Ekoškole
Naziv projekta: RAZGLEDNICA MOGA MJESTA- škljocni za sjećanje
Tema projekta: Fotografiramo svoje mjesto/grad
Opis projekta:
CILJ: Razglednice Lijepe naše- fotografije biološkog i kulturno-povijesnog identiteta mjesta/grada -očuvati od zaborava razglednicu kao kulturno, povijesno i tradicijsko nasljeđe i način komunikacije te korištenje istih za edukativne, turističke i osobne potrebe.
ZADAĆE: približiti učenicima umjetnost fotografiranja; razvijati ljubav i ponos prema zavičaju (mjestu/gradu) u kojem žive; fotoaparatom zabilježiti biološku raznolikost te kulturno- povijesne znamenitosti (posebnosti) mjesta/grada i očuvati od zaborava; popularizacija razglednice i navike slanja razglednice; potaknuti učenike na boravak na otvorenom, promatranja, uočavanja i „bilježenja“ biološke, povijesne i kulturne raznolikosti i posebnosti mjesta u kojem žive;njegovanje osjećaja osobnog doprinosa u stvaranju edukativnog, turističkog i uporabnog materijala; profesionalni razvoj učenika.Najbolje fotografije - razglednice izlažu se u prostorijama OŠ Vladimir Nazor Budinščina, uz Dane općine Budinščina, na svečanosti kada se dodjeljuju nagrade najuspješnijim učenicima.(Nagrade:I. nagrada - 30 razglednica s prvonagrađenom učeničkom fotografijom, II. nagrada – 20 razglednica s drugonagrađenom učeničkom fotografijom, III. nagrada – 10 razglednica s trećenagrađenom učeničkom fotografijom).
Naziv projekta: ERASMUS+
Tema projekta: „An Inspiring Network for a Sustainable and Inclusive Renewed Education“ , I.N.S.P.I.R.E.
Opis projekta:
Međunarodni projekt „An Inspiring Network for a Sustainable and Inclusive Renewed Education“ poznatiji kao I.N.S.P.I.R.E. financiran je sredstvima Europske unije iz programa Erasmus+. Projekt se bavi održivim razvojem te je dosad odrađeno nekoliko mobilnosti: mobilnost učitelja u Gdyniu, Poljsku, mobilnost učenika i učitelja u Ankaru, Tursku, a u 2024. godini slijede još mobilnost učenika i učitelja u Rybnik, Slovačku te mobilnost učitelja u Sinop, Tursku. Tijekom mobilnosti, po nekoliko učenika i učitelja iz svake Škole okuplja se na trodnevnim radionicama u kojima zajedno uče i rade na ciljevima projekta koji podučavaju učenike o otvorenosti prema svijetu, razumijevanju različitosti te promiče jezičnu i kulturnu razmjenu uz rad na temama održivog razvoja.
Projekt za OŠ Vladimir Nazor Budinščina vode učiteljice engleskog jezika Ana Bahat, koordinatorica Projekta i Nikolina Goričan.
U sklopu Projekta od 19.do 21. rujna u Budinščini je boravilo 20 učenika i učitelja partnerskih osnovnih škola iz Poljske (Gdynia), Slovačke (Rybnik) i Turske (iz Ankare i Sinopa).
Tijekom prvog dana učenici naše škole pripremili su za goste program dobrodošlice na kojoj su im predstavili Budinščinu te svoju Školu. U programu su učenici predstavili svoje talente, izvodili igrokaze i pjesme povezane s održivim načinom življenja. Program su otvorile Mažoretkinje DND-a Budinščina koje su svojim nastupom uveličale cijeli događaj. Nakon programa dobrodošlice, učenici su posjetili Hrašćinski meteorit, a zatim i grad Varaždin. Nakon šetnje Varaždinom, posjetili su Gradski muzej Varaždin te poznati novootvoreni restoran našeg izbornika, Zlatka Dalića. Goste je dočekao sam gospodin Dalić, a svoje oduševljenje nisu krili ni učitelji ni učenici. Na povratku iz Varaždina, učenici su posjetili OPG „Svijet prirode“, imanje na kojem su imali priliku vidjeti hrvatske pasmine domaćih životinja te najugroženije vrste. Osim toga, učenici su prisustvovali radionici izrade sira te su, neki po prvi put, kušali svježe mlijeko.
Tijekom drugog dana, učenici su sudjelovali u nekoliko radionica – učenici svake Škole prezentirali su pjesme koje su sami napisali za ovu mobilnost pod nazivom „What is being a human being?“ te su sudjelovali u dvije radionice.Prvu je vodila učiteljica iz Slovačke, gđa Andrea Szalinkova (The most frequently used 30 words in English) u kojoj su učenici uvježbavali najčešće izraze na svim partnerskim jezicima (hrvatskom, poljskom, slovačkom i turskom), dok je drugu vodila učiteljica Ana Bahat, u kojoj su učenici raspravljali o održivom načinu življenja te izradili digitalni pano na tu temu. Tijekom poslijepodnevnih sati, posjetili su Muzeju krapinskih neandertalaca u Krapini, Centru za prirodu Zagorje Priroda koji brine o zaštiti prirode u Krapinsko-zagorskoj županiji te Parku znanosti u Oroslavju.
Treći, ujedno posljednji dan, bio je rezerviran za radionicu pod nazivom „Natural wastewater treatment systems“ koju je vodila učiteljica prirode i biologije Nikolina Milinković, dok je ostatak dana bio rezerviran za razgledavanje i posjet Zagrebu, našem glavnom gradu. Posjet Zagrebu započeo je u Zološkom vrtu grada Zagreba u kojem su učenici sudjelovali u radionici „Sustainability at Zagreb Zoo“. Nakon toga posjetili su Etnografski muzej Zagreb u kojem su, nakon razgleda, sudjelovali u radionici u kojoj su bojali tradicijsku hrvatsku igračku, konjića, kojeg su kasnije ponijeli kući. Pri povratku kući, posjetili su Mariju Bistricu, najveće hrvatsko svetište, a nakon toga slijedila je oproštajna večera s domaćinima. Naime, učenici koji sudjeluju u mobilnosti tijekom svog boravka smješteni su u obitelji učenika kako bi na taj način imali priliku iskusiti hrvatski način življenja.
Učenici i učitelji primili su certifikate za sudjelovanje te poklone koje su osigurali Krapinsko-zagorska županija, izdavači Alfa i ProfilKlett i niz rukotvorina koje su pripremili učenici i učitelji naše Škole.
Naziv projekta: ASTRO KAMP: Jedna noć pod zvijezdama
Tema projekta: Astro kamp, astro park: Sunčev sustav
Opis projekta:
Astro kamp: Jedna noć pod zvijezdama je projekt s kojim se OŠ Vladimir Nazor Budinščina javila na natječaj Krapinsko – zagorske županije za dječji participativni proračun i dobila 20 tisuća kuna za njegovu realizaciju.
Projekt je osmišljen na inicijativu učenika PŠ Hrašćine koji su sudjelovali na radionicama 5. Hrašćinskog astra (u organizaciji Kluba zavičajne baštine Hrašćina) koji se održava svake godine u mjesecu svibnju. Učenici su izrazili želju da kampiraju ispred Škole i promatraju zvijezde.
Cilj je Projekta popularizacija znanosti, prije svega astronomije te bolje povezati Školu s lokalnom sredinom i Klubom Zavičajne baštine Hrašćina u popularizaciji hrašćinskog krajobraza i mjesta pada hrašćinskog meteorita (1751. godine).
Želja nam je učenicima približiti znanstvene spoznaje kroz zanimljive, praktične i kreativne aktivnosti te ih zainteresirati za bavljenje znanošću i očuvanja postojeće kulturno-povijesne baštine. Također, želimo da naš Astro kamp postane mjesto okupljanja učenika i drugih sa sličnim interesima i afinitetima.
Prvi Astro kamp održan je u petak 20.svibnja 2022. kada su učenici, u prijepodnevnim satima, posjetili mjesto pada hrašćinskog meteorita i sudjelovali u znanstveno- kreativnim radionicama, a u poslijepodnevnim i večernjim satima sudjelovali u mnogobrojnim aktivnostima: podizanje šatora (kampa) na vanjskim prostorima PŠ Hrašćina, promatranje Sunca teleskopom, izrada 3D Sunčevog sustava, rješavanje „labirinta“i slagalica na temu Svemir, crtanje i bojanje raznih svemirskih motiva, stručno predavanje predstavnika Udruge Perzeidi iz Križevaca, zabava i ples u „dječjem disku“ te promatranje zvijezda i nebeskih tijela u kasnim večernjim satima pod stručnim vodstvom.
U sklopu drugog Astro kampa,održanog 2.6.2023., svečano je otvoren Astro park. Riječ je o osam planeta Sunčevog sustava koji su izrađeni od stiropora i postavljeni u interijeru školskog dvorišta.Uz svaki planet nalazi se info ploča sa zanimljivostima o tom planetu. Predavanje o planetama Sunčeva sustava održao je gospodina Martina Vujića iz Udruge astronoma "Perzeidi" iz Križevaca, a nakon što se spustila noć, sudionici su promatrali zvijezde. Vrijeme je bilo dobro pa su se mogli vidjeti Venera i Mars.
U narednim godinama nastojat ćemo obogaćivati Projekt novim sadržajima i aktivnostima.
Organizacija boravka na svježem zraku: šetnja, bavljenje sportom i drugim aktivnostima; usvajanje zdravih navika i zdravih stilova životaOrganizacija boravka na svježem zraku: šetnja, bavljenje sportom i drugim aktivnostima; usvajanje zdravih navika i zdravih stilova života.
Škola, Odbor Eko škole, razrednici, voditelji INA
tijekom školske godine
Učenje o pravima djeca, ali i obavezama i odgovornosti; škola- mjesto pozitivnog i prijateljskog ozračja bez pritiska ocjena; učimo i razvijamo različite vještine; odnos poštovanja prema učiteljima i učiteljskom pozivu.
Škola, SRS, razrednici, roditelji, članovi VIjeća učenika, voditelji INA
listopad 2024.
Obilježavanje Dana zahvalnosti, Održivog razvoja i Školskog doručka uz zajedničko blagovanje i druženje svih učenika MŠ i PŠ na otvorenom: blagovanje kestena i jabuka uz stare tradicijske igre; stvaranje dobrog raspoloženja, dobrih životnih navika i privrženosti školi i prijateljima
Šetnja do Kapele svetog Benedikta; tradicijske igre i blagovanje kestena i jabuka
škola, Odbor eko škole, razrednici, učenici, voditelji INA
listopad 2024.
Jačanje humanitarne i volonterske aktivnosti učenika.Ljudske vrijednosti prije svega.
Organizacija volonterskih i humanitarnih aktivnosti. (Solidarnost na djelu, CARITAS, Škole za Afriku, Darujmo s ljubavlju, Dan narcisa, Pomoć potrebitima).
Uključivanje što većeg broja učenika. Briga za potrebite (darivanje, pomoć u bilo kojem obliku).
Pokloni: Prikupljanje, pokiranje, distribucija.
škola, razredni odjeli, Humanitarno- zdravstvena grupa i Grupa solidarnosti, roditelji.
prosinac, tijekom godine
Ekologija kao način života
radovi u vrtu, voćnjaku, cvjetnjaku; održavanje vanjskog okoliša škole kroz redovnu nastavu, INA
Škola, Odbor eko škole, razredni odjeli, skupine INA, Ekološke grupe i Mali vrtlari.
tijekom godine.
Razvijanje pozitivnih osjećaja prema svojoj školi, znanju. Povezanost i zajedništvo učenika i učitelja škole.Njegovanje tradicije i običaja kraja: tradicijske igre i običaji kraja.
prezentacija i natjecanje u tradicijskim igrama
škola, skupine INA, Udruge
svibanj 2025.
Učenici su u školu donijeli kestene koje su brali vikend prije Projektnog dana. Obilježavajući Tjedan školskog doručka, Dane kruha, dane zahvalnosti za plodove zemlje i Dan jabuka dana 14.10.2024. učenici MŠ Budinščine i PŠ hrašćine, svaki sa svoje strane, pješače do Kapelice svetog Benedikta u Gornjem Kraljevcu gdje ih dočekuje tehničko osoblje Škole s kuhanim i pečenim kestenima. Učenici blaguju kestene i jabuke, sudjeluju u tradicijskim igrama, uživaju na svježem zraku, druže se i nakon toga pješice vraćaju do škole.
Ti, ja i PRIRODA. Zašto ne?
Čista priroda = nasmijana lica.
Priuštite si život lak, udišite svježi zrak!
Cvijeće i leptiri naša su radost, smeće i papiri velika žalost.
Bistra voda, mnogo ptica, formula je za sretna lica.
Prirode zdravlje naše je slavlje.
Dok čistoća svud miriše i priroda zdravo diše.
Eko, eko, kazni onog 'ko je šume sjek'o!
Djeca vole –biti učenici EKOŠKOLE.
Priroda je nama sve, ne možemo živjeti bez nje!
Zemlja je jedna, a nas je mnogo.
BUDIMO JOJ PRIJATELJI!
Zagorje moje najlepše
o tebi popevamo mi,
popevčicu najlepšu, popevčicu zagorsku.
Zagorje moje najlepše
o tebi sad brinemo mi
i želimo da čisto je/da bistro je
je l tada je lepše sve!