loading

Ekoškole

Dječji vrtić Bajka, Vinkovci

Korisnički podaci

Dječji vrtić Bajka, Vinkovci
Nuštarska ulica 4, 32100 Vinkovci
0981646996
dvbajka@net.hr
2018
Brončani status
  • Naziv projekta: MINI MEDONOSNI PARK

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    U sklopu godišnjeg plana i programa Dječjeg vrtića 'Bajka' a u sklopu 21. Sajma Zdravlja te u suradnji sa firmom 'Nevkoš', Upravnim odjelom za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša te Udrugom Nektar, uz vrtić sadimo tri medonosne sadnice. Članovi udruge Nektar su djecu educirali o sadnicama i čemu one pridonose. Djelatnici Nevkoša zajedno s djecom su posadili i naučili djecu postupke sadnje i kako se brinuti o sadnicama. U slijedećim danima djeca su zajedno sa odgojiteljicama izrađivala plastenike za sadnice paprike, rajčic i mrkve. Svako dijete je posadilo i sjeme graha te vodilo brigu o svome plodu. Nakon što su paprika i rajčica izrasle djeca su presadila u lončanice te stavili u dvorište Vrtića. U ostalim danima djeca su svakodnevno zalijevala svoje plodove i još čekamo da sazriju.

  • Naziv projekta: ODRŽIVO GOSPODARENJE OTPADOM

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    U sklopu godišnjeg plana i programa Dječjeg vrtića Bajka, a u sklopu 21. Sajma Zdravlja te u suradnji sa firmom 'Nevkoš' i Upravnim odjelom za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša educiramo djecu kako pravilno razvrstati i zbrinuti otpad. Djeca kroz power point prezentaciju usvajaju vrste otpad, što napraviti s otpadom, kako kompostirati BIO otpad, zeleni otoci i reciklažno dvorište. Nakon prezentacije djeca postavljaju pitanja i proširuju svoje znanje ali i komonetiraju iz njihovog svakodnevnog obiteljskog života. Ispred zgrade Vrtića firma Nevkoš nam je dovezla reciklažno dvorite u kojeg djeca razvrstavaju i pažljivo odlažu otpad u predviđene spremnike. U samome vrtiću imamo i kante za odvajanje otpada ali i svaka odgojna skupina je za svoju sobu izradila kutije ili plakat sa razvrstavanje otpada. Djeca su zajedno sa odgojiteljicama i izrađivala igre i predmete od otpada te ga tako ponovno iskoristila za drugu namjenu.

  • Naziv projekta: JEDNA BATERIJA - JEDNA BOMBON

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    Mini projekt prikupljanja istrošenih baterija započeo je sa početkom pedagoške godine 2016./2017. do posjeta Zeke prikupili smo nekoliko kilograma starih baterija. Roditelji i djeca su pri dolasku u vrtić donosila i stavljala baterije u predviđenu kutiju. Kod djece se je razvila navika prikupljanja ali i sortiranja otpada – baterija. Učestalim i gotovo svakodnevnim odlaganjem nenametljivo smo došli do refleksnog sortiranja i odlaganja otpada što nam je i bio cilj. Zbog opasnosti i štetnosti kiselina iz baterija za djecu, s djecom nismo provodili aktivnosti tj. da smo stare baterije iskoristili u drugačijem svojstvu, obliku. Izjave djece: L.V. Baterije ne možemo reciklirati, one su otrovne.

Korak 1

Članovi odbora

  • Djeca:
    • Korina K.-R.
    • Lena D.
    • Korina K.
    • Martin B.
    • Ivan K.
  • Djelatnici:
    • Irena Uhlik Merc i Nikolina Mađarević, odgojitelji i eko kordinatori
    • Lucija Martić, čistačica
    • Ana Zulumović, ravnateljica
    • Vanjski suradnici-članovi: 
    • Ana-Mihaela Kirin-Rajković, roditelj
    • Mato Zulumović, poduzeće
    • Ivan Kujundžija, poduzeće
image

Korak 3

Plan djelovanja

ZUBI - oralna higijena

Cilj je djecu potaknuti na usvajanje zdravih navika dentalne higijene, razvijanje socijalnih vještina, te kreativno izražavanje kroz istraživanje i igru vezanu uz zube i
brigu o njima.

  • Tjelesni i psihomotorni razvoj:
    • 1. Razvijanje fine motorike kroz aktivnosti poput modeliranja zuba od domaćeg plastelina i korištenje škarica za rezanje papira.
    • 2. Koordinacija pokreta kroz simboličke igre, kao što je simuliranje pranja zubi i posjeta stomatološkoj ordinaciji.
    • 3. Razvijanje preciznosti u bojanju i ukrašavanju toaletnih rolica koje se koriste za izradu kutijica za mliječne zubiće.
    • 4. Razvijanje ritmičnosti i motoričkih sposobnosti kroz pjesmice „Šubi dubi“ i „Zdravi zubi“, koje uključuju pokrete i ples uz pjevanje.
  • Socioemocionalni razvoj:
    • 1. Razvijanje empatije i razumijevanja kroz posjet dr. dentalne medicine Katice i asistentice Dinke, gdje djeca uče kako se brinuti o svojim zubima i o važnosti zubara.
    • 2. Razvijanje samopouzdanja kroz simboličku igru „Stomatološka ordinacija“, gdje djeca imaju priliku preuzeti uloge i izraziti se u sigurnom okruženju.
    • 3. Razvijanje svijesti o osobnoj higijeni i brizi o sebi kroz razgovore o pranju zuba i stvaranje pozitivnog stava prema higijenskim navikama.
    • 4. Suradnja s vršnjacima tijekom zajedničkih aktivnosti, poput igre „Zubić bingo“ i izrade kutijica za zubiće, što potiče dijeljenje i zajednički rad.
  • Spoznajni (kognitivni) razvoj:
    • 1. Razvijanje razumijevanja dentalne higijene kroz čitanje slikovnica (npr. „Peppa kod zubara“, „Zubić vila“), što pomaže djeci u stvaranju mentalne slike o zubima i njihovoj funkciji.
    • 2. Razvijanje predmatematičkih vještina kroz igru „Prebroji zubiće“, gdje djeca broje zube i uče o brojevima na zabavan način.
    • 3. Razvijanje logičkog razmišljanja i prepoznavanja slova kroz igru „Zubić bingo“, koja povezuje pojmove i simbole s temom zubi.
    • 4. Razvijanje sposobnosti povezivanja uzroka i posljedica kroz edukativne razgovore o posljedicama loše higijene i načinima kako očuvati zdrave zube.
  • Razvoj govora, komunikacije, izražavanja i stvaralaštva:
    • 1. Razvijanje verbalne ekspresije kroz sudjelovanje u razgovoru „Tko redovito pere zube?“ gdje djeca imaju priliku izražavati svoja iskustva o dentalnoj higijeni.
    • 2. Razvijanje vokabulara kroz čitanje slikovnica („Projekt i Mrljek“, „Danijel kod zubara“) i usvajanje novih riječi vezanih uz zubnu njegu.
    • 3. Razvijanje kreativnog izražavanja kroz crtanje četkica i pasti za zube, gdje djeca koriste različite likovne tehnike i materijale za prikazivanje higijenskih predmeta.
    • 4. Razvijanje govorne komunikacije kroz sudjelovanje u pjesmicama „Šubi dubi“ i „Zdravi zubi“, što pomaže djeci u razvijanju govorne jasnoće i ritmičke percepcije.
  • Irena Uhlik Merc i Nikolina Mađrević
  • djeca predškolske odgojne skupine
  • PRVA ETAPA listopad 2024.
  • DRUGA ETAPA ožujak 2025. 
FARMA

Stjecanje novih i proširivanje stečenih znanja o životinjama koje žive na farmi i poticati razvoj ljubavi prema njima.

  • Poticati kreativnost i istraživačku radoznalost
  • Proširivanje i obogaćivanje rječnika (nazivi domaćih životinja, farma, oponašanje zvukova životinja…)
  • Poticati razvoj senzomotorike dodirivanjem prirodnih materijala (vuna, sijeno…)
  • Poticati razvoj empatije prema životinjama
  • Poticati dječji govor kao sredstvo komunikacije putem slikovnica
  • Uz pjesmu i ples razvijati osjećaj za pokret i ritam
  • Poticati likovno izražavanje kroz različite likovne tehnike
  • Poticati simboličku igru u novom centru aktivnosti „Farma“
  • Razvijati zajedništvo s vršnjacima kroz grupni rad
  • ODGOJITELJI I DJECA JASLIČKIH SKUPINA
  • voditeljice Marija Tomašević i Mihaela Sočec

17.2.-28.2.2025.

PROJEKT SPORT - u zdravom tijelu zdrav duh

Razvijati pozitivan odnos prema tjelesnoj aktivnosti, unaprjeđivati tjelesne i motoričke vještine te poticati suradnju i timski duh kroz raznolike sportske aktivnosti primjereno razvojnoj dobi djece.

  • Razvijanje osnovnih motoričkih vještina
  • Poticati zdrav način života
  • Razvijanje timskog duha i suradnje
  • Jačanje samopouzdanja i pozitivne slike o sebi
  • Učenje poštivanja pravila igre
  • Razvijanje osjećaja odgovornosti i samostalnosti
  • Poticati znatiželju i uživanje u tjelesnoj aktivnosti
  • Jačanje svijesti o važnosti osobne higijene nakon sportskih aktivnosti
  • trenerica škole sporta Dunja Perica
  • odgojiteljice Marija Grbešić i Laura Đuzel
  • djeca srednje, starije i predškolske odgojne skupine

2025.

PROJEKT EKO STRUJA

Educirati djecu o struji i obnovljivim izvorima energije, potičući njihovu ekološku svjesnost i održivost.

  • Povećati ekološku svijest o očuvanju Zemlje i ozonskog sloja.
  • Potaknuti logičko zaključivanje kroz istraživanje uzroka i posljedica.
  • Približiti djeci pojmove energija, solarne ploče, vjetrenjače i vodenice.
  • Razvijati finu motoriku kroz aktivnosti rezanja škaricama.
  • Potaknuti razvoj predčitalačkih aktivnosti putem slikopriča i slikovnica.
  • Omogućiti upotrebu različitih materijala u aktivnostima kako bismo potaknuli kreativnost.
  • Razvijati vještine baratanja eko-igračkama (poput eko kuće, igračaka na vjetar i vodu).
  • Obogatiti dječji rječnik novim pojmovima vezanim uz ekologiju i energiju.

IRENA UHLIK MERC I ANA VENGRING

SVIBANJ/LIPANJ 2025.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj