Ekoškole
Naziv projekta: Naš povrtnjak
Tema projekta:
Opis projekta:
NAŠ POVRTNJAK - Planirani broj polaznika – 60. Voditelji aktivnosti - Rehabilitatori, radni terapeuti i tehničko osoblje Centra. Ciljevi aktivnosti - Učenje o prirodi opservacijom i zapažanjem; učenje putem osjeta, neposredno iskustvo; "učenje iz prve ruke". Nastava postaje avantura i igra te je tako snažno motivirajuće sredstvo za stjecanje i razvijanje novih iskustava. Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj i održivu budućnost. Način realizacije - Rad u vrtu; prigodne radionice. Vremenski okvir - Školska godina 2017./2018. Osnovna namjena - Praktičan rad u vrtu; boravak na svježem zraku; razvijanje ljubavi prema prirodi. Način vrednovanja - Uspoređivanje količine proizvedenih namirnica na odnosu na prethodne godine; spremljena količina zimnice. Način korištenja rezultata - Dobiveni rezultati koristit će se za unapređenje nastavnog procesa.
Naziv projekta: Obiteljski dan
Tema projekta:
Opis projekta:
DAN OBITELJI - Planirani broj polaznika – svi djelatnici i polaznici Centra. Voditelj – Radmila Popović, ravnateljica Centra. Ciljevi aktivnosti - Unapređivanje suradnje između roditelja i škole; međusobno povezivanje roditelja učenika; osnaživanje obiteljskih veza; edukacija djece o čuvanju i vrijednosti vlastitih stvari. Način realizacije - predavanje za roditelje; sportske igre roditelja, djece i učitelja; razmjena rabljene odjeće i drugih predmeta koje više ne trebamo da bismo potaknuli ponovno korištenje i recikliranje. Vremenski okvir - Školska godina 2017./2018. Osnovna namjena - Obilježavanje Dana obitelji; održivi razvoj; razvijanje svijesti o potrebi očuvanja okoliša. Način vrednovanja - Analiza na Stručnom vijeću Centra; Foto-novine; anketiranje roditelja. Način korištenja rezultata - Poboljšanje suradnje roditelja i škole, kao i roditelja polaznika međusobno.
Razvijati svijest o važnosti vlastitog aktivnoga doprinosa čišćenju okoliša.
Redovito brinuti za okoliš školske ustanove (polaznici brinu o čistoći i urednosti parka, vrta i voćnjaka škole) te provoditi akcije u lokalnoj zajednici.
Koordinatori Eko škole, razrednici i Eko patrola.
Tijekom nastavne godine 2024./2025., čišćenjem okoliša. Eko patrole pratit će čistoću okoliša.
Edukativnim radionicama obilježavati datume značajne za ekologiju i tako učiti o ekologiju.
Obilježavati važna razdoblja i datume koji su povezani uz temu ekologije. Poticati učitelje i učenike na provedbu izvanučioničke nastave i aktivnosti kojima se uči o temi ekologije. Provoditi kurikulumom planirane aktivnosti kojima se uči i naglašava važnost ekologije.
Koordinatori Eko škole, razrednici i nositelji izvannastavnih aktivnosti.
Vrijeme realizacije je tijekom nastavne godine 2024./2025., a način praćenja provedbe zadataka biti će fotografiranje i izvješća provedenih aktivnosti i obilježenih dana.
Racionalizirati potrošnju električne energije i vode.
Svakodnevnim ukazivanjem na važnost štednje struje i vode poticati učenike na usvajanje navika pravilnog ponašanja: redovito provjeravati jesu li svijetla ugašena, je li slavina zatvorena, ima li gdje curenja vode i slično. Obzirom na vrstu teškoće, naši učenici ne izračunavaju potrošnju električne eneregije i vode, već usvajaju pozitivne navike. Izrađivanjem plakata, pisanje upozorenja učenicima koji se ne pridržavaju mjera štednje te postavljanjem oznaka koje ukazuju na štednju naši učenici uče o važnosti štednje električne energije i vode.
Koordinatori Eko škole, razrednici i tehničko osoblje.
Vrijeme realizacije je tijekom školske godine 2024./2025., a način praćenja provedbe zadatka jest mjesečno mjerenje potrošnje električne energije i vode.
Razvijati svijest o važnosti očuvanja okoliša, aktivno sudjelovati u smanjenju onečišćenja okoliša i reciklirati otpad.
Provoditi niz kreativnih radionica u kojima se učenike uči recikliranju otpada, tijekom cijele godine sakupljati stari papir i baterije i brinuti o razvrstavanju biorazgradivog otpada kompostištem.
Koordinatori Eko škole, razrednici i učitelji.
Vrijeme realizacije je tijekom nastavne godine 2024./2025., a način praćenja putem fotografija i izvješća provedenih radionica.
Usmijeriti aktivnosti Centra na razvoj zdravnih životnih navika.
Provoditi razredne i školske projekte koji promiču zdrave životne navike kod učenika u aspektima zdravlja, prehrane i tjelesnih aktivnosti. Provoditi školske preventivne programe kojima se učenike osvještava o štetnosti uporabe nikotina i alkohola. Realizirati kurikulumom planirane aktivnosti vezane uz obilježavanje datuma važnih za razvoj zdravih životnih navika kod učenika.
Koordinatori Eko škole, razrednici i učitelji.
Vrijeme realizacije je tijekom nastavne godine 2024./2025., a način praćenja fotografije i izvješća provedenih aktivnosti.