loading

Ekoškole

Dječji vrtić Đurmanec

Korisnički podaci

Dječji vrtić Đurmanec
Đurmanec 49 A, 49225 Đurmanec
049/346 - 346
vrtic@djurmanec.hr
2025
Priprema statusa

Korak 1

Članovi odbora

  • 1.Ravnateljica – Jasmina Klasić
  • 2.Odgojiteljice (voditelji programa-vrtićki koordinatori) – Kristina Petrak, Marija Puljek
  • 3.Djeca – djeca vrtićkih skupina
  • 4.Stručni suradnici – Kristina Petrak, Margareta Šošić
  • 5.Predstavnik tehničkog osoblja – Berislav Rodić, Irena Vincelj
  • 6.Predstavnik roditelja – Tanja Crnogaj, Ivana Varjačić
  • 7.Predstavnici lokalne zajednice – Damir Belošević, Ivančica Hrček, Dora Barušić
  • 8.Predstavnici javnih i drugih poduzeća – Ivana Varjačić, Nataša Kralj (Print Centar)
  • 9.Predstavnik udruga koja se bave pitanjima okoliša a djeluju u općini Đurmanec – Nenad Bjelić Udruga Husni, Marina Belošević Udruga Društvo naša djeca Đurmanec, Lovačko društvo Đurmanec
image

Korak 3

Plan djelovanja

Upcycling

Smanjiti količinu otpada, potaknuti djecu na promišljanje o novim načinima korištenja otpada, potaknuti djecu na ponovno upotrebljavanje već materijala koje koriste, smanjiti potrošnju u nabavci konvencionalnih igračaka i drugih potrepština izrađivanjem istih od pedagoški neoblikovanog materijala. 

  • izrada posuda za cvijeće i drugo bilje
  • izrada igračaka
  • izrada umjetničkih izričaja djece

Roditelji, odgojiteljice, djeca, ostali djelatnici vrtića.

  • Vrijeme realizacije bit će od studenog do svibnja, u nadi da će projekt zaživjeti i dulje vrijeme uz održavanje dječjih interesa za provođenjem istog. 
  • Provedbu zadatka pratit ćemo tako što ćemo pratiti smanjivanje otpada u našim spremnicima za sortiranje, jer ćemo isti koristiti i prenamjeniti u korisne igračke i umjetnine. Isto će se provoditi i s smanjivanjem metalnog otpada od konzervi koje ćemo prenamijeniti u posude za cvijeće. 
  • Izložba dječjih umjetnina pratit će se redovitim fotografiranjem. 
Smanjivanje otpada
  • Nastaviti s provođenjem aktivnostima sakupljanja i zbrinjavanja papirnatog, plastičnog i staklenog otpada, te starih baterija  narazini cijelog vrtića te uočiti korist otpadno.
  • Obnoviti i postaviti dovoljno spremnika za razvrstavanje otpadag materijala.
  • Obostrano iskorištavanje papira.
  • Osvještavanje o opasnostima odlaganja otpada u prirodi kroz provođenje aktivnosti u skupinama i održavanje predavanja s raznim Eko-temamama za lokalnu zajednicu 
  • Provođenje "Eko-akcija" (prema Planu i programu) -sakupljanje starog papira, starih baterija te plastičnih čepova.
  • Redovito pravilno sortirati otpad, bilježiti kntrolu provođenja u bilježnicu eko patrole. 
  • Iskorišteni uredski materijal višestruko iskoristiti.
  • Nastaviti s provođenjem integriranih eko tema u odgojno-obrazovnom radu skupina kako bi se i dalje održavala svjesnost o štetnosti odlaganja otpada u prirodi te djecu uoznala s duljnom raspadanja otpada u prirodi i utjecaju na živi svijet. 
  • Prikupljanje plastike, starog papira, baterija i limenki, prodaja limenki i povratnih boca s čime se kupuje dopunski materijal za svakodnevni rad. 
  • Organizacija i realizacija različitih eko akcija s ciljem održavanja čistog okoliša.

Djeca i odgojitelji, stručni tim, roditelji, lokalna zajednica

  • Sortiranje otpada tema je koja se provodi kroz cijelu pedagošku godinu. 
  • Fotodokumentacija, bilješke eko-patrole (o pravilnom sortiranju otpada, kolilčini sortiranog materijala odaslanog na recikliranje, provedni svih eko akcija i sl.) ,bilješke o provođenju zasebnih aktivnosti i akcija. 
  • Smanjenje narudžbe papira za crtanje, čista priroda, mjerenje količine skupljenog materijala za recikliranje (kilogrami baterija, papira, plastike.)
Voda je važna i snažna

Osvjestiti i provesti racionalno korištenje vode u svakodnevnoj higijeni i higijenskim radovima u vrtiću, smanjiti potrošnju vode, prikupljati i upotrebljavati kišnicu za zalijevanje vanjskih gredica te sobnog bilja, aktivnosti kruženje vode u prirodi i važnost vode za život ljudi. 

Pravilno pranje ruku, korištenje edukativnih slikovnica, enciklopedija, dokumentarnih videa i filmova, razne istraživačke sposobnosti, aktivnosti zalijevanja vrtne gredice i sobnog bilja. Redovito kontroliranje stanja slavina. 

Djeca, odgojitelji, stručni suradnici, tehničko osoblje.

Tijekom pedagoške godine. Pratit će se zabilješkama eko-patrole, fotodokumentacijom.Također, pratit će se potrošnja vode na tromjeečnoj razini s ciljem smanjenja količine potrošene vode. 

Mali vrtlari
  • uređivanje vrtićkog dvorišta, dodavanje dodatnih povišenih gredia, formiranje povrtnjaka i vrta sa ljekovitim biljem
  • redovito kompostiranje, spoznavanje važnosti kompostiranja u kultiviranju vrta
  • razvijanje brige i odgovornosti za održavanje vrta i uzgajanje vlastite hane 
  • poticanje zdravog načina života putem razumijevnaja važnosti zdrave prehrane za rast i razvoj 
  • Urediti povišene gredice, istražiti kako ih napuniti, posaditi i posijati bilje, njegovati biljke i vrt, uzgojiti vlastitu hranu koja će se koristiti kako dozrijeva.
  • Prikupiti sadnice i autohtono bilje za sadnju.
  • Provesti aktivnosti - piramida zdrave prehrane.
  • Kompostiranje ostataka hrane iz kuhinje, skupljenog lišća, pokošene trave i korova iz vrta.
  • Izrada hranilica i kućica za ptice, izrada hotela za kukce.
  • Provođenje Eko-akcija (prema Plani u programu) - eko čistka potoka i okolnog vrtićkog dvorišta, Tjedan sadnje bilja.

 

Djeca, odgojiteljice, stručni tim, tehničko osoblje, roditelji. 

Projekt će trajati cijelu pedagšku godinu, a i slijedeću.  Projekt će se pratiti putem fotodokumentacije, pedagoške dokumentacije koja bilježi provedene planirane aktivnosti, zabilješki ostalih djelatnika i eko-patrole. 

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

Mali vrtlari / Ručice stvaralice (upcycling)
  • djeca pokazuju brigu i ljubav prema prirodi brineći zan okoliš vrtića(biljke, ptice, kukce)
  • razvijena je ekološka osjetljivost te su osvještena štetna ponašanja kao i alternativni oblici ponašanja djece u cilju očuvanja prirode
  • razvijene su navike skupljnja, razvrstavanja i recikliranja otpada (na svir razinama djelovanja)
  • smanjen je otpad korištenjem višekratnih vrećica, staklenki kao i mogućnost prenamjene otpada u nešto korisno i zanimljivo (npr. igračke)
  • osvještena je potreba i važnost čuvanja prirode 
  • oblikovan je vrtićki vrt u formi podignutih gredica, te su zasađene voćke i bobičasto voće
  • obilježeni su važni eko datumi
  • osvještavanje lokalne zajednice o važnosti očuvanja prirode kao i provedbe eko akcija kojima se potiče promišljanje istog
  • uključivanje roditelja u eko-akcije
  • izgradanja hranilica i pojilica za price te briga o pticama u našem dvorištu
  • na razini odgojno-obrazovnih skupina provedene su cjelogodišnje aktivnosti prenamjene pedagoški neoblikovanog materijala u korisne igračke i igure u suradnji s roditeljima
  • svakodnevno sortiranje otpada
  • u suradnji s roditeljima uređenje vrtićkog okoliša, oslikavanje platnenih vrećica te podijela istih našim sumještanima kako bi smanjili plastični otpad od korištenja plastičnih vrećica

Kristina Petrak, eko-koordinator, odgojiteljice odgojno-obrazovnih skupina, djeca, roditelji i tehničko osoblje

Tijekom cijele pedagoške godine i nastavljamo i dalje!

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Ručice stvaralice (upcycling)
image
Eko patrola
image
Sadnja bilja
image
Čuvamo ptice stanarice našeg kraja
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
U Đurmancu je održana Zelena čistka
https://rhzk.hr/u-durmancu-odrzana-zelena-cistka/
Održana „Zelena čistka” u sklopu Eko-programa Dječjeg vrtića Đurmanec
https://sjever.hr/clanak/odrzana-zelena-cistka-u-sklopu-eko-programa-djecjeg-vrtica-durmanec
Sadnja bilja
https://djecji-vrtic-djurmanec.hr/sadnja-bilja/
Studeni u Žabicama
https://djecji-vrtic-djurmanec.hr/studeni-u-zabicama/
Superkukci i superzmajčeki
https://djecji-vrtic-djurmanec.hr/superkukci-i-zmajcekima/

Projektni dan/tjedan

uređenje dvorišta sadnjom bilja i izradom klupice od paleta, oslikavanje platnenih vrećica i podjela vrećica lokalnoj zajednici u sklopu Dana obitelji
15.svibnja 2025.

Tijekom jutra djeca su sa svojim odgojiteljicama u vrne gredice sadili jagode, presađivala uzgojene presadnice graha i salate ali i drugo aromatično bilje.
Kroz popodnevni dio dana smo s roditeljima posadili ukrasno cvijeće u teglice, uredili dio cvjetnjaka, no zbog naglog pljuska nekoliko je sadnica ostalo neposađeno te je odlučeno kako će ih djeca zajedno sa svojim odgojiteljicama tijekom slijedećeg jutra posaditi. 
Dječaci su sa svojim očevima napravili i obojali klupicu od paleta te naučili da od raznih stvari poput paleta možemo načiniti nove funkcionalne predmete. Drugi dio roditelja oslikavao je platnene vrećice koje su si djeca mogla uzeti kući kako bi ih koristila umjesto plastičnih vrećica, a drugi dio su djelca podijelila našim sumještanima tijekom šetnje. 

image

Korak 7

Ekokodeks i himna

 

Čuvari prirode smo mi, 

pomogni nam i ti, 

savjet-dva nam daj,

prirodu s nama očuvaj!

 

PRIRODU ČUVAJ I TI

Kad šumom šećem ja,
Pronađem češer, kesten dva.
Pokraj potoka se vozim ja, 
dignem bocu, papirić dva.

Prirodu čuvaj i ti,
njeguj je i pripazi.

U Papirka plavog papir stavim, 
reciklažom ja se bavim.

Prirodu čuvaj i ti,
njeguj je i pripazi. 

Svjetlo u kući ugasi ti, 
vodu nakon pranja zatvori.
Jedno drvo zasadi,
Kukca nemoj zgaziti.

Prirodu čuvaj i ti,
Njeguj je i pripazi. 

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj