Ekoškole
Naziv projekta: Gospodarenje otpadom
Tema projekta: Sakupljanje, razvrstavanje, recikliranje otpada, radionice
Opis projekta:
U suradnji sa roditeljima sakupljamo, razvrstavamo, recikliramo i na taj način smanjujemo sam otpad. Sakupljanjem i otkupom pet ambalaže (Lidl), prikupljena sredstva se ulažu u uređenje dvorišta. Sudjelujemo i u humanitarnoj akciji Crvenog križa i Udrugom Lijek za čep, čep za lijek (sakupljanje čepova), a surađujemo i sa Fresco-m (sakupljamo baterije). Uključeni smo i u UNICEF-ov projekt "Škole za Afriku". Surađujemo sa "Makarskim komunalcem" koji pomaže u organiziranju radionica. U suradnji sa roditeljima od otpada izrađujemo društvene igre.
Naziv projekta: Eko-škola
Tema projekta: Priroda oko nas
Opis projekta:
Cilj našeg odgojno-obrazovnog rada je razvoj ekološki osviještenih stavova i ponašanja kod djeteta koje iskustvenim doživljajem kroz aktivno djelovanje razvija pozitivna ponašanja i vještine važne za očuvanje okoliša.
Temeljne zadaće eko-vrtića:
- upoznati i štititi biološku raznolikost eko-sustava
- poticati na uočavanje ekoloških problema
- poticati ekološku osviještenost i osjetljivost za okoliš
- poticati na odgovorno ponašanje prema prirodi
- poticati i osmišljavati rad u okolišu
- poticati odgoj za održivi razvoj
Djelujemo prema metodologiji Udruge lijepa naša (7 koraka) , nositelji smo Srebrnog statusa.
Uvođenje djece i roditelja u eko program- pojmovi, međunarodne eko oznake, Plan djelovanja, sakupljačke aktivnosti, letci, interaktivni plakati, maskote „Čistko Cicibanac“, „Petko“, „Staklenko“, „Papirko“, imena skupina i oznake na ormarima u skladu sa biljnim i životinjskim svijetom našeg podneblja, osnivanje eko odbora, izrada kalendara događanja
- prenamjena postojećih i stvaranje novih kutića; Laboratorij, Muzej prirodne baštine, kutić rasutih materijala (prirodnine i ambalažni materijal za recikliranje), Zeleni otok, Zeleni kutić, Eko pričaonica, kutić Kalendar prirode ( dan u tjednu, vrijeme, mjesec, god.doba), Kutić kućnih ljubimaca, plastenik, rasadnik, Glazbeni vrt ,Kutić godišnjih doba, Kutić društvenih igara od otpada
Planiramo obilježavanje eko datuma, organiziranje eko kvizova, izradu eko novina za roditelje naših skupina, eko –kuharice, proslavu Projektnog dana- svečanost eko vrtića te zajedničke i pojedinačne projekte skupina C1 i C2 u sklopu eko-škole
Projekti eko škole:
IX- Globe projekt „Stabla“- markiranje grana lipe i smokve, promatranje po zadanim parametrima, bilježenje kroz godišnja doba
X „Daj pet za zeleni svijet“
-Zeleni otoci u objektu i dvorištu; sakupljanje, razvrstavanje ( papir, plastika-povrat, suradnja sa roditeljima, staklo, čepovi, baterije), recikliranje ( izrada recikliranog papira, kreativni uratci, društvene igre od plastične, staklene ambalaže)
- zaduženja eko patrole - razvrstavanje otpada, provjera štednje vode i energije,vođenje eko dnevnika
- Mini meteorologiju- mjerenja sa meteorološkim instrumentima u meteorološkoj stanici (termometar, anemometar, kišomjer, mjerenje temperature tla na površini i u dubini), vođenjem meteorološkog dnevnika
- Tragom zelenih otoka našeg grada- zeleni otoci, reciklažna dvorišta, uočavanje nepravilnosti
- skrb o masliniku, mediteranskom vrtu (lavanda), voćnjaku, cvijetnjacima na terasama
- Zbrinjavanje ostataka hrane i pića ( humanitarno djelovanje prema potrebitima, maskota Kapko- višak vode za piće zbrinjavamo i koristimo za zalijevanje)
- Živimo zdravo: zdrava torta- izrada rođendanske torte od jabuka, uvođenje zdravog napitka- voda sa kriškama limuna i naranče, zeleni ručak- promoviranje vegetarijanskih recepata
- drveće našeg dvorišta- postavljanje oznaka sa imenom
XI „Zeleni kutić“
XII „Cicibanski buvljak“
I „Ptice našeg dvorišta“- imenovanje ptica, nove spoznaje o vrstama ptica koje obitavaju u našem dvorištu,pregled slikovnih materijala, izrada matematičkih i didaktičkih igara, skrb – hranilice, izrada kućica za ptice ( radionica sa roditeljima)
II „ Kućni ljubimci“
- stvaranje kutka za plišanog kućnog ljubimca u našoj skupini, pronalaženje informacija o potrebama kućnih ljubimaca, usvajanje novih pojmova , suradnja sa veterinarom, upoznajemo vještine ophođenja sa životinjama i skrbi o njima, suradnja sa azilom „Šapama od srca“, psi spasioci- GSS, upoznavanje igrališta za pse
- predstavljanje kućnog ljubimca- video uratci, plakati, ugošćavanje u skladu s mogućnostima
III „Urbani vrt /permakulturna načela“
IV Suradnja sa lokalnim OPG-ovima
V Kulturna baština
VI Izlet –Biokovo
Skupina Cjelodnevni 1, „Mirte“:
Cilj je stjecanje osnovnih znanja o prometu, na djeci dostupan način, proširivanje postojećih spoznaja kao i osposobljavanje djece za lakše snalaženje u svojoj okolini, a koje je promet sastavni dio.
Početni prometni centar ćemo nadopunjavati u skladu sa njihovim interesima te dobivenim spoznajama, planiramo posjete (prometni policajac, auto-škola)
Cilj je zadovoljiti dječju znatiželju i potrebu za istraživanjem, te razvijati svijest o brizi za životinje/ kukce i čuvanje njihovih stan
Naziv projekta: Eko-vrt
Tema projekta: Skrb o biljkama u našem vrtu i dvorištu
Opis projekta:
„Urbani vrt /permakulturna načela“
-pružanje mogućnosti da kroz praktičan rad djeca razvijaju sposobnosti i znanja, vještine
povezane s konceptom održivosti
Uvođenje permakulturnih načela
-sakupljanje kišnice na terasi- izrada instalacije
- sadnja različitih kultura
-odabir kultura u skladu sa podnebljem u kojem živimo
-prednosti drveća-hlad, cvjetovi-pčele, kisik
- stvaranje samoodrživih sustava
- upoznavanje i korištenje obnovljivih izvora energije ( vjetar ,voda, sunce)
- uzorci iz prirode; sve ima svoju svrhu ( gliste, korov)
Sakupljati, zbrinjavati i smanjiti papirnati otpad, plastični otpad, opasni otpad, bio otpad na nivou cijelog vrtića.
skupine c1 i c2, roditelji, eko odbor
Tijekom godine
Omogućiti iskustveni doživlja djece i samostalno istraživačko učenje u cilju razvoja ekoloških kompetencija kod djece
Djeca iz skupina C1, C2, odgajatelji, roditelji, eko odbor
Tijekom godine.
Uočavanje važnosti energije za svakodnevni život, razvijanje svijesti o racionalnom korištenju ele.energ. te o mogućnostima iskorištavanja el.energ.
Djeca skupina c1 i c2, odgajatleji, roditelji, eko odbor
Tijekom godine
Proširivanje dječjih spoznaja o važnosti zdrave prehrane i kretanju kao preduvjetu za očuvanje zdravlja.
Djeca skupina c1 i c2, odgajatelji, roditelji, eko odbor
Tijekom godine.
Proširivanje dječjih spoznaja o važnosti prometa kao i o sigurnosnim mjerama koje je potrebno poduzeti.
Djeca i roditelji skupina c1 i c2, roditelji, odgajatelji, eko odbor.
Tijekom godine.
Proširivanje dječjih spoznaja o prirodnom okruženju i doprinos njegovom očuvanju.
Projekt „Priroda oko nas“- u skladu sa eko programom koji provodimo, i nazive skupina smo prilagodili pa tako naše skupine nose nazive „Mirte“ i „Smokvići“. Znakovi na ormarima djece su također u skladu sa biljnim i životinjskim svijetom našeg područja. U suradnji sa roditeljima, svako dijete tijekom godine predstavlja svoj znak, odnosno donosi zanimljivosti o biljci ili životinji našeg podneblja. Sa djecom radimo interaktivne plakate koje uvezujemo u mega knjigu „Priroda oko nas“
Također sa djecom izrađujemo i herbarij-knjigu bilja , a dio predsoblja smo pretvorili u „Muzej prirodne baštine“ gdje odlažemo prirodnine iz našeg dvorišta kao i iz šetnja koje ćemo tijekom godine imati.
Skupina „Mirte„ pokreće projekt „Mravi i puževi“
IZLETI I ŠETNJE u prirodu
Po dolasku u vrtić:
Eko datumi
„Zeleni kutić“
Sobno bilje /cvijeće
Vanjsko bilje –mediteranske kulture
Rasadnik (od sjemena do biljke)
Alat za održavanje bilja
Dogovorena pravila- skrb o biljkama
Kalendar bilja, herbarij
„Urbani vrt /permakulturna načela“
pružanje mogućnosti da kroz praktičan rad djeca razvijaju sposobnosti i znanja, vještine povezane s konceptom održivosti
Izrada mini plastenika na postojećim gredicama
Zimske aktivnosti- prikupljanje alata, materijala, sadnja lukovica, blitve, salate
sadnja ljekovitog i aromatičnog bilja
Mala tržnica- razmjena dobara sa roditeljima ( sastaviti popis onoga što nam treba u skupini)
Uvođenje permakulturnih načela
I „Ptice našeg dvorišta“- imenovanje ptica, nove spoznaje o vrstama ptica koje obitavaju u našem dvorištu,pregled slikovnih materijala, izrada matematičkih i didaktičkih igara, skrb – hranilice, izrada kućica za ptice ( radionica sa roditeljima)
„ Kućni ljubimci“
Suradnja sa lokalnim OPG-ovima
Posjeta OPG-u na Voliciji/ domaća životinja - ovca
nove spoznaje ( skrb- potrebe, prostor na kojem boravi, prehrana, mladunčad , važnost u eko sustavu , dobrobiti koje imamo od ovce-vuna)
vuna kao sredstvo likovnog i kreativnog izražavanja,proces prerade vune
Koristiti dostupne linkove te literaturu iz područja ekologije
Istaknuti eko oznake-za roditelje i djecu u eko-kutku
*Globe projekt "Moje stablo":
Djeca iz skupina c1 i c2, odgajatelji, roditelji, eko odbor.
Tijekom godine.
Osvijestiti dijete da je dio društva koje u njemu sudjeluje i mijenja ga.
Odgajatelji i djeca skupina c1 i c2, roditelji, eko odbor
Tijekom godine.
Zaustavite smeće, spasimo cvijet, čuvajmo Zemlju, naš jedini svijet...
EKO HIMNA VRTIĆ "CICIBAN"
NAŠA ZEMLJA POMOĆ TREBA
BOLEST STRAŠNA NJU SAD VREBA
OD SMEĆA SE SILNOG GUŠI
TUGA JE U NJENOJ DUŠI.
SKUPIMO SE SADA SVI, MALENI I ODRASLI
NA PRIRODU MISLIMO
BOLI JOJ NE ZADAJMO.
ŠUMA, VODA , NEBO PLAVO TREBA OSTAT ČISTO ZDRAVO.
RAZMISLITE SVI O TOM I VAŠ I NAŠ TO JE DOM.
ZEMLJU NAŠU VOLIMO
NA PRIRODU PAZIMO
PRIPREMIMO KANTE, VREĆE, SAKUPIMO SILNO SMEĆE.
ONDA GA RAZVRSTAJMO
NEŠTO NOVO STVORIMO,
NA PRIRODU MISLIMO
ZEMLJU NAŠU ČUVAJMO.
ŠUMA, VODA, NEBO PLAVO TREBA OSTAT ČISTO ZDRAVO
RAZMISLITE SVI O TOM
I VAŠ I NAŠ TO JE DOM.