loading

Ekoškole

Dječji vrtić - vrtić Panda, Varaždin

Korisnički podaci

Dječji vrtić - vrtić Panda, Varaždin
Hercegovačka 29, 42000 Varaždin
042 233 285
panda@vz.t-com.hr
2015
Srebrni status
  • Naziv projekta: DRVO DOBRIH DJELA

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    Tijekom boravka u prirodi djeca istražuju ljepote i neobične doživljaje u prirodi. Svoja zapažanja fotografiraju i fotografije se slažu u galeriju. Aktivnost je u funkciji zadovoljavanja potrebe djeteta za istraživanjem, novim spoznajama, uočavanjem detalja i izgradnjom ekoloških vrijednosti. Poticaj na početku projekta: tijekom svakodnevnih ciljanih šetnji djeca uočavaju nanizane hrpice zemlje, poredane jedna do druge na pravilan način. Odgojitelji daju odgovor da se radi o krticama i planiranjem daljnjih sadržaja i poticaja nastoje potaknuti dječju znatiželju za proširivanjem spoznaja o životu krtice. Kroz neposredno iskustvo promatranjem zemlje, uočavanjem rahlosti zemlje, pronalaženjem otvora u zemlji dolaze do zaključka da je to životinja koja živi u zemlji i zato je niko nije nikada vidio....

    image

  • Naziv projekta: ČUVARI NAŠEG ZDRAVLJA

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    Projektom smo željeli: uočiti povezanost hrane, vode i zdravlja ,omogućiti djetetu od najranije dobi doživljaj i upoznavanje različitih okusa, stvaranje navike konzumiranja voća i povrća i dovoljne količine vode, igrom i osobnim primjerom stvaranje pozitivnog stava prema hrani, upoznati osnovne podjele hranjivih tvari, upoznati važnost pojedinih skupina namirnica, uočiti važnost pojedinih obroka ali i važnost odgovornog uzimanja hrane i vode (uzmi koliko ćeš pojesti i popiti- važnost smanjenja hrane i vode koje bacamo), sudjelovati u izradi jelovnika,omogućiti spoznaju o prednosti ekološkom načinu proizvodnje hrane i ulozi vode i kiša u ekološkoj proizvodnji, stvaranje navike tjelesnih aktivnosti i spoznaja o njihovom djelovanju na zdravlje, navika kretanja kao prirodne potrebe, putem različitih ponuđenih sadržaja i aktivnosti i osobnim primjerom utjecati na življenje ekoloških vrijednosti u ustanovi ali i šire, razviti razumijevanje da svojim odnosom prema okolišu postajemo čuvari svojeg zdravlja.

  • Naziv projekta: 0DRŽIVI RAZVOJ KAO DIO ŽIVLJENJA U VRTIĆU

    Tema projekta: Održivi razvoj

    Opis projekta:

    UVOD - Kada govorimo o razvoju kulture vrtića, svjesni smo da je čine svi dionici odgojno obrazovnog rada vrtića odnosno usuglašavanje njihovih vrijednosti, stavova i njihove kulture življenja. Kultura vrtića određuje na koji će se način integrirati elementi sadržani unutar kurikuluma. Jedan od tih sadržaja je i razvoj kurikuluma unutar odgoja za održivi razvoj. On započinje aktivnostima koje su potaknute dječjim interesom za svijet koji ga okružuje a posebno za ekološku dimenziju. Otvorenost vrtića i spremnost na promjene u odgojno obrazovnom radu a kojima je cilj cjelokupni razvoj djeteta rane i predškolske dobi, utjecala je i na svjesnost o važnosti razvoja ekoloških vrijednosti od najranije dobi. Ekološki elementi uvelike doprinose bogaćenju materijalnog i socijalnog okruženja i doprinose djetetovom osobnom, emocionalnom, tjelesnom, obrazovnom i socijalnom razvoju. Unutar odgojno obrazovnog rada, potrebno je planirati aktivnosti bazirane na spoznaji i uvjerenju da je dijete cjelovito biće sa svojim specifičnim potrebama, pravima, stvaralačkim i izražajnim potencijalima. Ujedno je važno prepoznavati različitosti, uvažavati ih i poštivati te djelovanja uskladiti sa individualnim potrebama i osobinama. Okruženje i događanja u kojem se djeca nalaze imaju važnu ulogu u oblikovanju razvoja vrijednosti. Važno je imati u vidu da osim izlaska u prirodu i doživljaja potrebno je poticati kod djeteta promišljanje i kritički dijalog. Razvijati kod djeteta pojam o sebi kao građaninu svijeta i želju za pronalaženjem kreativnih rješenja.

    ODRŽIVI RAZVOJ U VRTIĆU - Kada govorimo o održivom razvoju, on se sastoji od tri dimenzije koje su dio svakodnevnih doživljaja, iskustava, aktivnosti i djelovanja odnosno integrirane u kurikulum vrtića. Dimenzije održivosti:

    • Socijalna i kulturna održivost
    • Ekološka održivost 
    • Ekonomska održivost

     

    Polazišta odgojno-obrazovnog procesa su i polazišta održivog razvoja u vrtiću:

    • Planiranje i stvaranje okruženja koje omogućava djetetu različite vrste interakcija (s vršnjacima, odraslima, prostorom, prirodnim okruženjem)
    • Aktivnosti podupiru različite aspekte djetetova razvoja
    • Planiranje i stvaranje uvjeta za razvoj slobodne, samoorganizirane igre i aktivnosti djeteta
    • Buđenje prirodne znatiželje djeteta, čuđenje i potrebu za daljnjim istraživanjem
    • Poštivanje djetetovih interesa i potreba
    • Poticanje djeteta da se zna zauzeti za sebe ali i preuzeti odgovornost za svoje ponašanje i izbore
    • Omogućiti djetetu slobodan izbor aktivnosti i partnera za igru, izmjenu iskustva
    • Podržavanje djetetovo interpretiranje iskustvenog, njegovo samostalno otkrivanje, razmišljanje - učenje
    • Stvaranje okruženja u kojem dijete ima mogućnost živjeti svoja prava ali znati poštivati i tuđa
    • Poticanje djece na samoprocjenu i uočavanje uzročno-posljedičnih veza
    • Poticanje različitih simboličkih izričaja djeteta (likovni, grafički, verbalni, neverbalni, kretni)
    • Podupirati dječje kreativno stvaranje i dječju inicijativu
    • Uspostavljanje i održavanje kvalitetnih odnosa sa djecom
    • Osnaživanje djeteta za demokratski dijalog sa ostalima, slobodno iznošenje svojih stavova i viđenja
    • Stvaranje socijalnog okruženja u kojem se njeguju humani međuljudski odnosi i društvene vrijednosti
    • Uvažavanje djetetovih opažanja, izjava, doživljaja, potreba, prijedloga i poticanje djeteta na samoprocjenu - dijete je aktivni, jednako vrijedan sudionik u procesu vlastitog odgoja i obrazovanja.

     

    Uloga odgojitelja je od posebne važnosti a preduvjeti za njegovo djelovanje su da:

    • ima stečene vrijednosti na osnovu osobno duboko proživljenih iskustava
    • posjeduje određene vještine unutar razvoja i dio su njegove osobnosti i življenja
    • kontinuirano radi na osobnom i profesionalnom razvoju
    • posjeduje intrinzičnu motivaciju.

     

    PLANIRANE AKTIVNOSTI

    • produbljivanje spoznaja o održivom razvoju
    • integriranje sadržaja održivog razvoja unutar planiranih zadaća/ishoda sadržanih u kurikulumu vrtića
    • povezivanje sa projektima i aktivnostima koje se provode u skupini/vrtiću
    • određivanje inicijalnog stanja – na osnovu skale procjene
    • planiranje različitih aktivnosti i djelovanja (ekološkog, socijalnog i ekonomskog)
    • bilježenje procesa i rezultata 
    • vrednovanje ostvarenog
    • pronalaženje kritičnih točaka i daljnje planiranje.

Korak 1

Članovi odbora

  • Ravnateljica vrtića : Mirjana Rajković
  • Odgojitelji : Snježana Furjan, Heda Missoni Brozd, Natalija Vugrinec, Marija Pajtak
  • Djeca starijih dobih skupina : Bistrooki, Turbolimaći, Maksilimači
  • Predstavnica stručnog tima :  Monika Rajković, dr.sc. pedagogije
  • Predstavnik administrativnog osoblja : Milan Rajković
  • Predstavnici roditelja : Maja Hrženjak, Gordana Đurđek Natalija Vugrinec
  • Javna i druga poduzeća : Željko Hajdinjak predstavnik Foto kluba Sloboda, 
  •  Udruga koja se bavi pitanjem okoliša : Udruga za zaštitu životinja Spas,  Zasadi drvo ne budi panj
image

Korak 3

Plan djelovanja

OTPAD

Uočiti razliku između otpada i smeća, stvoriti naviku razvrstavanja otpada, upoznati se sa vrstama otpada i razlikama između opasnog i korisnog otpada, upoznati se sa recikliranjem otpada, pronalaziti načine kako smanjiti količine otpada, upoznati različite načine iskorištavanja otpada (izrada igračaka, didaktičkih pomagala, ukrasa i sl.), uočavati narušavanje ljepote prirode odlaganjem otpada i smeća i pronalaženje načina za djelovanje čišćenja i zaštite okoliša, osmisliti poruke na osnovu doživljenog za buđenje ekološke svijesti kod djece i odraslih.

  • poticanje djeteta na razvijanje osobne strategije učenja i samomotiviranosti  
  • osiguravanje neizravnih oblika potpore učenju djeteta koji potiču njegovu samostalnost na svim razvojnim
  • raznovrsnost, raznolikost i stalna dostupnost različitih materijala (neoblikovanih, prirodnih ..)
  • stvaranje situacija u kojima se razvijanja  spoznaja  o  potrebi i važnosti  brige  za  sebe  i  okolinu
  • odgoj  za  održivi  razvoj
  • omogućiti  djetetu  potrebnu  slobodu  u  izražavanju  vlastite  inicijative,  poduzetništva,  izbora,  odlučivanja
  • razvijati  interes  za  druge  ljude  s  različitom  kulturom  i  tradicijom 
  • razvijati  spoznaju  o  elementima  prirodnog  okruženja  i  njihovim  odnosima, biljni  i  životinjski  svijet,  rad  ljudi,  prirodne  i  geografske  pojave
  • razvijanje  sposobnosti  složenim  misaonim  operacijama;  klasificiranje,  zaključivanje,  uzročno – posljedične  veze  i  odnosi
  • razvijati  vizualnu  percepciju,  specijalne  percepcije,  brzine  u  diskriminaciji  podražaja
  • unapređivati  intelektualni,  društveni, ekološki, moralni  i  duhovni  razvoj  djece  kroz  stjecanje  znanja,  humanizam  i  toleranciju,  identitet,  odgovornost,  autonomiju,  kreativnost

Eko patrola, odgajateljice, spremačice, kuharice, djeca,roditelji, eko odbor vrtića, turistička agencija, ravnateljica, vanjski suradnici, sustručnjaci, druge predškolske ustanove, škole, šira zajednica.

Tijekom pedagoške godine 2024./25.

VODA

Uočiti svojstva vode koja nas okružuje, agregatna stanja i važnost vode za svijet, upoznati se sa bogatstvom i raznolikošću živog svijeta u vodi, uočiti razlike između pitke i otpadne vode, razvijati svijest o važnosti čuvanja izvora pitke vode i štednje vode, stvaranje spoznaje kako onečišćujemo vodu i kako to utječe na živi svijet, provoditi praćenje potrošnje i aktivnosti za štednju vode, uključivanje u aktivnosti i obitelji i užu zajednicu.

  • Što sve voda može
  • Dječji izričaji, sakupljanje materijala
  • Naša hidrocentrala (posjeta hidrocentrali)
  • Kako štedjeti vodu
  • Mjerenja potrošnje (koliko dugo voda teče za vrijeme osobne higijene)
  • Bilježenja potrošnje vode
  • Štednja vode u sanitarnim prostorijama
  • Detektiranje najvećih potrošača vode
  • Izrada plakata s bilješkama i prijedlozima
  • Pokusi sa vodom- agregatna stanja
  • Što se otapa u vodi
  • Kako zagađujemo vodu – spoznajno istraživalačke aktivnosti
  • Život u potoku, jezeru, rijeci i kamo rijeka odlazi
  • Obilježavanje Dana voda –izlet do najbližeg potoka ili rijeke Drave
  • Igrokazi za djecu : Keko-eko, Pismo iz Zelengrada,
  • Putovanje jedne kapljice
  • Aktivnosti umjetničkog promatranja i slušanja povezane sa temom vode (slušanje glazbenih instrumentalnih cjelina,priče, pjesme, filmovi, predstave
  • Sakupljanje kišnice i zalijevanje i uređivanje vrtićkog cvjetnjaka – cvijeće koje vole leptiri
  • Izrada cvjetnjaka kod kuće i sakupljanje kišnice
  • Posjeta vodocrpilištu i upoznavanje sa postupkom pročišćavanja vode
  • sudjelovanje djece u pronalaženju i provođenju akcija koje potiču na odgovorno ponašanje u štednji vode

Eko patrola, odgajateljice, spremačice, kuharice, djeca,roditelji, eko odbor vrtića, turistička agencija, ravnateljica, vanjski suradnici, sustručnjaci, druge predškolske ustanove, škole, šira zajednica.

Tijekom pedagoške godine 2024./25.

ZDRAVLJE

Uočiti povezanost hrane i zdravlja,omogućiti djetetu od najranije dobi doživljaj i upoznavanje različitih okusa, stvaranje navike konzumiranja voća i povrća i dovoljne količine vode, igrom i osobnim primjerom stvaranje pozitivnog stava prema hrani, upoznati osnovne podjele hranjivih tvari, upoznati važnost pojedinih skupina namirnica, uočiti važnost pojedinih obroka, sudjelovati u izradi jelovnika, upoznati poremećaje prehrane, omogućiti spoznaju o  prednosti ekološkom načinu proizvodnje hrane, stvaranje navike tjelesnih aktivnosti i spoznaja o njihovom djelovanju na zdravlje, omogućiti informacije  o najčešćim ovisnostima i njihovoj štetnosti.

  • obilježavanje Dječjeg tjedna- pravo djeteta na zdravlje
  • susret sa medicinskom sestrom Doma zdravlja
  • hodanje i šetnja do šume i uočavanje dobrobiti aktivnosti za osjećaj ugode
  • izlet u prirodu, povezivanje sa Danima kruha i zahvalnosti za plodove zemlje -ekološki načina proizvodnje hrane, zdrava prehrana
  • Izrada piramide zdrave hrane i zdravog tanjura i odgovorne prehrane
  • Sudjelovanje u izradi jelovnika
  • mogućnost svakodnevnog konzumiranja mlijeka i mliječnih proizvoda 
  • Voće i povrće u našoj prehrani-izrada kutića zdrave prehrane

Eko patrola, odgajateljice, spremačice, kuharice, djeca,roditelji, eko odbor vrtića, turistička agencija, ravnateljica, vanjski suradnici, sustručnjaci, druge predškolske ustanove, škole, šira zajednica.

Tijekom pedagoške godine 2024./25.

Korak 7

Ekokodeks i himna

ŽELIMO DA ZEMLJA BUDE ČISTA,

DA PANDA NE OSTANE, BEZ BAMBUSOVA LISTA!

PANDINA SREĆA

 

ZA PANDU JE SREĆA

KADA NEMA SMEĆA,

KADA ŠUMA ZABLISTA

I SVAKA JE LIVADA ČISTA.

 

ZA PANDU JE SREĆA,

KADA NEMA KISELE KIŠE,

KADA SVAKO DRVO RASTE

I DOLAZE LASTE.

 

ZA PANDU JE SREĆA,

KADA NEMA CRNOG SMOGA,

KADA TEČE ČISTA VODA,

I KAD PANDA SRETNO HODA.

 

I ZATO ŽELIMO REĆI SVIMA

VODA

ZRAK

I ZEMLJA ČISTA

DA PANDA NE OSTANE

BEZ BAMBUSOVA LISTA !!

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj