Eko škola
Osnovna škola Zlatar Bistrica
Vladimira Nazora10
49247 ZLATAR BISTRICA
Telefon: 049 / 461 749
Fax: 049 / 503 066
E-mail: ured@os-zlatar-bistrica.skole.hr
Web: www.os-zlatar-bistrica.skole.hr
Ravnatelj/ica: Jasna Kokot Pelko, prof.
Školski koordinatori: Štefica Škrlec
Godina stjecanja statusa: 2001
Trenutni status: Platinasti status
Projekti :
- Kampanja 'Za manje otpada' - Litter Less Campaign
- Mi jedemo odgovorno - We Eat Responisible
- Veliki lov na biljke - The Great Plant Hunt
-
Pilot projekt Biosigurnost i biozaštita
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Glavni ciljevi projekta su upoznavanje učenika s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju širenja zaraznih bolesti; upoznavanje s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja; usvajanje odgovornog ponašanja prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu, društvu i okolišu; analiziranje potencijalnih opasnosti biougroze i načina prevencije; osposobljavanje učenika za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru; popularizacija znanosti i istraživanja u STEM području kroz istraživački rad učenika; razvijanje interesa za znanost i istraživanje; razvijanje suradničkog odnosa među učenicima, te učenicima i mentorima; razvijanje i usavršavanje digitalnih kompetencija kroz izradu digitalnih video i audio materijala; poticanje komunikacijskih i prezentacijskih vještina; stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika. Pilot-projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita od 35 sati godišnje. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika 7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama. Učenici zajedno sa svojim učiteljima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita. Planirane ishode učenici ostvaruju kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera
Eko odbor
- Ravnateljica: Jasna Kokot Pelko
- Učitelji:
- Štefica Škrlec, učiteljica Prirode, biologije i Kemije, školski koordinator
- Nikolina Mikulec, učiteljica RN, INA Mali ekolozi (1.-4. r)
- Domagoj Patek, učitelj Engleskog jezika, INA Ekološko - projektna skupina (6.b r.)
- Alan Grabušić, učitelj Geografije,
- Sandra Belinić, učiteljica TZK
- Mateja Trčak, učiteljica Matematike
- Jadranka Vuković, defektologinja, stručna suradnica
- Učenici:
- V.a - Leona Glavač, V.b - Petar Buden, VI.a - Ema Puklin, Leda Fulir, VI.b - Kiara Filipović, Petar Juriša, VII.b - Anja Krivak, VII.a - Tesa Hajdek, VIII.a Lana Dlesk, VIII.b - Dorotea Borić
- Predstavnici roditelja: Danijela Findak, Suzana Žunić
- Administrativno osoblje: Barbara Martinec, voditeljica računovodstva; Natalija Jug, tajnica
- Tehničko osoblje: Stjepan Uroić, domar i Mirjana Uroić, spremačica
- Predstavnici lokalne zajednice, crkve, udruga i društva:
- ü Vesna Mikulec, načelnica Općine Zlatar Bistrica
- ü Vesna Pavleković, HCK Zlatar
- ü Damir Hanžek, HPD "Javor"
- ü Branka Žigrović, Udruga "Lijepa naša", Zlatar Bistrica
- ü Dražen Mikulec, DVD Zlatar Bistrica
- ü Dubravko Arih, Lovačka udruga „Šljuka”
- Kumovi Ekoškole:
- ü Općina Zlatar Bistrica
- ü IZVOR-KA d.o.o.
- Predsjednica Ekoodbora Ekoškole: Dorotea Borić
- Ravnateljica: Jasna Kokot Pelko
Godišnji plan i program Eko škole
Cilj:
- educirati nove generacije učenika kako prikupljati i razvrstavati otpad
- otpad reciklirati
- promidžba recikliranih proizvoda i poticanje svijesti lokalne zajednice o važnosti pravilnog odlaganja otpada.
- ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika, djelatnika škole i mještana Općine Zlatar Bistrica
Zadatak:
- naučiti pravilno razvrstavati otpad tijekom boravka u školi, te stečeno znanje primjenjivati u svakodnevnom životu
- razvijati svijest o manjoj proizvodnji otpada.
- poučiti učenike kako prikupljeni otpad koristiti za izradu uporabnih i ukrasnih predmeta
- podizanje razine ekološke svijesti i obaviještenosti sveukupne javnosti na načelu održivog i uravnoteženog razvoja, posebice gospodarskih i društvenih čimbenika, kako bi se odabrali razvojni putevi prihvatljivi za okoliš, uz istodobnu održivost biološke raznolikosti
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom školske godine 2021./2022.
Nositelji:
- učenici od 1. do 8. razreda
- učitelji, razrednici, tehničko osoblje, članovi Eko-odbora Eko-škole
- Udruga Lijepa Naša
- vanjski suradnici
Cilj:
- poticati zanimanje za opažanje u prirodi, istraživanje i logičko zaključivanje o sastavnicama i ustroju živoga svijeta
- utvrditi postojeće probleme u okolišu i mogućnosti rješenja
- zaštititi prirodu
- upoznati i štititi biološku raznolikost ekosustava
- nastojati ispraviti štete počinjene u okolišu
- upozoravati javnost o problematici okoliša
- razvijati svijest o važnosti očuvanja prirode
- ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika škole
Zadatak:
- praćenje stanja biološke raznolikosti
- zaštititi ugrožene biljne i životinjske vrste čija se brojnost zbog nestanka staništa smanjuje
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom školske godine 2021./2022.
Nositelji:
- učenici od 1.do 8. razreda
- učiteljica Štefica Škrlec
- Državni zavod za zaštitu prirode
- Javna ustanova za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima na području Krapinsko-zagorske županije
- Zavod za javno zdravstvo ispostava Zlatar
- Udruga Lijepa Naša
- vanjski suradnici
Cilj:
Upoznati različite životne zajednice biljaka i životinja i njihova staništa.
Zadatak:
- razumjeti povezanost biljaka i životinja u životnoj zajednici travnjaka i šuma
- upoznati najpoznatije biljake i životinje travnjaka i šuma
- ponoviti što je životna zajednica, kakva je međusobna povezanost biljaka i životinja u prirodi
- nabrojati nekoliko najpoznatijih biljaka i životinja ponoviti korist travnjaka za ljude (ljekovito bilje, med, sijeno)
- razlikovati listopadnu, zimzelenu (vazdazelenu) i mješovitu šumu - upoznati najpoznatije šumske životinje
- uočiti međusobnu ovisnost biljaka i životinja unutar životne zajednice
- uočiti razloge ugroženosti životne zajednice i navesti načine zaštite
- znati da je nestručno ubiranje gljiva i šumskih plodova opasno za život
- razvijati sposobnost uočavanja uzročno – posljedičnih odnosa u životnoj zajednici
- razvijati logičko razmišljanje, analizu i sintezu
- različitim primjerima iz svakodnevnog života poticati i razvijati pravilan odnos u očuvanju prirodnih staništa biljaka i životinja
- uočiti uzročno-posljedične veze i odnose života na travnjaku i u šumi
- razvijati misaone sposobnosti
- razvijati svijest o važnosti očuvanja prirode
- usmjeravanje pažnje učenika na vođenje zdravog i aktivnog života
- uključivanje svih učenika u sportske aktivnosti
- poticanje i razvijanje suradništva
- poštivanje pravila igre
- razvijanje interesa za bavljenje tjelovježbom
- razvijanje samopouzdanja, ustrajnosti i odlučnosti
- uočavanje promjena u prirodi, biljnog i životinjskog svijeta na poučnoj stazi
- poticanje ekološke svijesti o potrebi zaštite prirode
- opisivanje otvorenoga prostora (uporaba stilskih izražajnih sredstava i pjesničkih slika)
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Rujan 2021.
Nositelji:
Učenici od 5. do 8. razreda, razrednici, učitelji predmetne nastave.
Cilj:
- potaknuti učenike na ekološku svjesnost i odgovorno ponašanje prema planeti Zemlji
- recikliranjem materijala ukazati na korisno zbrinjavanje otpada
Zadatak:
- premijera izvedbe školske ekohimne
- proizvesti nove uporabne predmete i instalacije korištenjem otpadnog materijala
- čišćenje okoliša i odvajanje otpada
- rad u školskom vrtu
- poticanje zajedništva i odgovornog ponašanja
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
22. travnja 2022.
Nositelji:
- Ekoodbor (voditeljica Štefica Škrlec)
- učenici i učitelji
- zaposlenici
- roditelji učenika
Cilj:
- upoznati učenike s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju zaraznih bolesti
- analizirati potencijalne opasnosti biougroze i načine prevencije
- upoznati se s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja
- razvijati odgovorno ponašanje prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu i prirodi
- osposobiti učenike za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru
- popularizirati znanost i istraživanje (stem područje)
- razvijati interes za znanost i istraživanje u stem području kroz istraživački rad
- razvijati suradnički odnos među učenicima, učenicima i mentorima te učenicima i roditeljima
- razvijati i usavršavati digitalne kompetencije kroz izradu digitalnih video i audio materijala, prezentacija, dijagrama i kvizova
- poticati i razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine
- razvijati kreativne načine izražavanja
- stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika
Zadatak:
- objašnjava pojmove biosigurnosti i biozaštite i njihovu važnost u svakodnevnom životu
- opisuje patogene mikroorganizme kao uzročnike zaraznih bolesti i objašnjava njihov način djelovanja na ljudsko zdravlje
- objašnjava uzroke emergentnih i reemergentnih bolesti i analizira njihovu geografsku rasprostranjenost u Hrvatskoj i svijetu
- uspoređuje viruse SARS, MERS, SARS-CoV-2 i njihove posljedice po zdravlje čovjeka i svjetsku ekonomiju
- opisuje i uspoređuje velike svjetske pandemije te njihov utjecaj na čovječanstvo
- opisuje i navodi međunarodne organizacije s područja biosigurnosti u svijetu i Hrvatskoj
- objašnjava hrvatski doprinos razvoju medicine u svijetu
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:
Tijekom školske godine 2021./2022.
Nositelji:
- Štefica Štrrlec, prof. učitelj savjetnik (voditeljica projekta u školi)
- -vanjski suradnici (prof. dr .sc. Alemka Markotić, Klinika za infektivne bolesti “Dr. Fran Mihaljević” - nositelj projekta, mr. sc. Maja Kassa nacionalni koordinator za OŠ i SŠ
- tijekom provođenja projekta planirano je uključivanje više stručnjaka s biomedicinskog područja te učitelja STEM područja
- učenici 6., 7. i 8. razreda
Eko kodeks
Živimo u suglasju s prirodom za ljepše danas - bolje i zdravije sutra....
Eko himna: