Ekoškole
Naziv projekta: Otpad
Tema projekta: Prikupljanje i razvrstavanje otpada
Opis projekta:
U okviru projekta „Otpad“ prikupljat će se i razvrstavati papir i plastika, mjerit će se količine prikupljenog otpada te će se on dalje zbrinjavati na ekološki prihvatljiv način. U predvorju vrtića formirat će se tzv. zeleni otok za razvrstavanje papira i plastike. Prikupljena PET ambalaža vraćat će se u obližnjem trgovačkom lancu, dok će se prikupljeni papir prodavati u centru za reciklažu. Time će djeca, osim razvoja ekološke svijesti, razvijati i poduzetničku kompetenciju. Projekt će se provoditi tijekom cijele pedagoške godine, a provedbu će pratiti djeca u Eko patroli te odgojitelji vođenjem Eko dnevnika. U izradu spremnika za razvrstavanje otpada, prikupljanje i zbrinjavanje otpada uključit će se djelatnici vrtića, roditelji i lokalna zajednica (centar za reciklažu CE-ZA-R d.o.o.).
Naziv projekta: Biootpad nije smeće
Tema projekta: Kompostiranje i korištenje komposta
Opis projekta:
U okviru projekta „Biootpad nije smeće“, lišće, trava, grančice i ostaci voća koristit će se za dobivanje komposta koji će potom biti korišten u cvjetnjaku i povrtnjaku. U suradnji s roditeljima i tehničkim osobljem, izradit će se mali drveni komposter u koji će djeca odlagati materijal te kontinuirano pratiti promjene. Projekt će se provoditi tijekom cijele pedagoške godine, a provedbu će pratiti djeca u Eko patroli te odgojitelji vođenjem Eko dnevnika.
Naziv projekta: Kišnicu biljke vole
Tema projekta: Prikupljanje i korištenje kišnice
Opis projekta:
U okviru projekta „Kišnicu biljke vole“, nabavit će se spremnik za prikupljanje kišnice te instrumenti za mjerenje količine padalina. Djeca će aktivno sudjelovati u mjerenju količine prikupljene kišnice te korištenju iste za zalijevanje cvjetnjaka i povrtnjaka. Projekt će se provoditi u 2. dijelu pedagoške godine, a provedbu će pratiti djeca u Eko patroli te odgojitelji vođenjem Eko dnevnika. U nabavu spremnika za prikupljanje kišnice uključit će se lokalna zajednica (gradska tvrtka Vodovod i kanalizacija), a u nabavu instrumenata za mjerenje količine padalina tvrtka za nabavu didaktičkog pribora Ida didacta.
Marija Pavlović (roditelj), Zrinka Janković (roditelj), Gordana Purgar (tvrtka Zelenilo), Nataša Lemić (Udruga „Turanj je naš“), Slaven Gojak (GČ Turanj), Daniel Peris (Šumarska i drvodjelska škola Karlovac), Anita Štefanac (ravnateljica DV Četiri rijeke), Diana Panjković (pedagoginja DV Četiri rijeke), Danijela Fudurić (pedagoginja DV Četiri rijeke), Eleonora Bartulović (psihologinja DV Četiri rijeke), Karla Štraus Volović (zdravstvena voditeljica DV Četiri rijeke), Mirjana Petrunić Vrhovski (odgojiteljica DV Četiri rijeke), Krešimir Župančić (voditelj sigurnosti i zaštite na radu DV Četiri rijeke).
Omogućiti djeci jasličke dobi (od 1 do 3 godine) stjecanje novih znanja, vještina i iskustava vezanih uz prirodu s naglaskom na senzomotornu stimulaciju (poticanje razvoja osjetila za vid, sluh, njuh, dodir).
Iz postavljenog cilja proizlaze sljedeći zadaci:
1. Planiranje i provedba aktivnosti koje će djeci omogućiti stjecanje novih iskustava, znanja i vještina povezanih s temom (npr. izrada kućica za ptice, istraživanje teksture lišća, istraživanje leda itd.)
2. Osiguravanje materijala potrebnih za provedbu planiranih aktivnosti (kroz suradnju odgojitelja, ravnateljice, stručnih suradnika, zdravstvenog voditelja, tehničkog osoblja, roditelja i lokalne zajednice)
3. Obogaćivanje vanjskog i unutarnjeg prostorno-materijalnog okruženja u skladu s temom
4. Ostvarivanje suradnje s roditeljima (sakupljačke aktivnosti, gostovanja roditelja u odgojnoj skupini)
Odgojitelji, djeca, roditelji, pedagog
Aktivnosti u okviru ove teme će se provoditi tijekom cijele pedagoške godine 2024./2025., a provedba će se pratiti kroz vođenje digitalnog Eko dnevnika.
Potaknuti djecu na proširivanje znanja o vjetru kao vremenskoj pojavi.
Iz postavljenog cilja proizlaze sljedeći zadaci:
1. Planiranje i provedba aktivnosti u skladu s temom (npr. kako se vjetar kreće, izrada vjetrenjače, izrada zmajeva).
2. Osiguravanje materijala potrebnih za provedbu planiranih aktivnosti.
3. Ostvarivanje suradnje s roditeljima kroz sakupljačke aktivnosti i prezentaciju rada odgojne skupine.
Odgojtielji, djeca, roditelji, pedagog
Aktivnosti u okviru ove teme će se provoditi tijekom cijele pedagoške godine 2024./2025., a provedba će se pratiti kroz vođenje digitalnog Eko dnevnika.
Kroz STEM aktivnosti potaknuti djecu na razvoj znanja o različitim vremenskim pojavama.
Iz postavljenog cilja proizlaze sljedeće zadaće:
1. Planirati i provesti aktivnosti u skladu s temom (npr. isparavanje vode, kruženje vode u prirodi, nastanak tornada itd.)
2. Educirati se u području STEM-a u predškolskoj dobi.
4. Uključiti u planiranje i provedbu aktivnosti roditelje i lokalnu zajednicu.
5. Osigurati potrebne materijale za provedbu aktivnosti.
Odgojitelji, djeca, roditelji, lokalna zajednica, pedagog
Aktivnosti u okviru ove teme će se provoditi tijekom cijele pedagoške godine 2024./2025., a provedba će se pratiti kroz vođenje digitalnog Eko dnevnika.
Iz postavljenih ciljeva proizlaze sljedeće zadaće:
1. Osiguravanje potrebnih pribora i materijala za sadnju i brigu oko povrtnjaka.
2. Planiranje i provedba aktivnosti koje povezuju vrijeme s biljnim i životinjskim svijetom (npr. sadnja vrta začinskog bilja, sadnja povrća u povišenim gredicama, briga o zasađenim biljkama, promatranje i bilježenje promjena te povezivanje s vremenskim prilikama, povezivanje vremenskih prilika sa zimskim snom životinja, izrada tematske slikovnice itd.)
3. Uključivanje roditelja i lokalne zajednice u provedbu aktivnosti
Odgojitelji, djeca, roditelji, pedagog, lokalna zajednica
Aktivnosti u okviru ove teme će se provoditi tijekom cijele pedagoške godine 2024./2025., a provedba će se pratiti kroz vođenje digitalnog Eko dnevnika i aktivnosti Eko patrole.
Potaknuti djecu na stjecanje novih znanja, vještina i iskustava povezanih uz s temom meteorologije.
Iz postavljenog cilja proizlaze sljedeće zadaće:
1. Osmisliti i provesti aktivnosti na temu meteorologije poput: vremenska prognoza u Hrvatskoj i svijetu, vođenje vremeske prognoze na TV-u, izrada meteorološke stanice u dvorištu vrtića, promatranje oblaka kroz "oblakotražnicu", orijentacijsko kretanje na vanjskom prostoru uz pomoć kompasa i karte, izrada vjetrenjača i praćenje smjera vjetra itd.
2. U provedbu aktivnosti uključiti roditelja čije je zanimanje meteorolog te druge roditelje (zajednička aktivnost orijentacijskog kretanja u prostoru).
3. Ostvariti suradnju s lokalnom zajednicom (posjet meteorološkoj postaji, suradnja s lokalnom TV postajom).
4. Osigurati materijale potrebne za provedbu planiranih aktivnosti.
Odgojitelji, djeca, roditelji, pedagog, lokalna zajednica
Aktivnost će se provesti u pedagoškoj godini 2024./2025. sukladno interesima djece i odgojitelja, a provedba aktivnosti će se pratiti putem vođenja digitalnog Eko dnevnika.
Naš vrtić Turanj želi EKO ostat',
a vjerujte to nimalo nije posao brz i lak.
Koraka moramo napraviti sedam,
da bi do cilja stigli i na kraju godine
opet zelenu zastavu pred vrtićem digli.
Nek pršte ideje i dobra volja,
da bi nam naša planeta Zemlja bila ljepša i bolja.
Jer kada bi svaki čovjek za svoju ulicu i grad malo
svoje dobrote dao,
svijet bi nam puno bolji postao.
Zato vas sve pozivamo da svoje glave skupimo
i k'o nagradu za kraj EKO vrtić dobijemo!