loading

Ekoškole

Osnovna škola Antuna Mihanovića, Osijek

Korisnički podaci

Osnovna škola Antuna Mihanovića, Osijek
Gundulićeva 5a, 31000 Osijek
031/ 202 744
ured@os-amihanovica-os.skole.hr
2001
Platinasti status 2023
  • Naziv projekta: Zelena preobrazba

    Tema projekta: Okoliš škole

    Opis projekta:

    Školski projekt " Zelena preobrazba" uključuje sve učenike i djelatnike škole.  

    Cilj je projekta razvijanje učeničkih kompetencija i vještina provedbom istraživačkih projekata i projektnih zadataka u  izvannastavnim aktivnostima.  
    Kod učenika bismo razvijali poduzetnički način promišljanja i djelovanja, stjecanje radnih navika i razvoj osobina  poduzetne osobe. 

    Tijekom školske godine organizirali smo tri akcije punjenja škoIskog kompostišta. AktiviraIi smo postojeće kompostište za potrebe vertikaInog vrta i edukaciju najmlađih učenika.  

    IzradiIi smo kamenjar i u njega posadiIi biIjke koje bojom i mirisom privIače kukce. Izgradili smo hoteI za kukce. Postavljanjem hotela za kukce i hranilice za ptice podigli bismo svijest o važnosti  i utjecaju kukaca i ptica na sve nas.  

    Na zidanu ogradu postaviIi smo vertikaIne vrtove. Učenici njeguju i prate razvoj biljaka, prevrću i prosijavaju kompost. 

    Provedenim različitim aktivnostima tijekom realizacije projekta sudjelovali smo u očuvanju biološke raznolikosti i buđenju svijesti o životu u suglasju  s prirodom. Ujedno smo ostvarili kvalitetne odnose unutar odgojno-obrazovnih skupina te interdisciplinarno povezali sadržaje različitih nastavnih predmeta. 

    Projekt je dugoročan.  

    image

  • Naziv projekta: Svjetski dani akcije u OŠ Antuna Mihanovića Osijek

    Tema projekta: Okoliš

    Opis projekta:

    Projekt je proveden od 22.travnja do 3.svibnja 2024.godine. kroz zadatke

    Priprema za klimatske promjene kroz bio ekonomiju

    Klimatske promjene i biokemija su međusobno povezane na različite načine, a razumijevanje ove veze ključno je za suočavanje s izazovima koje donosi globalno zagrijavanje.

    Zbog navedenog odlučili smo se za različite radionice recikliranja, odnosno ponovnog korištenja istih proizvoda, ali u drukčijoj uporabnoj funkciji.

    1. Reciklirali smo staru školsku odjeću (uniformu) i pretvorili ju u torbice za školske papuče.

    2. Reciklirali smo biljke, posadili smo sjemenke biljaka (manga i avokada). Novo izrasle biljke sad nam ozeljenjavaju učionicu.

    3. Izrada  platnenih torbi kako bi smanjili količinu plastike koja je postala dio naše svakodnevnice

    Tijekom druge aktivnosti učenici su istraživali organsku hranu. Željeli su doznati: kakva je to hrana, koliko je ima u našim pojedinim trgovinama i imaju li oni u svojim domovima takvu hranu.

    Priprema za klimatske promjene kroz navike i prehrambene obrasce

    Promjenom prehrambenih navika možemo značajno smanjiti svoj ugljični otisak jer proizvodnja hrane često doprinosi emisijama stakleničkih plinova. Evo nekoliko prijedloga kako promjenom prehrambenih navika možemo smanjiti svoj ugljični otisak:

     Razgovor o prehrambenim navikama i kreiranje novih jelovnika za školsku kuhinju, ali i za obitelj.

    Izrada plakata - Kupnjom lokalno uzgojenih i sezonskih namirnica smanjit ćemo emisije stakleničkih plinova koje nastaju pri transportu hrane.

    Prijedlozi učenika kako pravilnim prehrambenim navikama možemo utjecati na smanjenje stakleničkih plinova:

    Smanjite otpad hrane                     Kuhajte kod kuće              Povećajte unos voća i povrća

    Priprema za klimatske promjene kroz kružno gospodarstvo

    Kružno gospodarstvo pruža holistički pristup održivom razvoju koji je ključan za suočavanje s izazovima klimatskih promjena. Integracija principa kružnog gospodarstva u društvo i gospodarstvo može doprinijeti smanjenju negativnih utjecaja na okoliš i promicanju dugoročne održivosti planeta.

    Odlučili smo prošetati gradom i vidjeti kakvi su Osječani što se tiče odlaganja otpada.

    Izrada plakata na temu Recikliranje – odvajanje otpada

     

    Priprema za promjene vremenskih prilika pod utjecajem klimatskih promjena

    Istraživanje proveo učenik 8. razreda - Praćenje klimatskih promjena putem radara i vremenske prognoze. 

     

    Priprema za klimatske promjene kroz obnovu ekosustava

    Učenike smo pozvali na promatranje ptica i slušanje ptičjeg pjeva. Samostalno ili uz našu pomoć identificirali su promatrane ptice, koristeći aplikaciju e-Bird.

    image

  • Naziv projekta: Ekološki otisak i kako ga izračunati

    Tema projekta: Okoliš

    Opis projekta:

    Cilj je projekta naučiti učenike kako malim promjenama ponašanja mogu smanjiti osobni ekološki otisak i otisak škole.

    Aktivnim sudjelovanjem i međusobnom suradnjom učenici se upoznaju s odnosima suvremenog čovjeka i prirodnih resursa (ekološki otisak). Kroz nova saznanja potiče se ekološka svijest učenika i njihovo razumijevanje važnosti održivog razvoja.

    Tijekom projekta učenici su saznali što je ekološki otisak, zašto je ekološki otisak važan, kako izračunati osobni ekološki otisak i kako smanjiti ekološki otisak potaknuti razmišljanjima o globalnom zatopljenju i sve češćim ekološkim katastrofama kao posljedicama ljudskog nemara, nebrige i nesavjesnosti uz želju da svaki pojedinac preuzme odgovornost za dio Zemlje koji zagađuje.

    Ekološki otisak izračunali smo uz pomoć anketnih pitanja koja su našu potrošnju stavili u odnos s ponudom i kapacitetom našeg planeta. Zaključili smo da živimo iznad održivosti planeta i sposobnosti ekoloških sustava da nadoknade i apsorbiraju sve što potrošimo i sav otpad koji ostavljamo iza sebe.

    Najčešće radimo stvari iz navike, bez mnogo razmišljanja kako to utječe na prirodu, okoliš i društvo u cjelini. Promjenom potrošačkih navika i ustaljenih obrazaca ponašanja svi mi možemo puno učiniti za našu Zemlju.

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • Luka Mjeda, 1. a
  • Grgur Kurtović, 1. b
  • Jan Tomas, 1.c
  • Tina Kresović, 2. a
  • Patrik Tonković, 2. b
  • Fran Čizmadija, 3. a
  • Una Budimir, 3. b
  • Sara Azenić, 4. a
  • Jakov Dević, 4. b
  • Ruža Kiš, 5. a
  • Petra Babić, 5. b
  • Rafael Krbavac, 6. a
  • Katja Borenović, 6. b
  • Ina Janoš, 7. a
  • Niko Vegar, 7. b
  • Borna Jozipović, 8. a
  • Lucija Babić, 8. b
  • JOSIP MANDURIĆ - ravnatelj
  • STJEPAN GIESLER - Unikom Osijek
  • MARTINA BABIĆ - roditelj
  • VESNA LERINC - učiteljica biologije i kemije
  • SNJEŽANA FUIS - učiteljica matematike i fizike
  • MARINA VUKIĆ VDOVIAK - vjeroučiteljica
  • MARINA VIDAKOVIĆ - učiteljica razredne nastave
  • SILVIJA MIHALJEVIĆ - psihologinja
  • KATICA PETROVIĆ - spremačica
  • MARIO VILA - domar
image

Korak 3

Plan djelovanja

PRIJEVOZ
  • Obuka učenika o vožnji romobilom i biciklom
  • Osigurati parkiralište za bicikle i romobile za učenike i učitelje.

 

  • Različitim aktivnostima : 
  • Dani kruha,  Adventski sajam, Uskrsni sajam  prikupiti sredstva za nadstrešnicu.
  • Obuka na školskim satima
  • Ponuda proizvođača

Ravnatelj, učitelji i učenici škole.

  • Tijekom školske godine.
  • Praćenje prikupljenih iznosa do iznosa realizacije.
ENERGIJA
  • PRAĆENJE UTROŠKA ELEKTRIČNE ENERGIJE
  • Štednja električne energije
  • Štednja toplinske energije
  • Praćenje računa
  • Grafički i tablični prikaz
  • Naljepnice kao podsjetnik na gašenje svjetala.
  • Termostat na broju 2 za racionalno korištenje toplinske energije.

Josip Mandurić, Štefica Krivak, svi

  • Tijekom godine
  • Mjesečni i dnevno
VODA
  • Praćenjepotrošnje vode
  • Kontrola sanitarnih uređaja
  • Štednja vode
  • Očitavanje brojila
  • Praćenje računa
  • Izvješće mjesečno
  • Grafički i tablični prikaz
  • rzumno korištenje vode
  • J.Mandurić, Štefica Krivak, domari
  • Spremačice, učenici,dežurni učitelji
  • Svi štedimo

Dnevno, mjesečno i tijekom godine.

OTPAD
  • Zbrinjavanje otpada
  • Akcije prikupljanja organskog otpada
  • Kompostiranje
  • Zbrinjavanje kuhinjskih ostataka
  • Skupljanje sirovina u školi i kući
  • Prevrtanje komposta i prosijavanje.
  • Nutricionističke radionice.

Učenici, roditelji, domari, Cvjećari, Globe, domari, spremačice, kuharice.

Tijekom godine.

OKOLIŠ ŠKOLE
  • Vanjsko dvorište
  • Čišćenje snijega, čišćenje lišća
  • Unutrašnjost škole
  • Ozelenjavanje učionica, njega biljaka i akvarija
  • Sadnja drveća
  • Savjeti
  • Eko patrole
  • Nabavka, razmnožavanje i njega biljaka.
  • Eko odbor, Globe skupina, ravnatelj
  • Cvjećari

Tijekom školske godine

NASTAVNI PROGRAMI
  • Program ekoškole integriran u sadržaje nastavnih predmeta i SRO.
  • Ekskurzije i izleti
  • Eko sadržaji integrirani u rad škole.
  • Terenska nastava Jankovac, Kopački rit, Plitvička jezera, ZOO vrt

Učitelji, razrednici

Tijekom školske godine

MANIFESTACIJE
  • Dan zahvalnosti za plodove zemlje
  • Adventski sajam
  • Uskrsni sajam

 

  • Sajam kruha
  • Učenički radovi i hrana na Adventskom sajmu i Uskrsnom sajmu.

 

Svi djelatnici škole, učenici, roditelji i lokalna zajednica.

  • Sajam kruha X.mjesec
  • Adventski sajam XII. mjesec
  • Uskrsni sajam IV.mjesec
ZDRAV ŽIVOT
  • Prevencija bolesti AIDS, TBC, borba protiv ovisnosti, 
  • Prva pomoć, Tjedan mozga, Pravilna prehrana, Humanitarne akcije, Smanjenje ostataka hrane
  • Posteri, Parlaonice, Predavanje
  • Kontrola jelovnika
  • Anketiranje učenika i roditelja
  • Pomoć potrebitima
  • Tjedan školskog doručka

Učitelji Lerinc, Omerović, Vukić Vdoviak, Fuis

  • AIDS II.mjesec
  • Borba protiv ovisnosti XI., XII. mjesec
  • Prva pomoć tijekom godine
  • Humanitarne akcije XII.  i IV mjesec
PROJEKTI
  • Škola bez nasilja
  • Abeceda prevencije edukacija roditelja
  • Atmosferska mjerenja
  • Fenološka promatranja i biometrija
  • Analiza vode rijeke Drave
  • Prehrana ptica zimi
  • Zelena preobrazba
  • Radionice s roditeljima i učenicima
  • Praktičan rad
  • Grafički prikaz rezultata mjerenja
  • Razrednici, stručna služba, učenici.
  • Eko tim, Vesna Lončar, R.Iđojtić

Tijekom godine

OBILJEŽAVANJE EKO DATUMA

Dan ozona, Dan kretanja, Zaštita životinja, Dan močvarnih staništa, Biološka raznolikost, Dan voda, Dan planeta Zemlja, Ptičja gripa, Cijepljenja

  • Obaviještavanje javnosti
  • Eko pano
  • Istraživanje

Učenici, učiteljica Lerinc

Tijekom godine

FOTO DOKUMANTACIJA I PREZENTACIJA RADA ŠKOLE

Dkumentiranje i prezentacija rada škole

Prikupljanje podataka o aktivnostima, objavljivanje u dnevnom tisku, na školskim radio emisijama

  • Novinari učenici
  • Inge Bilić
  • Tomislav Kralj

Tijekom godine

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

Štednja energije

U razredu su učenici osviješteni kako dnevno svjetlo ima prednost nad umjetnim i treba ga koristiti kada god je moguće. Postavljene su naljepnice koje podsjećaju na gašenje svjetala u prostoriji i racionalno korištenje papira. Potrošnja toplinske energije racionalno je korištena unutar učionica - termostati su na oznaci dva za vrijeme nastave. Sanitarni su uređaji ispravni, a učenici prijavljuju neispravnosti ako se pojave.

Smanjena količina utrošene električne energije i toplinske energije.

Učenici 7. i 8. razreda.

Tijekom školske godine

Otpad

Edukacija učenika o kompostiranju i stjecanje dobrih navika koje učenici prenose u svoje obitelji. Prikupljanje sekundarnih sirovina, smanjenje količine smeća. Smanjenje kuhinjskih ostataka. Recikliranje hrane.

  • Prikupljen organski otpad.
  • Prevrtanje komposta.
  • Kompostna masa korištena u kamenjaru i vertikalnom vrtu.
  • Racionalna školska prehrana.

Učenici 1. i 2. razreda, domari, kuharice, cvjećari.

Tijekom školske godine.

Okoliš škole

Školsko je dvorište uredno i ozelenjeno kao i unutrašnjost škole.

Eko patrola pratila je stanje te po potrebi pozivala učenike na akcije čišćenja. Provedena su različita mjerenja i opažanja u neposrednom okolišu škole, u području
atmosfere, vode, tla i pokrova. Na taj način učenici stječu nove spoznaje o cjelovitosti okoliša razvijajući pritom brojne vještine i pozitivne stavove koje prenose drugim učenicima kao i svojim obiteljima. Cvjećari su pripremili zemlju te posadili cvijeće kako bi dopunili kamenjar i vektikalni vrt.

Globe skupina, Cvjećari, ravnatelj, domari, savjetodavno Unikom.

Tijekom školske godine.

Nastavni programi

Integrirani sadržaji i teme predmetnog kurikuluma vezanog uz sadržaje eko škole ostvaruju se po planu i programu.

Integrirani sadržaji i teme predmetnog kurikuluma vezanog uz sadržaje eko škole ostvaruju se po planu i programu. Izvannastavne aktivnosti, razredne terenske
nastave i izleti ostvaruju se u skladu s planom.
 

Ravnatelj, stručna služba, učitelji

Tijekom školske godine

Manifestacije

Podizanje svijesti i edukacija učenika o bitnim sadržajima te razvijanje zajedništva.

  • Projektni dan/ tjedan -realizacija u lipnju
  • Obnovljivi izvori energije, radionice -interdisciplinarno
  • Dani zahvalnosti za plodove zemlje, Sajam kruha
  • Adventski sajam
  • Uskrsni sajam

Svi učenici i učitelji, ravnatelj.

Tijekom godine.

Zdrav život
  • Pravilnija prehrana.
  • Učenici su zdraviji i spremniji za učenje.
  • Smanjeni su ostatci u kuhinji.
  • Borba protiv AIDS-a - Vesna Lerinc .
  • Borba protiv ovisnosti - Jasenka Vincetić, Maja Omerović, školska liječnica, stručni
  • suradnici, posteri, parlaonice
  • Borba protiv TBC-a - Vesna Lerinc
  • Prva pomoć; prezentacija i vježba - Vesna Lerinc
  • Tjedan mozga - stručni suradnici, vanjski suradnici, predavanje
  • Pravilna prehrana - Antonija Mrvić, Vesna Lerinc, Josip Mandurić, razrednici,
  • Kontrola jelovnika, anketiranje učenika i roditelja, predavanja
  • Humanitarne akcije; pomoć potrebitima - učenici, roditelji, Marina Vukić-Vdoviak
  • Smanjenje ostataka hrane

Ravnatelj, stručna služba, kuharice, učitelji, učenici.

Tijekom školske godine.

Projekti
  • Smanjenje nasilja u školi 
  • Educiraniji roditelji
  • Uređen okoliš škole
  • Zaštićene ptice i kukci
  • Smanjen rizik od poplava
  • Ojačana svijest o važnosti oceana za život na Zemlji
  • Predavanje o nasilju u školi
  • Radionice s roditeljima
  • Atmosferska mjerenja
  • Fenološka promatranja i biometrija
  • Analiza vode rijeke Drave
  • Prehrana ptica zimi
  • Izlij vodu da nas ne bodu - prebrojavanje komaraca
  • Smartriver - naučili smo snimiti riječni ekosustav, prepoznati (zaštićene) biljke i životinje, bioraznolikost, te primjere zaštite okoliša i klimatske promjene
  • More budućnosti - predavanje
  • Izrađen kamenjar, vertikalni vrt i hotel za kukce
  • Ravnatelj, stručni suradnici, učitelji, roditelji, učenici
  • Jadranka Čarapović i učenici 2. razreda, Maja Omerović, Vesna Lerinc i učenici 5. - 8. razreda
  • razredna nastava, Eko tim, Vesna Lončar iRoko Idžojtić
  • GLOBE skupina i biolozi

Tijekom školske godine.

Obilježavanje eko datuma

Osvjestiti važnost zaštite prirode i zdravlja.

Dan ozona, Dan kretanja, Zaštita životinja, Dan močvarnih staništa, Biološka raznolikost, Dan voda, Dan planeta Zemlje, Ptičja gripa, TBC, cijepljenja, borba protiv AIDS-a, borba protiv ovisnosti

Vesna Lerinc i učenici, učitelji i stručni suradnici.

Tijekom školske godine.

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Zdrav život
image
Obilježavanje eko datuma
image
Obilježavanje eko datuma
image
Manifestacije
image
Nastavni programi
image
Nastavni programi
image
Manifestacije
image
Zdrav život
image
Projekti
image
Okoliš škole
image

Korak 7

Ekokodeks i himna

 

Svako je biće važno, prirodi 
potrebno i snažno.
Pod suncem svoje mjesto imamo
svi, živimo složno priroda i mi.
Poštujemo prirodnu ljepotu,
njezinu moć i dobrotu.
Sunce, tlo, zrak i voda čuvaju život
svemu što na Zemlji hoda. Čuvamo
i mi svoje izvore života, u njima je
našeg opstanka divota.
Energija nas nosi i pokreće.
Štedimo ju zbog svojeg zdravlja i
sreće.
Da organski otpad uzalud ne
propada, kompostiramo ovdje i
sada.
U svojim različitostima bogatstvo
prepoznajemo i jedni drugima
podršku dajemo.
Prijateljstvo, zdravlje i briga s
prirodom nas vežu, stvaramo
zajedno čvrstu i trajnu mrežu.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj