loading

Ekoškole

Dječji vrtić Bajka, Vinkovci

Korisnički podaci

Dječji vrtić Bajka, Vinkovci
Nuštarska ulica 4, 32100 Vinkovci
0981646996
dvbajka@net.hr
2018
Brončani status
  • Naziv projekta: MINI MEDONOSNI PARK

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    U sklopu godišnjeg plana i programa Dječjeg vrtića 'Bajka' a u sklopu 21. Sajma Zdravlja te u suradnji sa firmom 'Nevkoš', Upravnim odjelom za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša te Udrugom Nektar, uz vrtić sadimo tri medonosne sadnice. Članovi udruge Nektar su djecu educirali o sadnicama i čemu one pridonose. Djelatnici Nevkoša zajedno s djecom su posadili i naučili djecu postupke sadnje i kako se brinuti o sadnicama. U slijedećim danima djeca su zajedno sa odgojiteljicama izrađivala plastenike za sadnice paprike, rajčic i mrkve. Svako dijete je posadilo i sjeme graha te vodilo brigu o svome plodu. Nakon što su paprika i rajčica izrasle djeca su presadila u lončanice te stavili u dvorište Vrtića. U ostalim danima djeca su svakodnevno zalijevala svoje plodove i još čekamo da sazriju.

  • Naziv projekta: ODRŽIVO GOSPODARENJE OTPADOM

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    U sklopu godišnjeg plana i programa Dječjeg vrtića Bajka, a u sklopu 21. Sajma Zdravlja te u suradnji sa firmom 'Nevkoš' i Upravnim odjelom za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša educiramo djecu kako pravilno razvrstati i zbrinuti otpad. Djeca kroz power point prezentaciju usvajaju vrste otpad, što napraviti s otpadom, kako kompostirati BIO otpad, zeleni otoci i reciklažno dvorište. Nakon prezentacije djeca postavljaju pitanja i proširuju svoje znanje ali i komonetiraju iz njihovog svakodnevnog obiteljskog života. Ispred zgrade Vrtića firma Nevkoš nam je dovezla reciklažno dvorite u kojeg djeca razvrstavaju i pažljivo odlažu otpad u predviđene spremnike. U samome vrtiću imamo i kante za odvajanje otpada ali i svaka odgojna skupina je za svoju sobu izradila kutije ili plakat sa razvrstavanje otpada. Djeca su zajedno sa odgojiteljicama i izrađivala igre i predmete od otpada te ga tako ponovno iskoristila za drugu namjenu.

  • Naziv projekta: JEDNA BATERIJA - JEDNA BOMBON

    Tema projekta:

    Opis projekta:

    Mini projekt prikupljanja istrošenih baterija započeo je sa početkom pedagoške godine 2016./2017. do posjeta Zeke prikupili smo nekoliko kilograma starih baterija. Roditelji i djeca su pri dolasku u vrtić donosila i stavljala baterije u predviđenu kutiju. Kod djece se je razvila navika prikupljanja ali i sortiranja otpada – baterija. Učestalim i gotovo svakodnevnim odlaganjem nenametljivo smo došli do refleksnog sortiranja i odlaganja otpada što nam je i bio cilj. Zbog opasnosti i štetnosti kiselina iz baterija za djecu, s djecom nismo provodili aktivnosti tj. da smo stare baterije iskoristili u drugačijem svojstvu, obliku. Izjave djece: L.V. Baterije ne možemo reciklirati, one su otrovne.

Korak 1

Članovi odbora

  • Djeca:
    • Korina K.-R.
    • Lena D.
    • Korina K.
    • Martin B.
    • Ivan K.
  • Djelatnici:
    • Irena Uhlik Merc i Nikolina Mađarević, odgojitelji i eko kordinatori
    • Lucija Martić, čistačica
    • Ana Zulumović, ravnateljica
    • Vanjski suradnici-članovi: 
    • Ana-Mihaela Kirin-Rajković, roditelj
    • Mato Zulumović, poduzeće
    • Ivan Kujundžija, poduzeće
image

Korak 3

Plan djelovanja

ZUBI - oralna higijena

Cilj je djecu potaknuti na usvajanje zdravih navika dentalne higijene, razvijanje socijalnih vještina, te kreativno izražavanje kroz istraživanje i igru vezanu uz zube i
brigu o njima.

  • Tjelesni i psihomotorni razvoj:
    • 1. Razvijanje fine motorike kroz aktivnosti poput modeliranja zuba od domaćeg plastelina i korištenje škarica za rezanje papira.
    • 2. Koordinacija pokreta kroz simboličke igre, kao što je simuliranje pranja zubi i posjeta stomatološkoj ordinaciji.
    • 3. Razvijanje preciznosti u bojanju i ukrašavanju toaletnih rolica koje se koriste za izradu kutijica za mliječne zubiće.
    • 4. Razvijanje ritmičnosti i motoričkih sposobnosti kroz pjesmice „Šubi dubi“ i „Zdravi zubi“, koje uključuju pokrete i ples uz pjevanje.
  • Socioemocionalni razvoj:
    • 1. Razvijanje empatije i razumijevanja kroz posjet dr. dentalne medicine Katice i asistentice Dinke, gdje djeca uče kako se brinuti o svojim zubima i o važnosti zubara.
    • 2. Razvijanje samopouzdanja kroz simboličku igru „Stomatološka ordinacija“, gdje djeca imaju priliku preuzeti uloge i izraziti se u sigurnom okruženju.
    • 3. Razvijanje svijesti o osobnoj higijeni i brizi o sebi kroz razgovore o pranju zuba i stvaranje pozitivnog stava prema higijenskim navikama.
    • 4. Suradnja s vršnjacima tijekom zajedničkih aktivnosti, poput igre „Zubić bingo“ i izrade kutijica za zubiće, što potiče dijeljenje i zajednički rad.
  • Spoznajni (kognitivni) razvoj:
    • 1. Razvijanje razumijevanja dentalne higijene kroz čitanje slikovnica (npr. „Peppa kod zubara“, „Zubić vila“), što pomaže djeci u stvaranju mentalne slike o zubima i njihovoj funkciji.
    • 2. Razvijanje predmatematičkih vještina kroz igru „Prebroji zubiće“, gdje djeca broje zube i uče o brojevima na zabavan način.
    • 3. Razvijanje logičkog razmišljanja i prepoznavanja slova kroz igru „Zubić bingo“, koja povezuje pojmove i simbole s temom zubi.
    • 4. Razvijanje sposobnosti povezivanja uzroka i posljedica kroz edukativne razgovore o posljedicama loše higijene i načinima kako očuvati zdrave zube.
  • Razvoj govora, komunikacije, izražavanja i stvaralaštva:
    • 1. Razvijanje verbalne ekspresije kroz sudjelovanje u razgovoru „Tko redovito pere zube?“ gdje djeca imaju priliku izražavati svoja iskustva o dentalnoj higijeni.
    • 2. Razvijanje vokabulara kroz čitanje slikovnica („Projekt i Mrljek“, „Danijel kod zubara“) i usvajanje novih riječi vezanih uz zubnu njegu.
    • 3. Razvijanje kreativnog izražavanja kroz crtanje četkica i pasti za zube, gdje djeca koriste različite likovne tehnike i materijale za prikazivanje higijenskih predmeta.
    • 4. Razvijanje govorne komunikacije kroz sudjelovanje u pjesmicama „Šubi dubi“ i „Zdravi zubi“, što pomaže djeci u razvijanju govorne jasnoće i ritmičke percepcije.
  • Irena Uhlik Merc i Nikolina Mađrević
  • djeca predškolske odgojne skupine
  • PRVA ETAPA listopad 2024.
  • DRUGA ETAPA ožujak 2025. 
FARMA

Stjecanje novih i proširivanje stečenih znanja o životinjama koje žive na farmi i poticati razvoj ljubavi prema njima.

  • Poticati kreativnost i istraživačku radoznalost
  • Proširivanje i obogaćivanje rječnika (nazivi domaćih životinja, farma, oponašanje zvukova životinja…)
  • Poticati razvoj senzomotorike dodirivanjem prirodnih materijala (vuna, sijeno…)
  • Poticati razvoj empatije prema životinjama
  • Poticati dječji govor kao sredstvo komunikacije putem slikovnica
  • Uz pjesmu i ples razvijati osjećaj za pokret i ritam
  • Poticati likovno izražavanje kroz različite likovne tehnike
  • Poticati simboličku igru u novom centru aktivnosti „Farma“
  • Razvijati zajedništvo s vršnjacima kroz grupni rad
  • ODGOJITELJI I DJECA JASLIČKIH SKUPINA
  • voditeljice Marija Tomašević i Mihaela Sočec

17.2.-28.2.2025.

PROJEKT SPORT - u zdravom tijelu zdrav duh

Razvijati pozitivan odnos prema tjelesnoj aktivnosti, unaprjeđivati tjelesne i motoričke vještine te poticati suradnju i timski duh kroz raznolike sportske aktivnosti primjereno razvojnoj dobi djece.

  • Razvijanje osnovnih motoričkih vještina
  • Poticati zdrav način života
  • Razvijanje timskog duha i suradnje
  • Jačanje samopouzdanja i pozitivne slike o sebi
  • Učenje poštivanja pravila igre
  • Razvijanje osjećaja odgovornosti i samostalnosti
  • Poticati znatiželju i uživanje u tjelesnoj aktivnosti
  • Jačanje svijesti o važnosti osobne higijene nakon sportskih aktivnosti
  • trenerica škole sporta Dunja Perica
  • odgojiteljice Marija Grbešić i Laura Đuzel
  • djeca srednje, starije i predškolske odgojne skupine

2025.

PROJEKT EKO STRUJA

Educirati djecu o struji i obnovljivim izvorima energije, potičući njihovu ekološku svjesnost i održivost.

  • Povećati ekološku svijest o očuvanju Zemlje i ozonskog sloja.
  • Potaknuti logičko zaključivanje kroz istraživanje uzroka i posljedica.
  • Približiti djeci pojmove energija, solarne ploče, vjetrenjače i vodenice.
  • Razvijati finu motoriku kroz aktivnosti rezanja škaricama.
  • Potaknuti razvoj predčitalačkih aktivnosti putem slikopriča i slikovnica.
  • Omogućiti upotrebu različitih materijala u aktivnostima kako bismo potaknuli kreativnost.
  • Razvijati vještine baratanja eko-igračkama (poput eko kuće, igračaka na vjetar i vodu).
  • Obogatiti dječji rječnik novim pojmovima vezanim uz ekologiju i energiju.

IRENA UHLIK MERC I ANA VENGRING

SVIBANJ/LIPANJ 2025.

Korak 7

Ekokodeks i himna

„Nečistoća navika je loša, zato smeće odnesi do koša.“

˝Skupljaj smeće svaki dan, budi vedar, nasmijan˝

„Da ulica bude čista i u njoj nek sve blista.“

„Svjetlo gasi, ozon spasi.“

„Parola nam svima ista, nek je voda uvijek bistra.“

 

VESELI SMO VINKOVČANI

GRADIĆA NA BOSUTU

MI SA RIJEKOM ŽIVIMO

PRIRODOM SE PONOSIMO

 

ref:     NAŠU RIJEKU ČISTIMO

PO LIVADI TRČIMO

ŽIVOTINJE HRANIMO

A VRTOVE SADIMO

NAŠ JE VRTIĆ EKO FORA

JER NAS TETE UČE TOME

PRIRODA JE NAMA VAŽNA

I SVA SREĆA SRCU MOME.

ref. NAŠU RIJEKU ČISTIMO

 

UČILA ME MOJA MAJKA

VOLI UVIJEK ZEMLJU PLANET

NASTAVIO VRTIĆ BAJKA

ŠIRI DALJE EKO PAMET

ref. NAŠU RIJEKU ČISTIMO

 

BEČARAC MOJA BAJKA

 

MOJA BAJKA IJU JU

OTVORILA KAPIJU.

„VRTIĆ NAŠ JE SADA SPREMAN

TU SMO SVI KO JEDAN.“ x2

 

PJEVAMO I PLEŠEMO

IGRAMO SE I SPAVAMO

„A POPODNE KREĆEM KUĆI,

UVIJEK PJEVAJUĆI“ X2

 

PREDŠKOLCI SMO POSTALI

SLOVA SMO NAUČILI,

„ZBOGOM SADA BAJKO MOJA

U ŠKOLU POĆI MORAM“ X2

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj