loading

Ekoškole

I. osnovna škola Dugave, Zagreb

Korisnički podaci

I. osnovna škola Dugave, Zagreb
Školski prilaz 7, 10020 Zagreb
01/6671733
tamarab060@gmail.com
2005
Dijamantni status 3
  • Naziv projekta: Božićni sajam

    Tema projekta:

    Opis projekta:

  • Naziv projekta: Energetski tjedan

    Tema projekta:

    Opis projekta:

  • Naziv projekta: Eko dan

    Tema projekta:

    Opis projekta:

Korak 3

Plan djelovanja

Zdrav život

Razviti kod učenika svijest o važnosti zdravog života, kako sačuvati zdravlje te kako razviti zdrave životne navike. Osvijestiti koju su faktori štetni za zdravlje te kako izbjeći utjecaj tih faktora na naše zdravlje. Uključiti što više roditelja u promicanje zdravog života i stjecanje zdravih životnih navika u obitelji. Naročito se bavimo prevencijom raznih vrsta ovisnosti, među kojima se u posljednje vrijeme najviše primjećuje pojava ovisnosti o video i kompjutorskim igrama, ovisnost o društvenim mrežama i internetu.

  • Provođenje radionica i edukacija o zdravoj prehrani na nivou škole i obitelji, o higijenskim navikama pri prehrani, zdravom doručku, pripremi jela prema zdravom receptu te slaganje zdravog jelovnika. Pripremanje svakodnevnih obroka u školskoj kuhinji na način da se djeci nude obroci sa zdravom hranom, uz što manji unos ugljikohidrata.
  • Izrada piramida zdrave prehrane, organiziranje sportskih natjecanja za učenike, provođenje edukacije povodom Europskog tjedna mobilnosti.
  • Organiziranje proslave svečanosti Dana kruha u našoj školi.
  • Provođenje edukacija i radionica o štetnom utjecaju raznih sredstava ovisnosti na ljudsko zdravlje (alkohol, droge, nikotin).
  • Edukacija o povezanosti životnih navika sa zdravljem – važnost bavljenja sportom ili bilo kojim oblikom rekreacije.
  • Radionice i predavanja o štetnost buke.
  • Opasnosti vezane uz Internet te stvaranje ovisnosti o video i kompjuterskim igrama te opasnost od ovisnosti o društvenim mrežama i internetu.
  • Edukacija o pružanju prve i neodgodive pomoći.
  • Provođenje CAP programa.

Svi učenici i učitelji škole, stručna služba, ravnateljica, roditelji, školska doktorica, razrednici. kuharice u školskoj kuhinji.

Vrijeme realizacije: tijekom cijele godine.

Praćenje provedbe zadataka: kroz evidentiranje učeničkih radova, prikupljanje izvještaja o provedenim aktivnostima, razgovor s nositeljima.

Oplemenjivanje i uređenje okoliša i interijera škole

Razviti kod svih učenika, zaposlenika i roditelja svijest o potrebi stalne brige o okolišu i interijeru škole. Osvijestiti da skladan i ugodan interijer i eksterijer utječe i na psihoemocionalno stanje onih koji u tom okruženju borave, kao i na volju za rad i druženje. Razviti kod svih sudionika osjećaj za lijepo, za estetiku i sklad. Osvijestiti važnost estetskog elementa u razvijanju skladnog svakodnevnog života.

  • Svaki razred će brinuti za kutije za stari papir koje se nalaze u matičnim učionicama. Svi zaposlenici vode brigu o kutijama za stari papir koje se nalaze u kabinetima, zbornici i uredima škole te na nekoliko mjesta na hodnicima škole.
  • Briga o zasađenim trajnicama oko škole, planiranje i sadnja novih biljaka i stabala.
  • Upozoravanje na kalendar peludi zbog velikog broja alergičnih učenika.
  • Briga o pticama stanaricama u našem školskom dvorištu (održavanje postojećih kućica za ptice te postavljanje novih, hranjenje ptica tijekom zime)
  • Briga za cvijeće i biljke koje pomažu očuvanju populacije pčela
  • Briga za cvijeće i biljke u interijeru škole.
  • Briga za redovito održavanje zidova i podova, popravke uređenje panoa u  učionicama i velikog panoa u holu škole.
  • Redovito skupljanje otpada oko škole te povremene veće eko-čistke okoliša škole.

Svi učenici i roditelji, svi zaposlenici, a naročito razrednici, domar, tajnica, ravnateljica i stručna služba.

Provođenje je tijekom cijele godine.

Provjera provedbe zadataka je kroz aktivnosti eko patrole, izvještaje, dokumentiranje provedenih aktivnosti, prezentiranju provedenih aktivnosti na sjednicama učiteljskog vijeća te sastancima eko odbora.

Selektivno odlaganje otpada u eko spremnike
  • Kod učenika, roditelja i svih zaposlenika stvoriti naviku svakodnevnog selektivnog odlaganja otpada i u školi i kod kuće.
  • Edukativno djelovanje u svrhu smanjenja upotrebe ambalaže.
  • Osvijestiti važnost i lokalnog i globalnog razvrstavanja otpada te njegovog smanjenja.
  • Brinuti o stanju spremnika za odlaganje papira, PET-ambalaže, stakla, starih baterija, bio-otpada i stare odjeće. Briga o redovitom pražnjenju spremnika te stavljanju novih, ukoliko se ukaže potreba.
  • Provođenje edukativnih radionica, predavanja i aktivnosti u svrhu razvijanja ekološke svijesti o važnosti odvojenog sakupljana otpada te o važnosti smanjenja proizvodnje otpada i u školi i u kućanstvu.

Svi učenici, roditelji i zaposlenici škole.

Tijekom cijele godine.

Praćenje kroz kontrolu spremnika, pisanje izvještaja i rad eko patrole.

Upotreba sekundarnih sirovina u učeničkom stvaralaštvu
  • Smanjiti kupovinu gotovih proizvoda (npr. poklona i ukrasa) koje možemo napraviti sami, te upotrijebiti stare stvari i ambalažu za izradu novih predmeta.
  • Promicati kretivno stvaralaštvo i vrijednost onoga što učenici naprave svojim rukama, umjesto gotovih proizvoda.
  • Poticati učeničko stvaralaštvo kroz ekološki osviješteno ponašanje.
  • Osvijestiti da puno toga možemo napraviti sami, a pritom ekološki djelovati i smanjiti potrošnju.
  • Izrada čestitki i ukrasnih predmeta od sekundarnih sirovina.
  • Izrada ukrasa za bor, mirisnih svjetiljki i sl. od prirodnih materijala.
  • Izrada jednostavnih odjvenih predmeta (npr. šalovi) od stare vune. i sl.

Razrednici, učenici i roditelji, stručna služba, ravnateljica i zainteresirani učitelji te voditelji školskih grupa koje svojim radom obuhvaćaju i eko teme ili umjetničko stvaralaštvo.

Tijekom cijele godine, a naročito u vrijeme prije Božića i Uskrsa te u sklopu Eko projektnog dana.

Praćenje je kroz izložbe učeničkih radova, dokumentiranje humanitarnih sajmova za Božić i Uskrs, pisanje izvještaja.

Organizacija Projektnog dana

Obilježiti Eko projektni dan kroz radionice, predavanja, akcije čišćenja i uređenja škole, sportske aktivnosti, zadatke vezane uz eko teme.

Provesti radionice, sportske aktivnosti, aktivnosti čišćenja i uređenja te oplemenjivanja okoliša i interijera škole. Učiti kroz praktičan rad o eko temama.

Svi zaposlenici škole, a naročito razrednici i voditelji grupa, stručna služba, ravnateljica, tajnica, domar, roditelji i djeca te lokalna zajednica.

U 22. travnja, 2025. godine

Praćenje provedbe je kroz fotografiranje aktivnosti, snimanje videa, izložbu učeničkih radova, pisanje izvještaja.

Obilježavanje značajnih eko-datuma

Obilježavanjem značajnih eko datuma podsjećati učenike na ekološke teme. Uz video zapise, radionice i aktivnosti na temu svakog eko datuma poticati učenike na stalno promišljanje o ekološkim temama i stalno djelovanje.

Organizirati predavanja, radionice, izložbe i aktivnosti uz značajne eko datume tijekom školske godine.

Razrednici, voditelji eko grupa i skupina, zainteresirani učitelji, stručna služba, ravnateljica, djeca i roditelji.

Uz pojedine značajne eko datume. Praćenje je kroz fotografiranje aktivnosti, video zapise, izvješća, izložbe učeničkih radova i sl.

Rad prema nastavnom planu i programu za ovu šk.god.

Obrađivanje ekoloških tema kroz sve nastavne predmete u okviru redovnog nastavnog plana i programa. Približite ekološke teme i potrebu djelovanja iz perspektive pojedinačnih školskih predmeta.

Uvesti što više ekoloških tema u sve nastavne predmete i obrađivati ekološke teme kroz redovan nastavni plan i program svih predmeta.

Svi učitelji, stručna služba, ravnateljica, djeca i roditelji.

Tijekom cijele školske godine. Praćenje je kroz planove nastavnog sata iz svih školskih predmeta, prezentiranje primjera dobre prakse, izvještaje.

Humanitarne akcije i organizacija humanitarnog sajma

Razviti kod učenika, a i roditelja, svijest o potrebi pomaganja potrebitima, a uz to poticati stvaralaštvo učenika koristeći staru ambalažu, odjeću i sl. Senzibilizirati mlade za socijalne probleme u lokalnoj zajednici, gradu i našoj zemlji.

Izrada poklona, ukrasa i sličnog od stare ambalaže i odjeće, stare vune i sl. te prodaja na humanitarnim sajmovima kako bi se prikupljena sredstva mogla distribuirati u humanitarne svrhe. Izrada predmeta za poklon potrebitima u praznično vrijeme.

Svi zaposlenici, a naročito razrednici, voditelji grupa, stručna služba, ravnateljica. Svi učenici i svi roditelji.

Nekoliko puta godišnje, a naročito u vrijeme blagdana. Praćenje realizacije je kroz dokumentiranje aktivnosti, pisanje izvještaja, video zapise i sl.

Štednja resursa i štedne navike, borba protiv klimatskih promjena kroz mijenjanje životnih navika

Razviti kod učenika stalne navike koje su u skladu s borbom protiv klimatskih promjena. Razvijati štedne navike učenika te obitelji. Osvijestiti važnost trajnog provođenja zadataka koji pomažu klimatskoj ravnoteži i ublažavanju posljedice klimatskih promjena.

Poticati hodanje i vožnju biciklom, organizirati pješačke ture te smanjiti upotrebu prijevoznih sredstava za svakodnevne aktivnosti i odlazak na terensku nastavu.

Učiti o klimatskim promjenama i obnovljivim i neobnovljim izvorima energije, organizirati radionice, kvizove o naučenom, poticate učenike na promjenu ponašanja te da uvode ekološke navike u svakodnevni život obitelji.

Svi zaposlenici, stručna služba, ravnateljica, učenici i roditelji te lokalna zajednica.

Tijekom cijele godine.

Praćenje provedbe je kroz ankete, izvještaje, primjere dobre prakse, dokumentiranje aktivnosti.

Eko patrola

Stvoriti kod učenika navike odgovornog ponašanja. Kroz timski rad potaknuti učenike na samostalno praćenje stanja i samovrednovanje.

Organizirati timove eko patrole te način na koji će redovito provoditi aktivnosti u i oko škole. Redovito provoditi aktivnosti eko patrole (kontrola spremnika za recikliranje, kontrola okoliša škole, stanja u učionicama, pridržavaju li se svi sudionici dogovorenih standarda i ponašanja. Suradnja s domarom vezano uz štednju vode, struje i grijanja i sl.

Svi zaposlenici, djeca i roditelji, a naročito članovi eko patrole.

Tijekom cijele godine. Praćenje kroz dnevnik rada eko patrole i pisanje izvješća.

Korak 7

Ekokodeks i himna

  • 1. Čuvajmo prirodu, čuvajmo cvijeće, jer ako ne čuvamo, vladat će smeće.
  • 2. Nemoj uništavati zelenu travu, nego je čuvaj kao svoju glavu.
  • 3. Manje smeća i papira, više cvijeća i leptira.
  • 4. Nemoj biti loš, smeće je za koš.
  • 5. Šuma je tvoj život cijeli, zato je paliti ne bi smjeli.
  • 6. Priroda je izvor života i dio je nas, moramo je čuvati jer to nam je spas.
  • 7. Neka priroda bude čista i naša škola neka blista.
  • 8. Moramo čuvati prirodni svijet da nam život bude lijep.
  • 9. Žarulju gasi, zemlju spasi!
  • 10. Na svježem zraku igraj se i skači, da ti organizam bude jači!

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj