loading

Ekoškole

Dječji vrtić Biokovsko zvonce, Makarska

Korisnički podaci

Dječji vrtić Biokovsko zvonce, Makarska
Molizanskih Hrvata 2, 21300 Makarska
021 691 014
zvonce@hi.t-com.hr
2015
Srebrni status
  • Naziv projekta: Gospodarenje otpadom

    Tema projekta: Sakupljanje, razvrstavanje, recikliranje otpada, radionice

    Opis projekta:

    U suradnji sa roditeljima sakupljamo, razvrstavamo, recikliramo i na taj način smanjujemo sam otpad. Sakupljanjem i otkupom pet ambalaže (Lidl), prikupljena sredstva se ulažu u uređenje dvorišta. Sudjelujemo i u humanitarnoj akciji Crvenog križa i Udrugom Lijek za čep, čep za lijek (sakupljanje čepova), a surađujemo i sa Fresco-m (sakupljamo baterije). Uključeni smo i u UNICEF-ov projekt "Škole za Afriku". Surađujemo sa "Makarskim komunalcem" koji pomaže u organiziranju radionica. U suradnji sa roditeljima od otpada izrađujemo društvene igre.

    image

  • Naziv projekta: Eko-škola

    Tema projekta: Priroda oko nas

    Opis projekta:

    Cilj našeg odgojno-obrazovnog rada je razvoj ekološki osviještenih stavova i ponašanja kod djeteta koje iskustvenim doživljajem kroz aktivno djelovanje razvija pozitivna ponašanja i vještine važne za očuvanje okoliša.

    Temeljne zadaće eko-vrtića:

     - upoznati i štititi biološku raznolikost eko-sustava

     - poticati na uočavanje ekoloških problema

     - poticati ekološku osviještenost i osjetljivost za okoliš

     - poticati na odgovorno ponašanje prema prirodi

     - poticati i osmišljavati rad u okolišu

     - poticati odgoj za održivi razvoj

    Djelujemo prema metodologiji Udruge lijepa naša (7 koraka) , nositelji smo  Srebrnog statusa.

    Uvođenje djece i roditelja u eko program- pojmovi, međunarodne eko oznake, Plan djelovanja, sakupljačke aktivnosti, letci, interaktivni plakati, maskote „Čistko Cicibanac“, „Petko“, „Staklenko“, „Papirko“, imena skupina i oznake na ormarima u skladu sa biljnim i životinjskim svijetom  našeg podneblja, osnivanje eko odbora, izrada kalendara događanja

    - prenamjena postojećih  i stvaranje novih kutića; Laboratorij, Muzej prirodne baštine, kutić rasutih materijala (prirodnine i ambalažni materijal za recikliranje), Zeleni otok, Zeleni kutić, Eko pričaonica, kutić Kalendar prirode ( dan u tjednu, vrijeme, mjesec, god.doba),  Kutić kućnih ljubimaca, plastenik, rasadnik, Glazbeni vrt ,Kutić godišnjih doba, Kutić društvenih igara od otpada

    Planiramo obilježavanje eko datuma, organiziranje eko kvizova, izradu eko novina za roditelje naših skupina, eko –kuharice,  proslavu Projektnog dana- svečanost eko vrtića te zajedničke i pojedinačne projekte skupina C1 i C2 u sklopu eko-škole

    Projekti eko škole:

    IX- Globe projekt „Stabla“- markiranje grana lipe i smokve, promatranje po zadanim parametrima, bilježenje kroz   godišnja doba

    X „Daj pet za zeleni svijet“

    -Zeleni otoci u objektu i dvorištu; sakupljanje, razvrstavanje  ( papir, plastika-povrat, suradnja sa roditeljima, staklo, čepovi, baterije), recikliranje ( izrada recikliranog papira, kreativni uratci, društvene igre od plastične, staklene ambalaže)

    - zaduženja eko patrole - razvrstavanje otpada, provjera štednje vode i energije,vođenje eko dnevnika

     - Mini meteorologiju-  mjerenja sa meteorološkim instrumentima u meteorološkoj stanici (termometar, anemometar, kišomjer, mjerenje temperature tla na površini i u dubini), vođenjem meteorološkog dnevnika

    - Tragom zelenih otoka  našeg grada- zeleni otoci, reciklažna dvorišta, uočavanje nepravilnosti

    -  skrb o masliniku, mediteranskom vrtu (lavanda), voćnjaku, cvijetnjacima na terasama

    - Zbrinjavanje ostataka hrane i pića ( humanitarno djelovanje prema potrebitima, maskota Kapko- višak vode za piće zbrinjavamo i koristimo za zalijevanje)

    - Živimo zdravo: zdrava torta- izrada rođendanske torte od jabuka, uvođenje zdravog napitka- voda sa kriškama limuna i naranče, zeleni ručak- promoviranje vegetarijanskih recepata

    - drveće našeg dvorišta- postavljanje oznaka sa imenom

     

    XI  „Zeleni kutić“

    •  Sobno bilje /cvijeće
    • Vanjsko bilje –mediteranske kulture
    • Rasadnik  (od sjemena do biljke)
    • Alat za održavanje bilja
    • Dogovorena pravila- skrb o biljkama
    • Kalendar bilja, herbarij

     

    XIICicibanski buvljak“

    • Vrijeme darivanja- razmjena rabljenih igračaka među djecom
    • Humanitarno djelovanje- dječji dom “ Maestral „ Split
    • Nove spoznaje-humanost, potrebiti

     

    I   „Ptice našeg dvorišta“- imenovanje ptica,  nove spoznaje o vrstama ptica koje obitavaju u našem dvorištu,pregled slikovnih materijala, izrada matematičkih i didaktičkih igara, skrb – hranilice, izrada kućica za ptice ( radionica sa roditeljima)

     

    II  „ Kućni ljubimci“

    - stvaranje kutka za plišanog kućnog ljubimca u našoj skupini, pronalaženje informacija o potrebama  kućnih ljubimaca, usvajanje novih pojmova , suradnja sa veterinarom, upoznajemo vještine ophođenja sa životinjama i skrbi o njima, suradnja sa azilom „Šapama od srca“, psi spasioci- GSS, upoznavanje igrališta za pse

    - predstavljanje kućnog ljubimca- video uratci, plakati, ugošćavanje u skladu s mogućnostima

     

     IIIUrbani vrt /permakulturna načela“

          

    IV   Suradnja sa lokalnim OPG-ovima

    • Posjeta OPG-u na Voliciji/ domaća životinja - ovca
    • nove spoznaje ( skrb- potrebe, prostor na kojem boravi, prehrana, mladunčad , važnost u eko sustavu , dobrobiti koje imamo od ovce-vuna)
    • vuna kao sredstvo likovnog i kreativnog  izražavanja
    • proces prerade vune

     

    V Kulturna baština

    •  sakupljanje tradicijskih igračaka, obnavljanje trad.igara- izrada,igranje, upoznavanje starih pjesmica, brojalica, nošnje, folklora, oslikavanje tradicijskih motiva-čipka, posjeta Muzeju

    VI  Izlet –Biokovo

    • priprema izleta ( odbrojavanje-kalendar, popis stvari koje ćemo ponijeti, dogovaranje pravila ponašanja u prirodi, izrada karte, osnove orjenitiranja)
    • aktivnosti na izletu- upoznavanje Biokovskog zvonca kao endema te drugih biljnih i životinjskih vrsta kojima je planina dom, prikupljanje prirodnina, pogled s Vidikovca
    • aktivnosti nakon izleta-nadopunjavanje laboratorija prirodninama, grupiranje prirodnina, likovno izražavanje, verbaliziranje doživljaja

     

    • POSEBNOSTI SKUPINA

    Skupina Cjelodnevni 1, „Mirte“:

    • Projekt „Promet“

    Cilj je stjecanje osnovnih znanja o prometu, na djeci  dostupan način, proširivanje postojećih spoznaja   kao i osposobljavanje djece za  lakše snalaženje u svojoj okolini, a koje je promet sastavni dio.

    Početni prometni centar ćemo nadopunjavati u skladu sa njihovim interesima te dobivenim spoznajama, planiramo posjete  (prometni policajac, auto-škola)

    • Projekt „ Mravi, puževi“ – podržavamo  interes djece, istraživanje će biti usmjereno na iskustveno učenje ;  promatranje mravi i puževa u našem dvorištu  , uočavanje sličnosti i razlika, promatranje  njihovog  stanište  ( gdje žive, kako se hrane) , izgleda , karakteristika .

    Cilj je zadovoljiti dječju znatiželju i potrebu za istraživanjem, te razvijati svijest o brizi za životinje/ kukce i čuvanje njihovih stan

    image

  • Naziv projekta: Eko-vrt

    Tema projekta: Skrb o biljkama u našem vrtu i dvorištu

    Opis projekta:

    Urbani vrt /permakulturna načela“

           -pružanje mogućnosti da kroz praktičan rad djeca razvijaju sposobnosti i znanja, vještine  

            povezane s konceptom održivosti

    • Izrada mini plastenika na postojećim gredicama
    • Zimske aktivnosti- prikupljanje alata, materijala, sadnja lukovica, blitve, salate
    • sadnja ljekovitog i aromatičnog bilja
    • Mala tržnica- razmjena dobara sa roditeljima ( sastaviti  popis onoga što nam treba u skupini)

    Uvođenje permakulturnih načela

    -sakupljanje kišnice na terasi- izrada instalacije

    - sadnja različitih kultura

    -odabir kultura u skladu sa podnebljem u kojem živimo

    -prednosti drveća-hlad, cvjetovi-pčele, kisik

    - stvaranje samoodrživih sustava

    - upoznavanje i korištenje obnovljivih izvora energije ( vjetar ,voda, sunce)

    - uzorci iz prirode; sve ima svoju svrhu ( gliste, korov)

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • Eko koordinator: Natalija Tomaš
  • Odgojitelji: Lara Grgić, Natalija Tomaš, Jelena Mileta, Marina Radić
  • Roditelji: Natalija Anđelić, Ante Miloš
  • Domari/vrtlari: Jure Kovačević, Ante Gaće, Mario Pavlinović
  • Ravnateljica: Antonia Kapović
  • Pedagog: Snježana Ninčević
  • Pomoćno i tehničko osoblje
  • Predstavnici Grada Makarske "Makarski komunalac" d.o.o. "Apfel" "Fris" Križevci Crveni križ Makarska
image

Korak 3

Plan djelovanja

otpad

Sakupljati, zbrinjavati i smanjiti papirnati otpad, plastični otpad, opasni otpad, bio otpad na nivou cijelog vrtića.

  • radionice-spoznaje o načinu dobivanja papira (drvo) – video zapisi-projektor te upoznavanje procesa recikliranja papira ( usitnjavanje, potapanje, mljevenje, cijeđenje, rezanje, bojanje, izrada novogodišnjih ukrasa npr.)
  • spoznaje o dobivanju plastike, stakla te procesu  recikliranja
  • baterije- opasne tvari-rukovanje, odlaganje
  • „Otpad u prirodi“ ( samoprocjena, naše djelovanje)
  • „Otpad u moru“-kako se reflektira na morski svijet i na nas
  • papir, plastika, staklo u svakodnevnom životu, (prepoznavanje, imenovanje predmeta od tih materijala
  • sakupljanje papir, plastika ( povrat),plastični čepovi-udruga „Srce“, baterije, staklo ( suradnja sa roditeljima), povrat pet ambalaže ( petak)- svaki petak drugi roditelj i dijete, poduzetničke aktivnosti- prikupljeni novac za likovni materijal-posjeta knjižarama, nabava sadnica, humanitarno djelovanje -„Uključeni u pomaganje djeci Afrike“
  • edukacija-higijenske  i zaštitne mjere kod  rukovanja s   otpadom
  • upoznavanje sa međunarodnim eko-oznakama, izrada slikovnog plakata   ( prepoznavanje na ambalaži), igre za klasificiranje
  • korištenje papirnatih čaša i tanjura kod proslave rođendana te drvenog pribora
  • izrada LUTAKA
  • kreativne radionice ( uratci, društvene igre od otpada) (tetrapak ambalaža-torbice, platnene torbe)
  • Eko patrola
    • razvrstavanje otpada
    • provjera štednje vode i energije ( odore, palice)
    • vođenje eko dnevnika -3 puta tjedno, mjesečno izvješće
    • mini meteorologija (provjera temperature zraka, mjerenje temperature zemlje-na površini i u dubinu, mjerenje brzine vjetra-anemometar, sakupljanje i mjerenje količine kiše-kišomjer)
    • uočavanje smjera vjetra, mjerenje tlaka zraka u sdb
    • provjera bio-komposta
    • ocjenjivanje stanja okoliša
    • edukacija roditelja-letci
  • suradnja
    • upoznavanje i uključivanje  pomoćnog osoblja u program eko vrtića
    • posjete /gostovanja
    • Komunalno Makarska-(komunalni kamion), zanimanje „komunlani djelatnik“
    • suradnja sa lokalnim prijevoznicima( za dogovorene posjete)
    • tragom zelenih otoka i reciklažnih dvorišta u Gradu (Makarski komunalac)
  • Roditelji
    • sudjelovanje u Zelenim čistkama u Gradu
    • kreativne radionice sa roditeljima- 1-2 puta godišnje
    • Unicef, Fresko, Udruga Srce, Crveni križ, Udruga lijepa naša, Makarski komunalac, knjižara Fil vina, Lidl, Kaufland
    • OŠ „Oca Petra Perice“ (status eko škole)
    • pedagog
    • ravnatelj
  • Eko datumi:
    • 22..2.-Svjetski dan Ekologije
    • 28.2.-Međunarodni   dan znanosti o okolišu
  •  Poslovi:
    • Oformiti eko-odbor ( odgajatelji, djeca, roditelji, stručni suradnici, predstavnici lokalne zajednice, Grada)
    • Snimiti stanje – okoliša vrtića
    • Organizirati akcije s ciljem promicanja životnih i radnih uvjeta
    • Upoznavati javnost o problematici okoliša – eko letci
    • Informirati javnost o realizaciji eko- aktivnosti ( roditelji, lokalni mediji)
    • Sastanak odgojitelja vrtića, eko koordinatora(zajednički dogovor)
    • Uključivanje predstavnika Iz lokalne zajednice u Eko odbor
    • Ocjena stanja okoliša
    • Izrada plana djelovanja
    • Upoznavanje članova sa planom (programom rada)
    • Suradnja sa komunalnim poduzećem ( papir)
    • Suradnja sa Crvenim križem-  sakupljanje čepova pod sloganom „Čep za lijek, lijek za čep“
    • Suradnja sa d.o.o. Križevci „FResko“– sakupljanje baterija
    • Obnova  spremnika za odvajanje otpada ispred ulaza u vrtić (papir, plastika, čepovi, baterije), nabava  kompostera za bio-otpad
    •  Postavljanje spremnika za otpad
    • Izrada  Eko maskote „ČISTKO CICIBANAC“, lutki „Papirko“, „Smetko“, „Čepko“, „Staklenko“
    • Izrada Eko plakata za roditelje, eko dnevnika i dnevnika mini-meteorologije
    • Uređenje Eko kutka – pano za roditelje ( stalnog i promjenjivog panoa)
    • Praćenje stanja i ocjenjivanje (evaluacija)
    • Upoznati nove korisnike sa postojećim projektima, sakupljačkim aktivnostima , a posebno projektom „Mini meteorologija“
    • Prostorni kontekst- suradnja sa  vrtlarom i domarom - održavanje i nova sadnja u  mediteranskom vrtu, voćnjaku, cvijetnjaku, masliniku, obnavljanje oslikanih stazica,  zidova, Sunčevog sata i Sunčevog sustava,  kućica za ptice, obnova klupa, održavanje  mini vrtova na terasama, izrada instalacija  ključnih za provođenje eko programa ( Urbani vrt, Glazbeni vrt, prikupljanje kišnice, gredice, mini plastenici, rasadnici, sobno i vanjsko bilje
    • Osmišljavanje dvorišnog prostora/ terasa- plastenici, cvjetnjaci, vrtovi, didaktička pomagala  na otvorenom

skupine c1 i c2, roditelji, eko odbor

Tijekom godine

voda

Omogućiti iskustveni doživlja djece i samostalno istraživačko učenje u cilju razvoja ekoloških kompetencija kod djece

  • Istraživačko spoznajne aktivnosti:
    • svojstva vode
    • voda u svakodnevnom životu ( higijena, zdravlje- voda za piće
    • Voda u životu biljaka i životinja
    • Kruženje vode u prirodi
  • Djelovanje
    • Dječje radosti. „lokvice i čizmice“ ( koreografije „Drska –prska“, „Voda“)
    •  Kako nastaju lokvice?“ (istražujemo)
    • vrtovi-skrb o bilju na terasama (zalijevanje)
  • Eksperimenti:
    • agregatna stanja vode
    • kako nastaje oblak
    • svijeća u vakumu
    • kako nastaje snijeg
    • tornado u boci
    • miješanje boja
    • čaša s vodom naopačke
    • balon s vodom na svijeći
    • olovke kroz vrećicu s vodom
    • lava lampa
    • suhi papir u vodi
    • spužva upija vodu
    • kretanje grožđica u vodi
  • Eko datumi:
    • 2.2. Međunarodni dan zaštita močvara
    • 14.3. –Međunarodni dan rijeka
    • 22.3. Svjetski dan voda
    • 23.3. Svjetski dan meteorologije
    • 8.6. Svjetski dan oceana
    • 17.6. Svjetski dan suzbijanja erozije i suše
    • 7. 9. Dan hrvatskih voda
  • Aktivnosti eko patrole:
    • provjera štednje vode (odgovorno korištenje- pravilno pranje ruku, zatvaranje slavine kod sapunanja)
    • Postavljanje natpisa „Zatvori me!“
    • vođenje eko dnevnika
  • Suradnja
    • prirodni izvor vode- Kotišina  (suradnja sa Parkom prirode Biokovo)
    • eko datum-Dan voda
    • zaduženja eko patrole

Djeca iz skupina C1, C2, odgajatelji, roditelji, eko odbor

Tijekom godine.

energija

Uočavanje važnosti energije za svakodnevni život, razvijanje svijesti o racionalnom korištenju ele.energ. te o mogućnostima iskorištavanja el.energ. 

  • Istraživačko-spoznajne aktivnosti
    •  Što je energija?
    •  energija pokreće naše tijelo
    • (preduvjeti za našu energiju)
    • električna energija u svakodnevnom životu
    • „Obnovljivi izvori energije- energija vjetra , vode , sunca“
  • djelovanje
    • radionice:
      • Energija vjetra, Energija vode,
      • Energija sunca
  • Praktične aktivnosti:
    • izrada vjetrenjača, mini padobrana
    • izrada vodenice
    • izrada solarne pećnice
    •  Provođenje eksperimenata „Žarulja svijetli“,  energija kvasca, elektricitet
  • Eko datumi:
    • 5.3.-Dan očuvanja energije
    • 30.3.-Sat za planet Zemlju
    • 26.4.-Dan obnovljivih izvora energije
    • 3.5. - Dan sunca-posjeta zvjezdarnici
  • Aktivnosti eko patrole
    • postavljanje oznaka  iznad prekidača“Ugasi me!“ ( odgovorno ponašanje prema električnoj energiji
    • korištenje dnevne svjetlosti
    • prozori-klima uređaji
    • prikladno odijevanje prema godišnjim dobima
    • svakodnevna provjera štednje energije- eko patrola, bilježenje u  eko dnevnik
    • eko patrola u našem gradu,/susjedstvu
  • Suradnja
    • Sudjelovanje u akciji „Sat za planet Zemlju“
    • Suradnja sa OŠ „Stjepan Ivičević“-odjel za robotiku (instalacije)
    • fotografije „Izlazak-zalazak Sunca“ (suradnja sa roditeljima)

Djeca skupina c1 i c2, odgajatleji, roditelji, eko odbor

Tijekom godine

Zdrav život

Proširivanje dječjih spoznaja o važnosti zdrave prehrane i kretanju kao preduvjetu za očuvanje zdravlja. 

  • Projekti „Zdrav život“ ( u suradnji sa Zdravstvenom voditeljicom); Zelena kuharica, Zeleni ručak, Zdravi napitak , Zdrava torta- proslava rođendana, zbrinjavanje ostataka hrane i pića
  • Istraživačko spoznajne aktivnosti
  • „Naše tijelo“- što nam treba za zdrav život?
  • Piramida zdrave prehrane- poželjna –nepoželjna hrana
  • voda za piće-dnevni unos
  • -količine hrane koju unosimo
  • „Zdrava torta“- proslava  rođendana uz zdrave namirnice
  • „voćni ražnjići“
  • priprema zdravih sokova /sezonsko voće/
  • uzgoj i kušanje povrtnica/jabuka iz vlastitog uzgoja
  • (salate, savijače)
  • Uvodimo samoposluživanje kako bi smanjili "ostatke hrane"
  • Koristimo zdrave napitke-voda s kriškama limuna i naranče
  • Zelena kuharica- priprema malog priručnika
  • Zeleni ručak- 1 vegetarijanski obrok u tjednu
  • „Mali slastičari“ pravimo i kušamo zdrave kolače
  • izrada priručnika receptima
  • bojanje pisanica
  • pčelinjim voskom , peršinom i korom od kapule
  • obilježavanje Dan kruha, Jesenske svečanosti ( blagovanje krušnih proizvoda i plodova jeseni)
  • Eko datumi
    • 10.1.-Svjetski dan smijeha
    • 21.1.-Međunarodni dan zagrljaja
    • 7.3.- Dan planinara
    • 13.3. –Dan bez cigareta
    • 7.4.- Svjetski dan zdravlja
    • 5.5.- Dan smijeha
    • 8.5. Međunarodni dan Crvenog križa
    • 10.5.- Dan tjelesne aktivnosti
    • 15. 5. –Dan akcije za klimu
    • 29.5.- Svjetski dan sporta
    • 31.5. – Svjetski dan bez pušenja
    • 26. 6. Dan međunarodne borbe protiv droge
    • 25.9.- Dan za zdrave zube
    • 26.9.- Svjetski dan čistih planina
    • 30.9.-Svjetski dan srca
    • 1.10.- Dan vegetarijanstva
    • 12.10.-Dan zahvalnosti za plodove zemlje
    • 16.10.- Svjetski dan hrane
    • 25.10. Dan darivatelja krvi
    • 28.10.-Dan gluhih
  • Eko datumi:
    • 19.1.- Dan bez korova
    • 27.4.-Dan žaba
    • 1.5. –Svjetski dan zaštite nosoroga
    • 19.3.- Svjetski dan lastavica
    • 21.3.-Svjetski dan šuma
    • 1.-7.4.- Tjedan laboratorijskih životinja
    • 22.4. Dan planete zemlje
    • 25.4. Svjetski dan drveta
    • 10.5.- Dan ptica i drveća
    • 22.5.- Dan biološke raznolikosti
    • 23.5.- Dan kornjača
    • 24.5.- Europski dan parkova
    • 28.5.- Dan leptira
    • 11.6. –Svjetski dan vrtova
    • 24.6.- Svjetski dan roda
    • 25.6.- Dan udruge lijepa naša
    • 30.6. Dan kitova i dupina
    • 14.9.- Dan prašuma
    • 21.9.- Međunarodna noć zaštite od šišmiša
    • 23.9.- Dan europske baštine
    • 26.9.- Dan oceana i mora
    • 4.10.- Međunarodni dan zaštite životinja
    • 6.10.- Svjetski dan staništa
    • 26.9.- Svjetski dan čistih planina
    • 20.10. Dan jabuka
  • Posjete:
    • lokalnim OPG-ovima ( koze-mlijeko, koke-jaja, ovce-vuna, pčele-med)
    • nutricionista u gostima
    • Posjet sportskom centru
    • pedijatar  u gostima
    • vrtovi s povrtnicama, voćkama u našem susjedstvu
  • U suradnji  s roditeljima:
    • zdrava proslava rođendana
    • Dan očeva-sportsko natjecanje
  • u suradnji sa nutricionistom i zdravstvenom voditeljicom- sastanak o važnosti zdrave prehrane

Djeca skupina c1 i c2,  odgajatelji, roditelji, eko odbor

Tijekom godine.

Promet

Proširivanje dječjih spoznaja o važnosti prometa kao i o sigurnosnim mjerama koje je potrebno poduzeti. 

  • prijevozna sredstva
  • važnost prijevoznih sredstava u svakodnevnom životu
  • prijevozna sredstva koja ne koriste goriva
  • Utjecaj zagađivača na zdravlje živih bića
  • Štetan utjecaj prijevoznih sredstava  na okoliš - klimatske promjene
  • kako automobile koristiti što manje
  • pozitivne i negativne strane prometa
  • promet u našem gradu
  • Djelovanje:
    • upoznajemo električni automobil
  • Eksperiment:
    • kartonski automobil pokreće zrak iz balona
  • Eko datumi
    • 24.3.- Dan akcije protiv prometa
    • 10.4. Pješice u školu
    • 20.5. Dan zdravih gradova
    • 16.9.- Međunarodni dan ozonskog omotača
    • 22.9.- Europski dan bez automobila
    • 15.10.-Međunarodni dan pješačenja
  • Suradnja sa roditeljima
    • „Dan bez automobila“-promicanje pješačenja (u vrtić pješke)
    • fotografiranje/ilustriranje dječjih bicikla, romobila…..
    • „Biciklijada“-u organizaciji Grada Makarske
    • Europski dan bez automobila- Dan na biciklama i romobilima (igralište OŠ „Stjepan Ivičević“)
  • Lokalna sredina
    • Posjet auto školi
    • Prometni policajac u gostima
    • Suradnja sa OŠ „Stjepan Ivičević“-grupa za robotiku (proizvodimo energiju snagom tijela)

Djeca i roditelji skupina c1 i c2, roditelji, odgajatelji, eko odbor.

Tijekom godine.

Bioraznolikost

Proširivanje dječjih spoznaja o prirodnom okruženju i doprinos njegovom očuvanju.

Projekt „Priroda oko nas“- u skladu sa eko programom koji provodimo, i nazive skupina smo prilagodili pa tako naše skupine nose nazive „Mirte“ i „Smokvići“. Znakovi na ormarima djece su također u skladu sa biljnim i životinjskim svijetom našeg područja. U suradnji sa roditeljima, svako dijete tijekom godine predstavlja svoj znak, odnosno donosi zanimljivosti o biljci ili životinji našeg podneblja. Sa djecom radimo interaktivne plakate koje uvezujemo u mega knjigu „Priroda oko nas“

Također sa djecom izrađujemo i herbarij-knjigu bilja , a dio predsoblja smo pretvorili u „Muzej prirodne baštine“ gdje odlažemo prirodnine iz našeg dvorišta kao i iz šetnja koje ćemo tijekom godine imati.

Skupina „Mirte„ pokreće projekt „Mravi i puževi“

IZLETI I ŠETNJE u prirodu

  • izraditi kalendar mjeseca u koje se ide-da djeca odbrojavaju odnosno križaju dane do polaska, objasniti gdje idemo, mapiranje na karti, poraditi na poznavanju prostornih odnosa i dogovorenim pravilima ( u slučaju da se nešto dogodi), slikovni podsjetnik što ponijet u ruksaku nužno za boravak u prirodi),  aktivnosti:
  • (sakupljanje plodova,plodina… npr.izrada slika od rastresitih i prirodnih materijala, kretanje na poligonu koji nam je postavila priroda, osluškivanje zvukova šume, mirisanje šume,uočavanje biljnog i životinjskog svijeta
  • Mali izviđači-Improvizirani šator, simbolična vatra, točke orijentacije –prirodni znakovi-markacije, određivanje granica kretanja
  • upoznati zanimanje „Šumar“

Po dolasku u vrtić:

  • verbalizacija i ilustracija doživljaja
  • izrada herbarija
  • izrada šuškalica
  • nadopunjavanje centra istraživanja prirodnim materijalima
  • memory  „plodine“

 Eko datumi

„Zeleni kutić“

Sobno bilje /cvijeće

Vanjsko bilje –mediteranske kulture

Rasadnik  (od sjemena do biljke)

Alat za održavanje bilja

Dogovorena pravila- skrb o biljkama

Kalendar bilja, herbarij

„Urbani vrt /permakulturna načela“

pružanje mogućnosti da kroz praktičan rad djeca razvijaju sposobnosti i znanja, vještine    povezane s konceptom održivosti

Izrada mini plastenika na postojećim gredicama

Zimske aktivnosti- prikupljanje alata, materijala, sadnja lukovica, blitve, salate

sadnja ljekovitog i aromatičnog bilja

Mala tržnica- razmjena dobara sa roditeljima ( sastaviti  popis onoga što nam treba u skupini)

Uvođenje permakulturnih načela

  • sakupljanje kišnice na terasi- izrada instalacije
  •  sadnja različitih kultura
  • odabir kultura u skladu sa podnebljem u kojem živimo
  • prednosti drveća-hlad, cvjetovi-pčele, kisik
  • stvaranje samoodrživih sustava
  • upoznavanje i korištenje obnovljivih izvora energije ( vjetar ,voda, sunce)
  • uzorci iz prirode; sve ima svoju svrhu ( gliste, korov)

I  „Ptice našeg dvorišta“- imenovanje ptica,  nove spoznaje o vrstama ptica koje obitavaju u našem dvorištu,pregled slikovnih materijala, izrada matematičkih i didaktičkih igara, skrb – hranilice, izrada kućica za ptice ( radionica sa roditeljima)

„ Kućni ljubimci“

  • stvaranje kutka za plišanog kućnog ljubimca u našoj skupini, pronalaženje informacija o potrebama  kućnih ljubimaca, usvajanje novih pojmova , suradnja sa veterinarom, upoznajemo vještine ophođenja sa životinjama i skrbi o njima, suradnja sa azilom „Šapama od srca“, psi spasioci- GSS, upoznavanje igrališta za pse
  • predstavljanje kućnog ljubimca- video uratci, plakati, ugošćavanje u skladu s mogućnostima

Suradnja sa lokalnim OPG-ovima

Posjeta OPG-u na Voliciji/ domaća životinja - ovca

nove spoznaje ( skrb- potrebe, prostor na kojem boravi, prehrana, mladunčad , važnost u eko sustavu , dobrobiti koje imamo od ovce-vuna)

vuna kao sredstvo likovnog i kreativnog  izražavanja,proces prerade vune

Koristiti dostupne linkove te literaturu iz područja ekologije

Istaknuti eko oznake-za roditelje i djecu u eko-kutku

*Globe projekt "Moje stablo":

  • Kako je visoko moje drvo?
  • aktivnost "Moje stablo" ( odabir stabla, opis stabla, snimanje stabla koristeći Grow App)
  • promatranje stabla kroz godišnja doba, lišća, kreativni uratci  sa lišćem

Djeca iz skupina c1 i c2, odgajatelji, roditelji, eko odbor.

Tijekom godine.

Građanski odgoj i poduzetništvo.

Osvijestiti dijete da je dio društva koje u njemu sudjeluje i mijenja ga.

  • Organiziranje završnih svečanosti ekološkog karaktera
  • Organiziranje  izložbi ekološkog karaktera
  • Sudjelovanje na  budućim  natječajima – financijska  i svaka druga potpora za nove projekte
  • Predstavljati naš program užoj i široj društvenoj sredini (razne manifestacije, lokalna glasila, RMR )
  • Centar „Male knjižnice“ opremiti naslovima iz područja ekologije
  • Koristiti dostupne linkove te literaturu iz područja ekologije
  • „Cicibanski buvljak“
  • Vrijeme darivanja- razmjena rabljenih igračaka među djecom
  • Humanitarno djelovanje- dječji dom “ Maestral „ Split
  • Nove spoznaje-humanost, potrebiti
    • prikupljanjem i prodajom PET-ambalaže naučiti djecu kako se zbrinjava otpad,  te prikupiti dio sredstava za realizaciju ovog programa kao i za UNICEF-ov projekt „Škole za Afriku“
  • Kulturna baština
    • sakupljanje tradicijskih igračaka, obnavljanje trad.igara- izrada,igranje, upoznavanje starih pjesmica, brojalica, nošnje, folklora, oslikavanje tradicijskih motiva-čipka, posjeta Muzeju
  • SOCIJALNE I GRAĐANSKE KOMPETENCIJE
    • poštovanje, sudjelovanje, argumentiranje, donošenje odluka,kreiranje, tolerancija, suradnja, odgovorno ponašanje
    • dijete je dio društva, sudjeluje u njemu , ali ga i mijenja
  • PODUZETNIŠTVO ZA DJECU JE: stvaralaštvo, inovativnost, iznošenje i realizacija vlastitih ideja, planiranje i vođenje vlastitih aktivnosti i ideja, samoiniciranje i samoorganiziranje, spremnost na preuzimanje rizika             
  • Odgajatelj je tu da:
    • iznalazi nova metodička rješenja
    • mijenja se i osnažuje na osobnoj razini
    • aktivira osobne potencijale na kreativan, konstruktivan, inovativan i odgovoran način
    • koordinator je i moderator dječjeg procesa učenja
  • PROJEKT PODUZETNIŠTVA (tijek)
    • organizirati okrugli stol
    • odrediti prostor za konferenciju na kojem će se održati okrugli stol
    • odrediti predsjednika skupine, službenog fotografa ( istaknuti plakatom na oglasnoj ploči skupine ( sa fotografijama djeteta), izlagače
    • izraditi plakat o programu konferencije te o zaključcima
    • Na takav način odlučivati o svim relevantnim pitanjima za skupinu ( izlet, „Buvljak“, organiziranje druženja, svečanosti, centara aktivnosti, odabir imena skupine….)
  • Aktivnosti
    • povrat pet ambalaže u trgovačke lance ( u suradnji sa roditeljima)
    • humanitarno djelovanje (lokalna sredina, Unicef)
    • Eko kalendar ( po uzoru na 2015..god.)
    • Izrada slikovnica ,  Izrada bojanka, VRTIĆKIH NOVINA, Male kuharice- zdrave slastice, vegetarijanska/zelena kuhinja…..

Odgajatelji i djeca skupina c1 i c2, roditelji, eko odbor

Tijekom godine.

Korak 7

Ekokodeks i himna

Zaustavite smeće, spasimo cvijet, čuvajmo Zemlju, naš jedini svijet...

EKO HIMNA VRTIĆ "CICIBAN"

NAŠA ZEMLJA POMOĆ TREBA

BOLEST STRAŠNA NJU SAD VREBA

OD SMEĆA SE SILNOG GUŠI

TUGA JE U NJENOJ DUŠI.

SKUPIMO SE SADA SVI, MALENI I ODRASLI

NA PRIRODU MISLIMO

BOLI JOJ NE ZADAJMO.

ŠUMA, VODA , NEBO PLAVO TREBA OSTAT ČISTO ZDRAVO.

RAZMISLITE SVI O TOM I VAŠ I NAŠ TO JE DOM.

ZEMLJU NAŠU VOLIMO

NA PRIRODU PAZIMO

PRIPREMIMO KANTE, VREĆE, SAKUPIMO SILNO SMEĆE.

ONDA GA RAZVRSTAJMO

NEŠTO NOVO STVORIMO,

NA PRIRODU MISLIMO

ZEMLJU NAŠU ČUVAJMO.

ŠUMA, VODA, NEBO PLAVO TREBA OSTAT ČISTO ZDRAVO

RAZMISLITE SVI O TOM

I VAŠ I NAŠ TO JE DOM.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj