Ekoškole
Naziv projekta: Together in Environmental Solutions Learning Activities (TESLA)
Tema projekta: Obnovljivi izvori energije
Opis projekta:
Trogodišnji Erasmus+ KA2 projekt školskog partnerstva „Together in Environmental Solutions Learning Activities" (TESLA) kojem je Tehnička škola u Požegi bila koordinator trajao je od 2019. do 2022. godine.
U projektu su sudjelovale škole:
Projekt je kod učenika potaknuo svijest o održivom razvoju kroz korištenje obnovljivih izvora energije i savjesno korištenje energije. Također je istražena i upoznata energetska situacija u Europi, dan pregled energetskih resursa, njihova upotreba i ograničenja.
Nikola Tesla bio je veliki ekolog, vrlo zabrinut činjenicom da ljudi previše troše na resurse našeg planeta. Stoga, projekt je dijelom posvećen znanstveniku Nikoli Tesli, njegovom životu, radu i izumima. Bio je to još jedan način povezivanja sadržaja fizike, energetike, elektrotehnike i ekologije.
Kroz projekt je pokazana praktična veza između nekih teorijskih tema i stvarnosti, razvijale su se vještine poput timskog rada, prilagodljivosti, mentalne spretnosti, rješavanja problema. Implementirane su komunikacijske vještine počevši od osnovnog razumijevanja svih partnerskih jezika; promovirano obrazovanje usmjereno na učenike i temeljeno na svakodnevnom životu. Dijeljene su najbolje prakse, jačajući suradnju između srednjih škola i institucija važnih za energetiku i ekologiju te razmjenu dobre prakse na europskoj razini.
Aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja u projektu:
Mrežna stranica projekta: https://teslaerasmus.eu/
Rezultati projekta: https://teslaerasmus.eu/index.php/outcome
Naziv projekta: Water of our Rivers
Tema projekta: Biološka raznolikost i zaštita voda
Opis projekta:
U međunarodnom eTwinning projektu „Water of our Rivers“ četiri europske škole putem interneta su komunicirale, surađivale, dijelile sadržaje i učile jedna od drugih. Projekt je proveden 2016./2017. školske godine.
Škole partneri bile su: Střední průmyslová škola stavební - Prag (Češka), I.E.S. "F.P. Lumbier" - Lumbier (Španjolska) i LEGTA de Vendôme - Vendome-Cedex (Francuska). Svi smo iskazali nadu u nastavak suradnje kroz buduće međunarodne projekte.
Projekt je učenicima pružio mogućnost usporedbe uloge, utjecaja i značenja rijeka pojedinih država. Kroz opis i analizu života uz rijeku, učenici su proučavali i otkrivali kulturno povijesne podatke, potrošnju vode u svakodnevnom životu i industriji, korištenje vode u proizvodnji energije i poljoprivredi, turizam i rekreaciju, biološku raznolikost te zaštitu voda.
Kroz ovaj jednogodišnji projekt učenici su unaprijedili svoje digitalne, jezične i interkulturalne vještine. U sigurnom mrežnom okruženju putem eTwinning alata TwinSpace, međunarodni projekt potiče učenje i podučavanje te podržava međukulturnu i međunarodnu suradnju učenika i nastavnika.Tijekom projekta učenici su imali brojne aktivnosti i zadatke, među njima: predstavljanje škole i grada, analiza i ispitivanje kvalitete vode, digitalna izložba fotografija o rijekama, izrada i rješavanje kvizova.
Učenici su posjetili Službu za zdravstvenu ekologiju Zavoda za javno zdravstvo Požeško-slavonske županije, kako bi upoznali postupak ispitivanja kvalitete vode, centralni uređaj za pročišćavanje otpadnih voda - CUPOV "Požega" na lokaciji Vidovci kao i malu hidroelektranu na rijeci Orljavi u Pleternici.
Naziv projekta: Eko kreativne radionice
Tema projekta: Recikliranje otpadnih materijala
Opis projekta:
Na poticaj učenika Roberta Martinovića i njegove mentorice profesorice Marine Mirković, u Tehničkoj školi 18. svibnja 2018. godine održane su eko kreativne radionice. Robert je sudjelovao na Državnom natjecanju Opisujemo sustave u Rijeci s radom Gospodarenje otpadom. Kako bi smanjili količinu otpada, odnosno ponovno stavili u uporabu odbačene predmete, odlučili smo realizirati radionice s ciljem razvoja kulture življenja s prirodom te kreativnog pristupa recikliranju otpadnih materijala čime doprinosimo i očuvanju okoliša.
Učenike je oduševilo stvaranje brojnih kreacija od različitih materijala. Tako su izradili vesele mozaike od plastičnih čepova i kartona, kućicu od sladolednih štapića, nakit i privjeske od matičnih ploča računala. Od starih, neispravnih i nepotrebnih CD-ova i DVD-ova nastala je velika svjetlucava riba. Žarulje su oživjele u simpatičnim paucima i šarenim balonima. Tipke sa starih tipkovnica šalju mudre poruke, smjestile su se u velikoj mapi svijeta i odbrojavaju vrijeme na zlatnom satu od CD-a. U novonastaloj elegantnoj posudi od plastične boce posađena je nježna biljka, a kutijice načinjene od starih disketa čekaju svoje kaktuse.
Pri puta u Tehničkoj školi povezali smo više nastavnih predmeta (među njima računalstvo, matematika, radioničke vježbe, engleski jezik) i kroz radionice realizirali brigu o gospodarenju otpadom i zaštiti okoliša. Učenici različitih zanimanja imali su priliku za suradnju i zajednički rad.
Radionice su održane i idućih školskih godina.
Steći naviku štednje energije. Važnost obnovljivih izvora energije. Potaknuti svijest o održivom razvoju kroz korištenje obnovljivih izvora energije i savjesno korištenje energije.
Cilj projekta "Izvori budućnosti: Daroviti umovi u potrazi za čistom energijom" jest potaknuti duboko tehničko i znanstveno razumijevanje obnovljivih izvora energije među darovitim učenicima Tehničke škole Požega. Projekt nastoji stvoriti okruženje u kojem učenici ne samo da teoretski uče o obnovljivim tehnologijama poput energije vjetra, solarnih sustava i gorivih ćelija, nego se i aktivno uključuju u istraživačke aktivnosti i praktične eksperimente koristeći opremu iz projekta.
Osim stjecanja tehničkih vještina, cilj je razviti kritičko razmišljanje i inovativnost učenika kroz osmišljavanje vlastitih rješenja za lokalne energetske izazove. Kroz timski rad, učenici će učiti kako integrirati teorijska znanja s praktičnim iskustvima, razvijajući projekte koji pridonose ekološkoj osviještenosti i održivosti zajednice. Također, projektom se nastoji stvoriti trajnu poveznicu između škole i industrije kroz posjete centrima za obnovljive izvore energije, čime se učenike uvodi u svijet stvarne primjene tehnologija koje će oblikovati budućnost.
U projekt će biti uključeni daroviti učenici Tehničke škole Požega, prepoznati po svom interesu i izvanrednim rezultatima u području tehničkih i prirodoslovnih znanosti. Njihova znatiželja, sposobnost rješavanja problema i sklonost inovacijama čine ih idealnim kandidatima za sudjelovanje u istraživanju održive energije. Nastavnici tehničkih predmeta s iskustvom u radu s darovitim učenicima vodit će radionice, mentorirati projekte i koordinirati stručno putovanje, pružajući učenicima podršku i smjernice tijekom cijelog trajanja projekta.
Projekt će se provoditi tijekom školske godine 2024./2025.
Projekt "Izvori budućnosti: Daroviti umovi u potrazi za čistom energijom" donijet će niz konkretnih i dugoročnih rezultata koji će značajno unaprijediti tehničke, inovativne i ekološke vještine darovitih učenika. Učenici će usvojiti duboko razumijevanje obnovljivih izvora energije kao što su solarna, vjetroenergija, hidroenergija i gorive ćelije, ali i razviti sposobnost kritičke analize složenih energetskih sustava. Kroz praktične eksperimente s opremom učenici će ne samo učiti o tehničkim aspektima energetike, nego će također razviti vještine preciznog mjerenja, analize podataka i interpretacije rezultata.
Jedan od ključnih rezultata bit će stvaranje inovativnih rješenja koja odgovaraju lokalnim energetskim potrebama. Učenici će, kroz timski rad, osmisliti i razviti prototipove malih održivih energetskih sustava, poput mini solarnih farmi ili malih vjetroturbina, koje bi potencijalno mogle biti primijenjene u njihovoj školskoj zajednici ili šire.
Praćenje napretka provodit će se kontinuirano tijekom cijele školske godine kroz redovitu evaluaciju rada učenika, njihove uspješnosti na eksperimentalnim zadacima te sudjelovanja u radionicama. Povratne informacije dobivat će od mentora, a napredak će biti praćen putem zapisnika s radionica i izvještaja o izvedenim eksperimentima. Na kraju projekta, učenici će prezentirati svoje završne projekte pred mentorima, nastavnicima i lokalnom zajednicom, a uspješnost projekta vrednovat će se kroz kvalitetu i inovativnost tih radova.
Prikupljati će se kvantitativni i kvalitativni podatci tijekom projekta, uključujući stope sudjelovanja učenika kao i povratne informacije sudionika.
Analizirati ćemo utjecaj projekta na učenike, školu i zajednicu, uzimajući u obzir čimbenike kao što su povećana ekološka svijest, poboljšane vještine i doprinosi naporima za održivost. Prepoznati ćemo postignuća učenika i projektnog tima putem predstavljanja ili javnih događaja, jačajući vrijednost njihova doprinosa i potičući stalni angažman.
1. Naša škola je dio eko tima jer puno dobrih učenika ima.
2. Zajedno sakupljamo smeće pa ispred škole sadimo cvijeće.
3. Sav smo papir reciklirali do sada, posadili smo i drveće pa imamo hlada.
4. Od starih stvari radimo nove da nam pokraj škole pjevaju sove.
5. Papir je plavo, zeleno je staklo, u našoj školi reciklira svatko.
6. Tu se puno dobrih djela radi da nam okoliš nitko ne zagadi.
7. Naša škola energiju štedi zato i ti brigu povedi!
8. Svatko već u školi zna da su sunce, vjetar i kiša prijatelji tla.
Slogan:
Reciklirajte smeće, planet se sam spasiti neće!
Školsko dvorište naš je zeleni svijet
pa zato pazimo i na najmanji cvijet.
Recikliramo otpad svakoga dana
dio je našeg zelenog plana.
Solarni paneli energiju nam spremaju
jer na okoliš loš utjecaj nemaju.
Ponovno koristimo stvari stare
ako ih ne bacamo, zemlju nam ne kvare.
Čuvajmo okoliš, reciklirajmo smeće
naš planet se sam spasiti neće!
ECO SCHOOL ANTHEM
Instead of watching our sea level rise,
let's help our planet and be wise.
Every small action, every little choice
can have a huge impact, so let's raise our voice!
Always recycle, let our actions speak,
a cleaner tomorrow for the Earth we seek.
Paper, plastic, glass and metal too
let's recycle them all, it's the right thing to do.
Pick up the plastic, don't let it go to waste
because together we can make the world a better place!