loading

Ekoškole

Dječji vrtić Cvrčak, Čakovec

Korisnički podaci

Dječji vrtić Cvrčak, Čakovec
Lavoslava Ružičke 2, 40 000 Čakovec
040 390 501
vrticstonoga@gmail.com
2017
Brončani status
  • Naziv projekta: DA platnenoj vrećici

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    Poticaj za ovaj projekt bila je vrlo zanimljiva (platnena) vrećica u kojoj je dječak Martin donosio svoje igračke od kuće, te koju je rado dijelio s prijateljima u raznim aktivnostima. Budući da je nakon nekoliko dana bila vizualno ista, cijela, na upit djece kakva je ta vrećica, krenuli smo u istraživanje materijala te vrećice i ostalih plastičnih s kojima djeca imaju više iskustva. Došli smo do saznanja kako su te vrećice puno trajnije, čvršće; ako se pokidaju, mogu se popraviti šivanjem. Na taj način djeca spoznaju velike prednosti primjene platnenih vrećica. U šetnji bližom okolicom nailazimo na hrpu nepravilno odloženoga otpada i odbačene plastične vrećice što je potaknulo dječaka Ninu da nam ispriča kako je sa svojom starijom sestrom na internetu vidio puno ptica i morskih životinja koje ugibaju jer zaglave u plastičnim vrećicama ili ih progutaju. Klara je pričala o velikoj hrpi vrećica koje njena mama čuva u ormaru i koja se svaki put sruši kad mama otvori vrata ormara. Što s njima? Tarja je rekla da su te vrećice kao „čudovište“ koje samo raste. U dogovoru s djecom krenuli smo u nove aktivnosti, izrade „čudovišta“. Na ulazu u vrtić stavili smo drveni štap na kojemu smo željeli izraditi „čudovište“ od plastičnih vrećica. Djeca su potaknula roditelje da zajedno donose plastične vrećice i odlažu ih na štap, a „ čudovište“ je za tjedan dana postalo ogromno. Djeca su mu odlučila načiniti noge i ruke te obilježja za glavu i predlagala imena. Na kraju je odlukom većine dobilo ime Vrećojed. U suradnji s GKP Čakom odlučili smo Vrećojeda dobro pospremiti da slučajno ne zagađuje našu zemlju. Kako su djeca o svojim aktivnostima i dalje informirala svoje roditelje, a istovremeno i postava izložbi naših aktivnosti na vidno mjesto, roditelji su nam postali partneri u daljnjem planiranju i provođenju projekta. Odlučili smo izraditi letke koje smo u suradnji s lokalnom zajednicom dijelili, dok smo plakate, isto u suradnji s lokalnom zajednicom, stavljali na vidna mjesta kako bismo utjecali na osviještenost mještana. Tijekom naših aktivnosti saznajemo da naši veliki prijatelji, učenici Gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec, na sličan način pokušavaju očuvati i popraviti planet. Pozvali smo ih u goste prilikom čega nam prezentiraju fotografije na kojima su prikazane na razne načine odbačene plastične vrećice sa svojim štetnim utjecajem na biljni i životinjski svijet. Zajednička suradnja bila nam je poticaj za nove aktivnosti, oslikavanje platnenih vrećica. Isto tako djeca i odgojitelji šivaju platnene vrećice koje koriste u mnogim daljnjim aktivnostima. U suradnji s djecom i roditeljima oformljen je novi ekološki centar u sobi dnevnog boravka. Novim spoznajama djeca su bila potaknuta na dodatne aktivnosti: recikliranje otpada, izradu novih igračaka od plastičnih vrećica, čišćenje i uređenje eksterijera vrtića. Osmislili smo igru kojom pratimo i bilježimo plusićima pojavnost nošenja platnenih vrećica u vrtić na plakatu koji je vidljiv djeci i roditeljima. Kad djeca popune kolonu na plakatu, dobivaju platnenu vrećicu s logotipom Stonoge koju je izradila majka Nikolina. Djeca su vrlo ponosna na svoju vrećicu, koriste ju za vrtić i ostale svrhe. U svakodnevnim razgovorima s roditeljima saznajemo kako ih upravo djeca podsjećaju i potiču da plastičnu vrećicu zamijene platnenom. Ovim projektom djeca su raznim aktivnostima osviještena i potaknuta na odgovornost prema sebi i okolini te održivom razvoju. Projekt je predstavljen roditeljima na roditeljskome sastanku, lokalnoj zajednici u svrhu aktivnosti i Gimnaziji u svrhu suradnje.

    image

  • Naziv projekta: Mislim da sam vidio vjevericu!

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    „Teta, mislim da sam videl vjevericu!“, rekao je Jakov, koji je došao u vrtić. Nakon doručka bila je aktualna priča o vjeverici .Otišli smo je tražiti po dvorištu, grmlju, stablima i ugledali je na grani bora. Oduševljeni, krenuli smo u istraživanje te životinjske vrste. Djeca su spontano donosila slikovnice o vjevericama, enciklopedije te pjevala pjesmice o vjeverici. Sve češće primjećuju njezin boravak na našem dvorištu. Dolaze na ideju da bismo joj trebali dati ime. Kako ćemo izabrati ime? "Najbolje bi bilo da glasamo o tome" rekao je Benjamin (5g.) Slijede demokratski izbori i iz mnoštva predloženih imena izglasali su ime LUNA. Iz knjiga saznajemo čime se vjeverica hrani te zaključuju da je Luna stigla na naše dvorište zato jer tu rastu dva velika stabla oraha kojima se ona hrani. Djeca spontano sakupljaju orahe u dvorištu, a od kuće donose lješnjake, žireve i kestene. „Gdje ćemo to sve staviti?“ upitala je Zrinka (6g.) "Mogli bi napraviti nekakvu kućicu od daski, moj susjed ima nekše daske, bum ga pitala ak nam posudi" rekla je Tia (6g.). Prema nacrtu kojeg su izradila djeca, izrađujemo kućicu-hranilicu. Iskusnija djeca školarci, raspravljaju kako bi bilo najlakše izraditi kućicu od dasaka, te Jakov zaključuje da nam je potreban alat, čekić, čavli i kliješta i metar, jer to koristi njegov djed kad nešto izrađuje, te naglašava kako prilikom izrade treba biti jako pažljiv. Mlađa djeca povremeno dolaze pogledati kako stariji dječaci i djevojčice rade, te imenuju alat koji koriste. Gotovu kućicu postavljamo ispod igrala, te u nju donose hranu za vjevericu, u aktivnosti prikupljanja hrane uključuju se i mlađa djeca. Veselju nije bilo kraja kada smo ugledali vjevericu kako dolazi do hranilice te uzima plodove koje zatim zakopava po dvorištu i nosi u duplje na drveću. Djeca dolaze na ideju da dio hrane donesu uz terasu kraj velikog prozora da vide dali će tu doći po hranu, te da je vide iz bliza. I zaista, nakon par dana, vjeverica Luna dolazi nesmetano do terase te nas promatra. Djeca na njezinu pojavu spontano utihnu, te je znatiželjno promatraju. Vita donosi lutkice vjeverice koje je izradila kod kuće iz neoblikovanog materijala te tako potakla i ostalu djecu na izradu. Iz niza dječjih ideja razvijale su se različite lutkice vjeverice iz različitih materijala kojima su se igrali, glumili i pjevali. Luna svakodnevno, gotovo u isto vrijeme dolazi po hranu, te izvodi veličanstvenu predstavu za djecu skakanja i penjanja po drveću i igralima.\nJednoga dana nije došla... Djeca su se zabrinula zašto je nema. Dorian je zaključio da sigurno spava zimski san jer piše u knjigama koje je čitao sa sestrom da vjeverice spavaju tijekom zime. Dugo su je čekali da se probudi. I dočekali su! S prvim toplijem danima i suncem vratila se i naša Luna koja je veselo trčkarala dvorištem. Sretni što se probudila, djeca svakodnevno nestrpljivo čekaju kad će je ugledati. Dorian predlaže da bismo mogli posaditi lješnjake u dvorištu jer to vjeverice vole. Odgojitelji stupaju u kontakt sa mjesnim OPG-om, te smo na poklon dobili nekoliko sadnica lješnjaka, koje smo zajedno posadili u vrtićkom dvorištu, te se nadamo da ćemo ga uspješno uzgojiti kako bi vjeverica imala dosta hrane za ostanak u našem okruženju. U svim aktivnostima prati nas i stručni tim sa pedagoginjom i psihologinjom koje primjećuju motiviranost djece u raznim aktivnostima. Roditelji s kojima u vrijeme pandemije imamo manje kontakata zainteresirani su za aktivnosti vezane uz vjevericu koja nije obitavala u našem okruženju. Oni su nam aktivni suradnici - opskrbljuju nas potrebnim materijalima i hranom za vjevericu, podržavaju djecu u idejama i akcijama pokazujući im da djeca mogu biti dio promjene u zaštiti vrtićkog eko sustava. S aktivnostima i s novim stanovnikom upoznat je predsjednik VMO putem dječjeg pisma, koji je ugodno iznenađen obitavanjem crvene vjeverice u našem mjestu, daje nam punu podršku i zainteresiran je za naše aktivnosti te nudi suradnju u vezi daljnje brige o vjeverici.

    image

  • Naziv projekta: ERASMUS PROJEKT „ASTRONOMIJA U VRTIĆU“

    Tema projekta: PO „Stonoga“ partner je na međunarodnom projektu čiji je nositelj DV „Turnišće“ iz Slovenije, a projektne aktivnosti koje će se raditi s djecom vezane su uz temu „Astronomija u vrtiću“.

    Opis projekta:

    Nosioci projekta: odgojitelji i djeca (mlađe i starije skupine), roditelji, stručni suradnici, lokalna zajednica

    Trajanje projekta: Od 2021. do 2023. godine

    Cilj projekta:  Edukacija i mobilnosti odgojitelja, razmjena iskustva u radu s djecom sa temama upoznavanja planete Zemlje i ostalih planeta u sunčevom sustavu osobnim iskustvima djece kroz aktivno učenje

    Zadaci:

    • prihvaćanje novih spoznaja o planeti Zemlji, sunčevom sustavu i pojavama na nebu
    • aktivno sudjelovanje djece kod izvođenja jednostavnih pokusa iz astronomije
    • jačanje socijalnih i komunikacijskih vještina koje se usavršavaju radom na projektu
    • korištenje literature i digitalna pismenost u prihvaćanju novih znanja
    • upoznavanje s alatima koji su potrebni kod istraživanja i pravilno rukovanje i korištenje

    Teme:

    • “Svemirko” među nama - putovanje “Svemirka” Slovenijom
    • mali dizajneri odjela za astronaute - odijela za astronaute i letjelice za let u svemir
    • eksperimentiranje magnetima (mag. polje- manetizam) - Zemlja kao magnet
    • didaktičke igre na temu svemira
    • glazba iz svemira (izrada glazbenih instrumenata iz neoblikovanog materijala)

    Očekivani ishodi:

    • prošireno znanje o planeti Zemlji  i ostalim planetima, sunčevom sustavu i pojavama na nebu
    • prepoznati važnost očuvanja planete Zemlje za budućnost
    • pravilno korištenje alata za istraživanje i eksperimentiranje
    • međusobna suradnja i uvažavanje mišljenja
    • uključivanje roditelja, suradnika i društvene zajednice u aktivnosti

    Aktivnosti mobilnosti u Sloveniji i Hrvatskoj

    • aktivnosti mobilnosti u Hrvatskoj 05.10.2022.- 08.10.2022. - radionice za djecu i odgojitelje, posjet Centru dr. Rudolf Steiner (biodinamička poljoprivredna proizvodnja, očuvanje Zemlje, zdrava hrana), posjet planetariju u Zagrebu, Tehničkom muzeju, zvjezdarnici u Višnjanu s predavanje Koradea Korlevića na temu “Astronomija”, posjet zvjezdarnici u Rijeci, zajednički sastanci sudionika i evaluacija
    • aktivnosti mobilnosti u Sloveniji 25.5.2023.- 27.5.2023. aktivnosti za odgojitelje i djecu prema planu mobilnosti

    image

Korak 1

Članovi odbora

Matea Pintarić, Gordana Patarčec, Jagoda Srša,Smiljana Nedeljko, Maja Kozjak Hladki, Saša Sanjković, Ivana Moslavac, Damir Čekunec, Ljiljana Počekaj, Miroslav Novak, Željko Hozjan, Matea Brzuhalski i Goran Sabol.

image

Korak 3

Plan djelovanja

Nove teme: PROMET, MEĐIMURSKA BAŠTINA (uz postojeće: OTPAD, VODA I ENERGIJA; PRIRODA I VRTIĆKO OKRUŽENJE)
  • PROMET: usvojiti i prakticirati pravil ponašanja u prometu, prepoznavanje i imenovanje prijevoznih sredstava, utjecati na roditelje da češće dovode djecu pješke ili biciklom u vrtić.
  • MEĐIMURSKA BAŠTINA: njegovanje sveukupne materijalne i nematerijalne baštine međimurskog kraja.
  • PROMET: upoznati i primjenjivati osnovna pravila ponašanja u prometu, te se upoznati sa različitim prijevoznim sredstvima
  • MEĐIMURSKA BAŠTINA: upoznavanje baštine kroz pjesmu, ples, igre,govor, nošnju, običaj, hranu, arhitekturu i scenski prikaz u programima tradicijskih sadržaja.
  • PROMET: odgojitelji, djeca, roditelji i šira obitelj, lokalna i šira zajednica, MUP Čakovec.
  • MEĐIMURSKA BAŠTINA: djeca, roditelji i šira obitelj, lokalna i društvena zajednica Kulturno umjetničke udruge
  • Tijekom pedagoške godine 2024./2025.
  • Praćenje putem foto i video zapisa, dječjih iskaza i crteža,dječjih radova neoblikovanim otpadnim materijalom, putujućih bilježnica, anketa, plakata, medijskih članaka.

Korak 7

Ekokodeks i himna

 

PRIRODU PAZI,BILJE NE GAZI,

CVETJE MIRIŠI, ZELENO DIŠI,

ZA SOBOM POSPRAVI 

STOPRAM UNDA EKOLOG SI PRRAVI.

 

V zelenom međimurskom kraju,

za vrtić stonogu si znaju.

Zna ga šuma, trova, dišeći cvet,

od smetja čuvle svoj mali svet.

REF: Okoli sebe malo se zgledni, pod saki grm pogledni,

malo se prigni smetje zdigni, v provu kontu ga deni,

tak pomogel buš zemlji, sebi i meni.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj