loading

Ekoškole

Osnovna škola grofa Janka Draškovića, Klenovnik

Korisnički podaci

Osnovna škola grofa Janka Draškovića, Klenovnik
Klenovnik 21, 42244 Klenovnik
042/763415
ured@os-grofa-jdraskovica-klenovnik.skole.hr
2010
Dijamantni status 1
  • Naziv projekta: Učeničko zadrugarstvo

    Tema projekta: Izrada ukrasne cementne posude za cvijeće

    Opis projekta:

    Učenička zadruga „Licitarsko srce“

    Osnovna škola grofa Janka Draškovića Klenovnik

    Izrada ukrasne cementne posude za cvijeće

    PISANI PRIKAZ PRAKTIČNOG RADA

     

    Naziv proizvoda: UKRASNA CEMENTNA POSUDA ZA CVIJEĆE

    Učenička zadruga: UČENIČKA ZADRUGA „LICITARSKO SRCE“

    Odgojno-obrazovna ustanova: OŠ GROFA JANKA DRAŠKOVIĆA, KLENOVNIK

    Učenici / zadrugari (ime, prezime / razred): ANA BLAŠKO, 8.RAZRED

                                                                         PATRIK BUNIĆ, 8.RAZRED

    Mentorica: ANITA HUSNJAK

    Mjesto i datum: Klenovnik, 10. travnja 2024. godine

    • UVOD

    - kratki opis proizvoda, namjena, specifikacije proizvodnje, vrijeme potrebno za izradu itd.

    Ako volite čuvati svoje cvijeće u ukrasnim posudama i ako ste ekološki osviješteni ovo je pravi proizvod za vas. Ukrasne cementne posude za cvijeće napravljene su od samo tri glavna sastojka: starog ručnika, cementa i vode. Izradom ovakvih posuda sprječavamo da stari ručnici završe u otpadu. Izraditi posude umakanjem starih ručnika u mješavinu cementa i vode nije komplicirano i jedino što je potrebno je ostaviti dovoljno vremena iza svake etape da se posuda u potpunosti posuši. Bojom za beton posuda se može bojati u boju po vašoj želji, onu boju koja se najbolje uklapa u prostor gdje ćete posudu smjestiti. Zbog materijala od kojeg se posuda izrađuje može se čuvati i vani i u zatvorenom prostoru. Proizvod pakiramo u prozirni celofan kako bi bio vidljiv kupcima. Celofan je na vrhu zavezan rafijom, a na kartonskom licitarskom srcu koje je pričvršćeno na rafiju je deklaracija s podacima o proizvodu i cijena.

    __________________________________________________________________________

     

    • POTREBAN PRIBOR I MATERIJAL

    Za izradu ukrasne cementne posude potrebni su: stari ručnik, komad špage, veća plastična boca (o veličini boce ovisit će veličina posude), veća plastična vrećica, stara posuda za miješanje, cement i voda, rukavice, žlica za miješanje, kistovi za premazivanje i bojanje, fini brusni papir i boje za beton

    • POSTUPAK:

     

    1. Etapa

    Zaštitite površinu na kojoj ćete raditi i stavite rukavice.

    Izrežite stari ručnik u kvadratni oblik. Namočite ručnik u vodi i dobro ga ocijedite.

    Plastičnoj boci odrežite vrh. Zatim oko nje zavežite komade starog platna ili nekoliko plastičnih vrećica kako biste dobili zaobljeni izgled boce. Tako pripremljenu bocu stavite u veću plastičnu vrećicu. Vrećica će spriječiti da se ručnik zalijepi za bocu i lakše ćete kasnije odvojiti bocu od posude koju izrađujete. Okrenite bocu i stavite sa strane.

    U staru posudu za miješanje stavite cement. Ulijevajte vodu i miješajte do gustoće tijesta

    za palačinke.  Zatim u tako pripremljenu smjesu cementa i vode umočite ručnik. Pazite da ga dobro namočite sa svih strana. Namočeni ručnik rastegnite preko pripremljene boce. Uzmite špagu i zavežite ju na kraju pripremljenog zaobljenog dijela boce. Poravnajte ručnik i posložite nabore kako vam se najviše sviđa. Rubove ručnika savijate oko zavezane špage. Ostavite sušiti barem dva dana. Nakon dva dana cement bi se trebao stisnuti.

    1. Etapa

    Pažljivo izvadite bocu. U posudu za miješanje ponovno pomiješajte cement i vodu te kistom premažite cijelu posudu iz unutra i izvana. Na taj način ćete zagladiti sve nepravilnosti. Možete proći nekoliko puta po istom mjestu. Ponovno ostavite sušiti posudu barem dva dana.

    1. Etapa

    Kad je posuda suha, finim brusnim papirom izravnajte sve nepravilnosti koje vas na posudi smetaju. Zatim bojom za beton i kistom obojite posudu. Možete koristiti boju kakvu želite. Mi koristimo srebrnu boju, a kasnije ćemo na rubove spužvicom utapkati bijelu boju kako bi nam cementna posuda za cvijeće bila ljepša. U ovakvu posudu možete stavljati teglice s cvijećem kakve želite.

     

     

     

     

    image

  • Naziv projekta: Integrirana nastava

    Tema projekta: Terenska nastava

    Opis projekta:

    DAN ŠUMA, DAN VODA, PROLJEĆE 

    Razred: 2.

    Učiteljica: Božica Bunić

    Nadnevak: 22.3.2024.

    Mjesto održavanja terenske nastave: Klenovnik- 

               Vukovoj (izvor pitke vode – Tokač)

     

    Međupredmetna povezanost: Hrvatski jezik, Priroda i društvo, Sat razrednika, Glazbena kultura, Tjelesna i zdravstvena kultura

    HRVATSKI JEZIK: Najljepša boja(pjesma), 

                                  Šuma(priča),Potočić(pjesma), 

                                  Cvijet(opisivanje)

    Ishodi: OŠ HJ B.2.1. Učenik izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom.

    OŠ HJ B.2.2. Učenik sluša/čita književni tekst i razlikuje književne tekstove prema obliku i sadržaju.

    OŠ HJ B.2.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta

    uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.

    osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije.

    odr C.1.1. Identificira primjere dobroga odnosa prema prirodi.

    ikt A.1.1. Učenik uz učiteljevu pomoć odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju za obavljanje jednostavnih zadataka.

     

    PRIRODA I DRUŠTVO: Proljeće

    Ishodi: PID OŠ A.2.1. povezuje vremenske pojave s godišnjim dobima

    PID OŠ A.B.C.D.2.1. opaža i opisuje svijet oko sebe služeći se svojim osjetilima i mjerenjima

    PID OŠ A.B.C.D.2.1. prepoznaje uzročno-posljedične veze u neposrednome okružju

    uku A.1.2. – povezuje nove sadržaje s prethodnim znanjem i iskustvima

    uku D.1.2. - spreman je potražiti pomoć i podršku pri učenju od osoba u svojoj okolini

    SAT RAZREDNIKA: Očuvanje okoliša

    Ishodi:

    odr A.1.3. Uočava povezanost između prirode i zdravoga života.

    odr B.1.1. Prepoznaje važnost dobronamjernoga djelovanja prema ljudima i prirodi.

    odr B.1.2. Sudjeluje u aktivnostima škole na zaštiti okoliša i u suradnji škole sa zajednicom.

    odr C.1.1. Identificira primjere dobroga odnosa prema prirodi.

    odr C.1.2. Identificira primjere dobroga odnosa prema drugim ljudima.

    odr B.1.1. Prepoznaje važnost dobronamjernoga djelovanja prema ljudima i prirodi.

     

    GLAZBENA KULTURA: Veselje ptica

    Ishodi:

    goo C.1.2. promiče solidarnost u razredu

    osr A.1.3. razvija osobne potencijale

    osr B.1.1. prepoznaje i uvažava potrebe i osjećaje drugih

    zdravlje  B.1.2.A prilagođava se novome okružju i opisuje svoje obaveze i uloge

     

    TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA:  Šetnja i igre u prirodi(Kretanjem djelujemo na svoje zdravlje)

    Ishodi:

    OŠ TZK A.2.1.Izvodi prirodne načine gibanja i mijenja položaj tijela u prostoru.

    OŠ TZK D.2.4.Aktivno sudjeluje u elementarnim igrama koje razvijaju samopoštovanje, samopouzdanje i ustrajnost.

    OŠ TZK D.2.2.Usvaja mogućnosti tjelesnog vježbanja na otvorenim i zatvorenim sportskim vježbalištima.

    odr A.1.1. – Razvija komunikativnost i suradništvo.

    zdr B.1.1.A – Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.

     

    Aktivnosti koje smo provodili na nastavi tijekom tjedna povezana su sa Danom šuma i Danom voda.

    Uz obradu tekstova, pjesmica, pjevanjem pjesmica , promatranjem promjena u prirodi na početku proljeća, opisivanje proljetnica,  kretanjem i igrama u prirodi povezali smo nastavne sadržaje i usvajali  ishode kroz međupredmetnu povezanost.

    Na kraju tjedna bili smo na terenskoj nastavi  u Vukovoju i posjetili izvor pitke vode koji se koristi za opskrbu vodom okolnih sela. Izvor se nalazi u šumi ispod zaseoka Kolareki i prema načinu rada, na poseban način je zanimljiv .Voda pomoću pritiska “tokača“ dolazi u spremnik i iz spremnika prirodnim padom odlazi do kućanstva.

    Učenici su osvijestili važnost pitke vode i važnost očuvanja vode i šuma od zagađenja.

    Putem su pratili promjene u prirodi u proljeće. Uz izvor su osluškivali prekrasne zvukove ptica i šum vode, osjetili miris šumskog bilja.

    Kretanjem u prirodi i na svježem zraku djelovali smo na svoje zdravlje i osvijestili važnost boravka u prirodi.

     

     

     

     

    image

  • Naziv projekta: „ECO centric!“ i „Be ECO be COOL“

    Tema projekta: „ECO centric!“ i „Be ECO be COOL“

    Opis projekta:

    Važnost ekološkog obrazovanja u osnovnoj školi prepoznali su učenici, sudionici projekta i njihovi učitelji, voditelji projekta. Tijekom prošle godine učenici su se sudjelovanjem u projektu ECOcentric! preko eTwinning portala povezali sa školama iz Turske i Hrvatske (OŠ Donja Voća, OŠ Sveti Križ Začretje, SŠ Zabok te SŠ Čakovec) te su provođenjem ekoloških radionica radili na ostvarivanju zadanih ciljeva projekta.

    Neke od aktivnosti projekta:

    - izrada postera o ekološkim simbolima i ekološkoj terminologiji

    - uočavanje ekoloških problema u lokalnoj zajednici, čišćenje i održavanje školskog dvorišta

    - izrada plakata povodom Svjetskog dana šuma

    - izrada plakata povodom Svjetskog dana voda i sudjelovanje na radionici Geotehničkog fakulteta na temu „Kakvu vodu pijemo”

    - sadnja cvijeća u školskom dvorištu

    - izrada EKO igre: igra asocijacije

    - izrada podmetača, životinja i mobila na kreativnoj radionici recikliranja

    Za provedeni projekt ostvarili smo Quality label koji dodjeljuje međunarodna eTwinning zajednica za kvalitetu projekta.

    Potaknuti pozitivnim rezultatima tog projekta i ove smo se godine uključili u eTwinning mrežu škola kroz ekološki projekt „Be ECO, be COOL“.  Mreža partnerskih škola se povećala pa su nam se u projektu priključili partneri iz 16 škola širom Europe.

    Cilj ove godine nam je bio osvijestiti ekološke probleme u našem kraju i potaknuti učenike na pronalaženje rješenja za te probleme. U prvom redu pokušali smo naučiti načine kako smanjiti otpad u svojem domu, kako ponovno upotrijebiti mnoge stvari iz kućanstva i kako ispravno reciklirati. Sudionici su nakon provedbe projekta sigurniji u upotrebu tehnologije, poboljšali su svoje  komunikacijske vještine, pogotovo na engleskom jeziku, a međusobnom suradnjom poboljšale su im se i socijalne vještine. Faze projekta: nakon početnog upoznavanja i dogovora oko projektnih aktivnosti učenici su predstavljali sebe i svoju školu te su izrađivali logo i moto projekta. Zatim su fotografirali i dokumentirali znamenitosti te biljne i životinjske vrste našeg kraja. U predbožićno vrijeme izrađivali su ekološke ukrase za bor i božićne čestitke za ostale sudionike projekta. Recikliranje smo nastavili izradom uporabnih predmeta od recikliranih materijala (izrada naušnica i narukvica od kože i platna, pokušaj izrade plastičnog materijala od starih plastičnih vrećica…). Kako bismo se prisjetili svih važnih ekoloških datuma učenici su napravili eko kalendar. Tijekom eko tjedna koji se obilježavao u našoj školi učenici su plakatima i posterima obilježili važne ekološke datume. Za Dan planeta Zemlje sudionici projekta sudjelovali su u čišćenju okoliša škole te biciklijadi i rolarijadi koja je održana u našoj školi. Prije samog završetka projekta čeka nas završetak, a to je izrada e-knjige koja će sadržavati važne ekološke poruke i naš eko kalendar. Učenici naše škole jesu COOL, a svojim angažmanom na projektu dokazali su da su itekako ECO. Pogotovo što posao „biti ECO“ ne završava završetkom projekta.

     

     

     

    image

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj