loading

Ekoškole

Dječji vrtić Maslačak, Zaprešić

Korisnički podaci

Dječji vrtić Maslačak, Zaprešić
Ulica hrvatske mladeži 4, 10290 Zaprešić
01/3310-484
ravnatelj@maslacak-zapresic.hr
2024
Stjecanje statusa
  • Naziv projekta: Otpad nije smeće

    Tema projekta: Recikliranje

    Opis projekta:

    Cilj ovog projekta je razvoj svijesti kod djece, ali i kod nas samih, o tematici odlaganja otpada i smeća kao i stvaranje navike razvrstavanja, sakupljanja i iskorištavanja otpada kako u vrtiću tako i u kućanstvu.

    KOMPETENCIJE KOJE SU RAZVIJANE KROZ PROJEKT:

    • Odgovorno ponašanje u vezi s otpadom
    • Pronalazak drugačijih i novih rješenja (kreativnost i inovativnost)
    • Stjecanje znanja o važnosti zaštite okoliša te suživota žive i nežive prirode
    • Razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina (dogovaranje, tolerancija, slušanje drugih, izražavanje mišljenja)
    • Primjena usvojenog znanja u svakodnevnom životu – odvajanje otpada, razvrstavanje istog kao i primjena reciklaže  

    Kroz ovaj projekt djeca su učila i stjecala nova znanja o odgovornom ponašanju u odnosu s otpadom i prirodom, teoriju su mogli vrlo praktično primijeniti i usvojiti ne samo za boravak u vrtiću već i za odnos s otpadom u kućanstvu.

    Smišljali smo  svoju eko sliko-priču “KAD BOCE PROGOVORE”

    • Luka .:Jedna je teta bila koja je pila flašu onda ju je strgala i bacila na pod i onda je neki dečko hitil tu vodu u smeće i onda su smetlari odnesli i onda su stavili rupice i pokazali kaj je bilo sve u smeću
    • Nino: Cura je vidjela smeće i onda je vidjela kontejner za plastične boce i još je vidjela hrpu toga kaj ima unutra i nije mogla bacit još dva smeća u kontejner i onda je vidjela slobodan kontejner za plastiku, onda je ona bacila napokon je mogla.
    • Saša: Eva je vidjela kontejner za plastiku bacila u njega flašicu vode.
    • Jurica: Ova cura je popila vodu i onda ju je zgnječila flašu pa ju je bacila na pod,onda su drugi ljudi to bacili u smeće i ona je zapamtila da treba bacit u smeće.
    • Vito: Boce se ne smiju gurat i bacat pokraj mora nego u smeće u kontejner di idu boce.
    • Jakov: Išla je šetat jedna cura i onda je našla bocu na klupi i onda ju je popila. Onda ju je stisnula i bacila u koš za smeće. Nakon toga je išla čistit smeće u rijeci i bacit u koš.
    • Enzo: Eva je vidjela bocu i onda ju je pila i kad je vidjela da je popila,onda ju je jako stisnula i bacila u smeće za plastiku i onda je vidjela sve boce koje su bile u smeću za plastiku i vidjela je otpad.onda je ona sve to počistila i otpad bacila u smeće

    image

  • Naziv projekta: Bio vrt

    Tema projekta: Zdrava prehrana

    Opis projekta:

    S projektom bio vrta upoznati su bili zaposlenici, roditelji i djeca koja su svakodnevnom brigom doprinijela rezultatima. Sam projekt na mnogo načina unapređuje cjelokupan razvoj svakog djeteta.

    • Motorički razvoj potaknule su aktivnosti poput zalijevanja i kopanja/skupljanja trave dok je  samu motoriku potaknulo branje sitnih plodova kao i sijanje.
    • Spoznajni razvoj- razvio se na puno načina; zašto i kako nešto raste, poticaj za pitanja o vodi, suncu i zemlji, učenje o godišnjim dobima, što su sadnice i slično.
    • Socio-emocionalni razvoj –zajednički rad na projektu, stvaranje pozitivne slike o sebi i rast samopouzdanja usvajanjem novih vještina.
    • Boravak na zraku i kretanje u prirodi pridonosi zdravlju
    • Razvoj svijesti o zdravim namirnicama i prehrani- djeca uče postupak od sjemena do stola, jedu plodove koje su sami uzgojili.

    Kroz ovaj projekt djeca uče o svom suživotu s drugim organizmima, o prirodi, o zajedništvu, ali i zdravlju.

    image

  • Naziv projekta: Voda

    Tema projekta: Što znamo o vodi ?

    Opis projekta:

    Cijeli projekt počeli smo samim razgovorom o vodi, gdje smo već na sam spomen vode uvidjeli dječje spoznaje, a onda razgovor nastavili i preusmjerili na njena svojstva, značaj i upotrebu.

    Projekt smo nadopunili i ostalim sadržajima poput recitacija, zagonetki i raznim videozapisima te pričam.

    Slušajući audio zapise raznih zvukova vode, djeca su natjecateljski pogađala što je koji zvuk: tuš, kiša, valovi, potok i slično… stanjima u kojima

    Cilj projekta je dječje usvajanje starih i novih informacija o vodi, njenoj važnosti, oblicima, upotrebi, sve to uz provođenje aktivnosti poput pokusa, raznih istraživanja te izradi materijala.

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • 1.Gordana Anna Hübl, ravnateljica
  • 2.Snježana Matešić, odgojitelj
  • 3.Đurđica Vugec, odgojitelj
  • 4.Nikolina Mlikotić, zdravstvena voditeljica
  • 5.Irena Vresk,defektologinja rehabilitatorica
  • 6.Alen Hrgetić, domar
  • 7.Suzana Bregeš, odgojitelj
  • 8.Iris Strmota, referent za financijsko računovodstvene poslove
  • 9.Sanja Prosinečki, kuharica
  • 10.Matea Klinčić, roditelj
  • 11.Ana Matijević, uprava Grada Zaprešića
  • 12.Sanja Fereža, Zaprešić d.o.o
  • 13.Suzana Bregeš, spremačica
  • 14.Kristijan Grgas ,Udruga eko vrtlari Zaprešičkog kraja
image

Korak 3

Plan djelovanja

Štednja energije,biološka raznolikost i vanjski okoliš

razviti svijest o važnosti očuvanja prirode kroz praktične aktivnosti vezane uz temu, poticati pozitivne navike u odgovornom ponašanju prema prirodi, naučiti važnost raznolikosti biljnog i životinjskog svijeta. 

Usmjeren je na dijete koje stječe znanja o biološkoj raznolikosti i osjeća prirodu svim osjetilima:

  • razvoj spoznaje i usvajanje svijesti i navika o brizi i zaštiti prirode.
  • Poticanje racionalnog korištenja papirnatog higijenskog papira 
  • Upoznati djecu s izmjenama sadnica u našem vrtu kroz godišnja doba ,razvijati kod djece svijest o prirodi i ekologiji
  • Naučiti važnost biološke raznolikosti i poticati traženje i primjećivanje kukaca
  • Razvijanje ekološke svijesti i odgovorno ponašanje prema okolišu
  • Učenje o važnosti raznolikosti u prirodi, kako različite biljke privlače različite kukce, a time podržavaju cjelokupni ekosustav.
  •  Učenje o važnosti zelenih površina u gradu, kako biljke na krovovima mogu pomoći očuvanju prirode i čišćenju zraka
  • Prepoznati važnost biljaka za ljude i uočiti međuovisnost prirode i okoline, utjecati na populacije da očuvaju okoliš, smanjiti smeće, kompostirati.
  • Važnost brige o životinjama na našem području
  • Uključivanje roditelja u odgojno obrazovni rad, osvješćivanje da se otpad može iskoristiti na razne načine, održivost.
  • Poticanje sudjelovanja u akciji sakupljanju plastičnih čepova u humanitarne svrhe (Udruga oboljelih od leukemije i limfoma)
  • Poticanje sakupljanja bio-otpada vrtićkih obroka 
  • Prepoznati važnost energije u svakodnevnom životu.

Djeca i odgojitelji, roditelji i radnici vrtića spremačice, kuharice, pomoćne kuharice, domari.

Svakodnevno, tijekom pedagoške godine 2024/2025. Prati se i ocjenjuje jesu li ostvareni ciljevi, bilježi se svaki uspješan postupak i predlažu postupci za neriješene probleme. Izrađuje se foto dokumentacija i video zapisi.

Korak 4

Izvješće o provedenim aktivnostima Ekoškole

Izrada maketa kućica sa „zelenim krovovima“ koristeći reciklirane materijale sve uz inspiraciju Hundertwasserovih građevina sa zelenim krovovima

Potaknuti dječju kreativnost i ekološku osviještenost kroz izradu maketa kućica sa zelenim krovovima, koristeći reciklirane materijale i prirodne elemente, inspirirani arhitekturom Friedensreicha Hundertwassera koja promiče suživot čovjeka i prirode.

 Učenje o važnosti zelenih površina u gradu, kako biljke na krovovima mogu pomoći očuvanju prirode i čišćenju zraka

Skupina "Die Sterne" i odgojiteljice Snježana Matešić i Andreja Kosantek 

Vrijeme realizacije je tijekom ožuljka.

Vrtlarenje

Cilj je spontano potaknuti djecu na osvještavanje svijeta oko sebe, zapažanja promjena u biljnom i životinjskom svijetu, upoznavanjem s radnjama ljudi te potaknuti svijest o važnosti brige i očuvanja prirode.

Omogućiti djeci aktivno sudjelovanje u vrtlarenju kroz pripremu tla, sadnju biljaka i svakodnevnu brigu o njima, promatranje razvoja biljaka i kukaca u vrtu (npr. gusjenica, leptira), te bilježenje opažanja kroz crteže, fotografije ili dječje izjave, čime se potiče istraživački duh, odgovornost i ljubav prema prirodi.

Skupina "Srčeka" - odgojitelji Helene Škovrlj i Martina Kretić

Tokom cijele godine 

Sadimo kadifice, lobulariju, nevene, tamjan i puzavce

Razvijati kod djece osjećaj odgovornosti i brige za živa bića kroz aktivno sudjelovanje u sadnji i njegovanju biljaka (kadifica, lobularije, nevena, tamjana i puzavaca), te poticati znatiželju i promatranje biljnog svijeta.

Upoznati djecu s različitim vrstama biljaka kroz promatranje, mirisanje i dodirivanje; potaknuti ih na zajedničku sadnju cvijeća u vrtićkom vrtu ili teglama, redovito zalijevanje i bilježenje promjena u rastu, čime se razvija svijest o važnosti očuvanja prirode i ljepote okoliša

Skupina "Kruškice" odgojiteljice Suzana Bregeš i Viktorija Barišić

Tokom cijele godine

Posjetili smo OPG farmu krava

Poticati kod djece razumijevanje života domaćih životinja i uloge ljudi u brizi o njima, razvijajući pritom empatiju, poštovanje prema životinjama i svijest o porijeklu hrane.

Omogućiti djeci izravno iskustvo upoznavanja s kravama i svakodnevnim poslovima na farmi kroz promatranje, razgovor s domaćinima i aktivno sudjelovanje (hranjenje, promatranje mužnje), čime se produbljuje znanje o selu, životinjama i važnosti rada ljudi na OPG-u.

Skupina "Kruškice" i odgojitelji Suzana Bregeš i Viktorija Barišić te roditelji koji su ujedno i vlasnici OPG-a

Tijekom travnja 

Drvo od novinskog papira – recikliranjem do umjetnosti

Razvijati dječju kreativnost i ekološku osviještenost kroz likovno izražavanje uporabom recikliranih materijala, te poticati razumijevanje važnosti očuvanja prirode

Djeca će izrezivati dijelove iz starih novina i ljepljenjem oblikovati likovno djelo u obliku drveta, čime se potiče fina motorika, osjećaj za kompoziciju i razmišljanje o ponovnoj upotrebi otpadnog materijala u svrhu stvaranja nečeg novog i lijepog

Skupina "Kruškice" - odgojiteljice Suzana Bregeš i Viktorija Barišić

Tijekom ožuljka .

Igra u Nikolinoj šumi – dječje stvaralaštvo u svijetu prirode

Poticati dječju maštu, suradnju i povezanost s prirodom kroz samostalno stvaranje prostora za igru korištenjem prirodnih materijala.

Djeca će zajednički osmisliti i izraditi elemente šume koristeći prirodne materijale (grane, češere, kamenčiće, lišće i sl.), kreirajući vlastiti svijet igre – "Nikolina šuma", čime se razvija timski rad, prostorna svijest, kreativnost i osjećaj odgovornosti prema prirodnom okruženju.

Skupina  "Ptičice"  - odgojitelji Gordana Puter i Vesna Šalković 

Tijekom prosinca 

Sadimo lukovice u jesen – priprema za proljetno buđenje

Upoznati djecu s prirodnim ciklusima kroz iskustveno učenje o jesenskoj sadnji lukovica, potičući znatiželju, strpljenje i osjećaj odgovornosti za biljni svijet.

Djeca će promatrati različite vrste lukovica, sudjelovati u pripremi tla i sadnji, te pratiti promjene kroz godišnja doba, čime se razvija razumijevanje odnosa čovjeka i prirode te osjećaj iščekivanja i brige za živa bića.

Skupina  "Ptičice"   -  odgojiteljice Gordana Puter i Vesna Šalković 

Tijekom listopada 

Igračke napravljene od prirodnog i neobrađenog materijala

Razvijati ekološku svijest kod djece kroz igru i stvaranje igračaka od prirodnih i recikliranih materijala, potičući maštu, kreativnost i odgovorno ponašanje prema okolišu.

  • Poticati djecu na korištenje prirodnih i recikliranih materijala (kamenčića, grančica, češera, drvenih kolutića, kartona, plutenih čepova i sl.) za izradu igračaka.
  • Razvijati finu motoriku i suradničko ponašanje kroz zajedničko stvaranje igara i igračaka.
  • Osnaživati svijest o važnosti očuvanja prirode i ponovne uporabe materijala.
  • Poticati maštovitu i simboličku igru s igračkama koje su djeca sama izradila.

Skupina "Ptičica"- odgojiteljice Gordana Putar i Vesna Šalkovič 

tijekom studenog i prosinca 

Dan Šuma

Razvijati svijest o važnosti šuma za život ljudi, biljaka i životinja te poticati ljubav i brigu prema prirodi kroz različite istraživačke i kreativne aktivnosti.

  • Upoznati djecu s osnovnim obilježjima šume i njezinim stanovnicima.
  • Poticati promatranje, istraživanje i doživljavanje šume svim osjetilima.
  • Razvijati ekološku svijest kroz razgovor o očuvanju šuma i pravilnom ponašanju u prirodi.
  • Poticati kreativno izražavanje kroz likovne, glazbene i tjelesne aktivnosti s motivima šume.
  • Razvijati bogatstvo rječnika i izražavanja kroz priče, pjesme i stihove o šumi.

Skupina "Ptičice" -odgojitelji Gordana Puter i Vesna Šalković 

Tijekom ožuljka 

Naša prva senzorička gredica – vizualna čarolija boja

Poticati razvoj vizualne percepcije i svijesti o biljkama kroz stvaranje senzoričke gredice te usvajati osnovna znanja o biljkama i brizi za njih.

  • Upoznavati djecu s raznolikim bojama u prirodi kroz promatranje biljaka i cvijeća. Razvijati vizualnu diskriminaciju grupiranjem boja i bilja prema nijansama.
  • Razvijati odgovornost kroz svakodnevnu brigu za biljke (zalijevanje, promatranje rasta).
  • Poticati suradnički rad i osjećaj zajedništva u stvaranju i održavanju gredice.
  • Razvijati ekološku svijest i povezanost s prirodom kroz neposredno iskustvo.

Skupina "Bubamare" i odgojiteljice Karolina Marković i Melania Filipović

Tijekom cijele godine 

Sadimo bosiljak i neven

Poticati djecu na aktivno sudjelovanje u sadnji biljaka te razvijati odgovornost i interes za prirodu kroz promatranje rasta i razvoja biljaka.

  • Upoznati djecu s izgledom i osnovnim karakteristikama bosiljka i nevena.
  • Poticati razvoj fine motorike kroz aktivnosti sijanja i zalijevanja.
  • Razvijati osjećaj odgovornosti kroz brigu o biljkama. 
  • Promicati strpljenje i upornost kroz svakodnevno promatranje promjena u rastu biljaka.
  • Poticati razvoj ekološke svijesti i razumijevanje važnosti biljnog svijeta za čovjeka i okoliš

Skupina "Bubamare" i odgojiteljice Karolina Marković i Melania Filipović 

Tijekom veljače 

Igra detektivi energije- djeca nakon objašnjenja dobivaju zadatak pratiti i naći gdje se sve to u vrtiću koristi energija (svjetla, uređaji) -priča o Suncu kao izvoru energije- čitanje priča i slikovnica o tome kako Sunce daje energiju i zašto je važno
  • Upoznati djecu s osnovnim pojmovima vezanim uz energiju (svjetlo, toplina, električna energija, kretanje).
  •  Potaknuti djecu na istraživanje i prepoznavanje izvora energije u svakodnevnom okruženju (npr. svjetlo u sobi, baterije u igračkama, sunčeva svjetlost, vjetar).
  • Razvijati sposobnost opažanja i logičkog zaključivanja kroz igru u kojoj djeca „otkrivaju“ gdje se energija koristi ili gubi. 
  • Razvijati ekološku svijest kroz razgovor o štednji energije i odgovornom ponašanju.   
  • Poticati timski rad i komunikaciju kroz zajedničko istraživanje i rješavanje zadataka u igri.

Prepoznati važnost energije u svakodnevnom životu.

Skupina "Točkice" i odgojitelji Gorrdana Maleković i Jasna Sarušić  

Tijekom cijele godine 

Gradimo gnijezdo za kokoši

Poticati dječju kreativnost, spoznaju o životinjama na selu te razvoj motoričkih vještina kroz izradu gnijezda za kokoši.

  • Upoznati djecu s ulogom i potrebama kokoši u prirodnom/seljačkom okruženju.
  • Poticati razvoj fine i grube motorike kroz manipulaciju prirodnim i recikliranim materijalima (slama, papir, grančice, karton).
  • Razvijati maštu i simboličku igru kroz izradu i smještaj gnijezda.
  • Poticati suradnički rad i zajedničko planiranje aktivnosti. 
  • Razvijati odgovornost i brigu za životinje kroz simboličku igru

Skupina "Točkice" i odgojitelji Gordana Maleković i Jasna Sarušić 

Tijekom travnja 

Izrada hotela za kukce

Razvijati ekološku svijest, poticati brigu za živa bića i razumijevanje važnosti kukaca u prirodi kroz izradu skloništa za njih.

  • Upoznati djecu s različitim vrstama korisnih kukaca (pčele, bubamare, solitarne pčele, uholaže i sl.) i njihovom ulogom u prirodi.
  • Poticati razvoj fine motorike i kreativnosti kroz prikupljanje i slaganje prirodnih materijala (grane, šišarke, trska, kora, slama). 
  • Razvijati osjećaj odgovornosti i brige za okoliš i živa bića. 
  • Poticati timski rad i suradnju među djecom u zajedničkom projektu. 
  • Promicati važnost očuvanja biološke raznolikosti i stvaranja sigurnih mjesta za kukce u dvorištu vrtića ili prirodi.

Skupina "Točkice" i odgojitelji Jasna Šarušić i Gordana Maleković 

Tijekom godine 

Sadimo proljetnice

Poticati dječji interes za prirodu i promjene u godišnjim dobima kroz praktičnu aktivnost sadnje proljetnog cvijeća.

  • Upoznati djecu s različitim vrstama proljetnica (visibabe, tulipani, zumbuli, narcise i dr.).
  • Razvijati motoričke vještine kroz aktivnosti sadnje i zalijevanja.
  • Poticati osjećaj odgovornosti i brige o biljkama kroz redovito praćenje rasta i njege posađenih cvjetova.
  • Razvijati ekološku svijest i povezanost s prirodom. 
  • Potaknuti promatranje, opisivanje i razgovor o promjenama u prirodi tijekom proljeća.

Skupina "Točkice" odgojitelji Jasna Sarušić i Gordana Malekovič 

Tijekom proljeća 

Sortiranje otpada i razvrstavanje u spremnike

Razvijati kod djece ekološku svijest i navike pravilnog odvajanja otpada kroz igru i praktične aktivnost.

  • Upoznati djecu s vrstama otpada (papir, plastika, staklo, biootpad) i odgovarajućim spremnicima za odlaganje.
  • Poticati razvoj sposobnosti opažanja, logičkog mišljenja i klasifikacije kroz sortiranje otpada.
  • Razvijati motoriku i koordinaciju kroz praktično razvrstavanje materijala u označene spremnike.
  • Usvajati navike odgovornog ponašanja prema okolišu. 
  • Poticati timski rad i međusobnu suradnju kroz zajedničke aktivnosti.

Skupina "Pčelice" i odgojitelji Anamarija Vinković i Ljiljana Mišković 

Tijekom cijele godine 

Recikliranje ambalaže od jaja – Valentinovo čestitka

Razvijati ekološku svijest kroz kreativno recikliranje materijala i izrađivanje čestitki za Valentinovo, potičući djecu na umjetničko izražavanje i odgovorno ponašanje prema okolišu.

  • Upoznati djecu s načinima recikliranja i ponovne uporabe materijala (ambalaža od jaja) za stvaranje novih korisnih predmeta.
  • Poticati maštovitost i kreativnost kroz izradu čestitki koristeći reciklirane materijale.
  • Razvijati fine motoričke vještine kroz rezanje, lijepljenje i bojenje. 
  • Razvijati empatiju i izražavanje osjećaja kroz izradu čestitki za voljene osobe na Valentinovo.
  • Poticati timsku suradnju i dijeljenje ideja kroz zajednički rad

Skupina "Zmajiči" i odgojitelji Sanja Ratkajec i Iris Krnić

Tijekom veljače 

Zalijevamo limun i pratimo kako raste i što se događa

Razvijati dječju svijest o biljkama i prirodnim procesima rasta kroz promatranje, brigu i dokumentiranje razvoja biljke limuna,

  • Potaknuti djecu na redovito zalijevanje limuna i razvoj osjećaja odgovornosti za živo biće.
  • Učiti djecu promatrati promjene na biljci i izražavati ih kroz govor, crtež i fotografije.
  • Razvijati strpljenje i ustrajnost kroz dugotrajan proces praćenja rasta. 
  • Povezati rast biljke s osnovnim prirodnim uvjetima (sunce, voda, zrak, zemlja). Potaknuti interes za znanstveno razmišljanje – postavljanje pitanja, donošenje zaključaka

Skupina "Jagodice" i odgojitelji Marija P:Tintor i Lucija Grizelj 

Tijekom cijele godine 

Dani šuma-kaširamo drveče

Razvijati ekološku svijest kod djece i poticati pozitivan odnos prema prirodi kroz likovno izražavanje i praktičan rad.

  • Upoznati djecu s pojmom šume i njezinim značajem za prirodu i čovjeka.
  • Razvijati finu motoriku kroz tehniku kaširanja.
  • Potaknuti djecu na timski rad i suradnju u stvaranju zajedničkog prostora “naše šume”.
  • Razvijati ekološku osjetljivost kroz upotrebu recikliranog materijala. 
  • Poticati kreativnost i maštovitost kroz slobodno oblikovanje stabala.

Skupina "Zmajići" i odgojitelji Sanja Ratkajec i Iris Krnić 

tijekom ožuljka 

Oblikovanje i kaširanje roda od otpadnog materijala

Razvijati dječju kreativnost i ekološku svijest korištenjem otpadnog materijala za likovno izražavanje na temu proljeća i dolaska roda.

  • Upoznati djecu s izgledom, načinom života i staništem rode.
  •  Potaknuti djecu na recikliranje i upotrebu otpadnog materijala u kreativne svrhe.
  • Razvijati likovno izražavanje kroz tehniku oblikovanja i kaširanja.
  • Potaknuti razvoj fine motorike i koordinacije ruka–oko. 
  • Razvijati strpljenje, preciznost i ustrajnost kroz višednevni rad na radu.
  • Poticati maštovitost i slobodno izražavanje djece pri oblikovanju roda

Skupina "Zmajiči" i odgojitelji Sanja Ratkajec i Iris Krnić

Tijekom ožuljka i travnja 

Oslikavanje starog namještaja i uređenje hodnika u vrtiću

Potaknuti djecu na zajedničko estetsko oblikovanje prostora vrtića kroz oslikavanje starog namještaja i uređenje hodnika, razvijajući osjećaj pripadnosti, zajedništva i brige za okoliš.

  • Uključiti djecu u proces uređenja prostora kako bi razvijala osjećaj ponosa i odgovornosti za zajednički prostor.
  • Potaknuti kreativno izražavanje kroz oslikavanje namještaja različitim tehnikama i motivima.
  • Razvijati suradnički duh i timski rad kroz zajedničku realizaciju projekta.
  • Učiti djecu o važnosti obnove i ponovne upotrebe (reciklaže) predmeta.
  • Poticati vizualnu percepciju i osjećaj za boje, oblike i sklad u prostoru.

Skupina "Zmajiči" i odgojitelji Sanja Ratkajec i Iris Krnić

tijekom cijele godine 

Čistimo gredice i pripremamo ih za sađenje

Razvijati kod djece odgovornost prema prirodi i osnovna znanja o uzgoju biljaka kroz praktičan rad na vrtnim gredicama.

  • Uključiti djecu u čišćenje gredica od starog bilja, suhog lišća i otpada.
  • Upoznati djecu s osnovnim alatima za vrt i njihovom pravilnom upotrebom.
  • Pripremiti zemlju za sadnju – rahljenje, dodavanje
  • Razvijati motoriku, koordinaciju i fizičku izdržljivost kroz aktivnosti na otvorenom.
  • Potaknuti inteares za biljke i prirodne procese rasta.
  • Razvijati osjećaj zajedništva i suradnju u skup

Skupina "Cvjetići" i odgojitelji Đurđica Vugec i Marijana Nikolić 

Tijekom ožuljka 

Sadimo vrt

Razvijati kod djece interes za biljke i prirodu kroz praktično iskustvo sijanja u vrtnim gredicama te poticati odgovornost i brigu za živo biće.

  • Upoznati djecu s procesom sijanja – što je sjeme, kako se sije i što mu je potrebno za rast.
  • Potaknuti razvoj fine motorike kroz rukovanje sjemenkama i alatom.
  • Učiti djecu o uvjetima potrebnima za rast biljaka (sunce, voda, zemlja, zrak).
  • Razvijati osjećaj odgovornosti kroz redovito zalijevanje i brigu o biljkama. 
  • Poticati promatranje i vođenje bilješki ili crteža o promjenama u vrtu.
  • Jačati suradnju i timski duh kroz zajednički rad na vrtnim gredicama.

Skupina "Cvjetići" i odgojitelji Đurđica Vugec i Marijana Nikolić 

Tijekom cijele godine 

Od žira do stabla – promatramo prirodu i rast biljaka

Razvijati dječju znatiželju, opažanje i razumijevanje prirodnih procesa kroz izravno iskustvo sadnje i promatranja rasta biljke iz žira.

  • Upoznati djecu s izgledom i dijelovima žira.
  • Potaknuti djecu na samostalno sudjelovanje u procesu sadnje.
  • Razvijati strpljenje i odgovornost kroz redovito zalijevanje i promatranje.
  • Voditi bilješke ili crteže o promjenama koje djeca uočavaju tijekom rasta. 
  • Potaknuti raspravu o tome što biljkama treba za rast (voda, sunce, zemlja, vrijeme).
  • Razvijati svijest o važnosti očuvanja prirode i drveća za život ljudi i životinja

Skupina "Cvjetići" i odgojitelji Đurđica Vugec i Marijana Nikolić 

Tijekom cijele godine 

Istraživanje jesenskih plodova i plodnina-orasi

Potaknuti djecu na istraživanje i prepoznavanje jesenskih plodova s posebnim naglaskom na orahe te razvijati osjetilnu percepciju i spoznaju o prirodnim promjenama u jesen.

  • Upoznati djecu s izgledom, teksturom i mirisom oraha (u ljusci i bez ljuske).
  • Potaknuti djecu na uspoređivanje oraha s drugim jesenskim plodovima i plodinama.
  • Razvijati finu motoriku kroz aktivnosti otvaranja oraha i rukovanja plodovima.
  • Istražiti gdje i kako rastu orasi te koje životinje ih jedu. 
  • Poticati jezično izražavanje

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač 

Tijekom jeseni 

Otiskivanje jesenskog lišća

Razvijati dječju kreativnost i osjećaj za estetiku kroz likovno izražavanje, te poticati promatranje i prepoznavanje promjena u prirodi tijekom jeseni.

  • Upoznati djecu s raznolikošću oblika, boja i tekstura jesenskog lišća. 
  • Potaknuti djecu na promatranje i uspoređivanje različitih vrsta lišća.
  • Razvijati finu motoriku kroz tehniku otiskivanja.
  • Poticati djecu na eksperimentiranje s bojama i stvaranje vlastitih kompozicija. 
  • Jačati ekološku svijest kroz povezivanje aktivnosti s prirodnim materijalima

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač 

Tijekom jeseni 

Izrada medvjeđeg brloga od mahovine

Razvijati spoznaju o životinjama i njihovim načinima preživljavanja u prirodi, potičući dječju maštu, suradnju i kreativnost kroz stvaranje medvjeđeg brloga koristeći prirodne materijale.

  • Upoznati djecu s pojmom zimskog sna i načinom kako se medvjedi pripremaju za zimu.   
  • Potaknuti djecu na istraživanje i prikupljanje prirodnih materijala (mahovina, grančice, lišće).   
  • Razvijati sposobnost planiranja i timskog rada pri izradi brloga. 
  • Vježbati finu motoriku i prostornu percepciju prilikom oblikovanja brloga. 
  • Poticati ekološku svijest i odgovoran odnos prema prirodi.

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač 

Tijekom jeseni 

Izrada uskrsnog vijenca od prirodnih materijala

Razvijati dječju kreativnost i estetski osjećaj kroz korištenje prirodnih materijala te poticati ekološku svijest i poštovanje prema prirodi.

Omogućiti djeci izradu uskrsnog vijenca koristeći mahovinu, grančice i druge prirodne materijale, poticati suradnički rad, razvijati finu motoriku i povezati djecu s običajima i simbolikom Uskrsa.

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač 

Tijekom travnja 

Sadnja pšenice i zalijevanje, briga o njoj

Razvijati kod djece odgovornost, strpljenje i svijest o važnosti brige za biljke kroz praktičnu aktivnost sadnje i njege pšenice.

Omogućiti djeci iskustveno učenje kroz sadnju pšenice, redovito zalijevanje i praćenje njezina rasta, poticati promatranje promjena u prirodi te razvijati osjećaj brige i ustrajnost.

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač 

Tijekom prosinca 

Agrumi – istraživanje i sadnja koštica

Razvijati dječju znatiželju i spoznaju o biljkama kroz istraživanje agruma, promatranje njihovih dijelova te poticanje brige za prirodu kroz sadnju koštica.

  • Upoznati djecu s različitim vrstama agruma (limun, naranča, mandarina, grejp).
  • Potaknuti djecu na promatranje, istraživanje i uspoređivanje oblika, boja, mirisa i okusa agruma. 
  • Istražiti unutrašnjost plodova – broj režnjeva, prisutnost koštica, sokovitost.
  • Razvijati finu motoriku guljenjem, cijeđenjem i vađenjem koštica.
  • Upoznati djecu s osnovnim uvjetima za rast biljke (zemlja, voda, svjetlo).
  • Poticati djecu na odgovorno ponašanje kroz brigu o posađenim košticama. 
  • Vođenjem bilješki ili crteža pratiti rast i promjene biljke kroz vrijeme.

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač

Tijekom cijele godine 

Izrađivanje igračaka od prirodnih materijala

Razvijati dječju kreativnost, maštovitost i ekološku svijest kroz izradu igračaka od prirodnih i recikliranih materijala.

  • Upoznati djecu s različitim prirodnim materijalima (drvo, kora, češeri, žirevi, kamenčići, suho lišće, školjke, vuna, pamuk). 
  • Potaknuti djecu na istraživanje i sakupljanje materijala u prirodi i vrtićkom okruženju. 
  • Poticati razvoj fine motorike kroz rukovanje različitim materijalima (rezanje, lijepljenje, spajanje, oblikovanje). 
  • Razvijati suradnju i timski rad kroz zajedničku izradu igračaka.
  • Razvijati sposobnost planiranja i realizacije ideje (od skice do gotovog proizvoda). Jačati svijest o očuvanju okoliša i ponovnoj upotrebi prirodnih i otpadnih materijala. Poticati komunikaciju i opisivanje procesa izrade te poticanje dječjeg izražavanja.

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač

Tijekom listopada i studenog..

Izrada turšije – samostalno rezanje i priprema povrća

Razvijati dječju samostalnost, odgovornost i praktične vještine kroz iskustveno učenje u pripremi zimnice – rezanju i slaganju povrća za turšiju.

  • Upoznati djecu s pojmom "zimnica" i tradicijom pripreme turšije.
  • Prepoznati i imenovati različite vrste povrća koje se koristi za turšiju (mrkva, paprika, krastavac, cvjetača, kupus itd.). 
  • Razvijati finu motoriku i koordinaciju kroz samostalno rezanje mekanijeg povrća dječjim nožićima ili sigurnim pomagalima.
  • Učiti djecu pravilnom i sigurnom rukovanju priborom.
  • Razvijati osjećaj odgovornosti i urednosti u radu s hranom.
  •  Potaknuti timski rad i suradnju tijekom zajedničke pripreme.
  • Razvijati osjetila kroz miris, boju, teksturu i okus povrća..
  • Jačati svijest o važnosti zdravog načina života i čuvanja hrane.

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač

Tijekom listopada

Tržnica kroz 4 godišnja doba, konkretno za simboličku igru s jestivim plodinama – trgovanje i sortiranje

Razvijati socijalne vještine, komunikaciju, snalažljivost i spoznaju o plodinama karakterističnim za pojedina godišnja doba kroz simboličku igru trgovanja i sortiranja.

  • Upoznati djecu s različitim voćem i povrćem kroz godišnja doba (što raste kada).
  • Potaknuti prepoznavanje, imenovanje i opisivanje jestivih plodina (boja, oblik, okus, porijeklo).
  • Razvijati sposobnost klasificiranja i sortiranja prema različitim kriterijima (vrsta, boja, sezona, oblik, veličina).                                                                     
  • Potaknuti simboličku igru uloga (kupac, prodavač, tržnica) i razvijati suradničko ponašanje. 
  • Vježbati verbalno izražavanje, pregovaranje i brojanje kroz igru trgovanja.
  • Poticati razvoj predmatematičkih vještina (uspoređivanje količina, mjerenje, plaćanje).
  • Jačati ekološku svijest o važnosti sezonskih i domaćih namirnica.
  • Potaknuti stvaranje i uređenje vlastitog "štanda" – razvijanje kreativnosti i timskog duha

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač

Tijekom cijele godine 

Šuma – aktivnosti s prirodnim materijalima (senzorni ormarić, mahovina, grančice, plastelin…)

Potaknuti dječju osjetilnu percepciju, istraživački duh i kreativnost kroz aktivnosti s prirodnim materijalima inspirirane šumom.

  • Upoznati djecu s karakteristikama šume i prirodnim materijalima koje u njoj možemo pronaći (kora, lišće, mahovina, grančice, kamenčići, češeri). 
  • Potaknuti djecu na promatranje, dodirivanje, mirisanje i uspoređivanje materijala putem senzornog ormarića. 
  • Razvijati osjetilnu percepciju (taktilnu, vizualnu, njuh) kroz istraživačku igru.
  • Potaknuti kreativno izražavanje uporabom prirodnih materijala i plastelina (izrada šumskih bića, stabala, pejzaža…). 
  • Razvijati finu motoriku kroz manipulaciju sitnim prirodnim materijalima

Skupina "Jabučice" i odgojitelji Nives Bregeš i Grozdana Hrkač

Tijekom cijele godine 

Istraživanje i manipulacija prirodninama sakupljenim u dvorištu vrtića

Potaknuti djecu na istraživačko učenje kroz senzorno iskustvo i igru s prirodnim materijalima, razvijajući pritom njihovu znatiželju, kreativnost i finu motoriku.

Omogućiti djeci slobodno sakupljanje prirodnina u vrtićkom dvorištu (lišće, grančice, kamenčići, češeri, trava i sl.) te ih potaknuti na njihovu klasifikaciju, usporedbu, imenovanje i kreativnu upotrebu kroz razne aktivnosti poput slaganja, lijepljenja, građenja i stvaranja likovnih kompozicija.

Skupina "Lavići" odgojitelji Iva Evans i Dora Udovičić

Tijekom cijele godine 

Dani kruha – kušamo razno sjemenje, mijesimo peciva:

Razvijati kod djece svijest o važnosti hrane, zahvalnosti za plodove zemlje i procesima nastanka kruha kroz senzorne i praktične aktivnosti.

  • Omogućiti djeci kušanje različitih vrsta sjemenja (npr. lan, sezam, suncokret, buča) te poticati opažanje razlika u izgledu, okusu i mirisu.
  • Poticati djecu na sudjelovanje u pripremi tijesta i oblikovanju peciva kako bi razvijala finu motoriku, koordinaciju i osjećaj za redoslijed radnji. 
  • Razvijati komunikacijske vještine i proširivati rječnik kroz razgovor o sjemenkama, kruhu i važnosti rada ljudi u procesu nastanka hrane.
  • Njegovati osjećaj zajedništva i suradnje kroz zajedničke aktivnosti pripreme i blagovanja.

Skupina "Lavići" odgojitelji Iva Evans i Dora Udovičić

Tijekom listopada 

Izrađujemo zvečke od prirodnih materijala

Potaknuti djecu na razvoj kreativnosti i finih motoričkih vještina kroz izradu zvučnih igračaka od prirodnih materijala, te im omogućiti istraživanje zvukova koje prirodni materijali proizvode.

  • Omogućiti djeci sakupljanje različitih prirodnih materijala (npr. školjke, kamenčići, sjemenke, grančice, suho lišće) koji će koristiti za izradu zvečki.
  • Poticati djecu na manipulaciju materijalima, odabir onih koji proizvode različite zvukove te im omogućiti da shvate vezu između materijala i zvuka koji nastaje. 
  • Razvijati finu motoriku i koordinaciju kroz aktivnosti poput punjenja, zatvaranja i ukrašavanja zvečki. 
  • Potaknuti djecu na kreativno izražavanje i stvaranje vlastitih zvučnih igračaka koje mogu koristiti u igri i glazbenim aktivnostima

Skupina "Lavići" odgojitelji Iva Evans i Dora Udovičić

Tijekom studenog 

Briga za ptice – stvaramo sigurno i hranjivo okruženje za ptičje prijatelje

Razvijati kod djece ljubav prema prirodi i osjećaj odgovornosti za živa bića kroz aktivnosti usmjerene na brigu za ptice tijekom cijele godine.

  • Upoznati djecu s vrstama ptica koje borave u našem okruženju te njihovim potrebama za skloništem i hranom.
  • Poticati djecu na sudjelovanje u izradi kućica i hranilica za ptice koristeći prirodne i reciklirane materijale.
  • Razvijati osjećaj zajedništva i timskog rada kroz zajedničku izradu ptičjeg parka ispred sobe. 
  • Omogućiti djeci senzorno iskustvo u pripremi smjese od sjemenja i masti za hranilice te ih uključiti u redovito punjenje i promatranje.

Skupina "Lavići" odgojitelji Iva Evans i Dora Udovičić

Tijekom cijele godine 

Čarobna livada – otkrivamo biljni i životinjski svijet livade

Razvijati kod djece svijest o važnosti očuvanja prirode kroz upoznavanje biljnog i životinjskog svijeta livade te poticanje istraživačkog duha i poštovanja prema okolišu.

  • Upoznati djecu s osnovnim obilježjima livade i njezinim stanovnicima (cvijeće, kukci, leptiri, ptice). 
  • Potaknuti djecu na istraživanje i promatranje prirode kroz boravak na livadi, sakupljanje i klasifikaciju prirodnina.
  • Razvijati ekološku osjetljivost i osvijestiti važnost očuvanja biljnog i životinjskog svijeta.     
  • Poticati kreativno izražavanje doživljaja livade kroz likovne, glazbene i tjelesne aktivnosti.
  • Razvijati komunikacijske vještine kroz razgovor, opisivanje i prepričavanje iskustava s livade

Predškola i odgojitelj Petra Švelec 

Tijekom travnja 

Slike o provedenim aktivnostima Ekoškole

Čarobna livada – otkrivamo biljni i životinjski svijet livade
image
Briga za ptice – stvaramo sigurno i hranjivo okruženje za ptičje prijatelje
image
Izrađujemo zvečke od prirodnih materijala
image
Izrada maketa kućica sa „zelenim krovovima“ koristeći reciklirane materijale sve uz inspiraciju Hundertwasserovih građevina sa zelenim krovovima
image
Istraživanje i manipulacija prirodninama sakupljenim u dvorištu vrtića
image
Posjetili smo OPG farmu krava
image
Zalijevamo limun i pratimo kako raste i što se događa
image
Šuma – aktivnosti s prirodnim materijalima (senzorni ormarić, mahovina, grančice, plastelin…)"
image
Tržnica kroz 4 godišnja doba", konkretno za simboličku igru s jestivim plodinama – trgovanje i sortiranje
image
Sadimo vrt
image

Korak 6

Dokumenti

image
image
image
Eko vrtić Maslačak
https://maslacak-zapresic.hr/eko-vrtic-maslacak/
Jesenska svečanost u Maslačku
https://maslacak-zapresic.hr/jesenska-svecanost-u-maslacku-2/
HUMANITARNA AKCIJA – SAKUPLJANJE PLASTIČNIH ČEPOVA
https://maslacak-zapresic.hr/humanitarna-akcija-sakupljanje-plasticnih-cepova/
Svjetski dan šuma
https://youtu.be/i2MtAYIbGMs
Dječji vrtić Maslačak obilježio Svjetski dan šuma
https://maslacak-zapresic.hr/djecji-vrtic-maslacak-obiljezio-svjetski-dan-suma/

Projektni dan/tjedan

SVJETSKI DAN ŠUMA
21.03.2025.

Povodom Svjetskog dana šuma, Dječji vrtić Maslačak organizirao je niz aktivnosti . Kroz zajedničke aktivnosti, djeca su imala priliku učiti o važnosti šuma, ekologiji i održivom načinu života. Posebno značajan dio obilježavanja bio je odlazak u šumu, gdje su djeca istraživala prirodu kroz razne edukativne i istraživačke igre. Uz pomoć članova udruge, učili su kako prepoznati različite vrste drveća, brojati godove, mjeriti obujam stabala i izrađivati otiske kore pastelama. Kroz šetnju i promatranje, upoznali su se s biljnim i životinjskim svijetom šume te važnosti njezinog očuvanja. Osim istraživanja u prirodi, u vrtiću su provedene i razne kreativne aktivnosti, uključujući:   

  • Izradu maketa kućica sa „zelenim krovovima“ inspiriranih Hundertwasserovim radovima
  • Sadnja i uređenje vrta te početak sadnje senzoričkog vrta 
  • Izradu herbarija od prirodnih materijala 
  • Slikanje i modeliranje drveta različitim tehnikama  
  • Razne manipulativne igre s prirodnim materijalima

Djeca su s velikim interesom sudjelovala u svim aktivnostima, a boravak u šumi ostavio je poseban dojam na njih. Zahvaljujemo Udruzi na suradnji i zajedničkom radu na jačanju ekološke svijesti naših najmlađih! Spasi svijet, zasadi drvo!

image

Korak 7

Ekokodeks i himna

Brini za vodu, brini za cvijet tako će biti ljepši planet.

Slušajte sada, slušajte svi

jednu planetu imamo mi.

Ona je zelena,ona je lijepa,

samo je jedna naša planeta.

Zato je bitno, zato je važno da

o tome brinemo snažno.

Da svima sada damo na

znanje, smeća mora biti sve

manje.

Brini za vodu, brini za cvijet

tako će biti ljepši planet.

Koristi otpad jer smeće

nije,tko zna kakva igra se tu

krije.

Uz mali trud eko patrole

možemo steći navike nove.

Naučit djecu jer lakše uče,

dobre ideje nose kod kuće.

Zato ne čekaj,kreni sada.

U dobroj praksi krije se nada

da će nam bolje biti svima

ljudima malim i velikima.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj