Ekoškole
Naziv projekta: Mularija
Tema projekta:
Opis projekta:
Mularija - emisija na čakavskom narječju, posebna je po tome što govori o brojnim temama, ali prvenstveno iz dječje perspektive. Emisiju vode i uređuju učiteljice Sanja Albaneže, Tatjana Bonazza Čekada i Marina Mavrinac Matulja, uz svoje „male goste“ – učenike osnovnih škola iz našeg kraja. Cilj je promicanje govora i kulture našega kraja.
Razvijati i unaprijediti aktivnosti koje pridonose jačanju kompetencija i podizanju svijesti djece članova dječjeg vijeća i dječjeg foruma te djece područnih škola za razvoj održivih lokalnih zajednica s naglaskom na aktivno sudjelovanje djece. Projekt se provodi uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Stvaranje Mediteranskog kutka u dvorištu škole (sadnja začinskog bilja u gredice, nazvi biljaka, istraživanje svojstava i upotrebe, ekopatrole za brigu o biljakama i mogućnost stvaranja ekoloških proizvoda za prodaju u sklopu Učeničke zadruge "Vivo".
DND Opatija i suradnici Područne škole.
Tijekom drugog polugodišta - do kraja nastavne godine. Završna prezentacija radova.
Cilj uspostave ”Mreže škola” je edukacija o prirodnim i kulturnim vrijednostima Parka prirode Učka, druženje u prirodi i razmjena iskustava umreženih škola te sudjelovanje u zaštitarskim aktivnostima u Parku.
Umrežene škole tijekom cijele nastavne godine sudjeluju u raznim aktivnostima Javne ustanove ”Park prirode Učka. Uz PŠ Veprinac u Mreži škola su i PŠ Ičići. AKTIVNOSTI U ŠK.GOD,2024./25.:
Tijekom nastavne godine.
Kontinuirano praćenje postignuća učenika uz povratne informacije (vrednovanje za učenje). Samoprocjena učenika (vrednovanje kao učenje). Predstavljanje učeničkog stvaralaštva javnosti. Plakati, likovni i literarni radovi, izvještavanje i objavljivanje na stranicama Škole i JU PP Učka.
Program se provodi s ciljem kontinuiranog praćenja i opažanja u neposrednom okolišu škole, u području atmosfere, vode, tla i pokrova.
Učiteljice će zajedno s učenicima redovito mjeriti i kontinuirano bilježiti vrijednosti mjerenja.
Marija Žilić i Marina Bujan, učiteljice biologije i kemije
Školska godina 2024./2025.
Upis podataka dobivenih mjerenjem u zajedničku bazu podataka i natjecanje Globe škola. Objava na web stranici škole.
Učenici će savladati alpsku tehniku skijanja te moći samostalno proći zadanu skijašku dionicu; razviti će funkcionalne i motoričke sposobnosti te steći nova prijateljstva kroz druženje sa učenicima iz čitave Hrvatske.
Usvajanje tehnike alpskog skijanja uz stručno vodstvo, edukativno – animacijski program, poticanje učenika za aktivno bavljenje sportom. Jednodnevni, dvodnevni ili 4-dnevni izleti tijekom prosinca 2024./siječnja i veljače 2025. u Sloveniji.
Petra Filipović, učiteljica TZK u suradnji sa ŠSD PGŽ i Knockout putničkom agencijom.
Zimski praznici.
Sudjelovanje u završnoj trci svih sudionika kampa.
Prepoznaje važnost očuvanja okoliša i mora za opću dobrobit. Objašnjava povezanost ekonomskih aktivnosti sa stanjem u okolišu i društvu. Prepoznaje važnost smanjenja svih vrsta zagađivanja morskih resursa, a posebno onih aktivnosti koje dolaze s kopna. Prosuđuje kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj. Sudjeluje u aktivnostima koje promiču održivi razvoj u školi, lokalnoj zajednici i šire. Učenik uočava utjecaj tehnologije na zdravlje i okoliš. Prepoznaje važnost odgovornosti pojedinca u društvu. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema.
Radionice izrada kugli s EMO i njihovo odlaganje u more na adekvatnu lokaciju.
Koordinatori Ekoškole.
Tijekom školske godine 2024./2025.
Objavljivanje vijesti na mrežnim stranicama škole. Izrada video uratka. Promocija aktivnosti u medijima lokalne zajednice (lokalni portali, list Opatija).
Podizati svijesti učenika o važnosti čistoće i održavanja okoliša. Motivirati i razvijati naviku odlaganja otpada u odgovarajuće spremnike. Razlikovati pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na okoliš. Usmjeriti učenike na djelovanje koje ima za cilj zdravo ponašanje prema okolišu te osvijestiti ih da svaka aktivnost ima posljedice i rezultate. Prepoznati primjere održivog razvoja i njihovo djelovanje na lokalnu zajednicu. Prepoznati važnost tjelesnog kretanja te očuvanja okoliša za vlastitu i opću dobrobit. Sudjelovati u unapređenju života i rada škole.
Poticati i motivirati učenike na kretanje te promišljeno odlaganje otpada na predviđeno mjesto. Potaknuti učenike i korisnike igrališta na potrebu održavanja čistog okoliša.
Učitelji (Antonio Perić u suradnji s ostalim učiteljicama) i učenici (od 1. do 8. razreda).
Tijekom godine 2024./2025.
Provođenje mjera sakupljanja plastičnog otpada. Razvrstavanje i vaganje otpada. Objavljivanje na mrežnim stranicama škole.
Cilj je Zadruge okupiti na dragovoljnoj osnovi što veći broj učenika i primjerenim metodičkim postupcima pod vodstvom učitelja mentora omogućiti im razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje i primjenu bioloških, tehničkih, gospodarskih i srodnih znanja, od planiranja do tržišnog vrjednovanja rezultata rada. Cilj Zadruge je poticati zajedništvo, timski rad, kreativnost, upornost, ustrajnost, posebno razvijati i njegovati radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, razvijati svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode-ekološku svijest- kao i njegovanje baštine i pučkog stvaralaštva. Učenike profesionalno informirati, usmjeravati i stvarati preduvjete za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini.
Teorijska i praktična nastava kroz suradnički i individualni rad u školi i na gostovanjima prateći Plan i program sekcija i Plan i program UZ VIVO pri svim poslovima i manifestacijama poput izložbi, sajmova te sudjelovanje na smotrama učeničkih zadruga i uključivanje u humanitarne aktivnosti.
Voditeljica učeničke zadruge: Marta Blašković Randelj, članovi Zadružnog odbora, voditelji sekcija UZ, svi zaposlenici škole, vanjski suradnici, roditelji i mladi zadrugari
Tijekom školske 2024./2025.
Vrednovanje će se provoditi u školi pri radu u sekcijama, na lokalnim priredbama i svečanostima, na prodajnim izložbama, županijskoj i državnoj smotri. Nadalje, pratit će se ponašanje, odgovornost, zalaganje, napredovanje učenika i uključivanje u razne aktivnosti. Vrednovat će se estetski izgled uradaka, uporabna vrijednost, materijalna dobit…