Ekoškole
Naziv projekta: PRIKUPLJANJE, RAZVRSTAVANJE I SMANJIVANJE OTPADA
Tema projekta: OTPAD
Opis projekta:
Cilj projekta: Uočiti bitnost procesa recikliranja papira, kartona, plastike i starih baterija te upotrebe recikliranog papira, čuvajući naše šume. Steći naviku prikupljanja starog papira, kartona i baterija i razvrstavanja navedenog otpada. Uočiti štetnost i opasnost odlaganja navedenog otpada u prirodi. Steći naviku razvrstavanja otpada. Organizirano prikupljamo otpadni papir, karton i stare baterije. Način realizacije: šk. okoliš je podijeljen na parcele, a za svaku je zadužen pojedini razred. Učenici zajedno s razrednikom izvršavaju svoje dužnosti održavanja parcela. Tehničko se osoblje također brine za pravilno razvrstavanje otpada, a spremačice pomažu pri održavanju biljaka u ulaznom dijelu škole i na parcelama. Postoji suradnja s tvrtkom Michielli-Tomić (komunalna tvrtka) kroz čitavu godinu, kroz različite aktivnosti (uređenje školskog igrališta i dvorišta, donacija novih spremnika za smeće, proširenje znanja o gospodarenju s otpadom)…1. a) Prikupljanje starog papira i kartona u kutijama Papirko prvi i treći ponedjeljak u mjesecu po svim učionicama i prostorijama škole te u okolišu. Isto tako drugi i četvrti ponedjeljak u mjesecu, prikupljanje starih baterija pronađenih u unutrašnjosti škole, školskom okolišu i domovima učenika. U radu sudjeluju svi učenici i razrednici te vanjski suradnici (tvrtke).1. b) Jednom mjesečno se vrši selekcija papirnatog otpada i komposta te mješovitog otpada. Isto tako se provodi čišćenje okoliša škole po parcelama koje je organizirano prema utvrđenom i planiranom rasporedu. U tome sudjeluju svi učenici i djelatnici škole. Napomena: U okviru ovog samostalnog projekta povezali smo sadržaje projekta sa akcijama:prikupljanja plastičnih čepova u humanitarne svrhe, uređenje Šantića vode i Postirskih plaža i akcijom 'Zelena čistka'.
Naziv projekta: S RIBOM MOGU SVE
Tema projekta: POVEĆANJE UNOSA RIBE U PREHRANI UČENIKA
Opis projekta:
Cilj projekta: Potaknuti djecu na zdravu prehranu. Ukazati im na važnost konzumiranja ribe u prehrani. Istaknuti važnost uzimanja namirnica iz svih pet skupina. Pokazati im da je konzumiranje hrane ljudska potreba, ali da to može biti i kreativno i zanimljivo iskustvo. Ovo je partnerski projekt sa srednjom školom Brač. Uz savjetovanje nutricionistice osmišljava se zdravi jelovnik te uočava zašto je riba bitna u prehrani. Učenici na početku školske godine sami daju ideje i prijedloge namirnica za izradu zdravog ribljeg jelovnika. U ovom projektu unutar naše škole surađujemo sa članovima Učeničke zadruge , sekcijom Mladi kuhari. Učenici pripremaju tradicionalne riblje recepte: riba na lešopečena riba, brudet,rižot od plodova mora, pašteta od tune. Kao prilog koriste se plodovi iz školskog vrta (blitva, krumpir,salata, radić...) o kome brine sekcija Eko vrtlari. U ovom projektu tražili bi pomoć i od naših tvrtki sa kojima surađujemo a imaju veze sa hranom (Sardina, PZ Postira, Studenac). Učenici će se svojim pripremljenim jelima predstaviti široj javnosti (npr. ljetne manifestacije Nonino slatko, Međunarodna kulinarska manifestacija Biser mora...), a dio recepata biti će objavljen u drugom izdanju učeničke kuharice Kužina moje none.
Naziv projekta: LORA-laboratorij održivog razvoja (Maslina-snaga života)
Tema projekta: ODRŽIVI RAZVOJ
Opis projekta:
Cilj ovog projekta je upoznati učenike, djelatnike škole, roditelje i širu javnost što je to održivi razvoj te primjerom dobre prakse i pokazati . S projektom smo započeli 2019.g. te ga nastavljamo u 2020./2021.šk. godini. Zadatak: je educirati učenike o održivom razvoju, primjerom dobre prakse i učeničkom aktivnošću potaknuti ovu teme iskoristivši aktivnosti u voćnjaku i masliniku (primjeri eko uzgoja) te razvijati sposobnost učenika da educiraju širu javnost i ostale učenike na osnovi primjera dobre prakse. Nastojali bi u maslinik uvesti sjeckalicu i tradicionalni način spaljivanja grana i ostataka zamjeniti uporebom sjeckalice te stvaranjem komposta.Ovu ideju i primjer iznosili bi javnosti na javnim događanjima kao primjer dobre prakse za budućnost. Ujedno bi kod učenika razvijali poduzetnički duh (prodaja maslinovog ulja iz školskog maslinika, izrada prepoznatljive ambalaže i sl.).Izradili bi kalendar za 2021.godinu inspiriran maslinom i radovima u masliniku. Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka: Provođenje bi se pratilo objavama sadržaja, intervjuima, predstavljanjem na raznim manifestacijama, izvješćima, fotografiranjem. Nositelji: Koordinatorice eko škole i projekta LORA Ana Lovrić i Senka Zrilić , učenici, voditeljica učeničke zadruge Ana Lovrić , TZ Postira, PZ Postira.