loading

Ekoškole

Dječji vrtić Proljeće, Sveti Ivan Zelina

Korisnički podaci

Dječji vrtić Proljeće, Sveti Ivan Zelina
Bocakova 7, 10380 Sveti Ivan Zelina
2060713
tajnistvo.dvproljece@zelina.hr
2013
Zlatni status 1

Korak 1

Članovi odbora

Grozdana Hunjek, Patricia Nizek, Iva Vavra, Ana Grubeša, Ana Faletar, Nataša Riđan, Violeta Nešić, Andrea Kavić, Jelena Matijašević, Snježana Grošinić, Darinka Bičak, Jelena Čegec, Tina Grgurić, Nikola Čegec, Jagoda Sambol, Višnja Mihalic, Danica Antolković, Franjo Lazarin, Stjepan Trcak

image

Korak 3

Plan djelovanja

Biološka raznolikost

Osvjestiti važnost očuvanja biološke raznolikosti kod djece.

  • Od pedagoški neoblikovanog materijala izraditi 3 različita staništa biljaka i životinja (livada, potok, šuma).
  • Od pedagoški neoblikovanog materijala izrađivati različite biljne i životinjske vrste i pridruživati ih njihovim staništima.
  • Čitati enciklopedije i slikovnice na temu biološke raznolikosti.
  • Izrađivati likovne radove na temu biološke raznolikosti.
  • Informirati roditelje i djecu o važnosti očuvanja biološke raznolikosti putem plakata i tekstova u prostoru vrtića.
  • Proučavati edukativne video sadržaje na temu biološke raznolikosti.
  • Učiti pojmove povezane uz biološku raznolikost (staništa, biljne i životinjske vrste)

Eko koordinatori, djeca i odgojitelji, pedagog, ravnatelj

Tijekom cijele pedagoške godine 2024./2025.

Mali izbor za veliko zdravlje

Kod djece osvijestiti važnost pravilne prehrane za zdravlje i zdrav život.

  • Čitanje enciklopedija i slikovnica o zdravoj prehrani.
  • Istraživanje voća i povrća putem svih osjetila.
  • Izrada zdravih recepata.
  • Izrada piramide zdrave prehrane.
  • Učenje o važnosti održavanja higijene zubi.
  • Izrada centra trgovine i voćarne u sobi dnevnog boravka.
  • Gledanje dokumentarnih i edukativnih video sadržaja na temu zdrave prehrane.
  • Sijanje i praćenje rasta biljaka.
  • Proslave zdravih rođendana.

 

Eko koordinatori, djeca i odgojitelji, pedagog, ravnatelj

Tijekom cijele pedagoške godine

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

Mali izbor za veliko zdravlje

Povećanje svijesti o važnosti pravilne prehrane među djecom, roditeljima i odgojiteljima, kako bi se stvorile zdrave navike

  • Čitanje enciklopedija i slikovnica o zdravoj hrani
  • Istraživanje voća i povrća svim senzornim modalitetima
  • Izrada zdravih recepata (voćne salate, limunada, smoothie, kompot, domaći rezanci)
  • Izrada piramide zdrave hrane
  • Učenje o važnosti održavanja higijene zubi kroz različite aktivnosti (likovne aktivnosti, stolno-manipulativne, čitanje slikovnica)
  • Izrada centra trgovine u sobi dnevnog boravka
  • Gledanje dokumentarnih filmova o hrani
  • Sijanje sjemena paprike, praćenje rasta biljaka
  • Zdravi rođendani uz voće i voćne sokove
  • Uključivanje roditelja u aktivnosti (priprema zdravih recepata kod kuće, predstava za djecu, izrada kostima za maškare na temu omiljene zdrave namirnice)

Odgojiteljice, eko koordinatori, djeca

Od listopada 2024. do veljače 2025.

Promet

Stjecanje osnovnih znanja o prometu te osposobljavanje za lakše snalaženje u svojoj okolini

  • Čitanje enciklopedija i slikovnica o izumu kotača, vozilima, vrstama prometa
  • Strukturiranje centra za istraživanje prometa
  • Kontinuirani odlasci u šetnje bližom okolicom vrtića, učenje prometnih pravila i znakova
  • Posjet policije dječjem vrtiću, razgovor s policajcem
  • Suradnja s roditeljima i ostalim članovima obitelji (promatranje traktora i motora)
  • Sudjelovanje u različitim likovnim aktivnostima na temu prometa
  • Izrada ceste kroz cijelu sobu dnevnog boravka (poticanje djece na poštivanje prometnih pravila)
  • Izrada autopraonice od PNM-a
  • Izrada benzinske postaje od PNM-a
  • Izrada različitih stolno-didaktičkih poticaja na temu prometa (slagalice, memory, društvene igre)
  • Uključivanje roditelja u projekt (obogaćivanje materijalnog okruženja, izrada vozila od PNM-a), izložba vozila u prostoru sobe dnevnog boravka

Odgojiteljice, eko koordinatori, djeca

Od studenog 2024. do travnja 2025.

Biološka raznolikost

Učenje o važnosti očuvanja biološke raznolikosti za život na Zemlji.

  • Strukturiranje 3 punkta u prostoru vrtića, svaki predstavlja jedno prirodno stanište - rijeka, šuma i livada
  • Izrada biljaka i životinja od PNM-a u suradnji djece i odgojiteljica
  • Smještanje izrađenih biljaka i životinja na odgovarajuća staništa
  • Izrada likovnih radova na temu biološke raznolikosti, izložba istih uz punktove u prostoru vrtića
  • Informiranje djece i roditelja o važnosti očuvanja biološke raznolikosti putem stručnih tekstova

Odgojiteljice, eko koordinatori, pedagoginja, djeca

Tijekom cijele pedagoške godine

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Benzinska postaja izrađena od PNM-a
image
Centar za istraživanje prometa
image
Piramida zdrave hrane
image
Praćenje rasta posađenih biljaka
image
Stanište - rijeka
image
Stanište - livada
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
Božićni sajam - poticaji od PNM-a
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0NKhV5Em2v7KpApP72743XM3FXiD5HqVMPrBTi7WMCdeoqWafZrxiAY8eZhVDGeM3l&id=100081026427984
Kino projekcija - eko poruka
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02jKHHvo3HiPna9J2HzridymPqbiwwz5vG983Qwo268cg3wfPgRZEEbSvvnqZsy5jEl&id=100081026427984
Projektni dan
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid024BTYHJzLeD1n6v2QD9Ywfk3nkx6HLrDRtYUZDNWp3nrrYU8HyooX2SmG1r7LeBXPl&id=100081026427984

Projektni dan/tjedan

Biološka raznolikost
16. travnja 2025.

Tema ovogodišnjeg Projektnog dana bila je očuvanje biološke raznolikosti. U prostoru vrtića postavljeni su tri prikaza različitih staništa (šuma, livada i voda). Djeca i odgojiteljice od pedagoški neoblikovanog materijala izradila su prikaze različitih biljnih i životinjskih vrsta koji su zatim pridruženi odgovarajućim staništima. Ovim projektom djeca su imala prilike dobiti spoznajno znanje o tome gdje žive različite biljne i životinjske vrste, ali i učiti o važnosti biološke raznolikosti za život na Zemlji.

Unutar odgojnih skupina provodile su se aktivnosti u sklopu različitih projekata poput: Hranim se zdravo, Četiri godišnja doba, Recikliraj i ukrasi, prirodu svoju ti spasi, Bubamara, Ja u prometu.

image

Korak 7

Ekokodeks i himna

 

  1. Čuvari smo prirode odgovorni za čisti zrak i udisaj lak.
  2. Prijatelji smo prirode,ne trgamo cvijeće i uvijek pazimo gdje gazimo.
  3. Volim pčelu kad cvijet ljubi, voli je i ti i nikad ne ubij.
  4. Sve životinje nama su važne i one malene i one snažne.
  5. Brinemo za ptičice, pravimo im kućice, skupljamo im mrvice.
  6. Za kratke putove, nema greške, zaboravimo na aute i krenimo pješke.
  7. Ugasimo svjetlo kad je dan, isključimo sve uređaje kad izlazimo van.
  8. Da bi i zimi štedljivi bili, pravilo vrijedi toplinu štedi.
  9. Štedi vodu, ona je prirode dar, brzo otkloni svaki kvar.
  10. Red i čistoću obožavam, skupljam otpad, razvrstavam.
  11. Naše šume nek nam uvijek veselo šume, nikad ne bacaj u  njih stare gume.

 

Nije smeće sve za vreće

i za igru ono služi,

za stvaranje nove igračke

dječicu svu udruži.

 

Dječji vrtić „Proljeće“

sad je Eko škola.

Što se smije, a što ne

zna eko patrola.

Šaljemo poruku

čitavome svijetu

učinimo sve

da spasimo planetu.

 

Ispravno odaberi boju

Da li je to žuta ili plava,

Kad bacaš plastiku ili papir

Dobro nek razmisli tvoja glava.

 

Dječji vrtić „Proljeće“

sad je Eko škola.

Što se smije, a što ne

zna eko patrola.

Šaljemo poruku

čitavome svijetu

učinimo sve

da spasimo planetu.

Svaka biljka treba vode,

sunčev sjaj i malo mira,

zato dobro upamti

najbolje je kad ju se ne dira.

 

Dječji vrtić „Proljeće“

sad je Eko škola.

Što se smije, a što ne

zna eko patrola.

Šaljemo poruku

čitavome svijetu

učinimo sve

da spasimo planetu.

 

Nemoj trošit puno vode

I po danu svjetlo gasi.

Sve to je potrebno

Da se naša lijepa Zemlja spasi.

 

Dječji vrtić „Proljeće“

sad je Eko škola.

Što se smije, a što ne

zna eko patrola.

Šaljemo poruku

čitavome svijetu

učinimo sve

da spasimo planetu.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj