loading

Ekoškole

Dječji vrtić Tratinčica, Zagreb

Korisnički podaci

Dječji vrtić Tratinčica, Zagreb
Sv. Mateja 131, 10010 Zagreb
01/6600-557
vrtic.tratincica@zagreb.hr
2019
2. obnova

Korak 1

Članovi odbora

  • Odgojitelji: Nedeljka Tatalović, Kornelija Mađerčić, Danijela Bitunjac Lacković, Ružica Dugandžić
  • Stručni suradnik pedagog: Margareta Škofljanec
  • Ravnateljica: Marina Vrlić
  • Predstavnik administrativnog i tehničkog osoblja: Edo Gračić, Nikolina Romić
  • Predstavnik Upravnog vijeća: Dajana Baračević, predstavnik roditelja
  • Predstavnici lokalne zajednice (kumovi vrtića): Berislav Ptiček, predstavnik Mjesnog odbora Dugave, Filip Matić, vlasnik Omega Software
image

Korak 3

Plan djelovanja

otpad

uočiti razliku između otpada i smeća, stvoriti naviku razvrstavanja otpada, upoznati se s vrstama otpada i razlikama između opasnog i korisnog otpada, upoznati se s recikliranjem otpada (papir, plastika, bio otpad, baterije, limenke, plastika), pronalaziti načine kako smanjiti količine otpada, upoznati različite načine iskorištavanja otpada (izrada igračaka, didaktičkih pomagala, ukrasa i sl.), uočavati narušavanje ljepote prirode odlaganjem otpada i smeća i pronalaženje načina za djelovanje čišćenja i zaštite okoliša, osmisliti poruke na osnovu doživljenog za buđenje ekološke svijest kod djece i odraslih.

  • razvrstavanje, odlaganje, sakupljanje papira, plastičnih boca
  • praćenje i bilježenje količine otpada (u kilama prema vrsti otpada)
  • kreativne radionice s otpadnim materijalima (izrada igračaka, ukrasa, pomagala….)
  • istraživanje vrijeme razgradnje: plastična vrećica, papirnata maramica, plastična čaša, list, ljuska krumpira (promatranje, bilježenje, izmjena iskustva, zaključivanje i povezivanje sa odgovornosti prema prirodi)
  • upotrebljavanje eko sredstava za zaštitu (biljni pripravci)
  • izrada kućica hranilica za ptice, izrada kućica za gniježđenje, izrada cvjetnjaka za leptire
  • briga o cvjetnjaku vrtića – bio otpad za naš cvjetnjak, uređivanje igrališta, sadnja voćnjaka, njega i održavanje
  • ciljana šetnja – uočavanje smeća i otpada.

odgojiteljice, djeca, roditelji, eko patrole, spremačice, kuhinjsko osoblje

tijekom godine

voda

uočiti svojstva vode koja nas okružuje, agregatna stanja i važnost vode za svijet, upoznati se s bogatstvom i raznolikošću živog svijeta u vodi, uočiti razlike između pitke i otpadne vode, razvijati svijest o važnosti čuvanja izvora pitke vode i štednje vode, stvarati spoznaje kako onečišćujemo vodu i kako to utječe na živi svijet, provoditi praćenje potrošnje i aktivnosti za štednju vode, uključivanje u aktivnosti i obitelji i užu zajednicu.

  • mjerenja potrošnje (koliko dugo voda teče za vrijeme osobne higijene)
  • pokusi sa vodom (usvajanje spoznaja o osnovnim svojstvima vode i njenim agregatnim stanjima)
  • sakupljanje kišnice i zalijevanje i uređivanje vrtićkog cvjetnjaka
  • u odgojnim skupinama osiguravanje mjesta na kojem će se odlagati neiskorištena voda, a koja će se koristiti  za zalijevanje cvijeća.

odgojiteljice, djeca, roditelji, eko patrole, spremačice, kuhinjsko osoblje, stručnjaci.

tijekom godine

bioraznolikost

upoznati djecu s vrstama biljaka i životinja, upoznati bioraznolikost koja nas okružuje te kod djece razviti svijest o potrebi njezinog očuvanja za dobrobit svih.

  • istraživanje vrsta drveća – grane, kora, lišće, plodovi
  • istraživanje tragova životinja uz drveće, stanovnika
  • istraživanje razvoja drveta
  • upoznavanje različitih oblika krošanja
  • istraživanje mirisa drveća
  • upoznavanje šumskih životinja
  • životinje danas, nekad i sutra
  • briga ljudi za životinje - staništa, hranjenje
  • postavljanje kućica za ptice
  • istraživanje otisaka na terenu, perja, gnijezda
  • upoznavanje sličnosti tijela ljudi i životinja
  • istraživanje što nam priroda pruža 
  • istraživanje različitih eko sustava.

odgojitelji, djeca, roditelji, vanjski suradnici.

tijekom godine.

zdravlje

uočiti povezanost hrane i zdravlja, omogućiti djetetu od najranije dobi doživljaj i upoznavanje različitih okusa, stvaranje navike konzumiranja voća i povrća i dovoljne količine vode, igrom i osobnim primjerom stvaranje pozitivnog stava prema hrani, upoznati osnovne podjele hranjivih tvari, upoznati važnost pojedinih skupina namirnica, uočiti važnost pojedinih obroka, sudjelovati u izradi jelovnika, upoznati poremećaje prehrane, omogućiti spoznaju o prednosti ekološkom načinu proizvodnje hrane, stvarati navike tjelesnih aktivnosti i spoznaja o njihovom djelovanju na zdravlje, omogućiti informacije o najčešćim ovisnostima i njihovoj štetnosti, otkrivati procese kruženja zraka, vode i hrane unutar ljudskog tijela; brinuti o osobnoj higijeni.

  • susret sa stomatologom
  • uočavanje prednosti ekološkog načina proizvodnje hrane
  • izrada piramide zdrave hrane i zdravog tanjura
  • sudjelovanje u izradi jelovnika
  • radne aktivnosti i usvajanje i održavanje higijenskih navika i naše zdravlje
  • važnost tjelesnih aktivnosti za očuvanje zdravlja
  • proučavanje lokalnih i sezonskih namirnica
  • istraživanje o jelima koja su se pripremala u prošlosti
  • izrada kalendara sezonskih namirnica
  • jela iz prošlosti, iz drugih kultura
  • provođenje zdravih rođendana (svježe i sušeno voće)
  • redovito provođenje jutarnje tjelovježbe
  • uređenje dvorišta u cilju kvalitetnijeg bavljenja fizičkim aktivnostima
  • šetnje okolišem
  • pojačani izlasci u prirodu i boravak na otvorenom
  • radionice izrade krema, čajeva,…

odgojiteljice, djeca, roditelji, kuhinjsko osoblje, zdravstvena voditeljica.

tijekom godine.

sigurnost

poboljšati znanje i kompetencije djece u područjima sigurnosti u vrtiću, kod kuće i na otvorenom, pripremiti ih za izvanredne situacije, pružanje prve pomoći i suočavanje sa stresnim situacijama.

  • „Kišom do poplave"
  • „1, 2, 3, potres!“
  • „Opasnost kod kuće“
  • „Prva pomoć, upomoć!“
  •  „10 lica emocija“
  • Ponašanje i oblačenje pri visokim i niskim temperaturama
  • „Smiješ se igrati / ne diraj“
  • Komplet za izvanredne situacije –Set2Go (priprema za izvanredne situacije)
  • Podizanje svijesti o komunikaciji u izvanrednim situacijama
  • Moje je tijelo moje!
  • Žurne službe
  • Aktivnost za opuštanje – puhanje mjehurića
  • Priprema za izvanredne situacije – poplave
  • Klimatske promjene – Zaštitimo svijet
  • Priprema za izvanredne situacije – ekstremni vremenski uvjeti života
  • Ringe, ringe potres!
  • Igra ogledala
  • Plakat na temu  "Priprema za izvanredne situacije"
  • Otvaranje i zatvaranje padobrana
  • I druge.

odgojitelji, djeca, roditelji

tijekom godine

Korak 7

Ekokodeks i himna

UDRUŽIMO SNAGE, PROBUDIMO SVIJEST – OČISTIMO ZEMLJU ZA BOLJI SVIJET!

 

EKOLOGIJA

Nije teško, a korisno je

bacati otpad u kontejnere.

Svaki ima boju i namjenu,

bacimo se sad sortiranju...

 

Papir odloži u plavi,

koristit će za druge stvari.

U žute ide ambalaža plastična - 

reciklaža je stvar fantastična!

Zeleni je namijenjen za staklo,

novo izradi se samo tako!

 

Ekologija

moja je ideologija,

moje (je) pravo

da živim zdravo!

 

Reci svijetu:

"Spasimo planetu!"

Malo truda potrebno je,

a na kraju sve isplati se.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj