loading

Ekoškole

Dječji vrtić Maslačak, Zaprešić

Korisnički podaci

Dječji vrtić Maslačak, Zaprešić
Ulica hrvatske mladeži 4, 10290 Zaprešić
01/3310-484
ravnatelj@maslacak-zapresic.hr
2024
Stjecanje statusa
  • Naziv projekta: Otpad nije smeće

    Tema projekta: Recikliranje

    Opis projekta:

    Cilj ovog projekta je razvoj svijesti kod djece, ali i kod nas samih, o tematici odlaganja otpada i smeća kao i stvaranje navike razvrstavanja, sakupljanja i iskorištavanja otpada kako u vrtiću tako i u kućanstvu.

    KOMPETENCIJE KOJE SU RAZVIJANE KROZ PROJEKT:

    • Odgovorno ponašanje u vezi s otpadom
    • Pronalazak drugačijih i novih rješenja (kreativnost i inovativnost)
    • Stjecanje znanja o važnosti zaštite okoliša te suživota žive i nežive prirode
    • Razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina (dogovaranje, tolerancija, slušanje drugih, izražavanje mišljenja)
    • Primjena usvojenog znanja u svakodnevnom životu – odvajanje otpada, razvrstavanje istog kao i primjena reciklaže  

    Kroz ovaj projekt djeca su učila i stjecala nova znanja o odgovornom ponašanju u odnosu s otpadom i prirodom, teoriju su mogli vrlo praktično primijeniti i usvojiti ne samo za boravak u vrtiću već i za odnos s otpadom u kućanstvu.

    Smišljali smo  svoju eko sliko-priču “KAD BOCE PROGOVORE”

    • Luka .:Jedna je teta bila koja je pila flašu onda ju je strgala i bacila na pod i onda je neki dečko hitil tu vodu u smeće i onda su smetlari odnesli i onda su stavili rupice i pokazali kaj je bilo sve u smeću
    • Nino: Cura je vidjela smeće i onda je vidjela kontejner za plastične boce i još je vidjela hrpu toga kaj ima unutra i nije mogla bacit još dva smeća u kontejner i onda je vidjela slobodan kontejner za plastiku, onda je ona bacila napokon je mogla.
    • Saša: Eva je vidjela kontejner za plastiku bacila u njega flašicu vode.
    • Jurica: Ova cura je popila vodu i onda ju je zgnječila flašu pa ju je bacila na pod,onda su drugi ljudi to bacili u smeće i ona je zapamtila da treba bacit u smeće.
    • Vito: Boce se ne smiju gurat i bacat pokraj mora nego u smeće u kontejner di idu boce.
    • Jakov: Išla je šetat jedna cura i onda je našla bocu na klupi i onda ju je popila. Onda ju je stisnula i bacila u koš za smeće. Nakon toga je išla čistit smeće u rijeci i bacit u koš.
    • Enzo: Eva je vidjela bocu i onda ju je pila i kad je vidjela da je popila,onda ju je jako stisnula i bacila u smeće za plastiku i onda je vidjela sve boce koje su bile u smeću za plastiku i vidjela je otpad.onda je ona sve to počistila i otpad bacila u smeće

    image

  • Naziv projekta: Bio vrt

    Tema projekta: Zdrava prehrana

    Opis projekta:

    S projektom bio vrta upoznati su bili zaposlenici, roditelji i djeca koja su svakodnevnom brigom doprinijela rezultatima. Sam projekt na mnogo načina unapređuje cjelokupan razvoj svakog djeteta.

    • Motorički razvoj potaknule su aktivnosti poput zalijevanja i kopanja/skupljanja trave dok je  samu motoriku potaknulo branje sitnih plodova kao i sijanje.
    • Spoznajni razvoj- razvio se na puno načina; zašto i kako nešto raste, poticaj za pitanja o vodi, suncu i zemlji, učenje o godišnjim dobima, što su sadnice i slično.
    • Socio-emocionalni razvoj –zajednički rad na projektu, stvaranje pozitivne slike o sebi i rast samopouzdanja usvajanjem novih vještina.
    • Boravak na zraku i kretanje u prirodi pridonosi zdravlju
    • Razvoj svijesti o zdravim namirnicama i prehrani- djeca uče postupak od sjemena do stola, jedu plodove koje su sami uzgojili.

    Kroz ovaj projekt djeca uče o svom suživotu s drugim organizmima, o prirodi, o zajedništvu, ali i zdravlju.

    image

  • Naziv projekta: Voda

    Tema projekta: Što znamo o vodi ?

    Opis projekta:

    Cijeli projekt počeli smo samim razgovorom o vodi, gdje smo već na sam spomen vode uvidjeli dječje spoznaje, a onda razgovor nastavili i preusmjerili na njena svojstva, značaj i upotrebu.

    Projekt smo nadopunili i ostalim sadržajima poput recitacija, zagonetki i raznim videozapisima te pričam.

    Slušajući audio zapise raznih zvukova vode, djeca su natjecateljski pogađala što je koji zvuk: tuš, kiša, valovi, potok i slično… stanjima u kojima

    Cilj projekta je dječje usvajanje starih i novih informacija o vodi, njenoj važnosti, oblicima, upotrebi, sve to uz provođenje aktivnosti poput pokusa, raznih istraživanja te izradi materijala.

    image

Korak 1

Članovi odbora

  • 1.Gordana Anna Hübl, ravnateljica
  • 2.Snježana Matešić, odgojitelj
  • 3.Đurđica Vugec, odgojitelj
  • 4.Nikolina Mlikotić, zdravstvena voditeljica
  • 5.Irena Vresk,defektologinja rehabilitatorica
  • 6.Alen Hrgetić, domar
  • 7.Suzana Bregeš, odgojitelj
  • 8.Iris Strmota, referent za financijsko računovodstvene poslove
  • 9.Sanja Prosinečki, kuharica
  • 10.Matea Klinčić, roditelj
  • 11.Ana Matijević, uprava Grada Zaprešića
  • 12.Sanja Fereža, Zaprešić d.o.o
  • 13.Suzana Bregeš, spremačica
  • 14.Kristijan Grgas ,Udruga eko vrtlari Zaprešičkog kraja
image

Korak 3

Plan djelovanja

Štednja energije,biološka raznolikost i vanjski okoliš

razviti svijest o važnosti očuvanja prirode kroz praktične aktivnosti vezane uz temu, poticati pozitivne navike u odgovornom ponašanju prema prirodi, naučiti važnost raznolikosti biljnog i životinjskog svijeta. 

Usmjeren je na dijete koje stječe znanja o biološkoj raznolikosti i osjeća prirodu svim osjetilima:

  • razvoj spoznaje i usvajanje svijesti i navika o brizi i zaštiti prirode.
  • Poticanje racionalnog korištenja papirnatog higijenskog papira 
  • Upoznati djecu s izmjenama sadnica u našem vrtu kroz godišnja doba ,razvijati kod djece svijest o prirodi i ekologiji
  • Naučiti važnost biološke raznolikosti i poticati traženje i primjećivanje kukaca
  • Razvijanje ekološke svijesti i odgovorno ponašanje prema okolišu
  • Učenje o važnosti raznolikosti u prirodi, kako različite biljke privlače različite kukce, a time podržavaju cjelokupni ekosustav.
  •  Učenje o važnosti zelenih površina u gradu, kako biljke na krovovima mogu pomoći očuvanju prirode i čišćenju zraka
  • Prepoznati važnost biljaka za ljude i uočiti međuovisnost prirode i okoline, utjecati na populacije da očuvaju okoliš, smanjiti smeće, kompostirati.
  • Važnost brige o životinjama na našem području
  • Uključivanje roditelja u odgojno obrazovni rad, osvješćivanje da se otpad može iskoristiti na razne načine, održivost.
  • Poticanje sudjelovanja u akciji sakupljanju plastičnih čepova u humanitarne svrhe (Udruga oboljelih od leukemije i limfoma)
  • Poticanje sakupljanja bio-otpada vrtićkih obroka 
  • Prepoznati važnost energije u svakodnevnom životu.

Djeca i odgojitelji, roditelji i radnici vrtića spremačice, kuharice, pomoćne kuharice, domari.

Svakodnevno, tijekom pedagoške godine 2024/2025. Prati se i ocjenjuje jesu li ostvareni ciljevi, bilježi se svaki uspješan postupak i predlažu postupci za neriješene probleme. Izrađuje se foto dokumentacija i video zapisi.

Korak 7

Ekokodeks i himna

Brini za vodu, brini za cvijet tako će biti ljepši planet.

Slušajte sada, slušajte svi

jednu planetu imamo mi.

Ona je zelena,ona je lijepa,

samo je jedna naša planeta.

Zato je bitno, zato je važno da

o tome brinemo snažno.

Da svima sada damo na

znanje, smeća mora biti sve

manje.

Brini za vodu, brini za cvijet

tako će biti ljepši planet.

Koristi otpad jer smeće

nije,tko zna kakva igra se tu

krije.

Uz mali trud eko patrole

možemo steći navike nove.

Naučit djecu jer lakše uče,

dobre ideje nose kod kuće.

Zato ne čekaj,kreni sada.

U dobroj praksi krije se nada

da će nam bolje biti svima

ljudima malim i velikima.

Partneri

Partneri Ekoškola

Hvala našim partnerima na izvrsnoj suradnji i potpori pri realizaciji programa međunarodne Ekoškole u Republici Hrvatskoj