Eko škola

Dječji vrtić Srednjaci, Zagreb

Vladimira Filakovca 2
10000 Zagreb

Telefon: 01/3842-119
Fax: 01/3843 053
E-mail: pedagog.dvsrednjaci@gmail.com
Web: www.vrtic-srednjaci.zagreb.hr

Ravnatelj/ica: Lidija Janeš
Školski koordinatori: Petra Plevnik, Anita Andics Hernest, Đurđica Čanić, Ivana Šilić
Godina stjecanja statusa: 2009
Trenutni status: Zlatni status
Projekti :

  • Dani kruha - dani zahvalnosti za plodove zemlje
  • Veliki lov na biljke - The Great Plant Hunt
  • Veliki lov na biljke

    Tijek projekta:Ove godine projekt smo proveli sa skupinom „Ružice“, oni su promatrači, a mi pronalazači. U sobi smo formirali kutić koji su djeca imenovala „Darwinovi ekolozi“, samostalno su ispisali natpis, i u njega su donosili vrijedne pronalaske koje je priroda ostavila da ih pronađemo. Na roditeljskom sastanku objasnili smo roditeljima da nastavljamo s projektom i ove pedagoške godine, zamolili ih za suradnju u donošenju potrebitih materijala i poticanje dječjeg interesa. Naši roditelji pokazali su veliki interes prošle godine (većina njih), a naročito su bili zatečeni dječjim znanjem kad su šetali prirodom i ovo im se sad činio dodatni korak za nadogradnju.Staklenke sa žitaricama, jesenskim orašastim plodovima djeca su stavila na podlogu u kutiću, one su im bile dostupne svaki dan za istraživanje i promatranje. Vodeći se sigurnošću za rukovanjem i baratanjem tim istim materijalom, svaki tjedan smo pregledali staklenke i odbacili materijale koji su se počeli kvarit.„Mala Darwinova knjiga“ ove godine nadopunjena je novim materijalima koje su djeca u suradnji s roditeljima donosila, a svi zajedno smo ih proučavali i saznavali nešto novo. Poticali su jedni druge na suradnju (koliko su mogli nekog zainteresirat za nešto novo), samim time razvijali vještine govora (monolog, dijalog). Kod neke djece (koja su pokazala najveći interes za temu) počelo se razvijati kritičko razmišljanje tehnikom suradničkog učenja. Prvo su počeli promišljati o pitanjima koja su postavljana ili se otvorila tijekom projekta, zatim su s prijateljem i odraslom osobom razgovarali o onome što znaju ili misle o tome, tek onda su sa svima ostalima podijelili što su novo naučili, saznali. U prostoru laboratorija djeca su pronašla herbarije koje su prijašnje generacije izrađivale godinama, koristili su ih tijekom tjedna kad su htjeli istraživat, a naročito kad smo krenuli s temom „Listopadno drveće“. Uspoređivali su našu knjigu herbarija i pronalazili slično lišće i bilje, samo što su ove godine počeli čitat, a mi kao odrasle osobe nismo stalno trebali bit prisutni u aktivnosti. Male knjige o cvijeću (neko cvijeće imamo na našem cvijetnjaku), zaštićenom bilju, začinskom bilju (kojeg isto imamo u kamenjaru), nacionalnim parkovima (bili su u nekim), parkovima prirode (bili smo na Medvednici) i dalje su prisutne u centru početnog čitanja i pisanja. Tijekom rukovanja s njima učili su jedni od drugih, podupirali jedni druge u učenju, postali smo mala zajednica koja uči. Znanja, stavove i vrijednosti koje su stekli kroz interakciju, proučavanje, iskustvo i poučavanje rezultirali su socijalnim odnosima i utjecali na promjenu ponašanja. Zadaće projekta:1. Podizanje svijesti o važnosti biološke raznolikosti i povećati razinu osviještenosti djece u vrtiću;2. Približiti djeci korisnost biljnih vrsta za okolinu;3. Važnost životinja za biološku kontrolu – oprašivanje, prirodni neprijatelji štetočina, korist za prirodu.

  • Dječje folklorno stvaralaštvo

    Program se provodi u eko skupini s integriranim glazbenim programom. Cilj projekta: upoznavanje djece s tradicijom i običajima naših krajeva s naglaskom na grad Zagreb i okolicu grada Zagreba. To želimo postići kroz upoznavanje raznih tradicijskih igara, plesova, brojalica i rugalica. Djecu smo upoznali s raznim starim predmetima, znamenitostima grada Zagreba, prvim Zagrebačkim animiranim filmom i prijevoznim sredstvima poput Zagrebačkog tramvaja. Djeca su tehnikom kaširanje izrađivala znamenitosti grada Zagreba poput Zagrebačke katedrale i kule Lotrščak, izrađivali svoje plakate o gradu Zagrebu, naučili razne igre s pjevanjem, likovnim izražajima pokazali razne stare predmete s kojima su se upoznali. Djeca pokazuju veliki interes za projekt. Donose svoje fotografije Zagreba, prepričavaju gdje su bili s roditeljima, posjećuju znamenitosti grada i vesele se drugima pričati što su o Zagrebu naučili.

  • Urban garden

    Projekt se provodi u eko skupini s integriranim engleskim programom. Cilj projekta: Pružanje mogućnosti djeci da kroz praktični rad, osnivanje urbanog vrta, usvajaju znanja, razvijaju sposobnosti i vještine povezane s konceptom održivosti na načelima permakulture.Aktivnost u Urbanom vrtu traju tokom cijele godine.Ove godine djeca su po prvi puta izrađivala samonavodnjavajuće gredice.