Eko škola
Dječji vrtić Cvrčak i mrav, Tribalj
Tribalj 2a
51243 Tribalj
Telefon: 051332488
Fax:
E-mail: vrticcvrcakimrav@gmail.com
Web: www.dv-cvrcakimrav.hr
Ravnatelj/ica: Sandra Miculinić
Školski koordinatori: Iva Baldo Karlić
Godina stjecanja statusa: 2009
Trenutni status: Zlatni status
Projekti :
- Kampanja 'Za manje otpada' - Litter Less Campaign
-
Vrtić u prirodi
Glavni cilj je razvijati inovativne metode za izgradnju osjećaja zajedništva s prirodom i među ljudima te poštivanja prirodne i kulturne baštine među djecom predškolske dobi. Ostali ciljevi: naučiti djecu zajedničkim vrijednostima uz razvijanje osjećaja za zajedništvo i poštovanje prema vršnjacima. Okupiti slične zajednice u široj regiji, dijeliti i razmjenjivati iskustva, mišljenja i vrijednosti, kako bi došla do izražaja raznolikost i jedinstvo Europe, s posebnim naglaskom na aktivnosti u cilju razvijanja osjećaja zajedništva, poštovanja prema povijesti, kulturnoj i prirodnoj baštini među djecom od 1 do 6 godina. TEMA PROJEKTA : životinje i biljke u prirodi. PREGLED DETALJNIH AKTIVNOSTI U VRTIĆU TIJEKOM TREĆE GODINE PROJEKTA: \\\\\\\\\\\\\\\\nA. priprema na nivou ustanove (ravnatelj, stručni tim, odgajatelji) - daljnje motiviranje odgojitelja za provođenje projekta - imenovanje voditelja projekta - dogovori oko svih faza u projektu. \\\\\\\\\\\\\\\\nB. rad na nivou skupina (djeca i odgajatelji) - što više aktivnosti realizirati na vanjskom prostoru (pričanje priča, likovno stvaralaštvo, igre uloga…) - boravak na vanjskom prostoru u kabanicama i čizmicama po svim vremenskim uvjetima - neposredno upoznavanje prirodnih pojava - opažanje, spoznaja i dokumentiranje promjena u prirodi kroz godišnja doba - promatranje biljaka i životinja u prirodi - pronalaženje \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"svojeg\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" mjesta u prirodi - razne igre prirodnim materijalima - igre s materijalima iz prirode lišće, mahovina, kamenčići, zemlja, grančice i sl.) - izrada predmeta i igračaka od prirodnog materijala - kreativne i likovne radionice s prirodnim materijalima - sakupljanje prirodnog materijala i gradnja kućica - izrada skloništa za igračke od prirodnih materijala - \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Osjećajni put\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" – što sve možemo osjetiti u prirodi (svi osjeti: slušati vjetar, promatrati lišće, osjetiti kišne kapi… - igre za razvijanje osjećaja za prirodu ( npr. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Glazba prirode\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" – imitiranje zvukova iz prirode, izrada muzičkih instrumenata, prepoznavanje zvukova…) - penjanje na drvo, trčanje kroz hrpu lišća - igre i pjesme o prirodi - igre \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Slijedi trag\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" u prirodi - \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"ekspedicije\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" s ciljem istraživanja prirode - igre na livadi i šumi \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Putovanje prirodom\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" - orijentacijsko kretanje u prirodi (npr. \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Mapa s blagom\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\") - tjelovježba na otvorenom prostoru (izrada rekvizita za igru djece, za razvoj motoričkih sposobnosti …) - braingym vježbe na otvorenom prostoru - druženje s roditeljima na otvorenom prostoru - razni projekti prema interesu djece. \\\\\\\\\\\\\\\\nC. praćenje i evaluacija projekta ( odgajatelji, stručni tim, ravnatelj ) - prikupljanje dječjih komentara o prirodi i projektu - dokumentiranje projekta (foto, film itd.) - vođenje dnevnika - kronike svih aktivnosti tijekom godine - izložba za roditelje i javnost
Eko odbor
• Ivica Jerčinović (LAG „Vinodol“)
• Ivona Blažević (Poduzetnički centar Vinodol)
• Nives Stošić (KTD „Ivanj“)
• Mario Zubčić (GTKD „Žrnovnica“)
• Alenka Spoja (TZ Vinodolske općine)
• Haris Petrinović (DVD Bribir)
• Boris Glavan (HE Vinodol , pogon Tribalj)
• Danijel Grbić (načelnik Vinodolske općine)
• Anita Mavrinac Klarić (predstavnica roditelja)
• Dajana Jerčinović (ravnateljica vrtića)
• Iva Baldo Karlić (eko koordinatorica, pedagog)
• Paula Banušić (zdravstvena voditeljica, predstavnik nepedagoškog osoblja)
• Ana Milković (predstavnica odgojitelja iz Bribira)
• Aleksandra Prijić Paladinić (predstavnica odgojitelja iz Triblja)
Godišnji plan i program Eko škole
Cilj:
Upoznavanje djece s važnosti očuvanja prirode te užitkom boravka u prirodi, kao i iskorištavanje otpadnog materijala za izradu didaktike.
Zadatak:
- upoznati djecu sa otpadnim materijalom koji se može ponovno iskoristiti
- izrada didaktike od prirodnog, neoblikovanog i otpadnog materijala
- poticanje na nezagađivanje okoliša
- izrada didaktike od PNM materijala koju će koristiti djeca s ciljem poticanja pravilnog razvoja svih područja
- prilagoditi centre aktivnosti kompetencijama djece prirodnim, neoblikovanim i otpadnim materijalima
- održavanje urednim i čistim prostor u kojem boravimo
- priprema posuda za eko-otok u koje će se razvrstavati otpad
- korištenje PNM kao esencijalni izvor učenja istraživanjem i činjenjem
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Kontinuirano tijekom pedagoške godine 2021./2022.
- foto i video zapisi, transkripti
Nositelji:
Odgajateljice odgojno-obrazovnih skupina Mravci, Frankopani, Cvrčci.
Cilj:
Upoznati djecu sa važnošću redovitog i pravilnog vježbanja radi očuvanja zdravlja.
Zadatak:
- opće pripremne vježbe, poligoni i elementi tjelesne kulture u dvorani vrtića
- boravak i vježbe na vanjskom prostoru
- poligoni i vježbe na livadi
- svakodnevno vježbanje i razgibavanje
- BrainGym vježbe
- edukacija djece o utjecaju vježbe na njihovo zdravlje
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Kontinuirano tijekom pedagoške godine 2021./2022.
- foto i video zapisi, transkripti
Nositelji:
Odgajateljice odgojno-obrazovnih skupina Rožice, Črišnjice, Tići.
Cilj:
Razvijati inovativne metode za izgradnju osjećaja zajedništva s prirodom i među ljudima te poštivanja prirodne i kulturne baštine među djecom predškolske dobi.
Zadatak:
- odlazak na dulje šetnje i boravci u nestrukturiranom okolišu
- razvoj prirodnih oblika kretanja kao npr. penjanje, trčanje, puzanje, skakanje
- briga o čistoći okoliša
- briga o vlastitom otpadu
- spoznajne aktivnosti vezane uz prirodu i funkcioniranje eko sistema
- igre s materijalima iz prirode ( lišće, kamenčići, zemlja, grančice i sl.)
- izrada predmeta i igračaka od prirodnog materijala
- kreativne i likovne radionice s prirodnim materijalima
- što sve možemo osjetiti u prirodi: slušati vjetar, promatrati lišće, osjetiti kišu
- igre za razvijanje osjećaja za prirodu
- igre i pjesme o prirodi
- „ekspedicije“ s ciljem istraživanja prirode
- igre na livadi i šumi „Putovanje prirodom“
- orijentacijsko kretanje u prirodi (npr. „Mapa s blagom“)
- tjelovježba na otvorenom prostoru
- Brain Gym vježbe na otvorenom prostoru
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Kontinuirano tijekom pedagoške godine 2021./2022., ovisno o vremenskim prilikama.
- foto i video zapisi, transkripti
Nositelji:
Odgajateljice svih odgojno-obrazovnih skupina.
Eko kodeks
Moto naše eko-škole: „Zadatak je stvarno lak: volim more, šumu, zrak !„
1. Priroda je livada, šuma, voćke, zrak i voda i mi sve to trebamo čuvati.
2. U prirodu se ne smije bacati smeće, jer bi se zagadila.
3. Ne palimo vatru i ne bacajmo opuške u šumu, jer bi se mogla zapaliti.
4. Cvijeće nećemo ubrati, jer će uvenuti i ne može ozdraviti. Treba posaditi novo cvijeće i drveće.
5. U vodu i šumu ne bacamo baterije i stare aute.
6. Ako se u nju baca smeće, voda se ne može piti.
Eko himna: