježba
    • Odgojitelji svakodnevno provode jutarnju tjelovježbu kroz razne aktivnosti i oblike kretanja. Također djeca svakodnevno borave na sviježem zraku. Vani provode razne istraživačke aktivnosti u prirodi, promatraju promjene u prirodi, uče o raznim biljnim i životinjskim vrstama, prometu, zagađivačima zraka i ostalo.
  • 3. Uređenje botaničkog vrta
    • Djeca su sudjelovala u uređenju staza i postavljanju prirodnih materijala ( daske, kora, panjevi) u Botaničlkom vrtu i senzornom parku.
  • 4. Sadnja biljaka, zalijevanje i gnojidba kompostom
    • Zajedno s odgojiteljima djecu su sadnila voćke u voćnjaku. Posadili smo raznolike voćke ( kruške, jabuke, šljive, marelice, višnje, trešnje, dud…). Također, posadili smo i razno začinsko bilje, ukrasno grmlje, četinjače. Djeca redovito brinu o biljkama.
  • 5. Rad s prirodnim i otpadnima materijalom
    • Razne prirodne i otpadne materijale koristili smo za izradu edukativnih sadržaja i istraživačkih aktivnosti u senzornom parku te u likovno- stvaralačkim aktivnostima
  • 6. Sakupljanje i sortiranje otpada u vrtićkom dvorištu i okolici
    • Redovito smo sakupljali i sortirali otpad u prostorima vrtića, kao i u vrtićkom dvorištu. Djeca su naučila kako sortirati otpad u vreće prema bojama ( plastika, papir, staklo, miješani otpad). Otpad se ponovo iskorištavao u ranim likovno stvaralačkim i istraživačkim aktivnostima. 
  • 7. Eko patrola- štednja vode i električne energije ( praćenje stanja)
    • Eko patrola pratila je stanje potrošnje energenata iz mjeseca u mjesec te provjeravala jesu li sve slavine nakon pranja ruku ili zubi zatvorene. Također važno nam je da svijetlo ne radi u prostorijama u kojima ne boravimo ili ako ima dovoljno danjeg svjetla.

Vrijeme realizacije:
  • Od 1. studenog 2020. godine do 15. travnja 2021. godine.

Nositelji:
  • Odgojitelji, djeca, roditelji, tehničko osoblje vrtića, članovi lokalne zajednice

Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija

Eko kodeks

Eko kodeks:

Jedan je Suncokret zagrlio cijeli svijet. Ne brini se više svijete, tebe voli svako dijete.


Eko himna: