loading

Ekoškole

Dječji vrtić Đurmanec

Korisnički podaci

Dječji vrtić Đurmanec
Đurmanec 49 A, 49225 Đurmanec
049/346 - 346
vrtic@djurmanec.hr
2025
Priprema statusa

Korak 1

Članovi odbora

  • 1.Ravnateljica – Jasmina Klasić
  • 2.Odgojiteljice (voditelji programa-vrtićki koordinatori) – Kristina Petrak, Marija Puljek
  • 3.Djeca – djeca vrtićkih skupina
  • 4.Stručni suradnici – Kristina Petrak, Margareta Šošić
  • 5.Predstavnik tehničkog osoblja – Berislav Rodić, Irena Vincelj
  • 6.Predstavnik roditelja – Tanja Crnogaj, Ivana Varjačić
  • 7.Predstavnici lokalne zajednice – Damir Belošević, Ivančica Hrček, Dora Barušić
  • 8.Predstavnici javnih i drugih poduzeća – Ivana Varjačić, Nataša Kralj (Print Centar)
  • 9.Predstavnik udruga koja se bave pitanjima okoliša a djeluju u općini Đurmanec – Nenad Bjelić Udruga Husni, Marina Belošević Udruga Društvo naša djeca Đurmanec, Lovačko društvo Đurmanec
image

Korak 3

Plan djelovanja

Upcycling

Smanjiti količinu otpada, potaknuti djecu na promišljanje o novim načinima korištenja otpada, potaknuti djecu na ponovno upotrebljavanje već materijala koje koriste, smanjiti potrošnju u nabavci konvencionalnih igračaka i drugih potrepština izrađivanjem istih od pedagoški neoblikovanog materijala. 

  • izrada posuda za cvijeće i drugo bilje
  • izrada igračaka
  • izrada umjetničkih izričaja djece

Roditelji, odgojiteljice, djeca, ostali djelatnici vrtića.

  • Vrijeme realizacije bit će od studenog do svibnja, u nadi da će projekt zaživjeti i dulje vrijeme uz održavanje dječjih interesa za provođenjem istog. 
  • Provedbu zadatka pratit ćemo tako što ćemo pratiti smanjivanje otpada u našim spremnicima za sortiranje, jer ćemo isti koristiti i prenamjeniti u korisne igračke i umjetnine. Isto će se provoditi i s smanjivanjem metalnog otpada od konzervi koje ćemo prenamijeniti u posude za cvijeće. 
  • Izložba dječjih umjetnina pratit će se redovitim fotografiranjem. 
Smanjivanje otpada
  • Nastaviti s provođenjem aktivnostima sakupljanja i zbrinjavanja papirnatog, plastičnog i staklenog otpada, te starih baterija  narazini cijelog vrtića te uočiti korist otpadno.
  • Obnoviti i postaviti dovoljno spremnika za razvrstavanje otpadag materijala.
  • Obostrano iskorištavanje papira.
  • Osvještavanje o opasnostima odlaganja otpada u prirodi kroz provođenje aktivnosti u skupinama i održavanje predavanja s raznim Eko-temamama za lokalnu zajednicu 
  • Provođenje "Eko-akcija" (prema Planu i programu) -sakupljanje starog papira, starih baterija te plastičnih čepova.
  • Redovito pravilno sortirati otpad, bilježiti kntrolu provođenja u bilježnicu eko patrole. 
  • Iskorišteni uredski materijal višestruko iskoristiti.
  • Nastaviti s provođenjem integriranih eko tema u odgojno-obrazovnom radu skupina kako bi se i dalje održavala svjesnost o štetnosti odlaganja otpada u prirodi te djecu uoznala s duljnom raspadanja otpada u prirodi i utjecaju na živi svijet. 
  • Prikupljanje plastike, starog papira, baterija i limenki, prodaja limenki i povratnih boca s čime se kupuje dopunski materijal za svakodnevni rad. 
  • Organizacija i realizacija različitih eko akcija s ciljem održavanja čistog okoliša.

Djeca i odgojitelji, stručni tim, roditelji, lokalna zajednica

  • Sortiranje otpada tema je koja se provodi kroz cijelu pedagošku godinu. 
  • Fotodokumentacija, bilješke eko-patrole (o pravilnom sortiranju otpada, kolilčini sortiranog materijala odaslanog na recikliranje, provedni svih eko akcija i sl.) ,bilješke o provođenju zasebnih aktivnosti i akcija. 
  • Smanjenje narudžbe papira za crtanje, čista priroda, mjerenje količine skupljenog materijala za recikliranje (kilogrami baterija, papira, plastike.)
Voda je važna i snažna

Osvjestiti i provesti racionalno korištenje vode u svakodnevnoj higijeni i higijenskim radovima u vrtiću, smanjiti potrošnju vode, prikupljati i upotrebljavati kišnicu za zalijevanje vanjskih gredica te sobnog bilja, aktivnosti kruženje vode u prirodi i važnost vode za život ljudi. 

Pravilno pranje ruku, korištenje edukativnih slikovnica, enciklopedija, dokumentarnih videa i filmova, razne istraživačke sposobnosti, aktivnosti zalijevanja vrtne gredice i sobnog bilja. Redovito kontroliranje stanja slavina. 

Djeca, odgojitelji, stručni suradnici, tehničko osoblje.

Tijekom pedagoške godine. Pratit će se zabilješkama eko-patrole, fotodokumentacijom.Također, pratit će se potrošnja vode na tromjeečnoj razini s ciljem smanjenja količine potrošene vode. 

Mali vrtlari
  • uređivanje vrtićkog dvorišta, dodavanje dodatnih povišenih gredia, formiranje povrtnjaka i vrta sa ljekovitim biljem
  • redovito kompostiranje, spoznavanje važnosti kompostiranja u kultiviranju vrta
  • razvijanje brige i odgovornosti za održavanje vrta i uzgajanje vlastite hane 
  • poticanje zdravog načina života putem razumijevnaja važnosti zdrave prehrane za rast i razvoj 
  • Urediti povišene gredice, istražiti kako ih napuniti, posaditi i posijati bilje, njegovati biljke i vrt, uzgojiti vlastitu hranu koja će se koristiti kako dozrijeva.
  • Prikupiti sadnice i autohtono bilje za sadnju.
  • Provesti aktivnosti - piramida zdrave prehrane.
  • Kompostiranje ostataka hrane iz kuhinje, skupljenog lišća, pokošene trave i korova iz vrta.
  • Izrada hranilica i kućica za ptice, izrada hotela za kukce.
  • Provođenje Eko-akcija (prema Plani u programu) - eko čistka potoka i okolnog vrtićkog dvorišta, Tjedan sadnje bilja.

 

Djeca, odgojiteljice, stručni tim, tehničko osoblje, roditelji. 

Projekt će trajati cijelu pedagšku godinu, a i slijedeću.  Projekt će se pratiti putem fotodokumentacije, pedagoške dokumentacije koja bilježi provedene planirane aktivnosti, zabilješki ostalih djelatnika i eko-patrole. 

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj